تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر گاه بنده‏اى هنگام خوابش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، خداوند به فرشتگان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817596047




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت‌الله نوري همداني: نسل سوم انقلاب از نسل‌هاي قبل با فرهنگ‌تر است


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: آيت‌الله نوري همداني: نسل سوم انقلاب از نسل‌هاي قبل با فرهنگ‌تر است


خبرگزاري آريا- يكي از مراجع تقليد با بيان اينكه بايد جوانان را طوري تربيت كرد كه با مشكلات اسلام در جامعه امروز آشنا باشند و با فريادگري و تحول‌آفريني به گسترش اسلام ناب كمك كنند گفت: نسل سوم انقلاب از نسل‌هاي قبل با فرهنگ‌تر است.
به گزارش خبرگزاري آريا از قم، آيت‌الله حسين نوري همداني در ديدار با وزير آموزش و پرورش اظهار داشت: ما در اسلام براي هر موضوعي كه مردم به آن احتياج دارند، دستورالعمل‌هايي در قرآن و كلام بزرگان دين داريم كه راه درست را به ما نشان مي‌دهد.
وي افزود: اسلام علاوه بر اقامه دليل و برهان در موضوعات مختلف، به روش ديگري هم به هدايت مردم پرداخته كه آن معرفي الگوها و اسوه‌ها براي بهره‌برداري جويندگان حقيقت است.
اين مرجع تقليد ادامه داد: جريان فرهنگ اسلامي از آغاز شكل‌گيري با دو موضوع تزكيه و تعليم همراه بود و در قرآن نيز اين دو موضوع به بهانه‌هاي مختلف ذكر شده است.
وي گفت: براي موفقيت در امر تربيت، چند موضوع اهميت دارد كه يكي از آنها مربوط به داشتن برنامه منسجم و صحيح براي اين كار است.
آيت‌الله نوري همداني ابراز داشت: بهترين برنامه براي تربيت انسان كه توسط خدا و متناسب با نيازها و فطرت انسان تدوين شده، قرآن است.
وي افزود: پيش از انقلاب به دليل غرب‌گرا بودن حكومت، مباني تربيتي و برنامه‌هاي آموزشي بدون بازنگري، از كشورهاي غربي تقليد مي‌شد اما امروز با شكل گيري حكومت اسلامي اين امر بايد بر اساس قرآن و با محوريت روايات اسلامي اتفاق بيفتد.
اين مرجع تقليد اظهار داشت: غرب‌گرايي در سيستم تعليم و تربيت كشور سبب نفوذ تفكر و جهان‌بيني غرب در سيستم فرهنگي، اقتصادي، سياسي و اجتماعي آن كشور مي‌شود و اين موضوع با برپايي مباني اسلام در جامعه در تضاد است.
وي با اشاره به ضرورت استفاده از قرآن در تدوين برنامه‌هاي آموزشي و تربيتي كشور، گفت: قرآن درياي عظيمي از معارف است و براي استفاده از درهاي گرانبهاي آن بايد اولويت‌ها را در نظر گرفت.
آيت‌الله نوري همداني خاطرنشان كرد: قرآن موضوعاتي مانند ولايت و جهاد را در آيات متعدد مطرح كرده كه امروز اين موضوعات نياز روز جامعه ماست، در نتيجه بايد براي جوانان اين مسائل را تبيين كرد.
وي گفت: يكي از علل انحطاط مسلمانان همين عدم توجه به آيات مربوط به ولايت و جهاد در قرآن است كه موجب شد اين جوامع به سلطه استكبار تن بدهند و طعم ذلت را بچشند.
اين مرجع تقليد با بيان اينكه اسلام همواره هم به شمشير نياز داشته و هم به قلم، افزود: پيامبر اسلام(ص) پس از تشكيل حكومت اسلامي، دو گروه را در جريان اداره اين حكومت تربيت كرد، يك گروه اهل علم و ديگري جنگاوراني كه توانايي جهاد در راه خدا را داشته باشند.
وي اضافه كرد: گام دوم در يك نظام تعليم و تربيت اسلامي، عوامل تربيت‌ساز اين نظام هستند كه اساسي‌ترين نقش را در شكل‌گيري موفق اين نظام دارند.
آيت‌الله نوري همداني ابراز داشت: بايد در نظام آموزش و پرورش كشور از اساتيد و معلماني استفاده شود كه فرهنگ اسلام و انقلاب اسلامي را به خوبي مي‌فهمند و شرايط زمان را هم به خوبي بشناسند.
وي با اشاره به اينكه تعليم و تربيت شغل انبيا است، افزود: سخت‌ترين كارها انسان‌سازي است و وظيفه معلمين نيز همين امر است.
اين مرجع تقليد با اشاره به اينكه انسان‌سازي در جمهوري اسلامي بايد بر مبناي اصول اسلام باشد، گفت: اين يك مسئوليت بسيار خطير است كه به عهده معلمان گذاشته شده و آنان بايد براي درست انجام دادن اين كار مهم و سنگين تلاش كنند.
وي با اشاره به كلام امام علي(ع) درباره لزوم تربيت نفس قبل از اقدام به تربيت ديگران ابراز داشت: بايد ابتدا معلم خود باشيم سپس به تعليم ديگران بپردازيم.
آيت‌الله نوري همداني خاطرنشان كرد: مسئله مهم ديگر در امر تعليم و تربيت، خود مربي است، چراكه استعداد افراد در زمينه پذيرش حقيقت متفاوت است.
وي ادامه داد: نبايد افرادي با استعدادها و ظرفيت‌هاي گوناگون را در يك سطح قرار داد تا يك نفر آنها را تربيت كند.
اين مرجع تقليد با بيان اينكه در شوره‌زار گل پرورش نمي‌يابد، گفت: بايد طوري زمينه را فراهم كرد كه افراد خود با اشتياق به فرهنگ اسلامي رو بياورند.
وي ابراز داشت: جوانان و نوجوانان در دست سيستم تعليم و تربيت كشور امانت هستند و لازم است تا با دقت هر چه بيشتر در راه پرورش اين افراد گام برداشت.
آيت‌الله نوري همداني با بيان اينكه نسل سوم انقلاب از نسل‌هاي قبل با فرهنگ‌تر است، افزود: بايد اين جوانان را طوري تربيت كنيد كه با مشكلات اسلام در جامعه امروز آشنا باشند و با فريادگري و تحول‌آفريني به گسترش اسلام ناب كمك كنند.

دوشنبه|ا|26|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 174]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن