تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815631546




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دستاوردهاي سي‌ساله دانشگاه علوم پزشكي شهيدبهشتي تشريح شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: دستاوردهاي سي‌ساله دانشگاه علوم پزشكي شهيدبهشتي تشريح شد
رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني شهيدبهشتي به مناسبت سي‌امين سال پيروزي انقلاب اسلامي دستاوردهاي اين دانشگاه را در دوران بعد از انقلاب تشريح كرد.


به گزارش سرويس اجتماعي برنا به نقل از روابط عمومي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، شاهين محمد صادقي رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني شهيدبهشتي به مناسبت سي‌امين سال پيروزي انقلاب اسلامي دستاوردهاي اين دانشگاه را در دوران بعد از انقلاب تشريح كرد.

وي با اشاره به گستردگي فعاليت‌هاي پزشكي و بهداشتي درماني اين دانشگاه گفت: دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني شهيدبهشتي در سابق تعداد محدودي از واحدهاي پزشكي و درماني را در بر مي‌گرفت ولي در حال حاضر با ادغام سازمان منطقه‌اي بهداشت و درمان استان تهران با دانشگاههاي علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني سه گانه تهران، واحدهاي مختلفي از جمله مراكز بهداشت شمال، شميرانات و كرج، و همچنين بيمارستان هاي طرفه، اشرفي اصفهاني، 17 شهريور، 15 خرداد همراه با بيمارستان امام خميني فيروز كوه، شهيد مفتح ورامين و درمانگاه هاي دندانپزشكي شهيد قاضي طباطبايي با گستردگي بسياري در حال فعاليت اجرايي و علمي هستند.

محمد صادقي با اشاره به تعدد واحدهاي علمي اين دانشگاه گفت: با وجود 9 دانشكده، 43 مركز تحقيقاتي همراه با 170 مركز پزشكي بيمارستاني در سال 87 حدوداً يك ميليون به جمعيت تحت پوشش اين دانشگاه اضافه شده است. وي در ادامه با توجه به وضعيت عمومي نيروي انساني دانشگاه فوق گفت: اين مركز بزرگ بهداشتي درماني با 60860 نفر پرسنل رسمي، 5395 نفر قراردادي، 933 نفر پزشك غير هيئت علمي و 1122 عضو هيئت علمي همراه با 7085 دانشجو در وضعيتي مطلوب به كار خود ادامه مي‌دهد.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي در ادامه به فعاليت‌هاي پژوهشي انجام شده اشاره داشت و گفت در سال 87، از سوي اين دانشگاه تعداد 408 مقاله در مجلات معتبر داخلي، 502 مقاله در مجلات معتبر خارجي انتشار يافته و همچنين 12 كتب علمي ترجمه و تاليف شده كه همگي توسط اعضاي هيئت علمي اين دانشگاه صورت پذيرفته است.

محمدصادقي در ادامه افزود: اين دانشگاه با 82 مركز بهداشتي درماني شهري، 13 مركز بهداشتي درماني روستايي و همچنين با 118 تعداد خانه بهداشت در كنار 203 پايگاه بهداشتي، فعاليت چشمگير و موثري را در حوزه‌هاي تحت پوشش ايفا كرده است.

وي با اشاره به شاخص‌هاي درماني اين دانشگاه گفت: با 3288 تخت فعال، با 80290 مورد اعمال جراحي و با مراجعين درمانگاهي به تعداد 1049376 نفر و همچنين با 710280 نفر مراجعين اورژانسي فعاليت چشمگير اين حوزه را در سال 87 شاهد بوديم.

وي در پايان، دانشگاه علوم پزشكي شهيدبهشتي را از موفق‌ترين دانشگاه هاي كشور دانست كه با تحت پوشش قرار دادن جمعيت قابل ملاحظه‌اي فعاليت‌هاي موثر وسازنده‌اي را اعمال كرده است.

چهارشنبه|ا|30|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن