تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خداوند ايمان را براى پاكى از شرك... و عدل و داد را براى آرامش دل‏ها واجب نمود. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816307290




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لاريجاني خواستار تعيين گزارشگر ويژه براي بررسي ترور دانشمندان ايراني شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: لاريجاني خواستار تعيين گزارشگر ويژه براي بررسي ترور دانشمندان ايراني شد
تهران - دبيرستاد حقوق بشر ايران در نامه اي به "ناوي پيلاي" كميسر عالي حقوق بشر سازمان ملل از انفعال و سكوت مجامع جهاني در قبال ترور دانشمندان ايراني انتقاد كرد و خواستار تعيين گزارشگر ويژه براي بررسي ترورها شد.


به گزارش پايگاه اطلاع رساني ستاد حقوق بشر وابسته به قوه قضاييه، "محمد جواد لاريجاني" در اين نامه با تاكيد براينكه "اين جنايت كه دانشمندان و متفكران يك كشور را هدف جوخه هاي ترور قرار داده در تاريخ بشريت بسيار نادر و كم نظير است" از "خانم پيلاي" خواست تا هرچه سريعتر گزارشگر ويژه اي را تعيين نمايد تا نقش عاملان اين ترورها را كشف و براي شوراي حقوق بشر سازمان ملل، گزارشي جامع و كامل تهيه كند تا اين موضوع در جوامع بين المللي پيگيري شود.

لاريجاني در بخشي از اين نامه آورده است: همانطور كه در نامه قبلي به سركار عالي منعكس شد، متاسفانه روند ناگوار و ضد بشري ترور دانشمندان ايراني همچنان ادامه دارد، امروز يازدهم ژانويه 2012، دكتر "مصطفي احمدي روشن" يكي ديگر از دانشمندان كشور ما ترور شد و به شهادت رسيد. بدون شك اين جنايت كه دانشمندان و متفكران يك كشور را هدف جوخه هاي ترور قرار داده در تاريخ بشريت بسيار نادر و كم نظير است.

رئيس ستاد حقوق بشر اضافه كرد: با توجه به اينكه ترورهاي مذكور آشكارا توسط عوامل رژيم اسرائيل و مزدوران موساد تحت پوشش حمايت همه جانبه برخي از دولت هاي غربي صورت مي گيرد و از آنجايي كه برخي از نامزدهاي رياست جمهوري ايالات متحده آمريكا به تازگي ترور دانشمندان ايراني را به عنوان يك استراتژي و برنامه عمل خود اعلام كردند، بايد از آن به عنوان يك رسوايي بزرگ براي نظام حقوق بين الملل ياد كرد.

دراين نامه آمده است: اين رسوايي گذشته از اينكه وضعيت اسف بار روابط بين الملل در زمان معاصر را نشان مي دهد، انفعال و رفتار گزينشي دولت ها، سازمان هاي بين المللي، شوراي حقوق بشر و ساير نهادهاي مربوط به سازمان ملل را نسبت به موضوع تروريسم نيز نشان مي دهد كه در واقع بايد بر اساس وظايف ذاتي خود، اين روند جنايتكارانه را در مسير تعهدات بين المللي در مبارزه با تروريسم و بخصوص تروريسم بين المللي كه توسط رژيم صهيونيستي، امريكا و برخي دولت هاي ديگر غربي تقويت مي شود، بر اساس تعهدات بين المللي در راستاي آزادي انتخاب مشاغل و خصوصا مشاغل علمي كه از مستثنائات منشور جهاني حقوق بشر و كنوانسيون هاي مربوط است پيگيري كنند.

لاريجاني افزود: اينجانب، به عنوان دبير ستاد حقوق بشر جمهوري اسلامي ايران، جداً از سركار عالي مي خواهم كه با صراحت تمام و بدون هيچ شبهه اي و به طور رسمي اين جنايات را محكوم كرده و گزارشگر ويژه اي را براي بررسي ابعاد اين مساله تعيين نمائيد تا نقش عاملان اين ترورها را كشف و براي جنابعالي و شوراي حقوق بشر سازمان ملل گزارشي جامع و كامل تهيه كنند تا اين موضوع در جوامع بين المللي پيگيري شود.

1537

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30763787

جمعه|ا|23|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن