تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815319065




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امام جمعه ايلام: بشريت نيازمند توجه به خصوصيات پيامبراكرم (ص) است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: امام جمعه ايلام: بشريت نيازمند توجه به خصوصيات پيامبراكرم (ص) است
ايلام - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام گفت: جامعه بشريت امروزه بشدت نيازمند توجه به خصوصيات و ويژگيهاي بارز اخلاقي پيامبر اكرم (ص ) است .


به گزارش خبرنگار ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين "محمد تقي لطقي" در جمع نمازگزاران در مسجد جامع ايلام افزود: اكنون باتوجه به پيشرفتهاي متعدد در بخشهاي مختلف، انسان به يك سرگرداني دچار شده كه نيازمند معنويت و تاسي به كردار و رفتار پيامبر اكرم (ص ) به عنوان يك انسان برگزيده و شخصيت بي نظير دارد.
وي ادامه داد: حضرت محمد (ص ) به عنوان آخرين فرستاده خداوند براي نجات بشريت مبعوث شد و رسالت عظيم ايشان بايد در جهان گسترش يابد تا بشريت از بن بستي كه اكنون دچار آن شده است نجات يابد.
خطيب جمعه ايلام اظهارداشت: ويژگيها و خصوصيتهاي بارز حضرت محمد(ص) شامل راستگويي ، امانتداري ، درستكاري ، پاكدامني ، شجاعت ، پرهيز از دروغ گويي و تهمت و غيبت همگي ايشان را به يك فرد الگو و بي نظير مبدل ساخته كه همه افراد بشر بايد از آنها تاسي بگيرند و در زندگي خود آنها را عملي كنند تا به سعادت برسند.
حجت الاسلام و المسلمين لطفي گفت: بزرگترين حادثه اي كه در آخر ماه صفر رخ داد رحلت پيامبر اكرم (ص ) بود كه اين مصيبت بزرگ براي ائمه (ع) ، حضرت زهرا (س ) و همه بشريت مصيبت سنگيني بود.
وي افزود: پيامبر اكرم (ص ) از نظر شخصيت انساني و بشري ، انسان تراز اول و بي نظير تاريخ بوده و هست و در معرفي ايشان همين بس كه حضرت علي (ع ) با آن همه بزرگي و عظمت به شاگردي ايشان افتخار مي كند.
امام جمعه ايلام اظهارداشت: مناسبت ديگر شهادت مظلومانه امام حسن مجتبي (ع ) است كه اين مصيبت نيز براي جامعه بشريت به خصوص در آن زمان يك حادثه مهم بشمار مي رود.
امام جمعه ايلام گفت : امام حسن مجتبي (ع ) داراي سجاياي اخلاقي بسيار زيادي است كه از پدر و مادر و جد بزرگوار خويش به ارث برده و امام در اوج مظلوميت به شهادت رسيد .
وي از جمله ويژگيهاي امام حسن (ع ) به بخشندگي ايشان و وقف اموال به نيازمندان اشاره كرد و افزود: سنت حسنه وقف يكي از سنتهاي اوليا و امامان معصوم بوده كه بايد اكنون در جامعه احيا شود تا با بخشش بخشي از اموال افراد ثروتمند، افراد فقير نيز از فقر نجات يابند.
ك/ 2
7177/633

جمعه|ا|2|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن