تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):آن که در کاری که نافرمانی خداست بکوشد امیدش را از دست می دهد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816854062




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرمان عفو عمومي در سوريه


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: فرمان عفو عمومي در سوريه
عكس: AFP


توسط بشار اسد، رييس‌جمهوري انجام شد
صدور فرمان عفو عمومي‌در سوريه
گروه بين‌الملل- «بشار اسد» رييس‌جمهوري سوريه، در عفوي عمومي‌دستور داد تا همه كساني‌كه در يك سال اخير مرتكب جرم شده‌اند، آزاد شوند.
به گزارش ايلنا به نقل از خبرگزاري رسمي‌سوريه، سانا، اسد طي دستوري براي كساني كه در پي وقوع حوادث در اين كشور از تاريخ 15 مارس 2011 تا 15 ژانويه 2012، مرتكب جرم شدند، عفو عمومي داد. بر‌اساس اين گزارش، كساني‌كه در حال حاضر فراري هستند، از اين عفو عمومي‌بهره‌مند نمي‌شوند مگر اينكه حداكثر تا تاريخ 31 ژانويه تسليم دولت شوند. اين حكم از زمان صدور آن قابل اجراست.
تحليلگران مي‌گويند اين اقدام بشار اسد، تلاش جديدي از سوي دولت سوريه براي آرام كردن اوضاع است. اين اولين بار نيست كه اسد در كشور فرمان عفو عمومي‌صادر مي‌كند.
سوريه طي ماه‌هاي اخير شاهد ناآرامي‌هايي بوده كه بيش از ۵ هزار كشته بر جاي گذاشته است. سازمان ملل مي‌گويد بيش از ۱۴ هزار نفر در بازداشت هستند.
بشار اسد هفته پيش حوادث ده ماه گذشته سوريه را تاسف‌بار خوانده و از آن به عنوان «آزموني دشوار» براي اين كشور نام برده بود.
اسد در سخنراني هفته پيش خود، ضمن انتقاد از كشورهاي منطقه گفت: «تعجب مي‌كنيم كه چرا كشورهاي عرب در كنار سوريه قرار نگرفتند.»
از سوي ديگر دبيركل حزب‌الله لبنان تاكيد كرد كه بحران سوريه بايد تنها از طريق گفت‌وگو حل شود. به گزارش شبكه العالم، «سيد حسن نصرالله» در سخنراني خود به مناسبت اربعين حسيني گفت كه با توجه به اينكه ما بيش از همه از تحولات جاري در سوريه تاثير مي‌پذيريم، سعي مي‌كنيم وضع سياسي لبنان را از تاثيرات تحولات دمشق دور نگه داريم اما لبنان كشوري است كه بيش از هر كشور ديگري در منطقه از تحولات تاثير مي‌پذيرد.
او افزود: «به همين سبب از جايگاه دلسوزي و محبت به سوريه و ملت و رهبري اين كشور و هر چه در آن است، از مخالفان سوري مي‌خواهيم دعوت «بشار اسد» رييس‌جمهوري سوريه، به گفت‌و‌گو را بپذيرند و براي تحقق اصلاحات با او همكاري كنند. همچنين حل مسائل از طريق گفت‌و‌گو را خواستاريم، و به حفظ آرامش و ثبات كشور و زمين گذاشتن سلاح دعوت و توصيه مي‌كنيم.» سيد حسن نصرالله در ادامه گفت: «بهتر است به جاي اينكه مردم سوريه را در تنگنا و محاصره قرار دهند تا اوضاع به حد انفجار برسد، همه دست به دست هم دهند و براي پايان دادن به بحران سوريه از راه‌هاي منطقي و عقلاني كمك كنند به ويژه كه در سوريه همه بر سلامت مردم اين كشور اصرار مي‌كنند و براي پذيرش راه‌حل‌ها آغوشي باز دارند.
در همين حال «شيخ حمد بن‌خليفه آل‌ثاني» امير قطر، پيشنهاد اعزام نيروهاي نظامي‌عربي براي توقف خشونت در سوريه را ارائه كرد. شيخ حمد در گفت‌و‌گويي با شبكه «سي بي‌اس» آمريكا، گفت: «اگر لازم باشد كه نيروي نظامي‌عربي به سوريه براي كمك به ملت اين كشور و توقف خشونت‌ها فرستاده شود، قطر از اين اقدام حمايت مي‌كند.» امير قطر نخستين رهبر عربي است كه چنين پيشنهادي ارائه مي‌كند. پيش از اين، قطر از حمله سازمان پيمان آتلانتيك شمالي- ناتو- به ليبي براي كمك به انقلابيون براي سرنگوني نظام «معمر قذافي» رهبر سابق ليبي، حمايت كرده بود.
نخست‌وزير قطر كه رياست كميته رسيدگي به اوضاع سوريه را برعهده دارد، مدعي شد كه به‌رغم حضور ناظران اتحاديه عرب در سوريه، كشتار غيرنظاميان همچنان ادامه دارد. اين كميته از سوي اتحاديه عرب براي بررسي اوضاع سوريه تشكيل شده است. ناظران اتحاديه عرب براي نظارت بر روند اجراي طرح صلح پيشنهادي اين سازمان به دمشق، ماه گذشته ميلادي به سوريه رفتند.
اتحاديه عرب و دولت سوريه در ماه نوامبر سال پيش براي پايان دادن به خشونت‌ها در اين كشور به توافق رسيدند. طبق اين توافق قرار بود دولت سوريه ضمن آزاد كردن همه زندانيان سياسي، به روزنامه‌نگاران و گروه‌هاي حقوق بشري اجازه دهد تا با سفر به سوريه، از نزديك وضعيت را مشاهده كنند. اين توافقنامه براي مدت‌ها به اجرا در نيامد اما در نهايت سوريه به ناظران اتحاديه عرب اجازه داد تا از مناطقي كه شاهد ناآرامي‌ها بوده‌اند بازديد كنند. حضور اين ناظران مورد انتقاد فعالان سياسي سوريه و مخالفان قرار گرفت و آنها گفتند سوريه ناظران اتحاديه عرب را فريب مي‌دهد. در نهايت برخي اعضاي گروه ناظران از عضويت در آن كناره گيري كردند.
صدور فرمان عفو عمومي‌در سوريه در شرايطي انجام شده است كه بان كي مون، دبيركل سازمان ملل كه به لبنان سفر كرده از بشار اسد خواست تا كشتار مردم را متوقف كند. بان گفت انقلاب‌ها در جهان عرب نشان داد كه مردم ديگر حكومت‌هاي خودكامه را قبول نمي‌كنند.
دولت سوريه ناآرامي‌هاي اين كشور را به «گروه‌هاي مسلح تروريستي» نسبت داده است و مي‌گويد بيش از هزار نفر از سربازان و نيروهاي امنيتي اين كشور كشته شده‌اند. به رغم تلاش حكومت براي سركوب تظاهرات‌كنندگان، ناآرامي‌ها در اين كشور ادامه دارد.
بشار اسد، رئيس جمهوري سوريه يازده سال پيش، به دنبال مرگ حافظ اسد، پدرش، قدرت را در دست گرفت. او همزمان با آغاز ناآرامي‌ها در كشورهاي عربي گفته بود كه كشورش باثبات‌تر از تونس و مصر است و احتمال بروز ناآرامي‌در اين كشور وجود ندارد.
عكس: Getty Images

دوشنبه|ا|26|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 190]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن