تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که ما را پس از مردنمان زیارت کند گویا ما را هنگام زنده بودنمان زیارت کرده است....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820810179




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

*وضعيت مطلوب بازار ميوه شب عيد* انبارهاي بخش خصوصي پر از سيب و پرتقال است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: *وضعيت مطلوب بازار ميوه شب عيد* انبارهاي بخش خصوصي پر از سيب و پرتقال است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بازرگاني

اتحاديه ميوه و سبزي تهران با تشريح وضعيت بازار شب عيد آن را مطلوب توصيف كرد.

حسين مهاجران در گفت‌و‌گو با خبرنگار اصناف خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اظهار كرد: قيمت‌ها براي شب عيد امسال بسيار مناسب است و اكثر قيمت‌ها در بازار شكسته است.

* سيب

او با اشاره به وجود سيب در انبارهاي بخش خصوصي براي شب عيد اظهار كرد: در هنگام برداشت سيب شايعاتي مبني بر كمبود اين محصول وجود داشت مثلا اينكه تگرگ سيب آذربايجان و باد سيب بروجرد را از بين برده است و در سميرم هم كم آبي بوده است و به همين دليل سيب روي درخت با قيمت بسيار بالا خريده شد و به جاي 300 تومان با قيمت 600 تومان روي درخت فروخته شد.

او ادامه داد: به اندازه مصرف مردم در شب عيد سيب موجود است و سيب نو و دپوشده به اندازه نياز بازار موجود است.

* خيار

او ادامه داد: اگر آفت خاصي وجود نداشته باشد با اين وفور در بازار قيمت هر كيلو در ميدان مركزي ميوه و تره‌بار400 تومان است كه حداكثر قيمت فروش نوع درجه يك آن در خرده‌فروشي‌ها 550 تومان خواهد بود.

* پرتقال

وي با اشاره به تامين پرتقال شب عيد از طريق ذخيره‌سازي اظهار كرد: قيمت پرتقال امسال براي شب عيد بسيار مناسب است و ذخيره‌سازي مناسب جوابگوي نيازهاي كنوني مردم خواهد بود.

‌او به ورود پرتقال‌هاي چيني به بازار با قيمت پايين اشاره كرد و افزود: در حال حاضر پرتقال‌هاي چيني با تعرفه 45 درصدي و كيفيت نسبتا مناسب از توليد داخلي ما ارزان‌تر است و اگر پرتقال‌هاي چيني با تعرفه صفر وارد بازار شوند عملا محصول داخلي روي دست باغداران شما مي‌ماند.

رييس اتحاديه فروشندگان ميوه و سبزي تهران از مسوولان خواست كه پرتقال‌هايي كه در حال حاضر با تعرفه صفر وارد مي‌شوند را در سردخانه‌ها نگه دارند چون با ورود آن‌ها به بازار شب عيد عملا توليدكنندگاني كه در زمينه‌ ذخيره‌سازي شب عيد با وزارت بازرگاني همكاري كرده‌اند ورشكست مي‌شوند.

* كيوي

مهاجران درباره قيمت كيوي به عنوان يكي از ميوه‌هاي شب عيد اظهار كرد: در موقع چينش كيوي در اواخر آبان هر كيلو كيوي 700 تومان بر روي درخت فروش رسيد اما به دليل اينكه صادرات انجام نشد قيمت‌ها بسيار پايين آمد و همان كيوي در حال حاضر ميدان مركزي ميوه و تره بار 650 تومان است و حداكثر قيمت آن در خرده‌فروشي‌ها 800 تا 850 تومان خواهد بود.

* موز

رييس اتحاديه ميوه و سبزي تهران با اشاره به افزايش قيمت موز طي يك ماه پيش گفت: از واردكنندگان موز كه عده معدودي هم هستند مي‌خواهيم كه گلوگاه شب عيد را باز كنند و عاملان‌شان را زياد كنند تا قيمت اين ميوه كاهش يابد.

مهاجران گفت: قيمت موز مرغوب در ميدان مركزي ميوه و تره‌بار 950 تا 1000 تومان است، اين در حالي است كه قيمت جهاني موز هيچ تغييري نداشته است و قيمت تمام‌شده هر كيلو موز تا 600 تومان است و واردكنندگان اين قيمت را به دلخواه خود افزايش داده‌اند.

* گوجه‌فرنگي

وي با اشاره به وجود محصولات گوجه‌فرنگي چابهار، بندرعباس، بوشهر و جيرفت در بازار گفت: گوجه‌فرنگي باكيفيت مطلوب در ميدان مركزي ميوه و تره‌بار300 تا 400 تومان است و اين قيمتي است كه اگر پايين‌تر بيايد اصل سرمايه كشاورزان به خطر مي‌افتد.

انتهاي پيام

چهارشنبه|ا|30|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 600]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن