تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زمستان بهار مومن است از شبهاى طولانى‏اش براى شب زنده‏دارى واز روزهاى كوتاهش براى روز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804145957




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازخواني بخش‌هايي از بيانات مقام معظم رهبري درباره انتخابات


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: بازخواني بخش‌هايي از بيانات مقام معظم رهبري درباره "انتخابات"
خبرگزاري فارس: مقام معظم رهبري درباره انتخابات مي‌فرمايند: اهميت انتخابات و حضور مردم، اهميت نقد است و كشور را بالفعل بيمه مى‌كند. همه جناح‌هاى سياسى در كشور بايستى به اين نكته توجّه كنند.


به گزارش خبرگزاري فارس، آنچه كه در ادامه مي‌خوانيد فرازهايي از بيانات مقام معظم رهبري پيرامون اهميت مسئله "انتخابات" است كه بازخواني مجدد آنها در آستانه برگزاري انتخابات مجلس نهم شوراي اسلامي راه روشن‌تري را در مقابل ما قرار مي‌دهد.

***

انتخابات در پيش است. حضور در انتخابات يكى از مستحكم‏ترين وسيله‏هايى است كه اين ملت مى‏تواند آن را مثل يك زره پولادين در مقابل خود و در مقابل حمله دشمنان و سوءنيّت و بد دلىِ مستكبران و دخالت‏كنندگان نگه دارد.

انتخابات بسيار مهمّ است. آنچه كه بنده در انتخابات از خداى متعال خواسته‏ام و مى‏دانم كه ملت عزيز ما هم همين را مى‏خواهد، اين است كه انتخابات پُرشور، سالم، قوى و با حضور ملت انجام گيرد و ان‏شاءاللَّه خداى متعال به ملت ما توفيق دهد كه نمايندگان صالح و توانمند و كارآمدى را به مجلس بفرستد.

يكى از مهمترين اركان نظام، مجلس شوراى اسلامى است. اگر در مجلس نمايندگان مؤمن، بااخلاص و توانمند حضور داشته باشند، مجلس خيلى از گره‏ها را مى‏تواند باز كند.

مهمترين موضوعى كه بنده توقّع و اهتمامِ به آن دارم، انتخابات است. البته انتخابات ميدان رقابت است و افراد بايستى با هم رقابت كنند؛ رقابت سالم. هر كس كه به اين نظام معتقد و پايبند است، مى‏تواند وارد ميدان انتخابات شود.

كسانى كه اين نظام و قانون اساسى را قبول ندارند، آمدنشان به مجلس خطاست و خودشان هم بايستى بدانند كه از نظر اين ملت آمدن آنها به مجلس خطاست. معلوم است كسانى كه اين قانون اساسى و اين ملت و كارها و شعارها و راه و اهدافش را قبول ندارند، نبايد به مجلس بيايند؛ اما آن كسانى كه نظام، اسلام، قانون اساسى و امام را قبول دارند، بايد به ميدان رقابت بيايند؛ منتها رقابت سالم و نه رقابت لجوجانه و عنادآميز.

اين جناحها و خطوط و احزاب هم از نظر بنده اعتبارى ندارند. بعضى خودشان كه كشمكش مى‏كنند هيچ، سعى مى‏كنند كه رهبرى و دستگاههاى نظام را هم وانمود كنند كه در دعواهاى جناحى و خطّىِ اينها واردند! اين مطلب درست نيست. بنده حزب و شخصيت نمى‏شناسم؛ بنده اين را مى‏شناسم كه كسى كه مى‏آيد به مجلس، بايد با تقوا باشد.

اوّلين شرط تقواست: «انّ اكرمكم عنداللَّه اتقاكم(8)». ديگر اين كه بايد طرفدار محرومين باشد؛ بداند كه در كشور محروميت هست و سعى و همّت او باشد كه رفع محروميت كند. بايد ضدّ فساد هم باشد و با فساد مالى و اقتصادى به‏شدّت و به‏جد، از بُن‏دندان و نه به لفظ، مخالف باشد، تا با فساد مبارزه كند.

البته توانمند، با اخلاص و عالِم هم باشد. صلاحيت بر اساس اين مسائل است و مسؤولان دستگاه‏هاى مختلف - چه وزارت كشور، چه شوراى نگهبان و چه دستگاههايى كه در زيرمجموعه اين مراكز مشغول فعاليت هستند - بايد معيارشان را قانون قرار دهند؛ زيرا در قانون اين مسائل پيش‏بينى شده است.
_بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در ديدار اقشار مختلف مردم قم‏ _ 1382/10/18

همه بايد تلاش كنند كه اين انتخابات، پُرشور برگزار شود. اين انتخابات، نشان‌دهنده واقعىِ حضور مردم در صحنه سياسى كشور باشد. هر انتخاباتى كه پُرشور شود، كشور را بيمه مى‌كند. انتخابات رياست جمهورىِ سال گذشته، پُرشور برگزار شد.

اقبال مردم زياد بود و به ميزان زيادى كشور را بيمه كرد، دشمن را مأيوس نمود و مواردى از توطئه‌هاى سياسى را كه آنها داشتند خنثى‌ كرد. البته آنها از راه ديگرى وارد شدند. آنها بعد از انتخابات هم شروع كردند كه تحليلهاى نادرست روى انتخابات بگذارند. طبيعى است كه دشمن از اين كارها مى‌كند. از دشمن كه انتظارى نيست.

امروز هم صرف نظر از اين‌كه چه كسى از صندوق رأى بيرون خواهد آمد، چه كسى انتخاب خواهد شد و چه كسانى مسؤوليت را بر دوش خواهند گرفت - اين در درجه دوم است - بايد همه در انتخابات شركت كنند. من در انتخابات رياست جمهورى هم همين را به مردم گفتم. اين‌كه چه كسى انتخاب شود، مسأله اوّل نيست؛ مسأله دوم است.

مسأله اوّل اين است كه مردم، همه در انتخابات شركت كنند؛ پُرشور شركت كنند، آگاهانه شركت كنند، فكر كنند، تحقيق كنند و آن كسى را كه مى‌خواهند، انتخاب كنند. انتخابات، خودش مهمّ است. حضور مردم در انتخابات مهمّ است. البته مجلس خبرگان هم حائز اهميت است؛ اما اهميت انتخابات و حضور مردم، اهميت نقد است و كشور را بالفعل بيمه مى‌كند. همه جناحهاى سياسى در كشور بايستى به اين نكته توجّه كنند.

_ بيانات رهبر فرزانه انقلاب در ديدار جمعي از جهادگران _ 15/07/77

درباره انتخابات فقط همين را عرض كنم: همه سعى كنند انتخابات خوب انجام بگيرد. اين كه بعضى از مسؤولان و نخبگان - چه در مجلس و چه در دولت و ساير بخشها - اظهار نظر كنند و ريش بجنبانند كه اگر فلان طور شود، مردم شركت نمى‏كنند، وظيفه‏اى نيست كه يك مسؤول در نظام جمهورى اسلامى دارد؛ اين را توجّه داشته باشيد.

وظيفه مسؤولِ امين كه خود را جزو دستگاه مى‏داند - آن كه نفوذىِ داخل اين دستگاه است، بحث ديگرى دارد - اين است كه حق ندارد طورى حرف بزند كه نقطه مقابلِ مصالح نظام اسلامى است. چرا مردم در انتخابات شركت نكنند؟! خيلى هم خوب شركت مى‏كنند. اين انتخابات، مگر انتخابات اوّلمان است.

ما بيست‏وپنج سال است كه از اوّلِ انقلاب انتخابات برگزار مى‏كنيم و تا امروز بيست‏وسه انتخابات داشته‏ايم كه به گمانم انتخابات آينده كه ان‏شاءاللَّه چند ماه ديگر برگزار مى‏شود، بيست‏وچهارمين انتخابات است. البته مردم به اين حرفها اعتنا نمى‏كنند؛ اين را به شما بگويم. در انتخاباتى كه گروههايى تحريم كردند، مردم بيشتر شركت كردند؛ ما بايد دست به دامن بعضيها شويم كه انتخابات را تحريم كنند! البته انتخابات بايد آزاد، سالم و مطابقِ قانون باشد.
وزارت كشور مجرى است، شوراى نگهبان هم ناظر.

هر كدام هم وظايفى دارند كه بايد وظايفشان را انجام دهند و نبايد از وظايف هم تخطّى كنند. اينها به جاى خود محفوظ؛ اما همه تلاش مسؤولان و دوستان گوناگون و مطبوعات بايد اين باشد كه مردم را تشويق كنند و فضا را فضاى شوق‏آورى نشان دهند. البته بيشترين تأثير را رفتار من و شما مى‏گذارد.

اگر ما در خدمت مردم باشيم، براى مردم كار كنيم، احترام آنها را نگه داريم - مردم خيلى خوبند - شركت مى‏كنند و قدر اين انقلاب را هم مى‏دانند؛ بخصوص كه جامعه ما داراى اكثريّتِ جوان است و بحمداللَّه دل جوانان بيشتر از ديگران مشمول لطف و رحمت الهى است.

_ بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار مسؤولان و كارگزاران نظام‏ _ 1382/08/11

انتهاي پيام/

دوشنبه|ا|26|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن