تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براى كسب بلند مرتبگى از وطن خود دور شو و سفر كن كه در مسافرت پنج فايده است: برطرف ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816519005




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعتراض رسمي و شديد اللحن ايران به انگليس و آمريكا درباره ترور معاون سايت هسته اي نطنز


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: اعتراض رسمي و شديد اللحن ايران به انگليس و آمريكا درباره ترور معاون سايت هسته اي نطنز
هم زمان با محكوميت ترور شهيد مصطفي احمدي روشن، معاون سايت هسته اي نطنز از سوي دبيركل سازمان ملل، جنبش عدم تعهد و برخي ديگر از دولت ها، وزارت خارجه كشورمان با ارسال ۲ يادداشت اعتراضي شديد اللحن خطاب به دولت هاي آمريكا و انگليس بر نقش آشكار آن ها در وقوع اين جنايت تأكيد كرد و اين كشورها را در قبال جنايات انجام شده عليه دانشمندان هسته اي ايران مسئول دانست. مشروح خبرها در پي مي آيد.

وزارت خارجه: بر اساس اسناد معتبر اين عمليات ترور با دخالت مستقيم عوامل سيا انجام شده است

واحد مركزي خبر گزارش داد: در يادداشت اعتراضي ايران خطاب به دولت انگليس كه براي وزارت خارجه اين كشور ارسال شده است، با اشاره به سخنان جان ساورز رئيس سرويس اطلاعات خارجي اين كشور در پاييز سال گذشته، تاكيد شده است كه ترور دانشمندان هسته اي ايران بلافاصله پس از سخنراني ساورز درباره آغاز عمليات اطلاعاتي عليه ايران انجام شده است. همچنين ايران يادداشت اعتراض ديگري خطاب به دولت آمريكا را به سفير سوئيس در تهران كه مسئوليت دفتر حافظ منافع آمريكا را بر عهده دارد، ارسال كرد. ايران در اين يادداشت بر اين نكته تاكيد كرده است كه يادداشت هاي ديپلماتيك مكرر ايران در مورد وجود اسنادي مبني بر حمايت آمريكا از گروه هاي تروريستي عليه ايران بدون پاسخ مانده و حتي با سكوت تاييدآميز اين كشور مواجه شده است. اين يادداشت اضافه مي كند: بر اساس اسناد معتبر و اطلاعات موثق اين عمليات ترور با هدايت، پشتيباني و برنامه ريزي سازمان اطلاعات مركزي آمريكا (سيا) و با دخالت مستقيم عوامل وابسته به آن سازمان به انجام رسيده است كه مسئوليت مستقيم آن بر عهده آن دولت است كه بايد بر اساس موازين و حقوق بين الملل و تعهدات دوجانبه پاسخگو باشد. وزارت خارجه در ادامه، خواستار توضيح فوري دولت آمريكا شده است.

نامه خزاعي به دبيركل و رئيس شوراي امنيت

به گزارش ايسنا، محمد خزاعي سفير و نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران نزد سازمان ملل متحد در نيويورك نيز در نامه اي كه همزمان براي دبيركل، رئيس مجمع عمومي و رئيس شوراي امنيت ارسال شد، خواستار محكوم كردن ترور شهيداحمدي روشن توسط اركان مختلف اين سازمان و برداشتن گام هاي موثر براي حذف تروريسم در همه اشكال آن شد.

درخواست ايران از كميسارياي حقوق بشر براي تشكيل كميته ويژه بررسي ترور شهيداحمدي

به گزارش خبرگزاري فارس، همزمان، محمدجواد لاريجاني دبير ستاد حقوق بشر قوه قضاييه با اشاره به ترور شهيدمصطفي احمدي روشن گفت: در نامه اي به كميسارياي عالي حقوق بشر خواستيم كه اين سازمان به اين اقدام تروريستي موضع گيري صريح انجام دهد و كميته ويژه اي براي رسيدگي به اين جنايت تشكيل دهد.

سردارجزايري: آژانس از جمله مقصران پرونده ترور دانشمندان هسته اي ايران است

به گزارش ايسنا، در همين حال ، سردارسيدمسعود جزايري، معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح با بيان اين كه در حال بررسي مجازات عاملان پشت صحنه و مزدوران ميداني ترور شهيد احمدي روشن هستيم، نحوه اين مجازات را براي آمريكا، رژيم صهيونيستي و شركاي آن ها آزاردهنده توصيف كرد. جزايري آژانس را به خاطر انتشار فهرست دانشمندان و مديران هسته اي كشورمان از جمله مقصران پرونده ترور دانشمندان هسته اي ايران معرفي كرد و افزود: آژانس بايد از اين بابت پاسخگو باشد.

بان كي مون ترور دانشمند هسته اي ايران را محكوم كرد

به گزارش واحد مركزي خبر، در همين حال، بان كي مون دبير كل سازمان ملل در واكنشي ديرهنگام، ترور دانشمند هسته اي كشورمان را محكوم كرد. به گزارش خبرگزاري فارس، همزمان، گروه كشورهاي جنبش عدم تعهد در نيويورك با صدور بيانيه اي ترور شهيدمصطفي احمدي روشن دانشمند هسته اي كشورمان را محكوم كرد. به گزارش مهر، در اين ميان، شيمون پرز رئيس رژيم صهيونيستي با وجود مدارك غيرقابل انكار مبني بر دخالت صهيونيست ها در ترور دانشمند هسته اي ايران، ادعا كرد تل آويو در اين ترور دست ندارد. الستربرت، معاون خاورميانه اي وزارت خارجه انگليس هم هر نوع دخالت كشورش در ترور شهيدمصطفي احمدي روشن را رد كرد.

حيدري: مسئولان ذي ربط درباره حفاظت نخبگان به كميسيون آموزش دعوت مي شوند

نورا... حيدري دستنايي، نماينده اردل و فارسان و عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در گفت وگو با خراسان اعلام كرد كه اين كميسيون موضوع تشديد حفاظت و مراقبت از نخبگان علمي كشور و از جمله دانشمندان هسته اي را پي گيري مي كند. به گفته نماينده اردل و فارسان، در جلساتي كه در گذشته با مسئولان ذي ربط از دستگاه ها و نهادهاي مختلف داشتيم به اين نتيجه رسيديم كه در زمينه حفاظت از دانشمندان هسته اي كشور خلاء قانوني وجود ندارد و بايد در اين عرصه از تمامي ظرفيت هاي قانوني موجود استفاده شود. وي افزود: قصد داريم در هفته جاري همان تركيب پيشين از مسئولان ذي ربط را دعوت و موضوع تشديد حفاظت از دانشمندان هسته اي كشور را پي گيري كنيم. حيدري با بيان اينكه اين ترور ها از سر ضعف است ادامه داد: در عين حال مجلس متوقع است كه مسئولان ذي ربط اقدام هاي بيشتري را براي حفاظت از نخبگان كشور انجام دهند و در اين راستا اگر ضرورتي به تصويب طرحي باشد كميسيون آمادگي ارائه طرح را دارد.

مراسم تشييع پيكر شهيد مصطفي احمدي روشن برگزار شد

هادي محمدي - مراسم تشييع پيكرهاي شهيدان مصطفي احمدي روشن معاون سايت هسته اي نطنز و رضا قشقايي روز گذشته پس از مراسم نماز جمعه تهران با حضور پرشور مردم و مسئولان برگزار شد. در پايان اين مراسم پيكر احمدي روشن به امامزاده علي اكبر(ع) چيذر و شهيد قشقايي به ابن بابويه شهر ري منتقل و به خاك سپرده شد.به گزارش خراسان مراسم تشييع جنازه شهداي اربعين پس از نماز جمعه با حضور گسترده نمازگزاران تهراني و همراه با شعارهاي ضد استكباري از دانشگاه تهران تا ميدان انقلاب انجام گرفت و تشييع كنندگان ضمن ابراز انزجار از اعمال تروريستي دشمنان پيشرفت جمهوري اسلامي، بر ادامه راه شهداي اقتدار علمي كشورمان تأكيد كردند.مادر شهيد مهندس مصطفي احمدي روشن در ميدان انقلاب در سخناني ضمن تشكر از مردم قدرشناس گفت: مصطفي اهل هيچ گروه و جرياني نبود و تنها پيرو خط مقام معظم رهبري بود.وي با تشكر از پيام مقام معظم رهبري آن را باعث تسلي خاطر دل خانواده اين شهيد عنوان كرد. مادر شهيد احمدي روشن در بخش ديگري از سخنان خود با خطاب قرار دادن عاملان اين جنايت، گفت: آن ها بدانند تا ملت ايران انتقام خون مصطفي را بگيرند، خواب آرام نخواهند داشت.وي همچنين از مسئولان حفظ امنيت كشور، مراقبت بيشتر از نخبه هاي كشور را خواستار شد.همچنين به گزارش خراسان صدها دانشجوي دانشگاه هاي تهران در قالب هيئت هاي عزاداري دانشجويي روز گذشته همزمان با اربعين حسيني و در تجديد ميثاق با مقام معظم رهبري و محكوميت ترور مصطفي احمدي روشن از مقابل دانشگاه صنعتي اميركبير به سمت بيت رهبري و حسينيه امام خميني(ره) راهپيمايي كردند.در پايان اين راهپيمايي دانشجويان با حضور در حسينيه امام خميني(ره) به عزاداري اربعين سالار شهيدان در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامي پرداختند.

يکشنبه|ا|25|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن