تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عبادت هفتاد جزء است و بالاترین و بزرگترین جزء آن کسب حلال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804100131




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اجراي طرح توسعه پالايشگاه اصفهان بدون مجوزهاي قانوني غير ممكن است


واضح آرشیو وب فارسی:موج: اجراي طرح توسعه پالايشگاه اصفهان بدون مجوزهاي قانوني غير ممكن است
خبرگزاري موج - اعضاي شوراي اسلامي شهر اصفهان در نشستي با مسئولان پالايشگاه اين شهر، تبعات زيست محيطي توسعه اين پالايشگاه را بررسي كردند.


به گزارش موج از اصفهان ، در اين نشست، رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان آلودگي هواي اين شهر را نگران كننده و غير قابل تحمل دانست و توسعه صنايع در اين شهر را خطرناك بيان كرد و گفت: توسعه پالايشگاه اصفهان به صلاح نبوده و اجراي آن بدون مجوزهاي قانوني غير ممكن است.
مهندس عباس حاج رسوليها مهمترين دغدغه اعضاي شوراي اسلامي شهر اصفهان را آلودگي‏هاي زيست محيطي بيان و از بي‏توجهي مسئولان ذيربط نسبت به اجراي طرح توسعه پالايشگاه اصفهان انتقاد كرد و افزود: مدير كل مسكن و شهرسازي استان براي ساخت واحدهاي مسكوني در اين شهر سختگيري‏هاي زيادي مي‏كند. متأسفانه براي اجراي چنين طرحي كه باعث شيوع انواع بيماري‏ها و مرگ و ميرهاي زودرس مي‏شود، هيچ عكس‏العملي از خود نشان نمي‏دهند.
وي با بيان اين كه به دليل غربي شرقي بودن وزش باد در شهر اصفهان، تمام آلودگي‏هاي ناشي از صنايع وارد اين شهر شده و باعث افزايش ميزان آلودگي شهر اصفهان مي‏شود، گفت: شوراي اسلامي شهر اصفهان به عنوان نمايندگان مردم اين شهر بايد براي جلوگيري از آلودگي هوا تلاش كنند. به همين علت بايد وزراي نفت، مسكن و شهرسازي، رئيس سازمان حفاظت محيط زيست مسؤلان استان در خصوص طرح توسعه پالايشگاه توضيح دهند.
مهندس حاج رسوليها طرح توسعه پالايشگاه اصفهان را به صلاح اين شهر ندانست و پيگيري كميته محيط زيست شوراي اسلامي شهر اصفهان را در اين خصوص ضروري دانست و خواستار اجراي اين طرح در خارج از محدوده شهر اصفهان شد.

با اجراي طرح بهينه سازي، پالايشگاه از نظر مسائل زيست محيطي وضعيت بهتري پيدا مي‏كند
مدير عامل پالايش نفت اصفهان از آلاينده نبودن پالايشگاه اين شهر خبر داد و گفت: طرح بهينه سازي پالايشگاه الزاماً بايد در كنار پالايشگاه اجرا شود و با اجراي آن، پالايشگاه اصفهان از نظر مسائل زيست محيطي وضعيت بهتري پيدا خواهد كرد.
وي انتخاب مشاور براي بررسي و ارزيابي آلاينده‏هاي شهر اصفهان توسط شوراي اسلامي شهر را ضروري دانست و آمادگي خود را براي ارائه گزارش‏ها و اطلاعات لازم در خصوص طرح بهينه سازي فرآيند پالايشگاه اصفهان به كارشناسان اين شورا اعلام كرد.
مهندس آقانژاد از انقعاد قرارداد و تامين اعتبار براي اجراي طرح بهينه سازي پالايشگاه اصفهان خبر داد و گفت: شركت پالايش نفت اصفهان آمادگي دارد هزينه مشاوراز سوي شوراي اسلامي شهر را جهت بررسي اين طرح و آلاينده نبودن آن پرداخت كند.
مدير عامل شركت پالايش نفت اصفهان از توليد 25 درصد بنزين كشور در پالايشگاه اصفهان خبر داد و گفت: وزارت نفت با هدف ارتقاي كيفيت محصولات و استاندارد زندگي مردم، طرح بهينه سازي فرآيند پالايشگاه اصفهان را در راستاي برنامه چشم انداز 20 ساله اجرا مي‏كند.
وي با بيان اين كه طرح بهينه سازي فرآيند پالايشگاه اصفهان با نظر مشاور فرانسوي در حال اجرا است، افزود: با اجراي اين طرح، مصرف نفت خام پالايشگاه به ميزان 15 هزار بشكه در روز كمتر شده و توليد محصولات مرغوب و استاندارد مانند بنزين اتومبيل، گاز مايع و سوخت هواپيما به سه برابر افزايش يافته و سيستم‏هاي پيشرفته و جديد جايگزين تاسيسات قديمي خواهد شد.
وي ارتقاي كيفيت بنزين توليدي پالايشگاه معادل استاندارد يورو چهار از نظر كيفيت زيست محيطي كاهش گوگرد نفت گاز و نفت سفيد توليدي كل پالايشگاه به حد استاندارد يوروچهار، رفع تنگناهاي واحدهاي موجود در راستاي بهينه سازي عملكرد از نظر مصرف انرژي و مسائل زيست محيطي، كنترل اتوماتيك بهينه و تبديل نفت كوره توليدي فعلي به بنزين اتومبيل، سوخت هواپيما و بال گرد و گاز مايع را از ديگر مزاياي طرح بهينه سازي فرآيند پالايشگاه اصفهان اعلام كرد.
وي اعتبار پيش بيني شده براي اجراي طرح بهينه سازي فرآيند پالايشگاه اصفهان را 5/2 ميليارد يورو بيان كرد و گفت: اين طرح در 220 هكتار اجرا مي‏شود و تا كنون 15 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.
در اين نشست دكتر غلامرضا شيران، مهندس ابوالفضل قرباني، دكتر محمود محمدي، سردار كريم نصر اصفهاني، مهندس مصطفي پسران بهبهاني و مهندس فتح ا.. معين ضمن مخالفت با اجراي طرح توسعه پالايشگاه اصفهان، به مشكلات زيست محيطي شهر اصفهان اشاره كردند و توسعه صنايع را به صلاح شهر اصفهان ندانسته و بر جلوگيري از توسعه صنايع و كارخانه هاي صنعتي و كاهش آلاينده ها، اولويت دادن به برنامه هاي زيست محيطي، توجه به بهداشت عمومي و سلامت مردم در اجراي طرح هاي توسعه، ارائه گزارشي از چگونگي اجراي طرح توسعه پالايشگاه به شوراي اسلامي شهر، افزايش فيلترها و ارتفاع آنها در پالايشگاه براي جلوگيري از آلودگي هوا، اجراي طرح هاي توسعه در شمال و جنوب اصفهان با توجه به جهت بادهاي غربي و شرقي براي كاهش آلودگي هوا، توجه به مباحث زيست محيطي در توسعه پايدار، توسعه فضاهاي سبز پالايشگاه، عدم احداث و توسعه كارخاجات صنعتي تا شعاع 50 كيلومتري شهر و انتقال پالايشگاه به خارج از شهر تأكيد كردند.

يکشنبه|ا|27|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 194]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن