تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):داناترين مردم كسى است كه دانش ديگران را به دانش خود بيفزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816523935




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش خبري مهر/زنگ ها بي صدا نواخته مي شوند/ جاي زنگ تدريس در مدارس خالي مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش خبري مهر/زنگ ها بي صدا نواخته مي شوند/ جاي زنگ تدريس در مدارس خالي مي شود
زنگ ها بي صدا نواخته مي شوند/ جاي زنگ تدريس در مدارس خالي مي شود
سنندج - خبرگزاري مهر: از چند سال قبل تاكنون شمار زنگ هايي كه به صورت نمادين در مدارس كشور نواخته مي شوند در حال افزايش است كه البته حتي صداي بسياري از اين زنگ ها نه تنها به گوش اقشار مختلف جامعه حتي به گوش خود دانش آموزان مدارس نيز نمي رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، از چند سال پيش تاكنون علاقه براي به صدا در آوردن زنگ مدارس در برنامه هاي مختلف براي دانش آموزان به شدت افزايش يافته است و مسئولان به هر بهانه اي زنگ را به صدا در مي آورند و البته نكته جالب توجه جايي است كه صداي اين زنگ حتي به گوش خود دانش آموزان آن مدرسه نمي رسد.

روند افزايشي به صدا درآوردن زنگ هاي مدارس در حالي همچنان افزايش مي يابد كه اگر همين گونه پيش برود ديگر زماني براي درس خواندن دانش آموزان در مدارس باقي نمي ماند و مسئولان بايد زنگي را به نام زنگ تدريس در مدارس به صدا درآورند.

سيستم نظام آموزشي ايران نشان داده كه اين نظام به سوي درس هاي عملي سوق داده شده است و دانش آموزان به جاي اينكه در كلاس هاي درس با مسائل تئوري و علم روز آشنا شوند با برگزاري يك مراسم ساده و به صدا در آوردن زنگ مدرسه يك درس مهم را به صورت عملي فرا مي گيرند.

زنگ غنچه ها، زنگ جوانه ها، زنگ شير، زنگ طبيعت، زنگ درخت كاري، زنگ بهداشت و سلامت، زنگ نيكوكاري، زنگ عاطفه ها، زنگ مشاركت، زنگ سينما، زنگ هواي پاك، زنگ آسمان آبي، زنگ امر به معروف و نهي از منكر و خيلي زنگ هاي ديگر از جمله زنگ هايي است كه در مدارس به صورت كليشه اي به يك برنامه ثابت تبديل شده و دانش آموزان نيز مجبورند كه به صداي آنها گوش دهند.

هر چند كه كسي نمي تواند منكر تاثير و نقش دانش آموزان در حوزه هاي مختلف شود و البته مباحث ترافيكي و ترويج آن در مدارس آزموني قابل قوبل داشت و نتايج خوبي را عايد اين بخش كرد ولي روند افزايشي زنگ ها در مدارس به حدي نگران كننده و در حال افزايش است كه خود دانش آموزان نيز به آن اذعان دارند.

هدف اصلي و سياست كاري از به صدا درآوردن زنگ هاي مختلف در مدارس حساس كردن بخشي از جامعه نسبت به يك موضوع خاص است كه البته نكته قابل تامل و بسيار مهم در اين زنگ ها اين است كه سخنرانان بدون توجه به شرايط سني و موقعيت دانش آموزان از هر دري سخن مي گويند جز مطلبي كه زنگ را براي آن به صدا در آورده اند و اين نشان مي دهد هيچ گونه كار كارشناسي در پشت اين زنگ ها صورت نگرفته است و بيشتر مسئله كاري سوري و كليشه اي است.

در فصل گرما، سرما، زير باران و زير برف براي مسئولان فرقي ندارد تنها مهم اين است كه دانش آموزان را به خط كنند و دقايق زيادي و البته به صورت غيركارشناسي سخنراني كنند و دانش آموزان نيز مجبور به گوش دادن به حرف هاي مسئول و سخنران مراسم هستند.

اگر روزهاي مدرسه و افزايش زنگ هاي بي صدا به همين منوال بگذرد ديگر جايي براي درس خواندن دانش آموزان باقي نمي ماند و همواره بايد سر صف هاي طولاني بايستند و به سخنان مسئولان آموزشي، فرهنگي، بهداشتي، سياسي و اجتماعي گوش دهند چرا كه ممكن است درد دل هاي مسئولان در دلشان باقي بماند و جايي ديگر، گوش هاي مجاني و مخاطب شنوا براي حرف هايشان پيدا نكنند.

شمار زنگ هاي كه در مدارس به صدا در مي آيند كم نيست و هر چند كه در سالهاي اوليه پيروزي انقلاب اسلامي تنها زنگي كه به صدا در مي آمد زنگ پيروزي انقلاب اسلامي بود و باعث شور و نشاط ويژه اي در بين دانش آموزان و ساير اقشار جامعه مي شد ولي متاسفانه اين روزها تعداد زنگ ها به ميزاني افزايش يافته است كه ديگر گوش ها تحمل اين همه صداي زنگ را ندارند و كارهاي اصولي نيز در اين حوزه كمرنگ شده است.

© 2003 Mehr News Agency .

دوشنبه|ا|26|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن