تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804817771




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شهرداري با بيان كمبود اعتبارات وعده هاي عمل نشده اش را كمرنگ مي كند


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: شهرداري با بيان كمبود اعتبارات وعده هاي عمل نشده اش را كمرنگ مي كند
شهردار تهران وعده هاي عمل نشده شهرداري در بخش توسعه مترو را بهانه هاي كمبود اعتبار بيان كرده در صورتي كه با همان هزينه اي كه دولت در اختيار شهرداري براي توسعه مترو قرار داد اين وعده ها را محقق نكرد و به جاي توسعه 30 كيلومتري،5/16 كيلومتر ساخته است.


سرويس اجتماعي برنا _ از حدود يكي دو ماه گذشته بحث اعتبارات مترو شدت يافته و اين آمار و ارقام از سوي دولت و شهرداري با ارائه مستندات به اين كشمكش ها پايان داد و نشان داد كه با وجود اعتبارات لازم از سوي دولت ،برخلاف وعده شهرداري در توسعه مترو كم كاري صورت گرفته است و اين جريانات دامن زدن هاي سياسي از سوي شهرداري است.

حدود يك ماه و نيم قبل كه سخنگوي دولت در نشست خبري خود با خبرنگاران با استناد به آمار و ارقامي كه همراه خود آورده بود، از افزايش 100 درصدي كمك دولت به متروي تهران در طول دو سال گذشته خبر داد، مشخص بود كه فرمان شكستن سكوت در مقابل اظهارات پرتعداد مديران شهرداري و متروي تهران و ادعاهايي مبني بر كوتاهي دولت در تخصيص اعتبارات شكسته است و اين بار دولتي‌ها قصد دارند با اتكا به آمار رسمي، تكليف ماجرا را روشن كنند.

شهرداري در موضوع مترو برخورد سياسي مي كند

عضو كميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران با تاييد دو برابر بودن كمك هاي دولت نهم به مترو تهران نسبت به دولت هاي گذشته گفت: شهرداري تهران در موضوع مترو برخورد سياسي مي كند.

پروين احمدي نژاد با بيان اينكه در بحث كمك هاي دولت نهم به مترو تهران نيز مانند خيلي از موضوعات ديگر برخورد سياسي مي شود تاكيد كرد: برخورد با كمك هاي دولت به مترو تهران همچون مباحثي كه در بحث آلودگي هوا و ترافيك مطرح مي شود، كاملا سياسي است.

وي با بيان اينكه اطلاعات تكميلي در خصوص كمك هاي دولت به مترو تهران را از ستاد تبصره 13 دريافت كرده است اظهارداشت: اين اطلاعات حاكي از آن است كه ميزان كمك هاي دولت نهم به مترو تهران در قياس با دولت هاي ديگر دو برابر بوده است.

عضو شوراي اسلامي شهر تهران در پاسخ به اينكه چرا با وجود اطلاع داشتن از حجم كمك هاي دولت به مترو تهران تاكنون واكنشي از سوي شوراي شهر به مواضع مسوولان شهرداري نشده است تصريح كرد: وقتي با اين موضوع برخورد سياسي مي شود نمي توان خيلي ورود كرد.

احمدي نژاد ادامه داد: اگر به آمار و ارقام مراجعه كنيم، مي بينيم كه حقيقتا كمك هايي كه دولت در چند سال اخير به مترو تهران داشته دو برابر سال هاي قبل تر بوده است.

وي با بيان اينكه مسوولان شهرداري برخي اوقات گفته اند كه "اصلا چيزي به ما داده نشده" خاطرنشان كرد: هرگز اين طور نبوده و دولت كاملا به اجراي قوانين پايبند است.

توسعه خطوط مترو تا به امروز محقق نشده است

رييس فراكسيون مديريت شهري مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه در مجموع بايد حدود 450 كيلومتر خط مترو در كلان شهرهاي كشور احداث شود كه سهم تهران در اين ميان 150 كيلومتر است گفت : بايد توجه وي‍ژه اي به توسعه خطوط مترو داشته باشيم و با سرمايه گذاري در اين بخش و اختصاص به موقع اعتبارات زمينه توسعه هرچه سريعتر اين خطوط را فراهم سازيم.

محمد حسين مقيمي در حاشيه بهره برداري از دو ايستگاه جديد از ادامه شرقي خط 2 مترو تهران با بيان اين مطلب اظهار كرد : مجلس شوراي اسلامي در حمايت از توسعه حمل ونقل عمومي مصوبات بسيار مهمي را داشته است و انتظار و تلاش مجلس اين است كه همكاري ارگان ها براي توسعه حمل ونقل عمومي به نهايت خود برسد و اعتبارات مدنظر قرار گرفته شده براي ايجاد زير ساخت هاي لازم به موقع پرداخت شود.

وي ادامه داد: امروزه مردم يكي از مهمترين عملكردهاي دولت را حل معضل ترافيك و توسعه حمل ونقل عمومي مي دانند و دولتي كه بتواند مشكلات موجود را رفع كند بيشترين رضايتمندي مردم را جلب خواهد كرد.

رئيس فراكسيون مديريت شهري مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد : اگر منابع و اعتبارات مورد نياز به موقع تامين شود طي 5 تا 6 سال خطوط مترو تهران تكميل خواهد شد كه اين مهم مي تواند تاثير به سزايي در كاهش ترافيك پايتخت داشته باشد.

وي افزود : در سال جاري اين امكان براي شهرداري ها وجود داشت كه براي توسعه خطوط مترو از اعتبارات صندوق ذخيره ارزي استفاده كنند اما متاسفانه اين امر تا امروز محقق نشده است و ما اميدواريم همكاري لازم جهت توسعه مترو از سوي تمام ارگان ها صورت گيرد و برخي از نگاه ها در اين مورد اصلاح شود.

اعتبار 5/2 برابري دولت نهم به مترو

رييس ستاد مديريت حمل و نقل و مصرف سوخت كشور گفت: دولت نهم 5/2 برابر دولت‌هاي گذشته اعتبار به مترو اختصاص داده است.

محمد رويانيان اظهار داشت: مهمترين اختلاف نظرهاي مالي در مترو بر سر فاينانس است و به دولت مربوط نمي‌شود.

وي افزايش 75 درصدي ناوگان حمل و نقل عمومي، خروج خودورهاي فرسوده از چرخه ترافيك، استانداردسازي توليد خودرو، راه اندازي دولت الكترونيك ، كاهش سفرهاي درون شهري و بهره گيري از سيستم ITC توسط پليس را در كاهش ترافيك موثر دانست و افزود: بنابر برنامه توسعه حمل و نقل عمومي لازم است كه تا پايان سال 1391 اين اهداف تحقق يابد.

رويانيان گفت : لازم است سيستم حمل و نقل عمومي به گونه‌اي طراحي شود كه هر فرد از منزل تا اولين ايستگاه مترو يا وسايل نقليه عمومي كمتر از 500 متر فاصله داشته باشد و بر اساس تقاضاي سفر عرضه صورت گيرد .

وي حساسيت موجود در مورد ترافيك تهران را به دليل دنبال كردن موضوع ترافيك از سوي دولت نهم، مجلس و مسوولان نظام اعلام كرد و گفت كه به واسطه همين پيگيري‌ها مطالبات زياد شده و لازم است با صبر و تحمل بيشتر از سوي تمامي اقشار جامعه براي بهبود وضعيت و رسيدن به اهداف پنج ساله تلاش شود .

رييس ستاد مديريت حمل و نقل و مصرف سوخت كشور گفت : در حال حاضر براي رهايي از وضعيت ترافيك فعلي هم ظرفيت موجود است و هم نسخه لازم وجود دارد، موضوعي كه 40 سال به آن توجه نشده است .

شهرداري تنها به دنبال اعتبار نباشد

هفته قبل نيز وزير صنايع و معادن كه پيش از اين رئيس ستاد تبصره 13 بوده و با مسائل حوزه حمل و نقل آشنا است، از مديريت شهري تهران درخصوص نداشتن طرحي براي حل مشكل ترافيك انتقاد كرد و گفت: برخلاف نظر عده‏اي كه فقط به دنبال اعتبار و اختيارات فزاينده براي حل مشكلات شهر تهران هستند، حل مشكلات اين كلان شهر از جمله ترافيك به مديريت پويا، ابتكار و خلاق نياز دارد.

شهرداري پول ساخت 35 كيلومتر مترو را گرفته در حالي كه 16،5 كيلومتر ساخته است!

مشاور معاونت هماهنگي امور عمراني وزارت كشور گفت: شركت متروي تهران و حومه از ابتداي سال 85تا كنون 1400ميليارد تومان پول و اعتبار براي ساخت 35 كيلومتر مترو دريافت كرده است اما تنها 5/16كيلومتر مترو ساخته است.

لطفي زاده گفت: براي ساخت هر يك كيلومتر مترو 40ميليارد تومان اعتبار نياز است كه دولت و شهرداري تهران تا كنون در حدود 985 ميليارد تومان پول نقد و 415ميليارد تومان هم در قالب مجوزها به متروي تهران اعطا كرده‌اند و در نهايت 1400ميليارد تومان پرداخت شده كه بايد خروجي آن ساخت 35كيلومتر مترو مي‌شد در حالي كه شركت متروي تهران و حومه در سه سال گذشته فقط 5/16كيلومتر ساخته است.

لطفي زاده افزود: برخي از مسئولان شهرداري تهران گفته‌اند كه در صورت تامين منابع مالي سالانه 30كيلومتر مترو مي‌سازند.

مشاور معاونت عمراني وزارت كشور تاكيد كرد: با اين حال وزارت كشور آماده هر گونه كمك به توسعه خطوط ريلي براي حمل و نقل عمومي درون شهري است و در اين راستا نيز در شوراي عالي ترافيك تا كنون هفت خط مترو به طول 260 كيلومتر تصويب شده است كه براساس برنامه اعلام شده متروي تهران بايد تا سال 1393اجرايي شود.

دولت بيش از اعتبارت اختصاص يافته به مترو تهران پرداخت كرده است

معاون امور عمراني وزير كشور در خصوص آمارهاي متناقض بين شهرداري و دولت در زمينه اعتبارات مترو گفت: دولت بيش از اعتبارات اختصاص يافته شده به مترو تهران داده است و مدير عامل مترو رييس شوراي شهر نيز آن را تاييد كردند.

وي با اشاره به اين كه 12 ميليارد تومان براي قطعات يدكي به شهرهاي بزرگ از جمله تهران در نظر گرفته شده كه حدود 39 ميليارد و 80 ميليون تومان به مترو و اتوبوسراني در نظر گرفته شده است.

نيكزاد اظهار كرد: 12 ميليارد تومان بابت تمام قطعات يدكي مترو تهران داده شده و 125 ميليارد تومان ديگر براي تحقق مصوبات رئيس جمهور و بهبود عبور و مرور شهري و توسعه شبكه هاي حمل و نقلي در بين شهرهاي كشور توزيع شده است.

وي با اشاره به اين كه به ما اطلاع دادند كه واگن هاي مترو در گمرك به خاطر 7 ميليارد تومان مانده است و دولت 12 ميليارد تومان داد،افزود: ما مي خواهيم بدانيم كه " چه زماني فرهنگ اينكه دولت بدهكار به شهرداري است عوض مي شود"؟

نيكزاد در خاتمه گفت: همچنين 3/5 دهم درصد تخصيص اضافه براي مترو تهران داده شد و تلاش مي كنيم كه هزينه لوازم و قطعات و بليط مترو را هم فراهم كنيم.

ترخيص واگن هاي مترو بدون عوارض گمركي

همچنين رييس جمهور با توجه به مشكلات ترافيكي شهر تهران و به منظور ايجاد تسهيلات براي مردم دستور ترخيص واگن هاي متروي تهران- كرج بدون پرداخت عوارض گمركي را صادر كرد.

اين اقدام احمدي‌نژاد در راستاي سياستهاي دولت براي رفع مشكلات ترافيكي شهر تهران و تسريع بهره برداري از اين پروژه به منظور ايجاد تسهيلات براي مردم عليرغم عدم پرداخت عوارض گمركي صورت گرفته تا اين واگن ها در اسرع وقت در خدمت حمل و نقل مسافرين قرار گيرد.

با وجود آمار مستند بهانه هاي دوباره مسوولان شهرداري!

با اعلام آمار و ارقام مستند از سوي دولت ،شهردار تهران مدعي است: تا پايان سال تلاش مي‌كنيم نقدينگي خوبي به متروي تهران از محل اعتبارات شهرداري اختصاص يابد تا بتوانيم كسري سهم دولت در توسعه خطوط مترو را جبران كنيم.

وي در مراسم افتتاحيه دو ايستگاه جديد از توسعه شرقي خط دو متروي تهران افزود: براساس مصوبه مجلس، دولت بايد در سال جاري290 ميليارد تومان به توسعه مترو اختصاص مي‌داد كه متاسفانه تا كنون 189 ميليارد تومان از اين مبلغ پرداخت شده و حدود 100 ميليارد تومان ديگر باقي مانده است، به همين دليل در تلاشيم تا با اعتبارات شهرداري كسري سهم دولت را تا حد ممكن جبران كنيم تا عمليات ساخت مترو دچار اختلال نشود.

شهردار تهران ادامه داد: در بحث بهره‌برداري از مترو نيز دولت بايد 40 ميليارد تومان مي‌پرداخت كه تاكنون 12 ميليارد تومان از اين رقم دريافت شده و ما در اين بخش نيز تلاش كرديم تا كسري‌ها را جبران كنيم، چنانچه اگر اعتبارات شهرداري، سهم پرداخت نشده دولت را جبران نمي‌كرد اكنون در بخش بهره‌برداري نيز دچار مشكلات جدي شده بوديم.

قاليباف با بيان اين كه شهر تهران در مجموع به 217 كيلومتر مترو نياز دارد، گفت: 150 كيلومتر متروي جديد بايد هرچه سريع‌تر در تهران احداث شود كه در اين راستا طي سه سال گذشته اقدامات بسيار خوب و گسترده‌اي صورت گرفته است.

وي تصريح كرد: زماني ميانگين ساخت مترو در هر سال تنها دو كيلومتر بود و هنگامي كه ما مي‌گفتيم اين ظرفيت وجود دارد كه سالانه 15 كيلومتر در تهران بسازيم برخي با ترديد و شك به اين موضوع نگاه مي‌كردند، اما خوشبختانه موفق شديم به اين روند دست يابيم و اكنون با توجه به ظرفيت و تواني كه در كشور وجود دارد قاطعانه اعلام مي‌كنيم توان احداث سالانه 30 كيلومتر مترو با احتساب هر كيلومتر40 ميليارد هزينه در شهر تهران وجود دارد و بر اين اساس مي‌توانيم در صورتي كه دولت اعتبارات لازم را به موقع اختصاص دهد طي پنج سال شبكه خطوط مترو را تكميل كنيم.

شهرداري پاي كمبود اعتبارات را وسط كشيد تا وعده هاي عمل نشده اش را كسي نبيند

شهردار تهران وعده هاي عمل نشده شهرداري در بخش توسعه مترو را بهانه هاي كمبود اعتبار بيان كرده در صورتي كه با همان هزينه اي كه دولت در اختيار شهرداري براي توسعه مترو قرار داد اين وعده ها را محقق نكرد و به جاي توسعه 30 كيلومتري،5/16 كيلومتر ساخته است.

شايد اين بهانه هاي شهردار و مسوولان شهرداري براي كمبود اعتبارات اين بود كه كم كاري آنان در توسعه خطوط مترو ديده نشود و متاسفانه قاليباف و مسئولان شهرداري تهران مي خواهند توپ را به زمين دولت بياندازند تا از انتقادات درمورد كاهش توسعه مترو و ترافيك و مسائل حمل و نقل فرار كنند.

سه|ا|شنبه|ا|29|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 212]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن