تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820384469




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فعاليت‌هاي بين‌المللي سازمان اوقاف تشريح شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: فعاليت‌هاي بين‌المللي سازمان اوقاف تشريح شد
گروه فعاليت‌هاي قرآني: سرپرست دفتر آموزش و مسابقات سازمان اوقاف و امور خيريه در تشريح فعاليت‌هاي قرآني اين سازمان طي 30 سال بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، فعاليت‌هاي حوزه بين‌المللي اين سازمان را تشريح كرد.
حجت‌الاسلام‌ و المسلمين «سيدكاظم موسوي»، سرپرست دفتر آموزش و مسابقات سازمان اوقاف و امور خيريه، در جريان برگزاري نمايشگاه دست‌آوردهاي 30 ساله انقلاب اسلامي با حضور در غرفه خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، ضمن تشريح فعاليت‌هاي 30 ساله اين سازمان، به فعاليت‌هاي حوزه بين‌الملل سازمان اوقاف و امور خيريه پرداخت و گفت: برگزاري مسابقات بين‌المللي حفظ و قرائت قرآن كريم يكي از فعاليت‌هاي اين بخش است.

وي هدف از برگزاري اين مسابقات را توسعه و ترويج فرهنگ غني قرآن در سطح جهان اسلام و مسلمانان ساير كشورها، ارائه اهتمام نظام جمهوري اسلامي ايران به برنامه‌هاي قرآني، افزايش تبادل مسائل فرهنگي در سايه‌ قرآن در بين مسلمانان جهان و به وجود آوردن زمينه وحدت امت اسلامي در بين مسلمانان عنوان كرد و گفت: سازمان اوقاف و امور خيريه از سال 1360 مبادرت به برگزاري مسابقات بين‌المللي قرآن كريم در ايران كرده است.

حجت‌الاسلام موسوي اظهار كرد: حضور اقشار مختلف در اين برنامه‌ها، برگزاري مراسم افتتاحيه با حضور رئيس جمهور و ساير رؤساي قوا، حضور بالاترين مقام‌هاي كشور در تمامي ايام مسابقات، مراسم اختتاميه در محضر مقام معظم رهبري‌ (مدظله‌العالي) و رهنمودهاي ارزشمند معظم‌له و ديگر سران قواي سه گانه از نقاط عطف اين رقابت‌هاست.

وي ادامه داد: انتخاب مكان‌هايي چون حسينيه ارشاد و سالن همايش‌هاي بين‌المللي به عنوان محل برگزاري رقابت‌ها، حضور مستمر ميهمانان خارجي، ايجاد فرصتي مناسب براي معرفي حافظان و قاريان جهان اسلام به ويژه قاريان ممتاز كشور مصر و بهره‌مندي جامعه از قرائت‌هاي زيبا از جمله ويژگي‌هايي است كه مي‌توان براي مسابقات بين‌المللي قرآن كريم در ايران برشمرد.

سرپرست دفتر آموزش و مسابقات سازمان اوقاف و امور خيريه بيان كرد: از سال 1386 در بيست و چهارمين دوره‌ مسابقات، رشته‌اي به نام مقالات قرآني نيز به عنوان يك رشته‌ الحاقي در كنار مسابقات بين‌المللي افزوده شد كه اين مورد را يكي از نمونه‌هاي نوآوري سازمان مي‌توان عنوان كرد.

وي در ادامه گفت: در سال 87 بيست و پنجمين دوره‌ مسابقات در مشهد مقدس با حضور 58 كشور با تعداد 110 نفر در رشته‌هاي قرائت، حفظ كل و مقاله‌نويسي برگزار شد كه از لحاظ كمي و كيفي بي‌سابقه‌ترين حضور كشورها بوده است، همچنين در طول اين 25 دوره بيش از هزار و پانصد نفر قاري و حافظ و مفسر از 95 كشور جهان دراين مسابقات شركت كرده‌اند.

سال ۱۳۶۱؛ اعزام اولين كارواني قرآني به سفر حج تمتع

حجت‌الاسلام موسوي اعزام قراء و حفاظ به ديگر كشورها را از ديگر برنامه‌هاي سازمان در بخش بين‌المللي بيان و عنوان كرد: يكي از اين اعزام‌ها، اعزام قاريان و حافظان قرآن كريم به حج تمتع است، كه سازمان اوقاف و امور خيريه با همكاري بعثه مقام معظم رهبري (مدظله‌العالي) در راستاي توسعه فعاليت‌هاي قرآني و به منظور تشويق قاريان و حافظان و نشر معارف قرآني و به نمايش گذاشتن توان ايرانيان در حفظ و تسلط آنان بر فنون قرائت و تبليغ كتاب آسماني در سرزمين وحي، از سال ۱۳۶۱ اقدام به اعزام كارواني با حضور قاريان و حافظان به سفر حج تمتع كرده است.

سرپرست دفتر آموزش و مسابقات سازمان اوقاف و امور خيريه افزود: اين گروه‌ها متشكل از ۵۰ تا ۱۰۰نفر در سال، شامل؛ قاريان، حافظان، گروه‌هاي تواشيح و هم‌خواني، استادان و پيشكسوتان قرآني است كه تا سال ۱۳۶۶ با برگزاري مسابقات قرآني ويژه اعزام حج به اين سفر معنوي عزيمت كرده‌ااند و پس از وقفه چند ساله، مجددا از سال ۷۰ اين گروه توسط كميته اعزام مستقر در دفتر مقام معظم رهبري‌ (مدظله‌العالي) كه نماينده سازمان اوقاف نيز در آن حضور داشت انتخاب و توسط اين سازمان و با همكاري سازمان حج و زيارت به حج تمتع اعزام مي‌شدند.

وي ادامه داد: از سال ۱۳۷۵ مجددا به‌صورت سالانه آزموني توسط سازمان اوقاف و امور خيريه براي انتخاب افراد برگزار و پس از بررسي در كميته اعزام افراد نهايي مشخص مي‌شده‌اند كه در سال‌هاي اخير اين كاروان در قالب گروه‌ ۳۰ نفره به حج تمتع اعزام مي‌شوند.

حجت‌الاسلام موسوي با اشاره به اعزام داوران، قاريان و حفاظ به ديگر كشورهاي اسلامي جهت شركت در مسابقات بين‌المللي قرآن، تصريح كرد: سازمان اوقاف و امور خيريه در راستاي فعاليت‌هاي بين‌المللي خود به منظور مشاركت در مسابقات بين‌المللي قرآن كريم، اقدام به اعزام قاريان و حافظان كلام الهي به مسابقات بين‌المللي قرآن كريم در كشورهاي اسلامي كرده است.

وي بيان كرد: مقايسه تعداد اعزام قبل از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي و پس از آن نشانگر افزايش چشمگير اين‌گونه فعاليت‌ها در جمهوري اسلامي است به گونه‌اي كه تا سال ۱۳۵۷ جمعا سه نفر از قاريان كشورمان (در سالهاي ۵۱ ، ۵۳ ، ۵۴) جهت شركت در مسابقات بين‌المللي قرائت قرآن كريم به كشور مالزي اعزام شدند اما از سال ۱۳۵۷ تا سال 1387 تعداد 225 نفر در مسابقات قرآن ساير كشورها شركت كردند.

سرپرست دفتر آموزش و مسابقات سازمان اوقاف و امور خيريه تأكيد كرد: البته اين نكته قابل توجه است كه برگزاري مسابقات قرآن كريم در كشورهاي اسلامي نيز در سال‌هاي اخير متداول شده است، به‌طوريكه هم اكنون ۱۵ كشور علاوه بر جمهوري اسلامي ايران مسابقات قرآن در رشته‌هاي مختلف برگزار مي‌كنند.

حجت‌الاسلام موسوي اظهار كرد: از مجموع اعزام به مسابقات قرآن با احتساب مسابقات بين‌المللي كه در جمهوري اسلامي ايران برگزار مي‌شود، مجموعا تعداد 184 مورد (82% اعزام‌ها) موفق به اخذ رتبه‌هاي اول تا سوم شدند.

وي با اشاره به آغاز فعاليت‌هاي مركز ترجمه قرآن مجيد به زبان‌هاي خارجي در سال ۱۳۷۳ به‌وسيله سازمان اوقاف و امور خيريه و با همكاري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، هدف از تاسيس اين مركز را ارائه ترجمه‌هايي گويا و به دور از تحريف قرآن مجيد به زبان‌هاي زنده دنيا عنوان كرد.

سرپرست دفتر آموزش و مسابقات سازمان اوقاف و امور خيريه در پايان افزود: براي تحقق اين هدف، مركز اقداماتي مانند؛ ترجمه‌هاي چاپي قرآن، آرشيو مقالات و بحث‌هاي نظري، ايجاد كتاب‌خانه تخصصي ترجمه در كنار گنجينه قرآن‌هاي ترجمه‌دار، تهيه شناسنامه اجمالي ترجمه‌ها و ترجمه انگليسي، تركي آذري، فرانسوي، چيني و تركي استانبولي انجام داده است.

يکشنبه|ا|27|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن