تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هرچیز بهاری دارد و بهار قرآن ماه رمضان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815577716




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كارشناسان بازار سرمايه در گفت و گو با ايران: سهامداران تمايلي به فروش سهام ندارند


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: كارشناسان بازار سرمايه در گفت و گو با ايران: سهامداران تمايلي به فروش سهام ندارند
الهام علاقه بندان

ادامه حركت صعودي بازار با روندي آهسته اما پيوسته؛ اين پيش‌بيني كارشناسان بازار سرمايه از روند معاملات تالار شيشه‌اي طي هفته‌هاي آينده است.بر اين اساس بازار سرمايه طي هفته‌هاي اخير به دليل نوسانات قيمت دلار و در عين حال اخبار و گزارش‌هايي كه از سوي شركت‌ها منتشر شد روند مثبتي را پشت سر گذاشت. در عين حال روند نوساني بازار هم چندان نگران كننده نبود به طوري كه در روزهاي نوساني شاخص بورس تنها افت چند واحدي را تجربه كرد.اين موضوعي است كه ابوالقاسم آقادوست كارشناس بازار سرمايه در گفت‌وگو با به آن اشاره كرد و اظهار داشت: پيش‌بيني مي‌شود با ورود نقدينگي به بازار سرمايه و خروج آن از ساير بازارها مي‌توانيم شاهد رشد روند صعودي بازار در روزها و هفته‌هاي آينده باشيم.
رشد پيوسته و آهسته بازار
وي با اشاره به اين‌كه رشد شاخص بورس آهسته اما پيوسته خواهد بود، خاطرنشان كرد: با توجه به اين موضوع به نظر مي‌رسد از ابتداي بهمن ماه شاهد جهش شاخص بورس باشيم.بنابه گفته آقادوست اين روند صعودي آهسته تا فروردين ماه ادامه پيدا خواهد كرد.اين كارشناس بازار سرمايه در ادامه درباره نوسان شاخص بورس در روزهاي ابتدايي هفته نيز تصريح كرد نوسان شاخص بورس زماني كه تالار شيشه‌اي شاهد رشد متوالي بوده كاملاً طبيعي به نظر مي‌رسد و نمي‌توان هميشه انتظار رشد شاخص را داشت.آقادوست با تأكيد بر اين‌كه معاملات به صورت كاملاً متعادل انجام مي‌شود، خاطرنشان كرد: بر اين اساس نه‌تنها صف‌هاي سنگين در بازار وجود ندارد بلكه استقبال از معاملات سهام هم بالا بود.
بانكي‌ها در ليست سهام پيشرو
وي در ادامه در تحليل خود از صنايع حاضر در بورس وضعيت بانك‌ها را مدنظر قرار داد و خاطرنشان كرد: احتمال رشد نرخ سود سپرده بانكي عاملي است كه رشد قيمت سهام بانك‌ها را به همراه آورده است و ادامه اين روند مي‌تواند بانكي‌ها را به صنعت پيشرو بازار تبديل كند.
بنا به گفته آقادوست، سهام بانكي‌ها از جمله سهامي ‌است كه سهامدارانش در آينده منتفع و در عين حال از سهام كم ريسك بازار محسوب مي‌شوند.
اين كارشناس بازار سرمايه وضعيت حاكم بر صنعت پتروشيمي ‌را مدنظر قرار داد و خاطرنشان كرد: اين صنعت به دليل اين‌كه در ليست صنايع صادراتي محسوب مي‌شود از افزايش قيمت ارز متأثر شده و همين امر پتروشيمي‌ها را با اقبال بازار مواجه كرده است.
همچنين فريبرز پرنا مدير عامل كارگزاري اميدسهم نيز در گفت و گو با با اشاره به اين‌كه شرايط بازار به عملكرد بانك مركزي بستگي دارد، خاطرنشان كرد: با تثبيت سازي بازارها نقدينگي به سمت بازار سرمايه روان مي‌شود.وي با اشاره به اين‌كه اقبال سرمايه‌گذاران به حضور در بازار سكه و ارز در دي ماه كاهش يافت، گفت: اين روند ناشي از فرارسيدن زمان انتشار گزارش‌هاي 9 ماهه بود چراكه پيش بيني مي‌شد شركت‌ها خبرهاي خوبي را در گزارش‌هاي 9 ماهه براي سهامدارانشان داشته باشند.
سهامداران تمايلي به فروش سهام ندارند
مديرعامل كارگزاري اميد سهم با تأكيد بر اين‌كه قيمت سهام برخي شركت‌ها بسيار كاهش يافته است، خاطرنشان كرد: با توجه به اين موضوع تمايل فروش سهم در بازار سرمايه كم شده است.بنا به اعتقاد وي، اين امر موجب شده كه بسياري از سرمايه‌گذاران به جاي فروش سهم اقدام به خريد سهم كنند و براي سرمايه‌گذاري به بورس وارد شوند.وي در ادامه عرضه اوليه سهام حمل و نقل خليج فارس را در روزهاي ابتدايي هفته مد نظر قرار داد و افزود: اين عرضه اوليه كه براي نخستين بار در سال 90 صورت گرفت تأثير خوبي در بازار به لحاظ رواني بر جاي گذاشت.مدير عامل كارگزاري اميد سهم با تأكيد بر اين‌كه شركت فوق بسيار كوچك بود، تصريح كرد: با اين وجود اين عرضه مي‌تواند به عنوان نقطه آغازي براي عرضه‌هاي دولتي باشد.
پرنا با اشاره به اين‌كه از سال قبل عرضه‌هاي جديدي دربورس تهران نداشتيم خاطرنشان كرد: حجم اين عرضه بسيار كم بود با اين وجود عرضه سهام دولت نشان مي‌دهد كفه عرضه در بازار سرمايه سنگين شده و سازمان خصوصي سازي فعاليت خود را دوباره در بازار شروع كرده است.
مديرعامل كارگزاري اميد سهم تصريح كرد: با توجه به اين موضوع مي‌توان گفت شرايط در بازار رو به بهبود است و در صورتي كه مسائل پيراموني هم حل شود ديگر جاي نگراني براي اهالي بازار وجود نخواهد داشت.
وي در ادامه شرايط حاكم بر صنايع بورسي را مد نظر قرار داد و خاطر نشان كرد: خودرويي‌ها يكي از صنايعي هستند كه در زمان رشد قيمت دلار با كاهش قيمت مواجه مي‌شوند چراكه سهام اين شركت‌ها در ليست شركت‌هاي وارداتي قرار دارد.مديرعامل كارگزاري اميد سهم با اشاره به اين‌كه در شرايط فعلي اقبال بازار به سمت سهام بزرگ بازار جلب شده است، تصريح كرد: اين اتفاق در حالي روي داده كه در زمان نوسان بازار سهام شركت‌هاي كوچك از جمله قندي‌ها در معرض توجه بود.
پرنا خاطرنشان كرد: با توجه به اين موضوع به نظر مي‌رسد بازار در صدد تصحيح خود برآمده و حركت سهامداران بيشتر به سمت سهام نقدشونده و پرپتانسيل قرار دارد.
بنا به اعتقاد وي، نقدينگي موجود در بازار هم بهبود يافته و شرايط نسبت به قبل بهتر شده است.

پنجشنبه|ا|22|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 176]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن