تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداى تعالى كتابى راهنما فرستاد و در آن خوب و بد را روشن ساخت. پس راه خوبى را پيش گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805490964




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لشكر آدريانوها در اروپا


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: لشكر آدريانوها در اروپا
جام جم آنلاين: مردم كشور برزيل و به تبع آن، فوتباليست‌هاي پرتعداد اين كشور، نام‌هاي بسيار طولاني دارند. به همين دليل بخشي از نام خود را انتخاب مي‌كنند يا اين كه هواداران، القابي را براي آنها پيدا مي‌كنند تا كار براي خودشان و ديگر اهالي فوتبال آسان‌تر شود.


براي مثال براي ادسون آرانتس دوناسيمنتو، لقب پله را انتخاب كردند يا براي آرتور آنتونس كوئيمبرا، لقب زيكو را در نظر‌گرفتند. از آنجا كه اين القاب با تمام گستردگي‌اش، به يك محدوديت مي‌رسند، بعضي از بازيكنان لقب‌هاي مشابهي پيدا مي‌كنند كه كار شناسايي آنها را تا حدودي مشكل مي‌سازد.

يكي از القابي كه ظاهرا طرفداران پرشماري بين برزيلي‌ها دارد، آدريانو است. بجز آدريانويي كه در تيم داماش گيلان بازي مي‌كند و آدريانو آلوس نام دارد، 6 بازيكن ديگر در تيم‌هاي مطرح اروپايي بازي مي‌كنند كه همه آنها را با لقب آدريانو مي‌شناسند. بي‌گمان سرشناس‌ترين آنها، همان آدريانويي است كه در تيم اينتر مشغول بازي است و به قدري مسائل حاشيه‌اي دارد كه به اندازه تمام آدريانوهاي ديگر خبرساز بوده است. با قلم نيك بيدول با آدريانوها بيشتر آشنا مي‌‌شويم.

آدريانو ويرا لوزادا

اين مهاجم 29 ساله در 3 فصلي كه در پورتو عضويت دارد، تجارب زيادي اندوخته است. او سال 2006 از تيم كروزيرو در منطقه بلوهوريزنته مشهور شد. آدريانو اكنون سابقه بازي در ليگ قهرمانان باشگاه‌هاي اروپا را دارد و در كنار آن، 3 بار قهرماني ليگ پرتغال را با پورتو جشن گرفته است. شايد تاثيرگذارترين بازي او، به فينال جام حذفي پرتغال بازگردد كه گل برتري پورتو را به ثمر رساند. در حال حاضر شرايط آدريانو راضي‌كننده نيست؛ چون به دليل عدم پذيرش انتقال به بلنس در فصل تابستان به نيمكت ذخيره‌ها تبعيد شد. او گفت قصد دارد بماند و بر سر قرار گرفتن در تركيب اصلي پورتو بجنگد، اما با رقبايي چون ليساندرو لوپس، ماريانو گونسالس، هولك و سكيتيويي، كار آدريانو بسيار سخت به نظر مي‌رسد.آدريانو فرصت‌شناس است و به خاطر گل‌هاي لحظات پاياني‌اش مشهور شده است. او كارش را در تيم پورتو گليسا شروع كرد، سپس به پالميراس منتقل شد. ويتوريا باهيا تيم بعدي او، قبل از انتقالش در سال 2002 به تيم ناسيونال مديرا بود. او در باهيا يك گلزن قهار بود.

لوئيس آدريانو دسوسا داسيلوا

اين آدريانو در تيم شاختار دونتسك اكراين عضويت دارد و قبلا در تيم ملي جوانان زير 20 ساله‌هاي برزيل عضويت داشته است. او مارس 2007 با مبلغ 5/2 ميليون پوند از تيم اينترناسيونال پورتو آلگره به شاختار دونتسك پيوست. آدريانو در 18ماه اول حضورش در شاختار از فرم مطلوب به دور بود و اعتماد به نفس نداشت و ميرشيا لوچسكيو مربي شاختار از او كمتر استفاده مي‌كرد. در اين فصل كه شاختار آغاز خوبي در سريA نداشت، لوچسكيوي رومانيايي تصميم گرفت به اين برزيلي جوان ميدان بدهد كه اين بار براي درخشش آماده بود. آدريانو از اين فرصت نهايت استفاده را برد و حتي در ليگ قهرمانان اروپا هم عالي ظاهر شد، ‌اما از بدشانسي مجبور شد تن به جراحي آپانديس بدهد و از ميادين دور بماند.

اولين حضور فراموشي نشدني اين آدريانو، در جام باشگاه‌هاي جهان سال 2006 بود كه در مرحله نيمه نهايي برابر الاهلي مصر به صورت جانشين به ميدان آمد و در پيروزي 2 بر يك اينترناسيونال گل برتري تيمش را به ثمر رساند. آنها در نهايت قهرمان مسابقات شدند.

آدريانو پريرا داسيلوا

اين روزها يا بهتر بگويم اين فصل، زمان خوبي براي تيم موناكو نماينده مونته‌كارلو در فوتبال فرانسه نيست. اين تيم سفيد و قرمز‌پوش براي چهارمين فصل متوالي بسختي نفس مي‌كشد و مربي صاحب‌نامش ريكاردو زير فشار سنگين رسانه‌ها قرار دارد. اما يكي از بازيكنان اين تيم كه وضعيت خوبي دارد، آدريانو، مدافع راست 26 ساله اين تيم است كه در آخرين روزهاي فصل نقل و انتقالات تابستاني سال 2007 از آتالانتا به موناكو پيوست. در آن زمان بسياري به ديده شك و ترديد به آدريانو مي‌نگريستند و معتقد بودند، اين برزيلي انتخاب خوبي براي موناكو نبوده است. برخلاف نظر آنها آدريانو علاوه بر قدرت سرزني خوب، در نفوذ نيز از بهترين‌ها بوده است.آدريانو كارش را در تيم گرميو در پست‌هافبك دفاعي شروع كرد. او آنقدر خوب بود كه ريكاردو، مربي آن زمان تيم المپيك برزيل از او دعوت كند. انتقال آدريانو در سال 2004 به ايتاليا، مسير پيشرفت او را هموار كرد. فرانچسكو گوئيدولين، مربي آن زمان پالرمو او را پسنديد. در ابتداي ورود آدريانو به ايتاليا، او كار سختي در پيش داشت؛ چون نتوانست خود را با محيط فوتبال ايتاليا تطبيق دهد و فقط يك بار در تيم سيسيلي بازي كرد. فصل بعد كه آدريانو راهي آتلانتا شد، شرايط بهتري پيدا كرد و خود را به منتقدانش تحميل كرد.

آدريانو كوريا كلارو

اين آدريانو يكي از اعضاي كليدي تيم سه‌ويا است. تيمي كه در سال‌هاي 2006 و 2007 دو بار پياپي فاتح جام يوفا شد. او بود كه در فينال سال 2007 گلزني را در بازي برابر اسپانيول شروع كرد. آدريانو يك مدافع و يك هافبك سمت چپ است كه تكنيك بالايي دارد و بسيار سريع است. او 3 سال پيش از تيم كورتيبا به سويا منتقل شد و با وجود تمام شايستگي‌هاي آدريانو، او اكنون در تيم سويا نيمكت‌نشين شده است، چرا كه آنها ديگو كاپل جوان و تازه اوج‌گرفته را دارند كه بتازگي پيراهن تيم ملي اسپانيا را به تن كرده است.

آدريانو معمولا دير به تمرينات مي‌آيد نسبت به دستورات تاكتيكي مورينيو بي‌توجه است و نظم و انضباط تيمي را رعايت نمي‌كند.

بجز كاپل، فرناندو ناوارو ملي‌پوش اسپانيايي كه از مايوركا آمده هم رقيب ديگري براي پست هافبك چپ سه و يا است.آسيب‌ديدگي هم ديگر مشكل آدريانو در اين فصل بوده است.با تمام اين دشواري‌ها، آدريانو هنوز به مبارزه ادامه مي‌دهد و ميدان را خالي نگذاشته و هر زمان كه مائولو خيمنز به او ميدان داده است، تلاش زيادي كرده تا جاي اصلي خود را پس بگيرد. در فصل تابستان شايعه شده بود كه او در فهرست خريد تاتنهام و اينتر قرار دارد.

آدريانو فابيانو روساتو

اين مدافع چپ خوش استيل، استاد ضربات آزاد است و كارش را از تيم ماريا از ايالت سائوپائولو در سال 2002 شروع كرد. مقصد بعدي او تيم ناسيونال مديرا و در پي آن پورتو بود. آدريانو ظاهرا سفر را بسيار دوست دارد، چون در تيم‌هاي براگا، يونيائوليريا و رئال سوسيداد هم بازي كرده است و اكنون عضو مالاگاست. او فصل قبل به مالاگا كمك كرد تا جواز صعود به لاليگا را كسب كند. بهترين دوران آدريانو در تيم ناسيونال بود كه در 64 بازي 17 گل زد كه از آن جمله مي‌توان به هت‌تريك او در پيروزي سه بر صفر برابر بيرامار در آوريل 2004 اشاره كرد. اين آدريانو هم اخيراً آسيب ديده يك عمل جراحي را پشت سر گذاشته است و هنوز بايد دوران نقاهت خود را پشت سر بگذارد.

آدريانو ليته ريبيرو

سرشناس‌ترين آدريانوي فوتبال جهان است و البته بي‌نظم‌ترين آنها! او را بدترين دشمن خودش مي‌دانند. قدرت بدني، تكنيك، خونسردي در محوطه جريمه، سرعت و شوت‌هاي سنگين او زبانزد خاص و عام است. اين مهاجم چپ پا را جانشين بحق رونالدو مي‌دانستند، اما اكثر روزهاي دوران بازيگري او به جاي زمين تمرين در كلوپ‌هاي شبانه سپري شده است.

سال گذشته روبرتو مانچيني از دست او خسته شد و اجازه داد به طور قرضي راهي سائوپائولو شود تا بلكه دوباره به روزهاي خوبش بازگردد. با اين حال وضعيت آدريانو در بازگشت تابستاني‌اش به سنسيرو، تغييري نكرده است. او معمولا دير به تمرينات مي‌آيد، نسبت به دستورات تاكتيكي مورينيو بي‌توجه است و نظم و انضباط تيمي را رعايت نمي‌كند. پيش‌بيني مي‌شد مورينيو او را در پنجره زمستاني نقل و انتقالات به فروش برساند تا از شرش خلاص شود، اما اين مربي پرتغالي شانس ديگري در اختيار اين برزيلي 26 ساله قرارداده است. آخرين شاهكار او زدن تك گل 3 امتيازي اينتر به سمپدوريا در ميلان بود. او در اين مسابقه به دليل ضربه زدن به مدافع حريف، 3 جلسه محروم شد!

مزدك ميرزايي
منبع: World Soccer

سه|ا|شنبه|ا|29|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن