تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد وضو و كليد هر چيزى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816752551




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دولت سودان و شورشيا امضا كردند، توافقنامه براي آتش بس در دارفور


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: دولت سودان و شورشيا امضا كردند، توافقنامه براي آتش بس در دارفور
جام جم آنلاين: سرانجام پس از هفت روز مذاكرات مستمر بين دولت سودان و جنبش عدالت و مساوات اين كشور در قطر، روز سه شنبه سند حسن نيت بين طرفين به امضا رسيد.


به گزارش ايسنا، دولت سودان و جنبش عدالت و مساوات كه گروه اصلي شورشيان دارفور است، طي مذاكراتي طولاني مدت و فراگير با ميانجي‌گري‌ مشترك اتحاديه آفريقا، سازمان ملل متحد و نخست وزير قطر، سند حسن نيت را جهت زمينه سازي براي انجام مذاكرات صلح دارفور در شهر دوحه به امضا رساندند.

شيخ حمد بن جاسم آل ثاني نخست وزير قطر، پس از امضاي اين سند در يك كنفرانس خبري ابراز اميدواري كرد اين توافقنامه به ادامه مذاكرات جهت تحقق صلح فراگير در سودان منجر شود.

وي گفت: من به پايان اين بحران كه از مدت‌ها قبل تاكنون ادامه يافته خوشبين هستم و از تمامي كشورهاي همسايه و كشورهاي آفريقايي كه از روند مذاكرات حمايت كردند تشكر مي‌كنم.

نخست وزير قطر خاطر نشان كرد: بر اساس اين سند توافق شد كه هر چه سريعتر مرحله دوم مذاكرات آغاز شود و من مطمئن هستم كه نتايج مثبتي از اين مذاكرات به دست خواهد آمد كه براي پايان دادن به بحران سودان و دارفور مفيد و موثر خواهد بود.

وي گفت: بايد در روابط بين چاد و سودان نيز بهبود حاصل شود و ما با ليبي در راستاي تحقق اين امر تلاش مي‌كنيم.

جبرئيل باسولي ميانجي مشترك سازمان ملل و اتحاديه آفريقا در سودان نيز ضمن تشكر و تقدير از نخست وزير قطر به دليل مشاركت شخصي در روند مذاكرات اظهار كرد: دو طرف با امضاي اين توافقنامه حسن نيت، عزم و اراده خود را براي حل و فصل ريشه‌اي بحران دارفور اعلام كردند.

وي افزود: دولت سودان و جنبش عدالت و مساوات با امضاي اين توافقنامه نشان دادند كه به رغم اختلافات و دشمني‌هاي مداوم در راستاي تحقق صلح در سودان تلاش مي‌كنند و ما اميدوار هستيم تا اين مذاكرات براي امضاي نهايي توافقنامه صلح ادامه يابد.

اين مقام اتحاديه آفريقا خاطرنشان كرد: جنبش عدالت و مساوات آزادي تعدادي از اعضاي دستگير شده‌اش از سوي دولت سودان را خواستار شده و دولت نيز تضميني را از سوي اين جنبش مبني بر عدم بازگشت اين افراد به جنگ و مبارزه در صورت آزادي خواستار شده است.

باسولي از ديگر احزاب شورشي دارفور خواست تا به روند صلح بپيوندند و در مذاكرات فراگير جهت حل و فصل بحران دارفور مشاركت كنند.

وي هم چنين حمايت‌هاي مالي و كمك‌هاي بشردوستانه براي حل مشكلات آوارگان سوداني و قربانيان جنگ دارفور را خواستار شد و از دولت سودان نيز خواست تا از روند صلح حمايت كند و ابراز اطمينان كرد كه اين حمايت‌ها به تحقق صلح دايمي در دارفور منجر شود.

خليل ابراهيم رهبر حزب عدالت و مساوات دارفور نيز در اين كنفرانس خبري حمايت‌هاي گسترده جامعه بين‌المللي را از آوارگان دارفور خواستار شد.

وي افزود: جنبش عدالت و مساوات خواهان مشاركت تمامي گروه‌هاي درگير در مذاكرات صلح است و ما حتي از كشورهاي همجوار مي‌خواهيم به اين مذاكرات بپيوندند.

وي راهكاري عادلانه و فراگير براي پايان دادن به بحران دارفور را خواستار شد تا از وقوع جنگي ديگر جلوگيري شود.

رهبر جنبش عدالت و مساوات سودان از تصميم اين جنبش مبني بر آزادي تعدادي از زندانيان مربوط به نيروهاي دولتي سودان در راستاي اثبات حسن نيت خود خبر داد.

وي خاطر شان كرد: ما از همه سوداني‌ها از گروه‌ها و احزاب مختلف مي‌خواهيم منافع ملت را به هر گونه منافع حزبي و يا شخصي ترجيح دهند.

وي در ادامه از دولت سودان نيز خواست تا اعضاي بازداشت شده اين جنبش را آزاد كند.

خليل ابراهيم تاكيد كرد: توافقنامه امروز هر دو طرف را به آزادي زندانيان ملزم مي‌كند و چيز ديگري قابل پذيرش نيست.

علي نافع نافع معاون رئيس‌جمهور سودان نيز در اين كنفرانس خبري تاكيد كرد: بايد از دولت قطر، اتحاديه آفريقا، سازمان كنفرانس اسلامي، سازمان ملل متحد، اتحاديه عرب،‌ كشورهاي همسايه و تمام جامعه بين‌المللي و حتي اتحاديه اروپا به دليل حمايت از روند صلح دارفور تقدير و تشكر كنم.

وي اظهار كرد: من مطمئن هستم كه اين تلاشها براي تحقق صلح فراگير ادامه خواهد يافت و از تمام گروه‌هاي سوداني مي‌خواهم كه به اين روند بپيوندند.

وي تاكيد كرد: تمامي مذاكرات با هدف تحقق صلح انجام مي‌شود و ما به همين دليل از تمامي گروه‌هايي كه تاكنون در اين روند شركت نكرده‌اند مي‌خواهيم به روند صلح بپيوندند.

علي نافع نافع امضاي سند حسن نيت را يك گام بزرگ دانست كه پس از مدت‌ها درگيري بين دولت سودان و جنبش عدالت و مساوات به امضا رسيده است.

وي افزود: ما توافق كرده‌ايم كه هر چه سريعتر گام بعدي را جهت تحقق صلح فراگير اتخاذ كنيم.

اين مقام دولت سودان خاطر نشان كرد: ما عزم خود را براي ادامه مذاكرات تا زمان تحقق صلح دايمي در دارفور جزم كرده‌ايم و اين توافقنامه امنيت بيشتر در دارفور را به همراه خواهد داشت.

سند حسن نيت توسط معاون رئيس‌جمهور سودان
و رهبر جنبش عدالت و مساوات به امضا رسيد

از سوي ديگر، منابع صهيونيست فاش كردند كه سركرده شورشيان دارفور با مقامات امنيتي رژيم صهيونيستي در تل‌آويو ديدار داشته است.

روزنامه عبري زبان هاآرتص فاش كرد كه يكي از سركردگان گروه‌هاي شورشي دارفور در كشور سودان، به سرزمين‌هاي اشغالي رفته و با مسؤولان وزارت جنگ رژيم صهيونيستي ديدار كرده است.

به گزارش خبرگزاري فارس، به نوشته اين روزنامه، ظاهراً اين نخستين سفر علني رهبر شورشيان دافور به سرزمين‌هاي اشغالي است كه در چارچوب تلاش براي جلب حمايت سران رژيم صهيونيستي براي شورش عليه دولت سودان انجام مي‌گيرد.

هاآرتص نوشت: عبدالواحد محمد نور سركرده شورشيان دارفور، دراين سفر با مسؤولان وزارت جنگ رژيم صهيونيستي ديدار كرد اما به‌دليل آنكه سفر وي يك سفر رسمي نبود با مسؤولان وزارت امور خارجه ديدار نكرده است.

به نوشته اين روزنامه، از جمله مسؤولاني كه عبدالواحد با او ديدار كرده است، عاموس گلعاد رئيس دفتر امنيت سياسي وزارت جنگ رژيم صهيونيستي است.

عبدالواحد محمد نور، پيش از اين نيز براي شركت در كنفرانس سالانه صهيونيست‌هاي جهان در هرتزليا به همراه گروهي از يهوديان اروپايي از جمله يهوديان فرانسه كه در مسأله دارفور دست دارند، به سرزمين‌هاي اشغالي سفر كرده بود.

وي از سال 2007 ميلادي در فرانسه زندگي مي‌كند و خواستار برقراري روابط ديپلماتيك بين سودان و رژيم صهيونيستي است.

وي پارسال نيز اعلام كرد كه شورشيان تحت امر وي در سودان، دفتري در تل‌آويو افتتاح مي‌كنند.
پيش از اين برخي منابع فلسطيني فاش كرده بودند كه قرار است در سفر وي به تل‌آويو، دفتر شورشيان سودان در اين شهر اشغالي افتتاح شود.

منابع بلندپايه فلسطيني فاش كرده بودند كه بر اساس اطلاعات به دست آمده، جنبش عبدالواحد محمد نور ، از سوي رژيم‌ صهيونيستي حمايت همه‌جانبه دريافت مي‌كند و وي در هماهنگي كامل با رژيم‌ صهيونيستي برنامه‌هاي خود را پيش مي‌برد.

اين منابع افزودند: كارشناسان وزارت جنگ رژيم‌ صهيونيستي و سازمان جاسوسي اين رژيم در حال آموزش شماري از عناصر بلندپايه جنبش عبدالواحد در صحراي سينا هستند و شمار زيادي از يهوديان «فلاشا» (يهوديان اتيوپيايي) بر روند آن نظارت مي‌كنند.

بنابر اين گزارش رژيم ‌صهيونيستي با ارائه كمك‌هاي مالي و تسليحاتي حمايت همه‌جانبه‌اي از جنبش شورشي عبدالواحد مي‌كند به طوري كه در شمال صحراي سينا اردوگاهي نظامي براي آموزش افراد و عناصر شورشي بنا شده است و عناصر اطلاعاتي و جاسوسي صهيونيستي نيز راه‌هاي منتهي به اين اردوگاه را تحت نظر دارند.

منابع فلسطيني با اشاره به اين‌كه محمد نور در ماه نوامبر (آبان) با مقامات صهيونيستي از جمله رئيس سازمان موساد و اولمرت نخست‌وزير رژيم‌ صهيونيستي ديدار كرده است، تأكيد كرده بودند كه در اين ديدار مقامات رژيم ‌صهيونيستي در مقابل اين‌كه محمد نور در صورت در دست گرفتن زمام امور در دارفور رژيم صهيونيستي را به رسميت بشناسد، حمايت مالي و تسليحاتي وي را تضمين كرده‌اند.

سه|ا|شنبه|ا|29|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 193]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن