تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816510713




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در گفت‌وگو با فارس اعلام شد:ديدگاه جهرمي درباره نرخ سود بانكي در آستانه تعيين تكليف توسط دولت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در گفت‌وگو با فارس اعلام شد:ديدگاه جهرمي درباره نرخ سود بانكي در آستانه تعيين تكليف توسط دولت
خبرگزاري فارس: وزير كار و امور اجتماعي در آستانه تعيين تكليف نرخ جديد سود بانكي در دولت گفت: وظيفه بانك مركزي و شوراي پول و اعتبار تعيين نرخ واقعي و بازاري سود بانكي است حتي اگر اين نرخ افزايشي باشد، ولي دولت كه سياست كاهش نرخ سود را دنبال مي كند مابه التفاوت نرخ سود را يارانه بدهد.


محمد جهرمي در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس كه پرسيد: دولت درباره نرخ سود بانكي در سال آينده چه تصميمي اتخاذ خواهد كرد، اظهار داشت: بسته پيشنهادي بانك مركزي هنوز در دولت مطرح نشده است تا نظرات كارشناسي خود را ارايه دهيم.
وي در عين حال گفت: ‌براي حل مشكلات اقتصادي بايد سياست‌هاي پولي به نحوي تنظيم شود كه ضمن حفظ قدرت خريد مردم و عدم افزايش تورم در جامعه، از توليدكنندگان واقعي حمايت‌هاي جدي به عمل آورد.
جهرمي خاطرنشان كرد: بخش‌هاي مختلف اقتصاد نيازمند حمايتهاي جدي پولي و بانكي است. يكي از اين بخش‌ها ساختمان است، اگر در توليد ساختمان رونق ايجاد شود، در بخش‌هاي مختلف اقتصاد رونق ايجاد شده و درآمد كاركنان و صنايع وابسته به اين بخش نيز تامين شده و افزايش پيدا مي‌كند.
وزير كار يادآور شد: بخش ديگري كه نياز به حمايت‌هاي جدي دارد، بخش كشاورزي و صنايع غذايي است كه با پديده خشكسالي و آثار آن رو به رو است.
جهرمي با بيان اينكه بخش كشاورزي نيز براي پايداري و ادامه فعاليت نيازمند حمايتهاي جدي است، گفت: براي كمك به اين بخش نيز بايد هم حمايت‌هاي يارانه‌اي و هم حمايتهاي پولي و بانكي مورد توجه قرار گيرد.
وي اضافه كرد: اگر اين دو بخش به طور جدي حمايت نشوند، بحران مالي كه در كشورهاي مختلف دنيا وجود دارد، تاثير خود را در كشور ما نيز بيش از پيش خواهد گذاشت.
خبرنگار فارس گفت، برخي از بانك‌هاي دولتي ما در حال واگذاري به بخش خصوصي هستند، آيا با اين شرايط مي‌توان درباره نرخ سود بانكي كماكان مانند قبل عمل كرد.
وزير كار پاسخ داد: من هنوز بسته سياستي بانك مركزي براي سال آينده را نديده‌ام. ولي برخي بانك‌ها، مانند بانك كشاورزي توسعه‌اي و تخصصي هستند، دولت بايد سرمايه خود در اين بانك را افزايش دهد تا امكان حمايت از كشاورزان و صنايع وابسته به بخش كشاورزي را داشته باشد.
وي ادامه داد: اين وضعيت درباره بانكهاي توسعه‌اي صنعت و معدن يا بانك مسكن نيز صادق است تا آنها نيز بتوانند از صنايع داراي مزيت كشور حمايت كنند.
وي خاطرنشان كرد: طبق سياست‌هاي ابلاغي اصل 44 بانك‌هاي تخصصي در مالكيت دولت باقي خواهد ماند، بنابراين دولت بايد لايحه ارائه شده خود به مجلس را پيگيري كرده و با بازپرداخت بدهي‌هاي خود به سيستم بانكي و افزايش سرمايه بانك‌هاي تخصصي و توسعه‌اي قدرت تسهيلات دهي آنان را افزايش دهد.
جهرمي افزود:‌ اگر سرمايه بانك‌ها افزايش نيابد، تحقق اهداف پيش‌بيني شده براي توليد 5/1 ميليون واحد مسكوني دشوار خواهد بود و با توجه به وابستگي اقتصاد كشور به رونق ساختمان، بايد دقت شود اين بخش آنگونه كه اكنون شاهديم، به ركود كشيده نشود.
خبرنگار فارس گفت: سال آينده طبق قانون نرخ سود بانكي بايد تك رقمي شود، از سوي ديگر با پديده خصوصي‌سازي بانك‌هاي دولتي و تورم 25 درصدي مواجهيم،تحت اين شرايط چگونه بايد براي سياستهاي پولي سال 88 برنامه‌ريزي كرد؟
جهرمي پاسخ داد:‌ در اجراي برنامه‌هاي اقتصادي و زيربنايي دولت ديدگاه‌هايي وجود دارد كه در برنامه چهارم پيش‌بيني شده است.
وزير كار توضيح داد: بر اين اساس دولت بايد براي تحقق اهداف برنامه و حل مشكلات مردم برنامه‌ريزي‌هاي لازم را در بخش تسهيلات با رويكرد نرخ سود كمتر و سهل و آسان شدن پرداخت تسهيلات انجام دهد.
وي تامين مسكن، اشتغال خرد و ازدواج را از جمله اهداف برنامه چهارم توسعه ذكر كرد و گفت: دولت بايد با پرداخت اعتبارات دولتي و يا يارانه‌ به سود تسهيلات به كمك بانك‌ها آمده و از تسهيلات موجود براي تسهيل امور مردم استفاده كنند.
وزير كار با اشاره به اصل 43 قانون اساسي كه چنين وظايفي را براي دولت پيش‌بيني كرده است، تاكيد كرد:‌ نرخ با هر رقمي كه در اقتصاد بازار به نتيجه رسيد، دولت بايد ضمن بررسي راهكارهاي حمايتي از كار‌افرينان پرداخت يارانه لازم را پيش‌بيني كند.
جهرمي افزود: به فرض اگر دولت به نتيجه رسيد نرخ سود در بانك‌ها از 12 به 14 درصد افزايش يابد و در عين حال خواستار توسعه و رونق بخش مسكن بود، بايد يارانه سود بانك را در اختيار آن قرار دهد.
وزير كار تصريح كرد: من در زمان رياست آقايان شيباني و مظاهري بر بانك مركزي نيز هميشه مي‌گفتم شوراي پول و اعتبار نرخ سود واقعي را مشخص كند، بعدا دولت اگر خواست از پروژه‌هايي مانند بنگاه‌هاي زودبازده حمايت كند، درباره پرداخت يارانه نرخ سود با بانك‌‌ها به توافق برسد.
انتهاي پيام/م

جمعه|ا|2|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن