تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شب و روز بر هر كس بگذرد، او را ادب مى‏كند، فرسوده‏اش مى‏نمايد و به مرگ نزديكش مى‏س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812721990




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار پليس در 7 روز/شهادت سرباز ايراني با 14 گلوله مرزبانان آذربايجاني/ گوگل جاسوس است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اخبار پليس در 7 روز/شهادت سرباز ايراني با 14 گلوله مرزبانان آذربايجاني/ گوگل جاسوس است
شهادت سرباز ايراني با 14 گلوله مرزبانان آذربايجاني/ گوگل جاسوس است
شهادت سرباز ايراني با 14 گلوله مرزبانان آذربايجان، فعاليت جاسوسي موتور جستجوگر گوگل، كلاهبرداري با نام پليس فتا، روش جديد كلاهبرداري از دارندگان عابربانك و افزايش جريمه ورود به طرح ترافيك از مهمترين اخبار اين هفته حوزه پليس بود.

به گزارش خبرنگار مهر در اين هفته سردار حسين رحيمي رئيس پليس راهور تهران بزرگ با اعلام افزايش جريمه محدوده طرح ترافيك گفت: از روز 20 دي ورود غيرمجاز به محدوده طرح ترافيك و زوج و فرد 20 هزار تومان جريمه در پي دارد. اين در حالي است كه در 16 بزرگراه تهران نيز دوربينهاي ثبت تخلف اصلاح شد است و بر اساس آن سرعت بالاي 50 كيلومتر بالاتر از حد مجاز 100 هزار تومان جريمه و 10 نمره منفي در پي دارد. همچنين اگر سرعت غيرمجاز بين 30 تا 50 كيلومتر در ساعت باشد راننده متخلف علاوه بر جريمه 50 هزار توماني، پنج نمره منفي دريافت مي‌كند. سرعت غيرمجاز با بيش از 30 كيلومتر در ساعت 40 هزار تومان جريمه دارد.

شهادت سرباز ايراني با 14 گلوله مرزبان آذربايجان

در اين هفته سردار حسين ذوالفقاري فرمانده مرزباني به تشريح آخرين وضعيت اختلافات مرزي با آذربايجان پرداخت و گفت: چندي قبل كه ماموران مرزباني آذربايجان به صورت مسلحانه وارد خاك ايران شده بودند و يكي از آنها به حالت تهاجمي در پي نزديكي به ماموران مرزباني بود با اخطار نيروهاي ما دو مرزبان آذربايجاني اسلحه خود را زمين گذاشته اما يكي از آنها به صورت تهاجمي در حال نزديكي به ماموران بود كه مرزبان ما به قصد زدن پاي اين افسر آذربايجاني گلوله اي را شليك مي كند اما گلوله به اشتباه به شكم اين فرد برخورد و فوت مي كند. مرزباني آذربايجان در ابتدا ادعا مي كند كه درگيري در داخل خاك آن كشور بوده است اما نيروهاي ما جنازه را به مرز ايران منتقل كرده اند.

پس از حادثه مرگ مرزبان آذربايجاني نيروهاي اين كشور يك سرباز غير مسلح ما را با 14 گلوله به شهادت رساندند كه نشان از تيراندازي عمدي ماموران آذربايجاني دارد. اگر آنها ادعاي تعامل و همكاري دارند رفتار و گفتار آنها نبايد متفاوت باشد.

به گفته ذوالفقاري، اتهامات وارده به ايران مبني بر قاچاق اعضاي بدني توسط هلال احمر از اين كشور و ترانزيت مواد مخدر از ايران ادعايي كذب بيش نيست و شايسته مسئولان يك كشور نيست كه چنين اتهاماتي را وارد كنند. شهادت 4 هزار نفر در مرزهاي شرقي براي جلوگيري از ورود مواد مخدر تنها يكي از سندهاي ايران در مبارزه با مواد مخدر است.

گوگل جاسوس است

در حاشيه اختتاميه نشست پليس مبارزه با جرايم اقتصادي، سردار اسماعيل احمدي مقدم فرمانده نيروي انتظامي از اينترنت ملي حمايت كرد و گفت: هم اكنون شبكه هاي محدود گسترده و نيمه گسترده در فضاي مجازي فعال هستند و پليس براي جلوگيري از خرابكاري از شبكه نيمه گسترده داخلي استفاده مي كند. اينترنت ملي يعني اگر مي خواهيم حساب بانكي خود را كنترل كنيم چه ضرورتي دارد كه يك بار از طريق سرورها به خارج از كشور برويم و برگرديم و يك ردي از اطلاعات خودمان در موتورهاي جستجوگر كه موتور جاسوسي هستند باقي گذاريم.

اينترنت ملي مي تواند در حفظ اطلاعات و امنيت مردم كمك بسياري كند. هم اكنون كره جنوبي نيز براي تعاملات داخلي از اينترنت ملي استفاده كرده و براي تعاملات خارجي از اينترنت هاي بين المللي استفاده مي كند. به نظر من اينترنت ملي مي تواند گام بلندي براي محافظت از كشور باشد.

مجموعه هاي دولتي و غير دولتي نظارت گريزند

سردار احمدي مقدم همچنين در اين مراسم در مورد مجموعه هاي دولتي و نحوه نظارت بر آنها گفت: در يك فساد مالي ممكن است خود بانك نيز مماشات كرده يا در آن مشاركت كند. در فساد اخير نيز هشدارهايي داده شد اما بيشتر مشكلات ريشه در قانون دارد.

در قوانين مالي، بانكي، تجاري و گمركي بازنگري شود. بخشي زيادي از نگرانيها مربوط به ازدياد واحدهاي عرضه است. درصد زيادي از قاچاق در اين واحدها عرضه مي شود كه تا رسيدن جنس از مرز تا مركز قيمت آن ده برابر مي شود. هم اكنون دو تا سه برابر نرم جهاني در ايران واحدهاي صنفي عرضه كننده وجود دارند و پليس اماكن نيز نمي داند چه اقدامي را براي برخورد با اين واحدها انجام دهد.

احمدي مقدم ماليات بر ارزش افزوده را يك اقدام مناسب در عرصه اقتصاد ارزيابي كرد و در اين باره گفت: بر اساس ماليات بر ارزش افزوده مسير كالا و حقوق دولت مشخص است و قيمتها رصد و كنترل مي شود. معتقديم درباره اين قانون نبايد از اظهارات برخي ترسيد و عقب نشيني كرد.

كلاهبرداري در اينترنت با نام پليس فتا

در اين هفته پليس فتا از كلاهبرداري در اينترنت با نام اين پليس هشدار داد و گفت: اخيراً در برخي از اطاق‌هاي گفتگو ،انجمن‌ها (forums) و وب‌سايت‌هاي شبكه‌ي اجتماعي مشاهده شده است كه افرادي با جعل عنوان پليس سايبري و ايجاد نام‌هاي كاربري جعلي خود را به عنوان افسر پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات معرفي كرده و بدين ترتيب با سوء استفاده از اعتماد كاربران به پليس، نسبت به اخاذي ، كلاهبرداري و ايجاد مزاحمت براي آنان اقدام مي‌نمايند.

پليس فتا ناجا، ضمن شناسايي و برخورد شديد با جاعلان عناوين اعلام كرد ، كه در آينده هر گونه ايجاد ارتباط با كاربران فضاي مجازي به صورت رسمي و با عناوين و هويت رسمي و طبق اطلاعيه‌هاي قبلي پليس صورت خواهد گرفت و پليس در حال حاضر به هيچ عنوان در فضاي سرويس‌هاي اينترنت با هيچ يك از كاربران تماس برقرار نخواهد كرد.

پليس فتا ناجا اعلام كرد ، عموم كاربران فضاي مجازي در صورت مشاهده‌ي هر گونه جعل عنوان پليس و يا هرگونه درخواست يا ايجاد مزاحمت با نام و نشان پليس فتا يا پليس سايبري ، مراتب را از طريق بخش "تماس با ما" در وب سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir در ميان بگذارند.

شگرد جديد كلاهبرداري از دارندگان عابر بانك

پليس آگاهي در اين هفته با هشدار نسبت به شگرد جديد كلاهبرداري از دارندگان عابر بانك گفت: طي چند هفته گذشته شاهد رواج شيوه جديدي از كلاهبرداري در برخي از استانهاي كشور بوديم. اين شيادان در ساعات پاياني شب با پرسه زدن در مقابل دستگاههاي خودپرداز به افراد مراجعه كرده و مدعي مي شوند بايد خيلي سريع پولي را به حساب كسي واريز كنند. اين افراد براي فريب طعمه هاي خود لباس ساده پوشيده و خود را فردي كم سواد نشان مي دهند.

اين افراد به بهانه واريز 5 يا 10هزار تومان به دارنده عابر بانك پول نقد مي دهند اما هنگام واريز پول حواس طعمه را پرت كرده و 50 يا 100 هزار تومان به حساب خودشان مي ريزند.براي جلوگيري از تكرار موارد مشابه به هيچ عنوان كارت عابربانك و يا رمز خود را در اختيار افراد ناشناس قرار ندهيد و در صورت مشاهده هر گونه رفتار مشكوك موضوع را سريع به پليس 110 اطلاع دهيد.

© 2003 Mehr News Agency .

پنجشنبه|ا|22|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 188]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن