تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804596567




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پشت پرده مافياي فولاد كشور


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: پشت پرده مافياي فولاد كشور
خبرگزاري فارس: بزرگترين معادن سنگ آهن كشور قرار است با امضاهاي طلايي به يكي از بزرگترين بدهكاران بانكي واگذار شود.


به گزارش گروه فضاي مجازي خبرگزاري فارس،‌ سايت خبري مشرق نوشت: صنعت فولاد كشور با توليد 13 ميليون تن محصول نهايي و حدود 10 ميليون تن واردات آنقدر جذابيت دارد تا جريان هاي انحرافي را به سمت خود بكشد.

حوادثي كه در بخش فولاد كشور در جريان است و خبرهاي آن مبني بر دستگيري عده اي در اين حوزه رسانه اي نيز شده از واقعيتي حكايت مي كند كه تنها با عنوان " مافياي فولاد" مي توان از آن ياد كرد.

براي آنكه بدانيم چرا اين بخش از صنعت كشور براي جريان انحرافي چه در حوزه اقتصاد و چه در حوزه سياست جذابيت دارد ، كافيست تنها به گردش مالي 25 ميليارد دلاري در محصول نهايي آن اشاره كرد و اين در حالي است كه در مراحل مختلف استحصال سنگ آهن و تبديل آن به فولاد، منافع اقتصادي فراواني نهفته است و دستيابي به معادن بكر كشور از جمله رانت هايي است كه مافياي فولاد كشور در دو سال اخير براي تسلط بر اين منابع برنامه ريزي كرده اند.

اين گزارش حاكي است بخشي از بزرگترين معادن سنگ آهن كشور قرار است با امضاهاي طلايي به يكي از بزرگترين بدهكاران بانكي واگذار شود.

نكته قابل توجه در اين واگذاري ها تمركز برخي سياسون بر چگونگي واگذاري ها است و در اين بين و در غفلت دستگاه هاي نظارتي شاهد تخلفات گسترده اي هستيم كه براي نمونه مي توان به نحوه واگذاري معادن سنگ آهن كشور در منطقه كرمان و سنگان اشاره كرد.

بخش ديگري از صنعت فولاد كشور كه مورد طمع اين جريان قرار گرفته و دست هاي انحرافي به دنبال آن بوده اند واگذاري طرح هاي بزرگ معادن در قالب پرو‍ژه هاي EPC به شركت هاي خاص است.

پيش بيني مي شود در سه سال اخير حجم پروژه هاي صنعت فولاد كه به مناقصه رفته تا پنج هزار ميليارد تومان باشد و بسياري از طرح ها با حمايت هاي خاص به شركت هايي كه از كمترين صلاحيت برخوردار هستند واگذار شده است.

طرح گندله سازي معادن سنگان از جمله بارزترين اين طرح ها است كه در رقابتي كاملا غير قانوني و ساختگي به شركتي كه نه توان مالي و نه توان تخصصي داشته واگذار شده است.

از نكات قابل توجه در اين واگذاري حجم قراردادي است كه با اين شركت دست چندم منعقد شده است.رقم عقد قرارداد گندله سازي سنگان حدود 400 ميليارد تومان برآورد شده است و اين درحالي است كه در مناقصه هاي مشابه رقم عقد قرارداد تا 40 درصد كاهش پيدا كرده است.

در دو سال اخير يكي از بزرگترين شركت هاي توليد كننده فولاد كشور نيز در حدود هزار ميليارد تومان مناقصه برگزار كرده كه در واگذاري اين طرح ها نيز تخلفات گسترده اي را شاهد هستيم.

يكي ديگر از اين تخلفات كه در اين شركت صورت گرفته ، نحوه فروش محصولات است كه سايت مشرق درآينده اي نزديك به جزئيات بيشتر اين تخلف خواهد پرداخت.

گزارش هاي دريافتي حاكي است تخلفات در حوزه فولاد كشور با حمايت جريان هاي سياسي خاص از يك سو و نفوذ در بخش هاي مختلف وزارت صنايع صورت گرفته است به طوري كه افراد منصوب شده در پست هاي كليدي از كارنامه اي كاملا مشخص در مسايل مالي و اقتصادي برخوردار هستند.
انتهاي پيام/

دوشنبه|ا|26|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 147]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن