تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805504347




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آكواريوم


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: آكواريوم


وجود آشفتگي در زندگي شهري و صنعتي امروز ضرورت ايجاد آرامش را دو چندان مي‌كند، براي دستيابي به اين مهم روش‌هاي متعددي در پيش روي ما قرار دارد و تنها با باز كردن چشم سومي مي‌توان بر اين مقوله تسلط يافت. يكي از روش‌هاي رسيدن به آرامش دسترسي به محيط طبيعي است، متأسفانه امروزه با گسترش زندگي آپارتماني رابطه انسان با طبيعت به ميزان قابل توجه‌اي قطع شده است و انسان همواره در تلاش است تا اين خلاء بزرگ را با كشاندن گوشه‌هايي از طبيعت به محل زندگي خود پر كند. در كشور‌هاي توسعه يافته آكواريوم جزيي از دكوراسيون داخلي منازل، فروشگاه‌ها و اماكن تجاري به‌شمار مي‌رود.

روانشناسان معتقدند 15 دقيقه تماشاي آكواريوم مي‌تواند انسان را به مدت 48 ساعت شاداب نگه دارد و بر تمركز افراد جهت يادگيري بيفزايد. گذشته از آن آكواريوم مي‌تواند به زيبايي معماري داخلي بنا كمك شاياني كند، البته رعايت اصول صحيح در بكار گيري آكواريوم بسيار مهم و قابل اهميت است. بسياري از معماران و طراحان داخلي تنها به پيش بيني مكاني براي قرار گيري آكواريوم بسنده مي‌كنند و از محدوديت استفاده آكواريوم در محيط‌هاي خاص غافلند. بكار گيري غير اصولي آكواريوم نه تنها به زيبايي فضا كمك نمي‌كند بلكه با رشد جلبك‌ها منظره زننده‌اي را ايجاد مي‌كند.

* بنابر اين براي طراحي و تعبيه آكواريوم در طرح خود بايد عوامل زير را مورد توجه قرار داد:

ـ انتخاب گونه زيستي آكواريوم

آكواريوم‌ها را مي‌توان به چهار گونه استوايي، مرجاني (آب شور)، رودخانه‌اي و مردابي تقسيم كرد. انتخاب گونه‌اي خاص به شرايط اقليمي مكاني كه آكواريوم در آن قرار مي‌گيرد بستگي دارد. به عنوان مثال انتخاب طرح استوايي مستلزم وجود نور طبيعي مناسب و دماي معتدل است.

* در اينجا به‌صورت جداگانه گونه‌هاي مختلف را مورد بر رسي قرار مي‌دهيم.

ـ طراحي آكواريوم استوايي

همان طور كه قبلا گفته شد، ساختار آكواريوم استوايي به گونه اي است كه نيازمند نور زياد و دماي مناسب است، البته نور بيش از حد نيز باعث رشد نا متجانس جلبك‌ها مي‌شود و به ظاهر آكواريوم لطمه زيادي مي‌زند. در طراحي اكواريوم استوايي از گياهان آبزي به‌صورت فشرده استفاده كنيد و سعي كنيد حتي الامكان تمامي نقاط آكواريوم را پوشش دهيد.

از گياهان استوايي مي‌توان واليز نريا، كريپتون و برگ سيبي را نام برد. دماي مناسب براي اين گونه 28 تا 32 درجه سانتيگراد است. مرحله بعد انتخاب گونه ماهيان است، گوپي، آنجل، بلك ويدو، نئون و انواع تترا‌ها ماهيان آكواريوم استوايي را تشكيل مي‌دهند.

ـ طراحي آكواريوم مرجاني

همان طور كه از نامش پيداست، آكواريوم مرجاني محيطي پوشيده از مر جان‌ها و صدف‌هاي دريايي است. آب اين‌گونه شور است و بايد از ماهيان آب شور (دريايي) در آن استفاده كرد. دلقك ماهي، آنجل آنتن‌دار، خفاش و خروس دريايي مي‌توانند به عنوان ماهيان اين گونه انتخاب شوند.

ـ طراحي آكواريوم رود خانه اي

همه مي‌دانيم كه رودخانه‌ها پوشيده از قلوه سنگ و صخره‌هاي سنگي هستند، بنابر اين سعي كنيد آكواريوم را به شكل كف رودخانه طراحي كنيد، استفاده از تعدادي صخره كوچك آكواريوم را به محيط طبيعي نزديكتر مي‌كند. بهتر است در آكواريوم رودخانه‌اي از ماهيان گوشتخوار استفاده كنيد، ماهيان مناسب اين محيط اسكار، دراگون، كارد ماهي، و انواع سيچلايد‌ها هستند. استفاده از گياه در اين آكواريوم پيشنهاد نمي‌شود زيرا معمولاً توسط ماهيان نابود و ريشه كن مي‌شوند. دماي مناسب براي اين گونه 22 تا 28 درجه سانتيگراد با نور ملايم است.

ـ طراحي آكواريوم مردابي

ماهيان مناسب آكواريم مردابي را فايتر، كت فيش، پوزه خرگوشي و گورامي‌ها تشكيل مي‌دهند. گياه گندمي نيز مناسب‌ترين گياه براي اين آكواريوم است. بر خلاف معمول مردم ما راه‌اندازي و نگهداري يك آكواريوم بسيار ساده است و نيازمند داشتن تخصص خاصي نيست. خوشبختانه در ايران به ميزان قابل ملاحظه‌اي فرهنگ نگهداري آكواريوم رشد كرده است و افراد زيادي به پرورش و نگهداري اين موجودات دوست داشتني روي آورده‌اند.





سه|ا|شنبه|ا|29|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 232]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن