تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):برترین ایمان آن است که معتقد باشی هر کجا هستی خداوند با توست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812691881




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حداد عادل:ايران اسلامي به اديبان و مفاخر علمي خود افتخار مي كند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: حداد عادل:ايران اسلامي به اديبان و مفاخر علمي خود افتخار مي كند
قزوين - خبرگزاري مهر : رئيبس فرهنگستان زبان و ادب پارسي گفت: ايران اسلامي مملو از زنان و مردان عالم، انديشمند و اديبي است كه مي توانند به فرهنگ و هنر كشور خدمت شاياني ارائه كنند.

به گزارش خبرنگار مهر در قزوين، غلامعلي حداد عادل پنج شنبه شب در همايش نويسندگان استان قزوين كه در تالار صدف اين شهر برگزار شد، گفت: در طول 30 سال گذشته مردم توانايي و استعداد خود را در عرصه هاي مختلف به نمايش گذاشتند وهويت غني خود را به دنيا نشان دادند.

وي افزود: يكي از تحولات عظيمي كه پس از پيروزي انقلاب در ايران حاصل شد، اهتمام مردم به امر خودشناسي بود و مردم ايران با شعار استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي احراز هويت كردند.

به گفته وي قبل از انقلاب رژيم شاهنشاهي اعتقادي به امور معنوي و مذهبي نداشت بلكه به دنبال گسيختن پيوند فرهنگ و سنت ديرين ايران با دين اسلام بود لذا درچنين دوراني ملت ايران نمي توانست به مفاخر فرهنگي و ادبي خود افتخار نمايد اين در حاليست كه امروز تك تك افراد كشور به شاعران، اديبان،علما و دانشمندان سرزمين خويش فخر مي فروشند.

ر ئيس فرهنگستان زبان و ادب پارسي كشور با بيان اينكه وجب به وجب خاك ايران زادگاه مفاخر و انديشمندان بزرگي است كه نظام جمهوري اسلامي به آنها افتخار كرده و آثارشان را بازشناسي و منتشر مي نمايد، افزود: استان قزوين هم نقش بسزايي در پيروزي انقلاب و مشروطه خواهي داشته و هم در حوزه فرهنگ، حكمت، فقه، عرفان، شعر، ادب، هنر، ذوق و سياست سرشار از مردان و زنان فاخر بسياري بوده و هست كه مي تواند به فرهنگ و هنر كشور خدمت شاياني كند.

رئيس كمسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به رشد زنان در عرصه هاي مختلف علمي و فرهنگي پس از پيروزي انقلاب اسلامي گفت: تبديل جنبش علمي و نهضت نرم افزاري به گفتمان ملي يكي از خواسته هاي جدي مقام معظم رهبري است كه فقط با حضور همه اقشار جامعه اعم از زن و مردم محقق مي شود.

سيد علي اكبر طاهايي استاندار قزوين هم دراين همايش گفت: قبل از انقلاب همواره اهالي قلم به ويژه افرادي كه در حوزه دين پژوهي و تفكر ديني دستي بر قلم داشتند در معرض تهديد بودند و مطالبشان سانسور مي شد، اما پس از انقلاب اسلامي تكريم قلم و اهالي قلم در دستور كار نظام جمهوري اسلامي قرارگرفت و اين نگاه همچنان ادامه دارد.

به گفته طاهايي نقش اهالي قلم و روشنفكري انسانهاي با فضليت همواره در طي سه دهه گذشته بي بديل بوده است و آنان با توليد آثارارزشمند گام هاي مهمي در راستاي توسعه فرهنگي جامعه برداشته اند.

استاندار قزوين با اشاره به توجه ويژه دين اسلام به قلم و اهالي قلم گفت: نظام جمهوري اسلامي سرسپرده آييني است كه مداد عادل را به خون شهيد برتري داده است، لذا ما نيزبايد حرمت قلم و اهل آنرا نگهداريم.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين ديگر سخنران همايش بود كه با اشاره به قداست قلم در مكتب اسلام افزود: معجزه آخرين رسول خداوند از جنس كتاب است و همين سرمايه عظيم موجب اشاعه و فراگير شدن دين اسلام در اقصي نقاط دنيا و درخشش تمدن اسلامي در جهان گشته و انشالله بارديگر نيز تمدن اسلامي از ايران درخشش خود را آغاز خواهد كرد.

محمد حسين شفيعي ها يكي از اهداف برگزاري اين همايش را جمع آوري اطلاعات كامل از بيوگرافي و آثار مولفان قزويني و تشكيل بانك اطلاعاتي ذكر كرد و افزود: در سالهاي گذشته كارهاي پراكنده اي در خصوص اصحاب فرهنگ و هنر در استان صورت گرفته ولي كامل و جامع نبوده است لذا در صدديم باايجاد بانك اطلاعاتي از اصحاب فرهنگ و هنر موجب متمركز شدن سرمايه هاي فرهنگي و بهره برداري از توانمندي هاي آنان در راستاي توسعه فرهنگي و هنري استان شويم.

وي اضافه كرد: مولفان قزويني در زمينه هاي مختلف علمي و ديني آثار ارزشمند ي را در سطح ملي به رشته تحرير آورده اند كه مايه افتخار مردم استان است و گرد هم آوري آثار مولفاني كه پس از انقلاب به مدت 30 سال در عرصه فرهنگ آثار ارزشمندي را به رشته تحرير در آورده اند از ديگر اهداف همايش است.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين يادآور شد: چاپ كتاب و ايجاد گنجيه كتب مولفين قزويني از ديگر اهداف مهم برگزاري اين همايش است كه اميدواريم بتوانيم آن را در نمايشگاه بين المللي كتاب منتشر و عرضه كنيم.

وي خاطرنشان كرد: در آينده نزديك با دريافت و تهيه نمونه اي از تاليفات مولفان قزويني اين آثار ارزشمند را در كتابخانه اي با همين عنوان نگهداري خواهيم كرد.

به گفته شغفيعي ها همايش مولفان قزويني سال هاي آينده نيز به صورت مستمر با اهداف جدي تر و شيوه اي متفاوت برگزار خواهد شد.

اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين تاكنون 255 مولف قزويني در سطح استان و خارج از آن را شناسايي كرده است.

جمعه|ا|2|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن