تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سزاوار است كه عاقل ، از مستى ثروت، قدرت ، دانش ، ستايش و مستى جوانى بپرهيزد، چرا ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815563574




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نوذري:/‌٢/ *امسال بحران سوخت به خوبي مديريت شد و اين افتخار دولت‌ نهم است *از مجموع ‌٢٨ فاز پارس جنوبي ‌١٠ فاز به بهره‌برداري رسيده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نوذري:/‌٢/ *امسال بحران سوخت به خوبي مديريت شد و اين افتخار دولت‌ نهم است *از مجموع ‌٢٨ فاز پارس جنوبي ‌١٠ فاز به بهره‌برداري رسيده است
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

وزير نفت در ادامه گزارش خود در مجلس با بيان اين‌كه براي تامين سوخت زمستاني سال‌جاري دولت و مجلس دغدغه داشتند، گفت: تامين سوخت زمستاني گذشته از اين كه بحثي اجتماعي است، شكلي امنيتي يافته بود، از اين رو وزارت نفت در سه محور كار را دنبال كرد تا بتواند سوخت زمستاني امسال را تامين كند.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايسنا، نوذري افزود: گاز مورد نياز را تامين كرديم. با پيگيري‌هاي انجام شده فازهاي ‌٩ و ‌١٠ پارس جنوبي به ميزان ‌٥٠ ميليون متر مكعب در روز به بهره‌برداري رسيد، هم‌چنين توليد ‌٢٠ ميليون متر مكعب گاز از ‌١٧ حلقه چاه در چهار استان كشور را به انجام رسانيدم. با توليد ‌٧٠ ميليون متر مكعبي گاز توانستيم در زمستان امسال هم صادرات را به صورت كامل حفظ كنيم، و هم گاز صنايع و نيروگاه‌ها كه پيش بيني كرده بوديم به نيروگاه‌ها روزانه ‌٣٠ ميليون‌متر مكعب تحويل دهيم به متوسط ‌٦٠ ميليون متر مكعب افزايش يافت؛ علاوه بر آن توانستيم گاز مورد نياز بخش‌هاي خانگي و تجاري را تامين كنيم.

وزير نفت در تحليل دستاوردهاي وزارت نفت، گفت: اين اقدام يعني، حدود ‌١٠ تا ‌١١ ميليارد متر مكعب بيشتر از سال قبل توليد گاز داشتيم كه به شبكه تزريق شده است. بيش از ‌٢٢٠٠ كيلومتر خطوط فشار قوي ظرف سال قبل و سالجاري به بهره‌برداري رسيد تا بتواند شبكه پايدار گاز كشور را براي تامين گاز تضمين كند، به جز سال‌هاي ‌٨٣ و ‌٨٦ زمسان امسال سردترين سال طي سال‌هاي ‌٧٣ تا ‌٨٧ بوده است و اين در حالي است كه برخي معتقدند زمستان امسال گرمترين زمستان بوده است.

نوذري اظهار كرد: از فروردين ماه سال‌جاري براي تامين سوخت نيروگاه‌ها مخازن نيروگاه‌ها را پر كرديم. نفت گاز و نفت كوره‌اي از ابتداي سال تا ‌٢٦ بهمن ماه ‌٨٧ تحويل نيروگاه‌ها شده ‌١٣ ميليارد و ‌١٣٨ ميليون ليتر بوده است كه به نسبت سال ‌٨٦ يك ميليارد و ‌٩٠٧ ميليون ليتر بوده است و اين يعني يك ناوگان حمل و نقل با ‌١١ هزار نفتكش كار سوخت رساني را در سراسر كشور اجرايي كرده است.

وي خاطرنشان كرد: امسال به دليل خارج شدن نيروگاه هاي برق آبي از سيكل توليد برق ناچار شديم نفت گاز بيشتري را وارد كنيم تا بتوانيم جايگزين انرژي آن نيروگاه‌ها كنيم، با همه اقدامات انجام شده ذخيره امروز نيروگاه‌ها ‌٢ ميليارد و ‌٢٣٨ ميليون ليتر است كه يك ميليارد و ‌٧٣٨ ميليون ليتر نسبت به سال قبل افزايش يافته است.

وزير نفت با اشاره به خطوط به بهره‌برداري رسيده، گفت: خط ششم امسال به بهره‌برداري رسيد، بخشي از خطي كه از ني‌زار قم به شرق تهران آمد سال جاري به بهره‌برداري رسيد، خط انتقال گاز از ساوه به همدان، بيجار و تكاب براي تقويت خطوط غرب كشور امسال به بهره‌برداري رسيد. خط ساوه، قزوين و كويين براي تقويت استان‌هاي شمالي (مازندران و گيلان) سالجاري به بهره‌برداري رسيده است.

نوذري از آغاز بهره‌برداري خط تهران، سمنان، دامغان، شاهرود، ميامي و دشت شاد در آينده نزديك سخن گفت و اظهار كرد: تقويت خطوط استان‌هاي سمنان، گلستان و مازندران آماده افتتاح است. مجموعه اين اقدامات نشان داد كه توانمندي‌هاي بسيار خوبي براي مقابله با بحران‌ها وجود دارد. امسال بحران سوخت به خوبي مديريت شده است و اين افتخار دولت‌ نهم است.

وي از رشد توليد نفت در دولت نهم سخن گفت و افزود: ميزان توليد نفت در ابتداي سال ‌٨٤ كه حدود چهار ميليون ليتر بود به ‌٢/٤ ميليون ليتر افزايش يافته است. ميزان توليد نفت كشور، جايگاه ايران را در سازمان كشورهاي صادركننده نفت، كليدي‌تر كرده است.

وزير نفت از برنامه‌ريزي‌ وزارت نفت در چهار ناحيه صنعتي خبر داد و تصريح كرد: توسعه ميادين نفتي غرب كارون مثل آزادگان، يادآوران، دارخوين و جفير براي ظرفيت يك ميليون بشكه برنامه‌ريزي شده است. سياست دوم، پارس جنوبي كه براي بقيه فازهاي پارس جنوبي طراحي شده است. از مجموع ‌٢٨ فاز پارس جنوبي ‌١٠ فاز به بهره‌برداري رسيده است كه ‌٥ فاز در سال‌جاري انجام شده و ‌٧ فاز نيز در حال اجراست و چهار فاز در مرحله پايان مناقصه و ‌٣ فاز با طرف ترك در حال مذاكره‌ايم.

يکشنبه|ا|27|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 145]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن