تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816729677




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

4 ( عيار )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 4 ( عيار )
اين نشان نصيب همه نمي شود؛ افتخار « سقايت » مردم خراسان و زائران بارگاه رضوي

خراسان امروز- ميرشجاعان : آبرساني به جمعيت زائر و مجاور در شهر مقدس مشهد تا پيش از سال 1371 يعني زمان تأسيس شركت آب و فاضلاب مشهد در قالب تشكيلات محدودي در شهرداري، سازمان آب و اداره كل آبياري انجام مي شد.
اكنون شركتي عريض و طويل وظيفه و افتخار سقايت مردم خراسان، مشهد و ميليونها زائر بارگاه رضوي را برعهده دارد.
محمد پرورش، رئيس هيأت مديره و مديرعامل آبفا مشهد است كه درباره اقدامها و فعاليتهاي انجام شده پس از انقلاب شكوهمند اسلامي و آبرساني به دومين كلانشهر مذهبي، مي گويد: از بدو تأسيس شركت آبفاي مشهد تاكنون، جمعيت برخوردار از آب سالم و بهداشتي، از 67 درصد به 100 درصد افزايش يافته است.
وي مي افزايد: ظرفيت تصفيه آب شرب در اين مدت از 96 هزار مترمكعب در روز، به 192 هزار مترمكعب در روز رسيده است.
به گفته وي، تعداد كل مشتركان آب تا نيمه اول سال جاري 800 هزار مورد بوده كه در مقايسه با سالهاي بدو تأسيس شركت، بيش از 3 برابر شده است.
پرورش با اشاره به اينكه تعداد چاه هاي در مدار بهره برداري در اين مدت از 145 حلقه به 350 حلقه رسيده است، اظهار مي دارد: در حال حاضر بيش از 85 درصد تأمين آب مشهد از طريق آبهاي زيرزميني به وسيله اين 350 حلقه چاه صورت مي گيرد و بقيه توسط دو سد طرق و كارده، دو حلقه قنات قاسم آباد و اماميه و چشمه اندرخ تأمين مي شود.
وي مي گويد: 32 درصد جمعيت شهر مشهد تحت پوشش خدمات فاضلاب قرار دارند و ميزان شبكه مورد نياز فاضلاب حدود هفت هزار كيلومتر است كه تا سال 1410 اجراي 3052 كيلومتر آن محقق خواهد شد.
اين مقام مسؤول، طول كل شبكه كلكتور و خطوط انتقال فاضلاب را در بدو تأسيس 87 كيلومتر ذكر مي كند كه در حال حاضر بيش از 1500 كيلومتر ارتقا يافته است.
مديرعامل آبفاي مشهد، درباره پروژه هاي اجرا شده در 3 سال خدمت رساني دولت نهم، خاطرنشان مي كند: افتتاح 70 حلقه چاه آب در شهر مشهد، بهره برداري از فاز اول پروژه امام رضا(ع) شامل حفاري و تجهيز 35 حلقه چاه آب شرب، افتتاح مخزن 20 هزار مترمكعبي قاسم آباد، افتتاح تصفيه خانه پركندآباد 2 ، اصلاح و توسعه خطوط انتقال آب داخل شهر و شهركهاي اطراف به ميزان 200 كيلومتر در 700 نقطه و اجراي 300 كيلومتر شبكه جمع آوري فاضلاب شهري با رشد حدود 440 درصد نسبت به مدت مشابه، از جمله اين پروژه هاست.
* پيشرفت 32 درصدي در آبفاي خراسان رضوي
مهدي جمشيدي مديرعامل شركت آب و فاضلاب شهري خراسان رضوي نيز جمعيت تحت پوشش آبرساني شهري در استان خراسان رضوي را در اوايل انقلاب 67 درصد عنوان مي كند و مي گويد: اين ميزان در حال حاضر به 99 درصد رسيده است .
وي مي افزايد: تعداد انشعابهاي آب تحت پوشش 407 هزار است، كه 3/5 درصد انشعابهاي كل كشور مي باشد.
اين مقام مسؤول با اشاره به اينكه 5/4 درصد كل چاه هاي موجود در كشور در استان خراسان رضوي قرار دارد، اظهار مي دارد: طول خطوط انتقال آب در استان، هزار و 90 كيلومتر است كه 5/7 درصد كل خطوط انتقال آب كشور را شامل مي شود، به طوري كه اين اطلاعات نشان مي دهند براي تأمين آب استان بايد تعداد چاه ها، عمق آنها و خطوط انتقال آب را بيشتر كنيم.
وي، به پيشرفتهاي رخ داده طي 3 سال دولت مهر اشاره كرده و خاطرنشان مي كند: طي سه سال اخير، جمعيت تحت پوشش اين شركت از 96 درصد به 99 درصد و شهرهاي تحت پوشش نيز از 45 شهر به 65 شهر رسيده است.
جمشيدي مي گويد: با توجه به اعتبارات 13 و 14 ميليارد توماني سالهاي 83 و 84 ، تنها به ترتيب 23 و 27 كيلومتر خط انتقال آب را در شهرهاي استان اجرا كرده ايم، ولي در سال جاري با استفاده از 40 ميليارد تومان اعتبار تخصيص داده شده، اجراي 134 كيلومتر خط انتقال را در دستور كار قرار داده ايم كه اين خود نشان دهنده توجه دولت به تأمين آب از مناطق دور دست است.
وي همچنين، در زمينه پروژه هاي افتتاح شده در ايام دهه فجر سال جاري اظهار مي دارد: در اين ايام 24 پروژه عمراني مورد بهره برداري قرار گرفت، كه اصلي ترين آن پروژه جمع آوري و تصفيه فاضلاب شهر نيشابور با هزينه اي بيش از 61 ميليارد ريال است.
* احداث 24 سد مخزني طي 30 سال
سيد مرتضي حسيني مديرعامل شركت سهامي آب منطقه اي خراسان رضوي، نيز مي گويد: از ابتداي انقلاب تاكنون 24 سد مخزني با حجم آب قابل تنظيم سالانه 510 ميليون مترمكعب در اين استان به بهره برداري رسيده است.
وي، مهمترين و حساس ترين سدهاي اجرا شده در اين مدت را سد دوستي در مرز ايران و تركمنستان عنوان كرده و مي افزايد: در حال حاضر نيز 7 پروژه سدسازي در استان در دست احداث است كه از اين طريق حجم آبي معادل 123 ميليون مترمكعب قابل تنظيم خواهد بود.
اين مقام مسؤول اظهار مي دارد: احداث 16 بند انحرافي با حجم آب تنظيمي 164 ميليون مترمكعب در سال، 21 پروژه تغذيه مصنوعي با حجم آب قابل تغذيه 41 ميليون مترمكعب و 11 شبكه آبياري و فرهنگي با سطح زيركشت 21 هزار و 93 هكتار، از ديگر فعاليتهاي انجام شده، است. حسيني به اجراي طرحهاي زودبازده و اجراي 10 پروژه آبرساني براي رفع مشكل خشكسالي و بارندگي كم در استان اشاره كرده و مي گويد: اجراي اين پروژه ها حجم آبي معادل 5/96 ميليون مترمكعب را تأمين كرده و در اختيار بخش كشاورزي استان قرار داده است.
وي، افتتاح خط انتقال آب سد دوستي به مشهد را با حضور رئيس جمهور، بزرگترين پروژه استان پس از انقلاب عنوان كرده و مي افزايد: اين خط لوله به طول 167 كيلومتر و 15 كيلومتر رينگ خط دور شهر مشهد، 5 ايستگاه پمپاژ و يك واحد تصفيه خانه به ظرفيت 6 مترمكعب در ثانيه با تونلي به طول 930 متر است.
اين مقام مسؤول، با اشاره به اينكه طرح انتقال آب سد دوستي به مشهد در 75 كيلومتري جنوب شهر سرخس با هدف انتقال و تصفيه 150 ميليون مترمكعب در سال به منظور تأمين بخشي از آب شرب و صنعت شهر مشهد و روستاهاي مسير احداث شده است، تصريح مي كند: هزينه كل اجراي اين طرح حدود دو تريليون و 850 ميليارد ريال بوده است.

پاسخ يك مدير كل ؛ تاخير در پرداخت به منزله فرار مالياتي نيست

خراسان امروز: در پي چاپ مطلبي با عنوان « 500 ميليارد ريال فرار مالياتي 21 شركت در خراسان رضوي» كه بيست و هفتم بهمن ماه جاري در همين صفحه به چاپ رسيد، مدير كل امور مالياتي خراسان رضوي جوابيه اي را به تحريريه خراسان امروز ارسال كرده است كه به همراه توضيح خبرنگار ما از نظر مي گذرد.
«مطابق ماده 156 قانون مالياتهاي مستقيم، ادارات امور مالياتي مكلف هستند اظهارنامه مؤديان ماليات بر درآمد هر منبع را كه در موعد مقرر قانوني تسليم شده طي يك سال از تاريخ انقضاي مهلت مقرر رسيدگي و هر گاه پس از قطعي شدن اظهارنامه مالياتي يا بعد از رسيدگي و ابلاغ برگ تشخيص يا برگ قطعي اطلاعات جديدي به دست آيد كه ماليات متعلق به آن مطالبه نشده باشد، ادارات امور مالياتي طي مدت 5 سال ماليات فوق الذكر را مطالبه و برگ تشخيص متمم صادر نمايند كه در قانون مالياتهاي مستقيم پيش بيني شده و بدين جهت هميشه تأخير در پرداخت ماليات به مثابه فرار مالياتي تلقي نمي گردد. بنابراين از مطالب عنوان شده توسط اينجانب برداشت درستي صورت نگرفته است. لذا ضمن تكذيب موضوع و عذرخواهي از مردم شريف استان خراسان رضوي كه هميشه در پرداخت حقوق حقه دولت پيشقدم بوده و به وظيفه قانوني خود با تسليم به موقع اظهارنامه و ماليات، دولت را در تحقق درآمدهاي پيش بيني شده جهت آباداني و توسعه اقتصادي و جذب سرمايه گذاري استان ياري كرده و نقش بسزايي ايفا نموده اند، تشكر و قدرداني مي نمايم.»
توضيح قدس:
مدير كل امور مالياتي خراسان رضوي در گفتگو با خبرنگار ما به صراحت از فرار مالياتي 40 درصد مؤديان در استان خبر داد، نه تأخير در پرداخت ماليات كه نوار ضبط شده سخنان ايشان موجود است.
وي همچنين در تماس دوباره خبرنگار ما در خصوص تعداد شركتهاي شناسايي شده در حوزه فرار مالياتي گفت: علاوه بر يك شركت كه 35 ميليارد تومان فرار مالياتي دارد، 20 شركت ديگر با 15 ميليارد تومان فرار مالياتي در استان شناسايي شده اند.

قناتهاي خراسان شمالي در حال خشكيدن؛ چاره اي بايد

بجنورد- خبرنگار قدس: قنات يكي از شگفت انگيزترين و پرسودترين ابداعات ايرانيان براي خود و جهانيان بوده و هست و همچون جاده سرد و سبزي، كويرها و بيابانهاي گرم و خشك را به كوه و دريا پيوند داده و فرهنگها و تمدنها را به يكديگر گره زده است.
بي شك قنات مهمترين دستاورد در رشته آبياري در مناطق كم آب جهان است. اگر تعداد قنوات ايران 20 هزار رشته در نظر گرفته شود، با توجه به دبي قنات ( 25 ليتر در ثانيه) ميزان كل دبي قنوات ايران، معادل 9 برابر سد سفيدرود، بزرگترين سد مخزني ايران، 80 برابر مخزن سد كرج و 1/2 دبي متوسط سالانه رودخانه كارون مي باشد.
مدير آب و خاك سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي در اين رابطه گفت: در اين استان 714 رشته قنات با ميزان آب استحصالي 110 ميليون متر مكعب آب در سال جهت آبياري 30 هزار هكتار از اراضي كشاورزي پايين دست وجود دارد.مهندس حجي پور طول كل قنوات اين استان را 585 كيلومتر عنوان كرد و گفت: بيش از 17 هزار نفر كشاورز از آب استحصالي اين قنوات استفاده مي كنند.
وي افزود: با توجه به اينكه اين قنوات همه ساله نياز به لايروبي، كمر گذاري، مرمت و نگهداري دارد، با بررسي هاي انجام شده از محل اعتبارات سفر دوم هيأت دولت به اين استان 90 ميليارد ريال اعتبار به منظور احيا و مرمت اين قنوات در سالهاي 88 و 89 تخصيص يافته است.
وي متذكر شد: با توجه به اينكه اكثر مقني هاي داراي تجربه به دليل سختي كار و ريسك پذيري ديگر مايل به انجام اين كار نيستند كه بايد در جهت توسعه قنوات اقدامهاي زيربنايي انجام و يا حداقل رشته قنات را در دانشگاهها داشته باشيم.وي يادآور شد: به دليل بروز خشكسالي، تعدادي از قنوات استان با كاهش دبي مواجه و يا به كلي خشك شده اند و كشاورزان تقاضاي حفر چاه عميق دارند كه بايد فكري براي اين مسأله كرد.

با مساعدت جهاد كشاورزي و صندوق مهر امام رضا(ع) محقق شد؛ مهاجرت معكوس 20 جوان روستايي تربت جام

صالح آباد - خبرنگار قدس: با مساعدت صندوق مهر امام رضا(ع) و جهاد كشاورزي تربت جام 20 جوان كه از روستاي جعفريه بخش صالح آباد به مشهد مهاجرت كرده بودند، به روستايشان برگشتند.
دبير باشگاه كشاورزان جوان روستاي جعفريه با بيان اين مطلب گفت: اين باشگاه از ابتداي تأسيس تاكنون فعاليتهاي بسيار خوبي در راستاي اشتغال زايي جوانان داشته و در حال حاضر با همكاري صندوق مهر امام رضا(ع) تربت جام و اداره جهاد كشاورزي صالح آباد زمينه اشتغال زايي 20 نفر از جوانان اين روستا كه به دليل خشكسالي هاي متوالي و محروميت منطقه شغل خود را از دست داده و روانه شهر شده بودند، فراهم كرد.
حسين فاطمي افزود: احداث گلخانه، دامداري، فروشگاه مواد غذايي، مرغداري و كارگاه درب و پنجره سازي از جمله مشاغلي است كه براي اين جوانان فراهم شده است و آنها بزودي كار خود را آغاز خواهند كرد.
وي همچنين از احداث تعاوني بزرگ پرواربندي دام سبك روستاي جعفريه خبر داد و گفت: كارهاي اوليه انجام شده و مجوز قانوني اين دامداري هزار رأسي گرفته شده است كه به هنگام وصول تسهيلات، زمينه اشتغال مستقيم 15 نفر از جوانان اين روستا فراهم خواهد شد.

خريداري 2 هزار تن محصولات كشاورزي توسط تعاون روستايي رشتخوار

رشتخوار- خبرنگار قدس: رئيس اداره تعاون روستايي شهرستان رشتخوار از خريد دو هزار تن محصولات كشاورزي در اين شهرستان در سال جاري خبر داد.
«حميد رستم زاده» گفت: خريد محصولات كشاورزي توسط تعاون روستايي شهرستان نسبت به سال گذشته 27 درصد رشد دارد.
وي در ادامه از راه اندازي يك واحد پست بانك در شهر جنگل وابسته به شركت تعاوني روستايي با هدف ارائه خدمات پستي و مخابراتي خبر داد و افزود: دو واحد اعتباري در روستاهاي سنگان و مهدي آباد با هدف جذب سپرده هاي قرض الحسنه و همچنين پرداخت تسهيلات قرض الحسنه به مردم روستايي راه اندازي شده است.
وي همچنين از خريد و توزيع چهار هزار تن آرد خبازي و خانه پزي در بين 15 واحد نانوايي روستايي و 60 روستاي تحت پوشش خبر داد.
وي ياد آور شد: سوخت مورد نياز 55 روستا توسط تعاون روستايي اين شهرستان تأمين شده است.

توليد 5 هزار تن ميوه در باغهاي آستان قدس رضوي

خراسان امروز: مدير عامل مؤسسه باغات آستان قدس رضوي گفت: اين مؤسسه در سال جاري پنج هزار تن ميوه توليد و به بازار مصرف عرضه كرده است.
وي افزود: احيا و نوسازي سيستمهاي آبياري، توجه به تغذيه گياهي، رعايت اصول گياه پزشكي، كاهش كاربرد سموم شيميايي و نيز آموزش پرسنل براي اطلاع از آخرين تكنيكهاي مربوط به پرورش درختان ميوه و گل و گياه، موجب دستيابي به افزايش توليد كمي و كيفي در واحد سطح اين مؤسسه بوده، به نحوي كه ميزان توليد ميوه در سال 1357 حدود 700 تن و در سال 1387 به حدود پنج هزار تن رسيده است.

لامپهاي كم مصرف در معابر جوين

جوين- خبرنگار قدس: رئيس اداره برق جوين گفت: با جايگزين كردن لامپهاي كم مصرف به جاي رشته اي در معابر شهري و روستايي جوين توانستيم به ميزان 0/15 مگاوات صرفه جويي در شهرستان جوين ايجاد نماييم.هاشمي اضافه كرد: اجراي اين طرح ضمن برخورداري معابر از نور بهتر و بيشتر نسبت به زماني كه لامپهاي رشته اي مورد استفاده قرار مي گرفت، صرفه جويي در مصرف برق را نيز به همراه داشت.

كلنگ احداث تعاوني مسكن مهر 5 بجنورد به زمين زده شد

بجنورد- خبرنگار قدس: طي مراسمي با حضور معاون استاندار خراسان شمالي كلنگ احداث تعاوني مسكن مهر 5 بجنورد به زمين زده شد.
طالب زاده معاون عمراني استاندار خراسان شمالي در اين مراسم گفت: اعضاي اين شركت تعاوني بايد مبالغي براي پيشرفت كار در اختيار شركت قرار دهند تا مديران شركت جهت پيشرفت فيزيكي طرح و اخذ تسهيلات با انگيزه بيشتر كار كنند.
وي اظهار داشت: اعضايي كه قادر به پرداخت مبالغ خود نباشند از فاز اول طرح حذف و در فازهاي بعدي قرار خواهند گرفت.
مديركل تعاون استان نيز با بيان اينكه صندوق تعاون استان آمادگي پرداخت تسهيلات به اعضاي تعاونيهاي مسكن مهر را دارد، گفت: صندوق تعاون در ازاي سرمايه گذاري اعضا به مبلغ 22 ميليون و پانصد هزار ريال، مبلغ 50 ميليون ريال با باز پرداخت 26 ماهه به اعضاي تعاونيهاي مسكن مهر پرداخت مي نمايد.

معرفي نفرات برتر سومين المپياد فرش دستباف ايران در خراسان رضوي

خراسان امروز: مرحله استاني سومين المپياد فرش ايران در خراسان رضوي با حمايت سازمان بازرگاني و همكاري سازمان آموزش و پرورش برگزار شد.
در اين آزمون علمي- عملي كه از پانزدهم تا هفدهم بهمن ماه در هنرستان كيميا ناحيه سه مشهد (هنرستان فرش مشهد مقدس) برگزار شد 49 نفر از دانش آموزان هنرستانهاي كار و دانش 18 شهرستان استان در رقابتي فشرده، توانايي هاي خود را در زمينه مهارتهاي طراحي و نقاشي، رنگرزي و بافت فرش دستباف در معرض آزمون قرار دادند.
در پايان 9 نفر از دانش آموزان شركت كننده در اين آزمون به عنوان نفرات برتر استاني انتخاب شدند كه نفرات اول و دوم هر رشته به منظور شركت در سومين المپياد فرش ايران كه در تاريخ سوم و چهارم اسفند ماه در تهران برگزار مي شود، معرفي شدند.
هشت نفر از برگزيدگان دانشجويي استان نيز براي حضور در رقابتهاي كشوري معرفي خواهند شد.

فرماندار: شرايط عمومي نانوايي هاي رضايت بخش نيست

خواف- خبرنگار قدس: فرماندار خواف در جلسه كميسيون تعزيرات آرد و نان با بيان اين كه شرايط عمومي نانوايي هاي سطح اين شهرستان رضايت بخش نيست گفت: دست اندركاران نظارت بر امور نانوايي ها بايد در امر نظارت بر خبازيها اهتمام جدي تري داشته باشند.
عبدالعلي جغتايي با بيان اينكه سياست دولت مبتني بر واگذاري نانوايي به روستاهايي است كه آرد به صورت خام توزيع مي شود، بر اجراي اين سياست توسط اداره غله با هماهنگي بخشداري و دبيرخانه تعزيرات آرد و نان تأكيد كرد.
وي شرايط محيطي بيشتر نانوايي ها را نامناسب ارزيابي كرد و خواستار اعطاي تسهيلات براي بازسازي آنان شد.
در ادامه جلسه به پرونده 7 خبازي متخلف رسيدگي كه نانوايي هاي متخلف به پرداخت 5 ميليون و 400 هزار ريال جريمه نقدي و كسر 6 تن سهميه آرد محكوم شدند.
همچنين مقرر شد سهميه كسر شده از نانوايي هاي متخلف به خبازيهاي موفق كه عملكرد مطلوبي دارند اختصاص يابد.

سه|ا|شنبه|ا|29|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 376]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن