تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804881777




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارشي از تازه‌هاي CES 2012


واضح آرشیو وب فارسی:آی تی ایران: گزارشي از تازه‌هاي CES 2012
- بعد از يك سال پر از اتفاقات مختلف براي صنعت تكنولوژي، حالا يك بار ديگر بزرگان و فعالان اين صنعت دور هم جمع شده‌اند تا از جديدترين محصولات و خدمات خودشان پرده‌برداري كنند. بهانه اما رويدادي سالانه است كه از سال 1967 به صورت رسمي برگزار مي‌شود. در واقع سال‌هاست كه CES يا همان نمايشگاه لوازم مصرفي الكترونيك به بزرگ‌ترين رويداد تكنولوژي جهان و محلي براي رقابت شركت‌هاي بزرگ فعال در اين عرصه تبديل شده است. حالا اين رويداد آنقدر در صنعت ديجيتال اهميت پيدا كرده است كه حتي بسياري از كارشناسان عنوان سال نو ديجيتالي را به آن داده‌اند.

امسال هم مانند هر سال با رسيدن سال نو ميلادي و در دومين هفته از آن نمايشگاه CES برگزار شده است. هر چند اين نمايشگاه به صورت رسمي از روز دهم ژانويه آغاز شده و تا روز سيزدهم اين ماه طول مي‌كشد، اما طرفداران تكنولوژي و محصولات ديجيتال از شب قبل جلوي مركز همايش‌هاي لاس وگاس صف كشيده بودند تا بتوانند از اخبار كنفرانس‌هاي خبري بعضي از شركت‌ها كه در شب نهم ژانويه برگزار شده بود، مطلع شوند. هرچه باشد اين چهار روز براي اهالي دنياي تكنولوژي خبرسازترين روزهاي سال به حساب مي‌آيد و به همين دليل هم خواب و خوراك را از اغلب آنها مي‌گيرد.

نمايشگاه امسال هم در زميني به مساحت 85/1 ميليون مترمربع كه 37 برابر وسعت يك زمين فوتبال است، برگزار شده است. در نمايشگاه سال گذشته 2865 شركت‌كننده 65/1 ميليون متر مربع از مجموع آن را براي نمايش محصولات و خدماتشان اشغال كرده بودند، اين در حالي است كه نمايشگاه امسال ركورد جديدي را از نظر تعداد شركت‌كنندگان به ثبت رسانده است. در CES 2012 بيش از 3100 شركت از كشورهاي مختلف شركت كرده‌اند تا بيش از 20 هزار محصول جديدشان را براي اولين بار در اين نمايشگاه رونمايي كنند.

«گري شاپيرو» رييس و مديرعامل بنياد لوازم مصرفي الكترونيك كه برگزاركننده اين نمايشگاه به صورت سالانه است، در اين مورد مي‌گويد: «با اين تعداد شركت‌كننده و محصولات جديد CES به بزرگ‌ترين مركز نوآوري‌هاي تكنولوژي‌هاي مصرفي تبديل مي‌شود. حضور تعداد قابل‌توجهي از علاقه‌مندان در كنفرانس‌هاي خبري قبل از افتتاح نمايشگاه هم نشان از اين دارد كه جهان در انتظار نسل آينده تكنولوژي است.» در واقع به همين دليل هم هست كه در نمايشگاه بزرگ لوازم مصرفي الكترونيك امسال بيش از 140 هزار نفر بازديد كننده از سرتاسر جهان آمده‌اند تا جديدترين تحولات دنياي تكنولوژي را از نزديك ببينند.

آخرين سخنراني پادشاه
امسال مراسم افتتاحيه نمايشگاه CES و سخنراني‌هاي آن اهميت بيشتري نسبت به سال‌هاي قبل داشتند. مهم‌ترين دليل آن هم شايد غيبت غول نرم‌افزاري دنياي تكنولوژي از سال آينده باشد و اينكه امسال مديرعامل مايكروسافت سخنراني خداحافظي‌اش را با اين نمايشگاه مي‌كند. به هر حال مايكروسافت از سال بعد ديگر در بزرگ‌ترين رويداد نمايشگاهي صنعت تكنولوژي شركت نمي‌كند و هنوز دليل آن هم به طور شفاف و روشني اعلام نشده است.

با اين همه سخنراني افتتاحيه امسال استيو بالمر تفاوت چنداني با سخنراني سال گذشته‌اش در اين نمايشگاه نداشت. به طور كلي سخنراني افتتاحيه بالمر روي Xbox 360، ويندوز 8 و به طور كلي سيستم‌عامل ويندوز، گوشي‌هاي تحت ويندوز شركت نوكيا و نسخه جديد Kinect براي كامپيوترهاي شخصي بود. مهم‌ترين چيزي هم كه مديرعامل مايكروسافت در آخرين سخنراني‌اش در CES اعلام كرد معرفي گوشي Nokia 900 با اشتراك AT&T بود. بالمر اعلام كرد كه اين نسخه جديد Kinect از اولين روز ماه فوريه آينده در دسترس كاربران قرار خواهد داشت. او در جواب اين سوال كه آينده مايكروسافت را در چه چيزي مي‌بيند، فقط گفت: «ويندوز! ويندوز! ويندوز!» آخرين سخنراني بالمر يك ساعت و نيم طول كشيد و در آخر گفت: «ما هميشه در CES به دنبال برقراري تعادل ميان سال پيش رو و سال گذشته بوديم. 2011 سال خوبي براي ما بود، اما بايد بگويم كاربران بايد منتظر محصولات و خدمات جديدي از مايكروسافت باشند.»

پل اوتليني، مديرعامل شركت اينتل هم يكي ديگر از سخنرانان بزرگ مراسم افتتاحيه بود. او سخنراني‌اش را با اين جملات آغاز كرد كه: «دنياي كامپيوتر بايد دنياي پر از آگاهي، سازگاري و امنيت باشد. ما مي‌خواهيم به تماشاي ويدئوهاي باكيفيت بنشينيم، با دستگاه‌هاي ديجيتال مختلف‌مان كار كنيم و كاري كنيم كه دستگاه‌هاي ديجيتال ما از نيازهاي ما و حتي جايي كه در لحظه هستيم، آگاه باشند.» با اين همه اما مهم‌ترين چيزي كه اوتليني در اين سخنراني مطرح كرد ورود اينتل به بازار موبايل‌هاي هوشمند با گوشي Lenovo K800 بود كه قرار است از دومين فصل سال 2012 و ابتدا به بازار چين صادر شود. او همچنين درباره شراكت استراتژيك و چندساله با شركت موتورولا موبيليتي صحبت كرد كه بر اساس آن موتورولا از نيمه دوم امسال شروع به صادرات موبايل‌هاي هوشمندش با پردازنده اتم شركت اينتل و سيستم‌عامل آندرويد مي‌كند. مديرعامل اينتل همچنين درباره سازگاري پردازنده‌هاي اين شركت با ميليون‌ها برنامه كابردي متفاوت بازار و تبلت‌هاي مختلف حرف زد و به برنامه اين شركت براي حضور پررنگ در بازار لپ‌تاپ‌هاي فوق‌باريك يا اولترابوك‌ها اشاره كرد.

محصولات جنجالي
شركت‌هاي مختلف بزرگ و فعال در زمينه تكنولوژي و توليد محصولات ديجيتال از مدت‌ها قبل به معرفي محصولات جديدشان كه قرار است اولين بار در نمايشگاه CES رونمايي شوند، پرداخته‌اند. جديدترين گزارش‌ها نشان مي‌دهد كه در نمايشگاه امسال بيش از 20 هزار محصول جديد معرفي و رونمايي مي‌شود، اما در اين ميان معمولا بعضي از محصولات قابليت‌ها و خدمات متفاوتي را دارند كه آنها را از بقيه متمايز مي‌كنند. به طور كلي اما در نمايشگاه امسال اولترابوك‌ها جنجالي‌ترين و خبرسازترين محصولات هستند.

Lenovo در نمايشگاه امسال نوت بوك فوق باريك خودش را با نام IdeaPad Yoga معرفي كرد. اين اولترابوك ساختار تاشونده دارد و به اين ترتيب با تا شدن از محل مشخصي مي‌تواند به يك تبلت تبديل شود. اين محصول مبتني بر ويندوز بوده و داراي يك نمايشگر 1/13 اينچي تمام لمسي است.

نوت‌بوك شيشه‌اي شركت اچپي يكي از جالب‌ترين اين محصولات بود. اين محصول داراي نمايشگر 14 اينچي بوده و از پردازشگر i5-2467M شركت اينتل و رم 4 گيگابايتي بهره مي‌برد. اين نوت‌بوك شيشه‌اي قرار است از هشتم ماه فوريه و با قيمت 400 دلار به بازار عرضه شود.

علاوه بر تلويزيون‌هاي سه بعدي بدون نياز به عينك كه يكي از بزرگ‌ترين آنها را شركت Sharp در اين نمايشگاه معرفي كرد، تلويزيون‌هاي بزرگ يكي از پرطرفدارترين محصولات نمايشگاه امسال بودند. شركت LG در اين نمايشگاه بزرگ‌ترين نمايشگر OLED جهان را با اندازه 55 اينچي با ضخامت بدنه تنها 4 ميليمتري معرفي و رونمايي كرد.

گوشي‌هاي موبايل هوشمند فوق باريك كه در نمايشگاه امسال در كنار اولترابوك‌ها تركيب جالب را به وجود آورده‌اند. شركت هواووي يك مدل از اين گوشي‌هاي فوق باريك را با سيستم‌عامل آندرويد، نمايشگر 4 اينچي و بدنه‌اي با ضخامت تنها 6 ميليمتر در اين نمايشگاه رونمايي كرد كه با استقبال بازديدكنندگان مواجه شد.

با اين حال اما گوشي گلكسي نوت شركت سامسونگ هم يكي از محصولات خبرساز نمايشگاه امسال بود. اين گوشي كه در واقع محصولي ميان تبلت‌ها و موبايل‌هاي هوشمند است، سومين گوشي ويندوزي معرفي شده در CES امسال است.

اين گوشي تبلت نسل چهارمي داراي نمايشگر 3/5 اينچي بوده و از قلمي براي نوشتن و نقاشي كشيدن بهره مي‌برد. پردازشگر دو هسته‌اي، حافظه 16 گيگابايتي و دوربين عكاسي 8 مگاپيكسلي از ديگر امكانات اين محصول جديد و جالب است.
برند محبوب اپل با اينكه هرگز در اين نمايشگاه شركت نكرده و نمي‌كند، در نمايشگاه امسال ديده مي‌شد. شركتي به نام Henge Docks در اين نمايشگاه يك داك جالب را براي انواع مك‌بوك اير معرفي كرده است. اين داك براي هر دو نوع مك بوك اير ۱۱ و ۱۳ اينچ توليد خواهد شد و با استفاده از آن كاربران بدون هيچ دردسر و تنظيم اضافه‌اي، پورت‌هاي USB و Mini Displayport را در اختيار دارند. اين داك قرار است به زودي با قيمت 60 دلار به بازار عرضه شود.

شنبه|ا|24|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آی تی ایران]
[مشاهده در: www.itiran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 206]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن