تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس روزه دارى را سير نمايد، خداوند از حوض (كوثر) من شربتى نصيب او خواهد كرد كه پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814780286




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير كل فرهنگي و پيشگيري ستاد مبارزه با مواد مخدر:90 درصد جوانان در معرض تعارف مواد مخدر قرار دارند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدير كل فرهنگي و پيشگيري ستاد مبارزه با مواد مخدر:90 درصد جوانان در معرض تعارف مواد مخدر قرار دارند
خبرگزاري فارس: مدير كل فرهنگي و پيشگيري ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: 90 درصد جوانان در كشور در معرض تعارف مواد مخدر قرار مي‌گيرند.


به گزارش خبرگزاري فارس از اهواز، هومان نارنجي‌ها ظهر امروز در سمينار راه‌هاي پيشگيري از اعتياد و طرح آموزش تربيت مربي پيشگيري از مواد مخدر با اشاره به اينكه 60 درصد معتادان از طريق دوست با مواد مخدر آشنا مي‌شوند، گفت: 22 درصد اعتياد به مواد مخدر به دليل كنجكاوي، 18درصد به دليل لذت، 13 درصد به دليل تفريح و 50 درصد بدون هيچ دليل خاصي در كشور اتفاق مي‌افتد.
وي با بيان اينكه ميزان پاكي از ترك اعتياد بعد از يك سال 10 تا 15 درصد است و بسياري از مواد مخدر جديد با يك بار مصرف روي مغز اثر مادام‌العمر مي‌گذارند، بر مردمي‌ كردن راه‌هاي پيشگيري از اعتياد به مواد مخدر به عنوان بهترين راه تاكيد كرد و گفت: آموزش مهارت‌هاي زندگي اعم از مهارت نه گفتن، دوست‌يابي، حل مسئله تصميم‌گيري و ابراز وجود، همچنين ارتباط و نظارت والدين با فرزندان، وجود قوانين مناسب خانگي، صراحت بيان مشكلات، عدم سهل‌انگاري در نظارت بر مصرف خودسرانه دارو، الكل و سيگار، قاطعيت در برخورد سركشي‌هاي بلوغ و توجه به اختلالات روانپزشكي را اصول پيشگيري از اعتياد توسط والدين دانست.
عضو هيئت علمي دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي با تاكيد بر بالا رفتن حساسيت خانواده‌ها نسبت به رفتار فرزندان، از آموزش و پرورش به دليل عدم صدور مجوز حضور ستاد پيشگيري در مدارس به منظور آموزش انتقاد كرد و گفت: بسياري از خانواده‌ها و مسئولان مدرسه آگاهي لازم را ندارند و حتي انواع مواد مخدر را نمي‌شناسند اين در حاليست كه اعتياد به دليل درگير كردن تمام افراد خانواده يك آسيب اجتماعي جدي است.
نارنجي‌ها علائم اعتياد را به هم خوردن خواب و بيداري، به هم خوردن زمان خورد و خوراك، تغيير رفتار و پرخاشگري و رفت و آمد با دوستان ناباب عنوان كرد.
وي نسبت به رواج مصرف قليان با توجه به اينكه معادل 50 نخ سيگار و حاوي آلودگي ميكروبي، قارچي و تفاله توتون است، هشدار داد و گفت: بايد عرضه قليان ممنوع اعلام شود.
مدير كل فرهنگي و پيشگيري ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور نسبت به مصرف كپسول‌هاي دست‌ساز، داروهاي عطاري، قرص ترامادول ترك اعتياد تضميني و ليزري به منظور ترك اعتياد نيز هشدار داد.
دبير اين همايش نيز گفت: با توجه به اينكه بيكاري يكي از دلايل مهم گرايش جوانان به اعتياد است، يكي از اهداف اين همايش هدايت افراد به خصوص جوانان به آموزش مهارت براي اشتغال است.
امين قرباني گفت: سازمان فني و حرفه‌اي خوزستان با عقد تفاهمنامه‌اي با سازمان زندان‌ها درصدد است به بازپروري معتادان و بازگشت آنها به جامعه كمك كند و در اين راستا در 14 رشته مختلف 48 هزار نفر را آموزش داده ‌است.
سمينار آموزشي راه‌هاي پيشگيري از مواد مخدر به همت اداره كل فني و حرفه‌اي خوزستان، بسيج سازندگي سپاه 7 ولي‌عصر خوزستان و شهرداري اهواز امروز در اهواز برگزار شد.
انتهاي پيام/ر20

سه|ا|شنبه|ا|29|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 211]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن