واضح آرشیو وب فارسی:الف: پيش فروش بليتهاي جشنواره فيلم فجر بامداد فردا
پيشفروش اينترنتي بليتهاي سيامين دوره جشنواره فيلم فجر از بامداد فردا آغاز ميشود.
به گزارش فارس به نقل از ستاد خبري جشنواره فيلم فجر اخبار امروز اين ستاد خبري به شرح زير است.
* پيش فروش بليتهاي جشنواره سيام فيلم فجر از بامداد فردا آغاز ميشود
به گزارش روابط عمومي سيامين جشنواره بينالمللي فيلم فجر، علاقهمندان به خريد اين بليتها ميتوانند از اولين ساعات بامداد فردا دوشنبه ۲۷ دي ماه به مدت ۳ روز، با مراجعه به پايگاه اينترنتي fajrticket.ir و fajrticket.com نسبت به خريد بليتهاي مورد نظر خود اقدام نمايند.
قيمت هر سري دهتايي بليت مسابقه سينماي ايران، مسابقه فيلمهاي اول و آيينه سينماي ايران ۴۰ هزار تومان خواهد بود. همچنين، مسابقه سينماي بينالملل ۳۰ هزار تومان و ساير بخشهاي خارجي شامل: جشنواره جشنوارهها، جلوهگاه شرق، سينماي سعادت و مرور سينماي بينالملل ۲۰ هزار تومان خواهد بود.
مخاطبان پس از خريد، براي دريافت بليتهاي خود در تاريخهاي ۲۹، ۳۰ دي و اول بهمن با در دست داشتن كد رهگيري و كارت شناسايي معتبر به پرديس سينمايي ملت ( تهران، خيابان وليعصر، بزرگراه نيايش ، مقابل بزرگراه كردستان) مراجعه نمايند.
بنابراين گزارش، حداكثر خريد اينترنتي هر متقاضي براي مسابقه سينماي ايران دو سري و ساير بخشها سه سري است و مجموعاً هر متقاضي ميتواند تا سقف پنج سري شامل ۲ سري مسابقه سينماي ايران و ۳ سري براي ساير بخشهاي جشنواره بليت خريد نمايد.
ستاد برگزاري جشنواه فيلم فجر براي دانشجويان با ارائه كارت دانشجويي معتبر ۲۰ درصد تخفيف در نظر گرفته است.
* سالور: تعيين جايزهاي مجذوب كننده براي فيلمسازان دنيا در بخش بينالملل جشنواره فجر
به گزارش روابط عمومي سيامين جشنواره بينالمللي فيلم فجر،« سامان سالور» كارگردان و نويسنده كه اولين فيلم بلند سينمايياش به نام «ساكنين سرزمين سكوت» را در سال ۸۲ ساخته است كه با آن برنده جايزه منتقدان بينالمللي فيپرشي شد. در اين دوره از جشنواره فجر با فيلم «آمين خواهيم گفت» شركت كرده است.
او معتقد است كه بخش بينالملل سيامين جشنواره فيلم فجر آن طور كه بايد نتوانسته پررنگ و جدي ظاهر شود و يكي از دلايلش هم بحث محدوديتهايي است كه به دليل اعتقادات و فرهنگ ايرانيان بايد روي فيلمهايي كه از كشورهاي ديگر به دفتر جشنواره ارسال شده اعمال شود و همين دليل كافي است كه فيلمسازان تمايل زيادي براي شركت در جشنواره فجر نداشته باشند.
سالور درباره رفع اين مشكل گفت: اگر مدتها قبل از ايام جشنواره سفير و مسئولاني مشخص شوند كه به كشورهايي كه در فيلمسازي موفقتر و صاحب سبكتر از بقيه هستند سفر كنند و فيلمهاي خوبي را كه كمترين مشكل را دارند يا حذف و اضافه صحنهها، ايرادي به آنها وارد نميكند و خط روايي و داستاني آن را تغيير نميدهد، براي حضور در بخش بينالملل جشنواره فجر انتخاب كنند، تا حدودي اين مشكل حل ميشود. البته قبول دارم اين كار در حرف آسان است و در عمل، واقعا سخت ميشود.
وي ادامه داد: راه ديگري كه وجود دارد اين است كه نگاه نظارتي - حداقل در بخش بينالمللي جشنواره فيلم فجر- تا آنجايي امكان دارد و سعه صدر مسئولان اجازه ميدهد، به پايينترين حد ممكن برسد.
سامان سالور با فيلمهايش تقريبا در تمام جشنوارههاي مهم دنيا غير از برلين حضور داشته است. او با «چند كيلو خرما براي مراسم تدفين» برنده جايزه بخش سينماگران معاصر جشنواره فيلم لوكارنو شد و با «ترانه تنهايي تهران» به عنوان تنها نماينده سينماي ايران در بخش ۱۵ روز با كارگردانان به جشنواره فيلم كن ۲۰۰۸ راه پيدا يافت.
اين كارگردان فضاي جشنوارههايي را كه در كشورهاي ديگر برگزار ميشود، كاملا متفاوت با فضاي جشنواره فجر ديده است و در اين مورد اين تفاوتها گفت: در يك شهر ساحلي مثل كن، ونيز، لوكارنو، لندن حتي دبي تمام شهر در طول روزهاي جشنواره فضاي ملتهب از سينما است و هر جاي شهر كه برويد اعم از رستوران، كافي شاپ، ايستگاه اتوبوس و ... برنامه و كاتالوگ جشنواره را ميتوانيد ببينيد و پوستر جشنواره همه جا نصب شده است. تبليغات محيطي و تلويزيوني وسيعي براي پوشش جشنواره وجود دارد.
وي ادامه داد: تفاوت مهم ديگري بخش بينالملل جشنواره فجر با ديگر جشنوارهها دارد جايزههايي است كه براي برگزيدگان تعيين ميشود. در جشنوارهاي نو رسيده مثل دبي ارزش مالي جايزه آن قدر چشمگير است كه براي كارگردانهاي درجه يك دنيا جذابيت ايجاد ميكند كه آنها در جشنواره حضور فعال پيدا ميكنند، مشغول برگزاري ورك شاپ و نشستها ميشوند. كه همين حضور فيلمسازها و فيلمهايشان است كه به جشنواره رونق ميدهد و باعث اعتبار جشنواره ميشود. نميتوان با فيلمهاي درجه ۲ و ۳ و عدم حضور كارگردانهاي مطرح جشنوارهاي برگزار كرد و انتظار داشت كه موفقيت آميز و در حد بينالمللي باشد.
سامان سالور سه راهكار براي بهتر برگزار شدن بخش بينالملل در نظر دارد كه آنها را اين گونه توضيح داد: بايد آن قدر تبليغات محيطي در فضاي شهر يا حداقل قسمتي از كلانشهري مانند تهران وجود داشته باشد كه همه چيز ملتهب و متاثر از برگزاري جشنواره بينالمللي فيلم فجر شود. دومين كاري كه به نظرم اهميت دارد برگزاري منظم در يك تاريخ مشخص و تعيين شده است كه نظم و انضباط مسولان و برگزاركنندگان جشنواره را نشان سراسر دنيا ميدهد. سومين و مهمترين كاري كه بايد فكري براي آن كرد تعيين جايزهاي بزرگ و مجذوب كننده است كه فيلمسازهاي مطرح دنيا را راغب و مشتاق براي شركت در جشنواره بينالمللي فيلم فجر كند.
دوشنبه|ا|26|ا|دي|ا|1390
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: الف]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 225]