تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 12 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813691545




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تصميم مذاكره با آمريكا بر عهده رهبري است


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: تصميم مذاكره با آمريكا بر عهده رهبري است
با عرض پوزش بايد گفت اظهارات رئيس جمهور كشورمان برخلاف انگيزه انقلابي ايشان و انتظاري كه داشته اند «بازي در ميدان دشمن» بوده است و لازم است به گونه اي هوشمندانه و بي درنگ جبران شود تا اين توهم و تصور غلط را پديد نياورد كه ...
بعد از انتقاد شديد روزنامه جمهوري اسلامي از سخنان رئيس جمهور در مراسم راهپيمايي 22 بهمن، روزنامه كيهان هم امروز به انتقاد از احمدي نژاد پرداخت و به وي يادآورشد كه ارتباط با آمريكا در حيطه اختيارات رهبري است.

به گزارش«فردا» حسين شريعتمداري مدير مسئول كيهان، در ستون يادداشت روز اين روزنامه، با اشاره به سخنان احمدي نژاد در روز 22 بهمن درباره ارتباط با آمريكا كه با بازتاب رسانه هاي خارجي روبه رو و تعبير به استقبال ايران از مذاكره با آمريكا شده بود، خطاب به احمدي نژاد نوشت كه وي در ميدان دشمن بازي مي كند.

شريعتمداري در يادداشت خود كه با عنوان"ذوق زدگي" منتشر شده نوشته است: به نظر مي رسد آقاي احمدي نژاد در پي آن بوده است كه ترفند رئيس جمهور جديد آمريكا را بي پاسخ نگذارد و با تاكيد بر دو قيد «عادلانه» و «احترام متقابل» كه در قاموس دولت هاي آمريكا مفهومي ندارد، چهره واقعي آمريكا را نزد افكارعمومي جهانيان برملا سازد. اين انگيزه قابل احترام است، اما با عرض پوزش بايد گفت اظهارات رئيس جمهور كشورمان برخلاف انگيزه انقلابي ايشان و انتظاري كه داشته اند «بازي در ميدان دشمن» بوده است و لازم است به گونه اي هوشمندانه و بي درنگ جبران شود تا اين توهم و تصور غلط را پديد نياورد كه انگار جمهوري اسلامي ايران در مواضع انقلابي، منطقي و عزتمندانه خود تجديدنظر كرده است!

مدير مسئول كيهان ادامه داده: محافل سياسي و رسانه اي غرب كه مي كوشيدند اظهارات دكتراحمدي نژاد را نشانه تغيير در سياست خارجي ايران و پاسخي مثبت به شعار تغيير باراك اوباما قلمداد كنند ولي به گونه اي تلويحي و برخي نيز با صراحت اين دو گزينه كه «تصميم نهايي برعهده رهبري است» و «احمدي نژاد به عنوان يك انقلابي مسلمان و اصولگرا تابع نظر رهبر است» را كنار يكديگر نهاده و نتيجه مي گرفتند كه اولا نبايد انتظار تغيير در سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران-مخصوصاً درباره آمريكا- را داشته باشند و ثانياً؛ از تاكيد احمدي نژاد بر قيدهايي نظير، «احترام متقابل»، «عادلانه»، «تغيير استراتژيك در سياست آمريكا و نه تغيير تاكتيكي» و... به اين نتيجه مي رسيدند كه منظور رئيس جمهور كشورمان از آمادگي براي مذاكره با آمريكا، آنگونه كه در نگاه اول به نظر مي رسد نيست و نمي تواند به مفهوم دست كشيدن از سياست رسماً اعلام شده جمهوري اسلامي ايران باشد.

شريعتمداري اضافه كرده: همانگونه كه دشمنان بيروني دريافته و به آن پرداخته اند، تصميم درباره مذاكره با آمريكا برعهده رهبرمعظم انقلاب است و يكي از برجسته ترين و قابل تقديرترين ويژگي احمدي نژاد، پيروي بي چون و چراي او از رهبرمعظم و تلاش در بستر گفتمان امام و انقلاب است. بنابراين، به آساني مي توان نتيجه گرفت كه اظهارات روز 22بهمن ايشان، اگرچه بايد دقيق تر و حساب شده تر ادا مي شد تا سوءاستفاده دشمنان بيروني را در پي نداشته باشد ولي بدون كمترين ترديدي، مقصود رئيس جمهور كشورمان نرمش در مقابل آمريكا و يا حساب باز كردن روي شعار «تغيير» اوباما نبوده است. چرا كه «مذاكره با آمريكا»، «نياز» آمريكاست كه سعي دارد آن را با عنوان «امتياز» بفروشد!

سه|ا|شنبه|ا|29|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن