تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816504103




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اوباما ابراز اميدواري كرد طرح وي به بحران مسكن آمريكا پايان دهد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: اوباما ابراز اميدواري كرد طرح وي به بحران مسكن آمريكا پايان دهد
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1387/11/30
00:54:15.13
باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا در ايالت آريزونا كه يكي از ايالت هاي آسيب ديده از بحران مسكن در اين كشور به شمار مي آيد ابراز اميد واري كرد طرح اقتصادي وي بتواند به بحران مسكن در اين كشور خاتمه دهد.
به گزارش شبكه تلويزيوني فاكس نيوز اوباما گفت در حال حاضر روياي آمريكايي با بحران مسكن محك زده شده است كه نه تنها ثبات اقتصادي ما را تهديد مي كند بلكه ثبات خانواده هاي طبقه متوسط آمريكا را نيز هدف قرار داده است.
اوباما گفت از زمان شروع اين ركود، سه و نيم ميليون شغل از دست رفته است و وقتي ارزش وام مسكن از ارزش خود مسكن براي يك خانواده آمريكايي بيشتر مي شود، كم كم اوضاع براي آن خانواده دشوار تر مي شود و از اين روست كه مي بينيم نزديك به شش ميليون خانه به تصرف بانك هاي وام دهنده در آمده اند يا در آستانه اين اقدام قرار دارند. البته اين مساله فقط بخشي از بحران مسكن در آمريكاست بلكه خانواده هايي كه خانه هاي آنان در معرض تصرف بانك قرار ندارد، روياهاي خود را در خطر مي بينند.
رئيس جمهور آمريكا ادامه داد بر اساس تحقيقاتي كه صورت گرفته است زماني كه يك خانه در آستانه توقيف قرار مي گيرد يا توقيف مي شود، ارزش خانه هاي مجاور نيز تا نه درصد كاهش مي يابد و از اين رو مي بينيم كه حتي كساني نيز كه خانه هاي آنان در معرض توقيف قرار ندارند از بحران مسكن آسيب مي بينند.
رئيس جمهور آمريكا تصريح كرد از ميانه سال دو هزار و شش، نزديك دويست و پنجاه هزار نفر در بخش ساخت و ساز شغل خود را از دست داده اند. با كسادي كسب و كار، از دست رفتن شغل ها و بحران مسكن، درآمدهاي مالياتي نيز كاهش مي يابد و اين به معني كاسته شدن از توان دولت براي رسيدگي به مدارس، پليس، ايستگاههاي آتش نشاني است و مهم تر از اين كه هر توقيف نزديك بيست هزار دلار براي دولت هاي محلي هزينه دارد. همه ما در صورتي كه اجازه دهيم اين بحران ادامه يابد، آسيب هاي هر چه بيشتري از آن مي بينيم.
وي ادامه داد نمي توان بحران هاي مالي آمريكا را بدون در نظر گرفتن همه آنان در يك چهار چوب، حل و فصل كرد. ديروز من قانون بهبود اقتصاد آمريكا را امضا كردم كه سه و نيم ميليون شغل را در دو سال آينده ايجاد يا حفظ خواهد كرد. اگر ما قاطعانه در اين بحران اقدام كنيم، همه مردم آمريكا از اين مساله سود مي برند. ما همچنين اقداماتي براي ترميم و اصلاح نظام مالي خود انجام مي دهيم تا بار ديگر اعتبارات براي خانواده ها و صنايع آمريكايي تامين شود.
اوباما گفت در اين طرح هيچ كاري براي غير مسئولاناني كه مي خواهند بعد از زيان بسيار بد از پول ماليات پردازان استفاده كنند صورت نمي گيرد و كساني را كه با تحريف اسناد، به صورتي غير مسئولانه و غير صادقانه اقدام به اجاره كرده اند در حالي كه مي دانستند از پس بازپرداخت چنين قسطي بر نمي آيند كمكي نمي كنيم. اين طرح همه خانه ها را نجات نمي دهد ولي به ميليون ها خانواده بخت بازسازي را مي دهد و از پيامدهاي هر چه منفي تر اقتصادي مي كاهد. بر اساس اين طرح به هفت تا نه ميليون خانواده كمك مي شود تا خانه هايشان توقيف نشود.
اوباما گفت بر اساس طرح موجود، شاخص و راهنماهاي مشخصي براي وام دهندگان تعيين مي شود تا آنان را براي تعديل وام هايشان تشويق كند. هر موسسه اي كه بخواهد از كمك هاي مالي دولت بهره گيرد، بايد تعديلات لازم در وام هاي خود را بر اساس اين راهنماها و شاخصه ها صورت دهد كه تا دو هفته ديگر ابلاغ مي شود. در اين صورت ميزان بازپرداخت بيش از سي و يك درصد از درآمد وام گيرنده نخواهد بود و اين امر حدود سه ميليون خانه دار را قادر مي كند وام هاي خود را تعديل كنند و از توقيف خانه هايشان جلوگيري شود. اين بخش از طرح نيازمند پيش آمدن وام دهندگان و وام گيرندگان است تا به مسئوليت خود در اين خصوص عمل كنند. وام دهندگان بايد نرخ بهره خود را كاهش دهند و وام دهندگان نيز بايد بازپرداخت هاي خود را در موعد مقرر انجام دهند.
اوباما گفت البته اين طرح هزينه هايي را نيز در بر دارد ولي با توجه به گستره اين بحران، اين رنجي است كه بايد كشيد. ما در بخش سوم اين طرح، گام هايي را براي كم نگهداشتن بهره بانكي وام مسكن انجام مي دهيم تا ميليون ها آمريكايي كه مي خواهند خانه بخرند بتوانند از اين وام ها استفاده كنند.
وي افزود در گام چهارم ما به دنبال اصلاحات گسترده اي هستيم تا خانواده ها از توقيف خانه هايشان در امان بمانند. دولت من با جديت به دنبال اصلاح قوانين ورشكستگي بانكي است. بندهاي اين طرح به ما كمك مي كند به اين بحران خاتمه دهيم. از ديگر سو بايد به محدوديت هاي اين طرح اعتراف كنيم.
رئيس جمهور آمريكا گفت حل اين بحران به بيش از منابع موجود نياز دارد و همه ما بايد مسئوليت هاي خود را انجام دهيم. دولت مسئول تنظيم قوانين عادلانه و اجراي درست آنان است؛ بانك ها و وام دهندگان نيز مسئول پايان دادن به رفتارهايي هستند كه ايجاد كننده اين بحران در مرحله اول بودند. هر كدام از ما نيز بايد مسئوليت خود را به عهده گيريم و به ارزشهايي كه جامعه ما را تعريف مي كنند باز گرديم. اين كارها آسان نخواهند بود ولي اگر ما بخواهيم با هدف و عزم جدي به پيش برويم، من يقين دارم به اين بحران خاتمه مي دهيم.
00:15:59.04

پنجشنبه|ا|1|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن