تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس غمى از غم‏هاى دنيا را از مسلمانى برطرف نمايد، خداوند غمى از غم‏هاى روز قي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816026408




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اجراي تفاهم نامه ها فصل جديدي در توسعه روابط تجاري ايران و پاكستان ايجاد مي كند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: اجراي تفاهم نامه ها فصل جديدي در توسعه روابط تجاري ايران و پاكستان ايجاد مي كند
استاندار سيستان و بلوچستان گفت: با اجراي تفاهم نامه هاي امضا شده ميان جمهوري اسلامي ايران و پاكستان، فصل جديدي در توسعه روابط بازرگاني و تجاري بين دو كشور دوست و همسايه ايجاد مي شود.


به گزارش باشگاه خبرنگاران، علي محمد آزاد" ظهر امروز در ديدار با سفير پاكستان در ايران اظهار داشت: دو كشور اسلامي ايران و پاكستان توانمنديهاي زيادي دارند كه در صورت بهره گيري از ظرفيت هاي موجود ، علاوه بر افزايش توان اقتصادي دو ملت ، وابستگي به بيگانگان نيز كاهش خواهد يافت.
وي ايجاد بازارچه هاي مرزي بين دو كشور ايران و پاكستان براي افزايش مبادلات مرزي و بهبود وضعيت معيشتي ساكنان دو سوي مرز را بهترين فرصت دانست و از سفير پاكستان خواست با فراهم آوردن امكانات و تمهيدات لازم در آنسوي مرز ، از اين قابليت در راستاي تقويت مولفه هاي تجاري استفاده كنند.
استاندار سيستان و بلوچستان ادامه داد: جمهوري اسلامي ايران ظرفيت هاي مناسبي براي تامين نيازهاي پاكستان دارد كه اين كشور همسايه شرقي سيستان و بلوچستان بايد با برنامه ريزي به بهترين شكل از آن بهره وري كند.
وي افزود: تامين انرژي برق بخشي از توانايي هاي سيستان و بلوچستان براي كمك به كشور پاكستان است كه اين امر بايد روز به روز افزايش پيدا كند.
آزاد اظهار داشت: همچنين سيستان و بلوچستان اين آمادگي را دارد با توجه به ساخت نيروگاه هاي جديد از سرمايه گذاري طرف پاكستاني در اين زمينه استفاده كند.
وي با اشاره به اشتراكات فرهنگي دو كشور بيان كرد: دو كشور جمهوري اسلامي ايران و پاكستان مشتركات قومي، مذهبي، فرهنگي، اجتماعي، بازرگاني و سياسي زيادي با يكديگر دارند.
وي افزود: به دليل همين تعلق هاي فرهنگي بيشترين سهم مراوده هاي تجاري در زمينه مبادلات مرزي از ديرباز بين ايران و پاكستان وجود داشته است و تاكنون تعامل هاي بسيار خوبي بين بخش هاي دولتي، فعالان اقتصادي و بازرگاني بخش خصوصي دو كشور برقرار شده است.
آزاد ادامه داد: يكي از اهدافي كه جمهوري اسلامي ايران در بخش اقتصاد و تجارت دنبال مي كند و در دنياي پيچيده تجارت جهاني برآن اهتمام مي ورزد، گسترش مناسبات بازرگاني با كشورهاي همسايه است.

استاندار سيستان و بلوچستان اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران بر توسعه ارتباطات اقتصادي و تجاري با پاكستان اهميت قابل ملاحظه اي قائل است و به همين سبب طي 30 سال گذشته قراردادها، توافق نامه ها و تفاهم نامه هاي بسياري بين دو كشور منعقد شده كه در تلاشيم روز به روز اين تفاهم نامه ها تقويت شود.
وي افزود: ايجاد زيرساخت هاي مناسب در سيستان و بلوچستان به منظور توسعه روابط تجاري و اقتصادي زمينه بهره گيري بيش از پيش از ظرفيت هاي مرزي را فراهم كرده كه بايد با برنامه ريزي اصولي از آن استفاده بهينه به عمل آورد.
آزاد افزود: ايجاد راه هاي ارتباطي مناسب، برقراري خط پروازي زاهدان – كويته-كراچي، ارتباط خط ريلي پاكستان - زاهدان با تركيه و كشورهاي اروپايي در كنار دسترسي به آبهاي آزاد تنها گوشه اي از زير ساخت هاي فراهم شده از سوي جمهوري اسلامي ايران در سيستان و بلوچستان براي توسعه روابط اقتصادي با كشورهاي همسايه است.
نماينده عالي دولت در سيستان و بلوچستان ياد آور شد: همچنين نظام در تلاش است در كنار تقويت بازارچه هاي مرزي كنوني گذرهاي مرزي جديدي را براي تقويت مبادلات مرزي و قانون مند كردن تجارت در مرز اين استان با كشور پاكستان ايجاد كند.
سفير پاكستان در تهران نيز در اين ديدار اظهار داشت: كشور پاكستان نيز با شناسايي نقاط مرزي مناسب با جمهوري اسلامي ايران در تلاش است تا روز به روز روابط اقتصادي و تجاري كه به نفع هر دو كشور است را ارتقا بخشد.
خالد عزيز بابر" افزود: زاهدان دروازه توسعه صادرات پاكستان به ايران و ديگر كشورها است كه بايد به بهترين شكل از اين ظرفيت بهره برد.
وي گفت: در تلاش هستيم تا در آينده اي نزديك در مرز "پيشين" ايران و "مند" پاكستان منطقه صنعتي ايجاد كنيم كه نقش بسزايي بر تقويت روابط تجاري خواهد داشت.
سفير پاكستان در ايران با اشاره به فعاليت مرز "تفتان" اين كشور ياد آور شد: با توجه به زير ساخت هاي مناسب فراهم شده از سوي جمهوري اسلامي ايران ، در تلاش هستيم تا راه ارتباطي مناسب در منطقه كويري مرز ايران تا كراچي ايجاد كنيم كه جابجايي كالا از اين بندر تا نقطه صفر مرزي جمهوري اسلامي ايران به 12 ساعت كاهش پيدا كند.
وي همچنين بر تقويت پست هاي مرزي در نوار مرزي سيستان و بلوچستان اشاره كرد و گفت: در تلاشيم تا با افزايش پست هاي مرزي ، ايجاد گشت هوايي مشترك با جمهوري اسلامي ايران ضمن جلوگيري از چالش ها و پيامدهاي قاچاق، امنيت پايدار را در اين منطقه برقرار كنيم.
گفتني است: سفير پاكستان در ايران صبح امروز به منظور ديدار با استاندار سيستان و بلوچستان به اين زاهدان سفر كرده است./س

دوشنبه|ا|26|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 160]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن