تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):منتظران ظهور امام مهدى(ع) برترينِ اهل هر زمان‏اند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816491533




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش فارس از نخستين همايش مهندسان هنرمند؛نوريان: هنرمندان و مهندسان بايد در كنار مديريت شهري قرار بگيرند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از نخستين همايش مهندسان هنرمند؛نوريان: هنرمندان و مهندسان بايد در كنار مديريت شهري قرار بگيرند
خبرگزاري فارس: احمد نوريان گفت: هنرمندان و مهندسان بايد در كنار مديريت شهري قرار بگيرند تا تهران تبديل به شهري ايراني، اسلامي و با هويت شود.


به گزارش خبرنگار هنرهاي تجسمي فارس، احمد نوريان رييس سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران روز پنج‌شنبه يك اسفندماه در نخستين همايش مهندسان هنرمند در تالار وحدت به ضرورت توجه به موضوع فرهنگ و هنر اشاره كرد و گفت: فرهنگ هر كشوري موجوديت آن جامعه را تشكيل مي‌دهد و اگر انحرافي در فرهنگ به وجود آيد، ركود و ايستايي در پيش دارد و جامعه رو به مرگ مي‌رود.
وي افزود: آن چه از فرهنگ ديني، انقلاب و ملي خود داريم سرمايه اصلي ماست كه با آن زندگي مي‌كنيم و در پرتو آن در كشور ما آهنگ تلاش، پيشرفت، نوآوري و مسابقه با ساير كشورها و فرهنگ‌ها انجام مي‌شود.
نوريان در ادامه درباره تشابه و تفاوت هنر و مهندسي گفت: هنر شيوه‌اي بياني است كه از هر بياني رساتر،‌ عميق‌تر و ماندگارتر است و هر چه هنرمند در جهت آفرينش هنر تلاش و ايثار مي‌كند، اثرگذاري هنرش بيشتر است. مهندسي نيز علم نظم بخشيدن به اشياء است به گونه‌اي كه كل واحد را تشكيل دهند. تلفيق مهندسي با هنر،‌تلفيق تدبير و اندازه‌گيري با احساس پاك و خلاقيت است. هر دو مقوله احتياج به ابتكار دارند، ‌هنرمند در فكر انتقال پيام و محتواي اثر هنري خود به مردم و ايجاد تغيير در روح و روان آدمهاست و مهندسان در فكر توليد سازه‌هاي مستحكم هستند.
نوريان تصريح كرد: هنرمندان و مهندسان بايد در كنار مديريت شهري قرار بگيرند تا تهران تبديل به شهري ايراني، اسلامي، مقاوم و با هويت شود.
وي با بيان اين كه چشم‌انداز شهر تهران در سال 1404،‌شهري ايراني، اسلامي، زيبا، مقاوم، داراي رفاه عمومي براي شهروندان و با هويت است گفت: شهر خوب و با هويت ساختني است نه دست‌يافتني. بنابراين مهندسان، هنرمندان ومعماران بايد در يك وحدت استراتژيك عملياتي در اين راستا همگام شوند تا به شهري خوب و مناسب زندگي براي مردم برسيم.
نوريان با اشاره به شهرهاي اصفهان، تبريز و شيراز كه سنت معماري آن تلفيقي از مهندسي و هنر است، گفت: در شهر تهران به دنبال آن هستيم كه عناصر هويتي شهر را حفظ كنيم و در ساخت‌وسازها اين عناصر هويتي را لحاظ كنيم.
وي در ادامه با اشاره به ساخت تونل توحيد، از مهندسان هنرمند در راستاي هويت‌بخشي به اين تونل ياري خواست وگفت: مديريت شهري به نخبگان و هنرمندان نيازمند است تا در ساختار بناهايي كه ايجاد خواهد شد، المان‌هاي هويتي را لحاظ كنند تا احساس تعلق مردم به بناها و به شهر را افزايش دهد.
مجيد سرسنگي قائم مقام سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران نيز در سخنان خود با اشاره به گستردگي فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري اين سازمان گفت: در سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران به عنوان بزرگترين سازمان فرهنگي كشور، 350 مركز متعدد در شهر تهران فعاليت‌هاي گسترده‌اي را براي ارتقاء فرهنگي شهروندان انجام مي‌دهند.
وي افزود: در اين سازمان به دو وجه عمده توجه مي‌شود كه يكي تلاش براي ارتقاء فرهنگ شهر تهران و ايجاد فضايي براي فعاليت در حوزه هنر و استفاده شهروندان از هنر است و دوم توجه به گروه‌هاي مرجع هنري است كه خود اهل فرهنگ و هنرند و به دليل جايگاه رفيع اجتماعي خود بر توسعه فرهنگي شهر تهران و جذب ساير شهروندان مؤثرند.
سرسنگي ادامه داد: در اين راستا گردهمايي با حضور پزشكان هنرمند داشتيم و باشگاه پزشكان هنرمند با كارگروه‌هاي مختلف آغاز به كار كرد و دومين حركت ما ياري خواستن از جامعه مهندسي كشور است. مهندسان با هنر بيگانه نيستند و برخي از رشته‌هاي مهندسي چون معماري و شهرسازي در ارتباط مستقيم با هنر قرار دارند.
وي افزود: با توجه به ارتباط جامعه مهندسي با مردم،‌تأسيس باشگاهي با عنوان مهندسان هنرمند و فعاليت هنري آن‌ها در كنار حرفه اصلي مهندسي، سازمان فرهنگي و هنري شهرداري را در جهت ارتقاء فرهنگي شهر تهران ياري خواهد كرد. به اين ترتيب دومين حركت ما براي برقراري ارتباط با نخبگان و گروه‌هاي مرجع جامعه با عنوان گردهمايي مهندسان هنرمند آغاز شد.
سرسنگي ابراز اميدواري كرد كه با ارتباط با جامعه مهندسي، سازمان بتواند وظيفه خود را در قبال مهندسان جامعه به عنوان بخشي از جامعه فرهنگي و هنري كشور انجام دهد و فضايي را براي نمايش آثار اين هنرمندان فراهم كند.
وي همچنين گفت: تدابيري انديشيده شده است تا آثار مهندسان هنرمند درتهران و ساير استان‌هاي كشور در معرض ديد عموم شهروندان قرار بگيرد و در طول سال شاهد برگزاري نمايشگاه‌ها، محافل فرهنگي، ادبي و هنري مهندسان باشيم و يك بار در سال نيز آثار آنها در قالب جشنواره فرهنگي و هنري مهندسان كشور در سراسر ايران به نمايش گذاشته شود.
سرسنگي در بخش ديگري از سخنان خود به وجه فرهنگي انقلاب ايران اشاره كرد و گفت: انقلاب اسلامي ايران بيش از آن كه انقلابي سياسي يا اجتماعي باشد، يك تحول فرهنگي مبتني بر آموزه‌هاي فرهنگ شيعي، ارزش‌هاي دين مبين اسلام و تمدن بزرگ ايراني بود و بنابراين بايد به عرصه فرهنگ و هنر اولين گام ما در جهت توسعه باشد.
سرسنگي مزيت نسبي ايران را به نيروي كارآمد انساني و فرهنگي متمايز با ساير كشورها دانست و گفت: نبايد از اين مزيت نسبي غافل شد و بايد بتوانيم با توجه به ارزش‌هاي انقلاب ودفاع مقدس، پرچم‌دار فرهنگي در سطح جهان باشيم كه البته اين ظرفيت نيز وجود دارد.
قائم مقام سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران، همچنين توجه به حوزه فرهنگ و هنر را گامي در جهت حل ناهنجاري‌هاي اجتماعي دانست و گفت: توجه به فرهنگ و هنر علاوه بر اين كه زمينه تكامل و رسيدن به ارزش‌هاي انساني،‌اخلاقي و معنويت را فراهم مي‌كند، بسياري از ناهنجاري‌هاي اجتماعي را نيز از بين مي‌برد و شهرداري تهران در رويكرد خود به اين مهم توجه دارد.
در ادامه اين مراسم ايرج حسابي فرزند مرحوم پروفسور حسابي نيز پشت تريبون قرار گرفت و به ذكر خاطراتي از پدرش پرداخت كه در عين توجه به مسائل فيزيكي و مهندسي، به فرهنگ و هنر ايراني نيز بسيار توجه داشت.
«ايرج حسابي» در بخشي از سخنانش از شهرداري تهران خواست تا هر سازه جديدي كه به سمت تونل توحيد منتهي مي‌شوند به نام‌هاي ايراني تخت‌جمشيد، آپادانا و تخت‌طاووس نام‌گذاري كنند.
دراين مراسم از 30 مهندس هنرمند از جمله همايون خرم موسيقي‌دان، طراح و مدير پروژه برج ميلاد، طراح سينما آزادي و ... تجليل شد و خبر آغاز به كار باشگاه مهندسان هنرمند نيز در موزه دكتر سندوزي اعلام شد.
انتهاي پيام/ا

جمعه|ا|2|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن