تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):چه چيز مانع مى شود كه هر گاه بر يكى از شما غم و اندوه دنيايى رسيد، وضو بگيرد و به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816308489




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

داوودي و ضيا مسعود تاكيد كردند: روابط ايران و افغانستان بايد بيش از پيش گسترش يابد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: داوودي و ضيا مسعود تاكيد كردند: روابط ايران و افغانستان بايد بيش از پيش گسترش يابد
معاونان روساي جمهور ايران و افغانستان در نخستين دور مذاكرات، با تاكيد بر توسعه روابط دوجانبه آخرين تحولات منطقه و جهان را بررسي كردند.
به گزارش شبكه خبر، پرويز داوودي در اين مذاكرات كه امروز در كابل برگزار شد، با قدرداني از مهمان نوازي گرم ملت و دولت افغانستان از هيئت ايراني گفت: مردم افغانستان افرادي كوشا و با غيرت هستند.

داوودي افزود: ملت افغانستان كساني هستند كه از تماميت ارضي و استقلال كشور خود با تمام وجود دفاع كردند.

وي با اشاره به پيوندهاي تاريخي و مذهبي دو كشور، گفت: ايران مايل است كه مناسبت و همكاري هاي خود را با افغانستان در همه عرصه ها ارتقا بخشد.

معاون اول رئيس جمهوري ايران با اشاره به درد و رنج مردم افغانستان به علت حضور نيروهاي بيگانه در اين كشور گفت: با حضور نيروهاي خارجي در افغانستان نه تنها مسئله تروريسم و مواد مخدر حل نشده است، بلكه اين مسئله به ضرر مردم اين كشور و منطقه تمام شده و افزايش توليد مواد مخدر يكي از نشانه هاي آن است.

داوودي همچنين با اشاره به همكاري هاي افغانستان و ايران، گفت: ايران براي رشد و پيشرفت افغانستان آماده است پيش از گذشته همكاري كند و معتقد است شكوفايي و امنيت افغانستان، شكوفايي و امنيت ايران است .

وي با بيان اينكه برخي كشورها علاقه مند به توسعه روابط دو كشور نيستند، افزود: روابط دو كشور همچنان مستحكم است و كسي قادر نيست به آن خدشه اي وارد كند.

داوودي، دستاوردهاي ايران در عرصه هاي مختلف را تنها متعلق به ايران ندانست و گفت: اين دستاوردها متعلق به ملت هاي منطقه از جمله افغانستان نيز است .

وي به مسئله قاچاق مواد مخدر در افغانستان اشاره كرد و گفت: ايران بيشترين صدمه و ضرر را از ناحيه قاچاق مواد مخدر متحمل شده است.

داوودي با اشاره به همكاري هاي دو كشور در عرصه هاي مختلف، خواستار همكاري بيشتر ايران و افغانستان در طرح هاي مشترك دو كشور شد و گفت: ايجاد شبكه برق كشورهاي ايران، تاجيكستان و افغانستان، نيروگاه و آبرساني، انتقال آب، احداث جاده ،راه آهن و انرژي از جمله طرح هاي مهمي است كه بايد به جديت پيگيري شود.

وي گفت: اين طرح ها در صورت اجرايي شدن به نفع دو ملت و منطقه خواهد بود.

احمد ضياء مسعود،معاون اول رئيس جمهور افغانستان نيز در اين مذاكرات از ايران و افغانستان به عنوان دو كشور همسايه و برادر ياد كرد و گفت: دو كشور داراي روابط مستحكم تاريخي و علاقه مند به توسعه روابط در زمينه هاي مختلف هستند.

وي با بيان اينكه افغانستان براي گسترش روابط با ايران اهميت زيادي قايل است، گفت: پيوندهاي عميق فرهنگي و همكاري هاي مشترك سبب شده است، دو كشور براي توسعه هر چه بيشتر مناسبات گام بردارند.

ضياء مسعود، همكاري دو كشور در مبارزه با قاچاق مواد مخدر را سودمند دانست و گفت: اين مشكل آسيب هاي زيادي به دو ملت وارد كرده كه بايد به طور اصولي با زمينه هاي آن مبارزه شود.

وي با اشاره به مشكلات فراوان مردم افغانستان و با قدرداني از مساعدت و همكاري ايران در كمك به بازسازي اين كشور گفت: ما از تلاش هاي بي شائبه دولت و ملت ايران در پيشرفت افغانستان قدرداني مي كنيم.

اين مقام افغان با اشاره به پيشرفت هاي ايران در مسائل سياسي ، اجتماعي، اقتصادي و فني و مهندسي خواستار انتقال تجرييات جمهوري اسلامي ايران به كشورش شد.

پنجشنبه|ا|1|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 210]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن