تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بسم اللّه‏، شفاى هر دردى و يارى كننده هر دارويى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804942489




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

*فازاول بورس نفت يكساله شد* مدير تالار بورس كالا: قدرت گرداندن بورس بين‌المللي نفت را داريم تا10اسفند تالار معاملات بورس كالاي كيش به صورت رسمي افتتاح مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: *فازاول بورس نفت يكساله شد* مدير تالار بورس كالا: قدرت گرداندن بورس بين‌المللي نفت را داريم تا10اسفند تالار معاملات بورس كالاي كيش به صورت رسمي افتتاح مي‌شود


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بورس

با توجه به كارهاي انجام شده در يك سال گذشته در رينگ محصولات پتروشيمي مي‌توانيم ادعا كنيم كه قدرت گرداندن بورس بين‌المللي نفت را داريم.

محمود غفاري ـ مدير تالار بورس كالا ـ در گفت‌وگو با خبرنگار بورس خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: مجوز ورود تمامي كالاهاي پتروشيمي و فرآورده‌هاي نفتي به بورس مصوبه هيات دولت است، اما شركت‌هايي چون بازرگاني پتروشيمي و پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي معتقدند كه اين مجوز بايد از هيات پذيرش صادر شود.

وي افزود: آنها در حال حاضر تعداد زيادي كالا را وارد هيات پذيرش كرده‌اند كه مدارك لازم را به دبيرخانه ارائه كردند و تمامي كالاهاي داراي مصوبه پذيرش امكان عرضه در رينگ فرآورده‌هاي نفت و پتروشيمي را دارند و اگر تصميم به خروج كالايي از رينگ را داشته باشند، باز بايد از سوي هيات پذيرش تاييد شود.

وي در مورد علت تاخير در راه‌اندازي بورس بين‌المللي نفت خاطرنشان كرد: وجود تحريم اقتصادي، مشكل نرخ‌گذاري دلاري و ركود جهاني از مشكلات پيش روي تحقق اين هدف است و اين شرايط نامساعد نياز به بررسي‌هاي كارشناسي دارد.

او ادامه داد: كميته كاري بررسي راه‌اندازي فاز دوم بورس نفت نيز به جز يك جلسه، ديگر برگزار نشد و دستگاه‌هاي اجرايي مختلف خود را متولي اين كار مي‌دانند. ما نيز خود را متولي اصلي اين كار مي‌دانيم، زيرا به جز اساسنامه، تجربه يكسال فعاليت در اين حوزه را داريم كه موفق نيز بوده است.

وي افزود: مبناي معاملات داخلي، ريال است و در مورد معاملات خارجي هر نوع ارز معتبر از جمله ريال قابل پذيرش است و نرخ تبديل هر ارز به صورت روزانه محاسبه مي‌شود.

غفاري گفت: مصوبه هيات دولت در مورد راه‌اندازي بورس نفت اين بود كه تالار معاملات آن در بخشي از تالار بين‌المللي بورس ايجاد شود و قرار است كه تمام امور در همان تالار انجام پذيرد و شروع بهره‌برداري از دو ماه پيش افتتاح شد و بهره‌برداري رسمي تا 10اسفند ماه انجام مي‌شود.

وي افزود: شركت بورس كالا تمامي امكانات مورد نياز براي كارگزاران و عرضه‌كنندگان بزرگ را فراهم كرده، اما با توجه به اينكه دفاتر و تشكيلات شركت‌هاي عرضه‌كننده در تهران مستقر است، بايد خودشان در مورد اينكه آيا منافعي از اين انتقال در بر خواهند داشت يا خير، پاسخگو باشند.

به گفته او، بورس، محل فروش كلان است و حال كه سيستم توزيع جديدي در حال شكل‌گيري است، معامله‌گران با در نظر گرفتن سود پذيرفته شده در اقتصاد سالم، باري را از دوش توليدكنندگان برمي‌دارند.

وي در پاسخ به اظهارات برخي از كارگزاري‌ها كه از حضور دلالان و توليدكنندگان به عنوان خريداران محصولات گلايه داشتند، گفت: همواره در انتقال بازار سهميه‌بندي به بازار آزاد، دوران گذاري وجود دارد كه بايد به دقت در مورد آن بررسي كرد. به طوري كه اين موضوع طي پنج سال در مورد رينگ فلزات برطرف شد و هر كس مي‌تواند در اين بازار خريد و فروش كند. در دوره گذار يك ساله اين نگراني‌ براي محصولات پتروشيمي برطرف شده و اعلام مي‌كنيم كه به دليل علني بودن معاملات، هيچ‌گونه دستكاري و رانتي در تالار بورس وجود ندارد.

غفاري تاكيد كرد: اگر عزم ملي براي راه‌اندازي بورس بين‌المللي نفت شكل گرفته و متولي آن يكپارچه شود و با توجه به اينكه بورس گازي در ميان كشورهاي عمده توليدكننده راه‌اندازي شده، اميدواريم اين موضوع به مسئولان جرات و جسارت بدهد تا مجوز اقدامات محدود اين حوزه را صادر كرده و به عنوان نمونه در ابتدا نفت كوره وارد شده و خود زمينه ورود ديگر مشتقات نفتي و حتي نفت خام به اين رينگ شود.

او گفت: معتقديم كه ديگر مدعيان، توانايي در حد شركت بورس كالا را ندارند و ما مي‌توانيم در كوتاه‌ترين زمان اين بورس را راه‌اندازي كنيم و پيش زمينه‌هاي آن در كشور فراهم است و حتي در حال مذاكره با شركت‌ پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي هستيم.

او خاطرنشان كرد: ما مي‌توانيم ادعا كنيم كه قدرت گرداندن بورس بين‌المللي نفت را داريم، نظير آنچه در رينگ صادراتي محصولاتي چون قير، گوگرد و استراكت اتفاق مي‌افتد.

غفاري در پايان در مورد ساختمان جديد شركت بورس كالاي ايران به ايسنا گفت: تمامي امكانات مورد نياز كامل شده و اميدواريم اين كار تا پايان بهار 88 محقق شود.

انتهاي پيام

دوشنبه|ا|28|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 255]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن