تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حق بزرگ‏تر خداوند اين است كه او را بپرستى و چيزى را با او شريك نسازى، كه اگر خال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816932942




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رهبر اخوان المسلمون اردن در گفتگو با فارس:


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رهبر اخوان المسلمون اردن در گفتگو با فارس:
خبرگزاري فارس: شيخ همام سعيد با بيان اينكه در برخي مناطق اردن مردم خواستار سرنگوني رژيم حاكم هستند، گفت: ما موافق دخالت نظامي در سوريه نيستيم اما بايد ملت سوريه به آزادي و حقوق خود برسند.


به گزارش فارس، شيخ "همام سعيد" رهبر جماعت اخوان المسلمون اردن كه رهبري بزرگترين گروه و جبهه معارض اين كشور را برعهده دارد و بيش از ساير گروه هاي سياسي اين كشور داراي فعاليت هاي متعدد براي ايجاد اصلاحات در اردن است.
وي در گفت‌وگويي با خبرنگار خبرگزاري فارس به تشريح مطالبات معارضان اردني و تلاش‌هاي آنها براي لغو عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي پرداخته است.

جماعت اخوان المسلمون اردن يكي از تاثيرگذارترين گروه هاي سياسي اردن است كه بر ضرورت قطع روابط با رژيم صهيونيستي و لغو معاهده "وادي عربه" و تبديل اردن به ميداني براي مقاومت در قبال رژيم صهيونيستي و آزادسازي فلسطين تاكيد دارد.

فارس: امروز مطالبات اصلي معارضان اردني چيست؟

سعيد: بهار عربي يك بهار ممتد است كه در هر مكاني در اردن، سوريه و يمن و تمام مناطق ساري و جاري است و در هر منطقه‌اي داراي نقاط ضعف و قدرت است و اين قدرت و ضعف به ميزان استبداد موجود در هر منطقه‌اي بستگي دارد.
ما در اردن شعار ايجاد اصلاحات در رژيم حاكم را سر مي دهيم اما در مناطق ديگر مردم خواستار سرنگوني رژيم حاكم هستند. حقيقت اين است كه ما در اردن خواستار ايجاد اصلاحات در رژيم از طريق ايجاد اصلاحات در قانون اساسي هستيم تا از اين راه ملت در انتخاب اعضاي پارلمان و دولت خود داراي اختيارات لازم باشند و دولت انتخابي، دولتي پارلماني باشد.

فارس: اخيراً ما شاهد اعتراض‌هاي گسترده‌اي در اردن بوديم كه خواستار مبارزه با فساد بودند. اقداماتي كه دولت براي پاسخ به اين مطالبات انجام داده، چيست؟ آيا تاكنون به درخواستي از درخواست هاي معارضان پاسخي داده شده است؟

سعيد: مبارزه با فساد يك موضوع بسيار مهم است كه تاكنون در مجراي حقيقي خود قرار نگرفته است. درست است كه دولت اردن برخي پرونده ها را بازكرده است اما پرونده هاي فساد بزرگتر و مهمتري هستند كه بايد باز شوند.
دولت اقداماتي را انجام داده اما اين اقدامات بسيار ناچيز، ابتدايي و تاحدودي شرم آور هستند. بايد بيش از اين به اين موضوع پرداخته شود.

فارس: آيا اردن راهكار يا پيشنهادي براي حل و فصل بحران سوريه ارائه كرده است؟

سعيد: من تصور نمي كنم كه اردن راهكار يا پيشنهادي ارائه كرده باشد اما مطالبات و خواسته هاي مردم كاملاً روشن است. مدتهاست كه آزادي ها در سوريه سركوب مي شود. اين آزادي ها بايد بازگردانده شود و به ملت سوريه حقوق و مطالباتشان باز پس داده شود.

فارس: بسياري از ناظران سياسي بر اين باورند كه هرگونه دخالت نظامي در سوريه بر اردن تاثير خواهد گذاشت. نظر شما چيست؟

سعيد: ما موافق حل و فصل نظامي يا دخالت نظامي در سوريه نيستيم. ما معتقديم كه رژيم حاكم بر سوريه بايد از مطالبات گسترده مردم خود آگاه شود و به آنها پاسخ دهد. بايد تغييراتي بنيادين در حاكميت كنوني سوريه ايجاد شود تا ملت سوريه به آزادي و حقوق خود برسند.

فارس: اردن برغم آنكه درخواست پيوستن به شوراي همكاري خليج فارس را داده است، اما نمي تواند به آن پيوند يابد. به نظر شما دليل چيست؟

سعيد: من معتقدم كه اين پيوستن غير منطقي است زيرا اين پيوستن كاملا گزينشي است. اصل بر اين است كه بايد دستكم ميان دولت هاي عربي وحدت وجود داشته باشد.
ما نمي گوييم كه وحدت اسلامي شامل تمام جهان اسلام بايد محقق شود، اما در گام نخست بايد وحدت عربي محقق شود و اين امر نبايد گزينشي باشد و تمام دولت هاي عربي بايد به اين شوراي بپيوندند نه اين كه مثلا كشور مغرب از دورترين نقط جهان عرب به اين شورا ملحق شود اما دولت هاي ديگر كه در حد فاصل شوراي همكاري و مغرب قرار گرفته اند از اين امر محروم شوند.

فارس: اردن به موجب معاهده "وادي عربه" با رژيم صهيونيستي مرتبط شده و اين كشور از سالها پيش از 1967 تاكنون مسئول مقدسات اسلامي و مسيحي موجود در قدس است. در اين مدت اقدامات عملي اردن براي مقابله با يهودي سازي قدس چه بوده است؟

سعيد: دولت هاي متوالي اردن اين توافقنامه را رد نكرده اند اما گروه هاي سياسي مختلف اردن، اخوان المسلمون، جبهه عمل اسلامي و بسياري از نيروهاي ملي مخالف اين توافقنامه و خواستار لغو آن هستند.
تحركات ملي اردن متوقف نمي‌شود و ما از زمان امضاي اين توافقنامه تاكنون در عرصه مبارزه با عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي و نيز لغو اين توافقنامه تلاش كرده ايم.
تظاهرات‌هاي پياپي و متعددي براي خروج سفير اسرائيل و بسته شدن اين سفارتخانه در اردن انجام گرفته است و توده مردم اردن مخالف هرگونه رابطه با رژيم صهيونيستي هستند.

انتهاي پيام/ق

يکشنبه|ا|25|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن