تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815718863




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/ خبرهاي دريافتي هنري / نشست بهمن قبادي در جشنواره‌ي فيلم ‌١٠٠ ، معرفي داوران فيلم شهر و...


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: / خبرهاي دريافتي هنري / نشست بهمن قبادي در جشنواره‌ي فيلم ‌١٠٠ ، معرفي داوران فيلم شهر و...
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر

در حاشيه برنامه اكران فيلم‌هاي منتخب ششمين جشنواره بين المللي فيلم ‌١٠٠، نشست تخصصي سينمايي با محوريت بررسي فيلم كوتاه با حضور بهمن قبادي در سالن شماره ‌٥ سينما آزادي برگزار شد.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، بهمن قبادي در اين نشست كه با حضور جمعي از علاقمندان به هنر سينما برگزار شد،‌ گفت: درست است كه يك فيلم بلند به اندازه چند فيلم كوتاه براي فيلمساز مشقت دارد و وقت مي‌گيرد؛‌ اما يك فيلم كوتاه اگر گويا و موجز باشد مي‌تواند به اندازه يك فيلم بلند قابل تامل و محترم باشد.

قبادي گفت: در جشنواره فجر امسال دو فيلم را ديدم كه از كليت آنها زياد خوشم نيامد اما در همين فيلم‌ها سكانس هاي درخشاني بود كه براي تبديل كردن آن فيلم به يك شاهكار كافي بودند. لذا يك فيلم ‌١٠٠ ثانيه‌اي هم مي‌تواند يك اثر فاخر هنري باشد.

وي افزود: سازنده فيلم كوتاه تمرين خوبي براي استفاده بهينه از زمان مي‌كند و همين باعث مي‌شود كه اگر روزي يك اثر بلند ساخت در دقايقي از آن اثر خود را به يك اثر ماندگار بدل كند. فيلم ‌١٠٠ ثانيه‌اي فيلمساز را عادت مي‌دهد به اينكه در فيلمش حتي يك فريم اضافه نبايد باشد.

او فيلم ‌١٠٠ ثانيه‌اي را محك مناسبي براي خودآزمايي دانست و گفت: ‌ اگر فيلم‌سازي در اين زمان توانست يك شاهكار خلق كند مي‌تواند به فيلم‌هاي نيمه بلند و بلند هم فكر كند،‌اما اگر فيلم ‌١٠٠ ثانيه‌اي اش متوسط باشد يقينا در كارهاي طولاني‌تر نيز موفق نخواهد بود.

اين فيلمساز سينماي ايران گفت: يك فيلمساز كوتاه بايد سالي ‌١٢ فيلم كوتاه بسازد،‌با دوربين ديجيتال خود روزي ‌٢٠٠ عكس خوب بگيرد و همه چيز را در قاب ببيند تا به يك فيلمساز حرفه‌اي تبديل شود. خوب البته علاوه بر اين بايد به نقاشي بپردازد و گرافيك كامپيوتري را تجربه كند و كلا به همه مقوله‌هاي هنري وارد شود تا مسير پيشرفت و تعالي برايش هموار شود و تازماني كه فيلمساز اين مشقت‌ها را تحمل نكند فيلمساز حرفه‌اي نخواهد شد.

قبادي با تاكيد بر اهميت ايده و ارجحيت آن در مقام مقايسه با تكنيك در سينما گفت: تجربه من مي‌گويد كه اثري كه با تكنيك درجه دو و سه ساخته مي‌شود اگر داراي يك ايده ممتاز باشد مي‌تواند يك اثر ماندگار شود.

قبادي كه جايزه دوربين طلايي جشنواره كن را بخاطر اولين ساخته‌اش در جواني در كارنامه خود دارد، ضمن تاكيد براهميت انتقال مفهوم بعنوان اصلي‌ترين رسالت فيلم، ادامه داد: ترجيحا فيلمسازان كوتاه بايد در تجربه‌هاي اول خود ديالوگ را به حداقل برسانند و معطوف به آن نشوند و بجاي آن به مقوله‌هاي مهم‌تري مثل كادربندي،‌ريتم،‌بازيگرداني و نوع بازي بازيگران بيشتر توجه كنند.

قبادي سپس حاضران را مخاطب قرار داد و گفت: اگر زماني خواستيد يك فيلم كوتاه بسازيد يك سكانس اضافه بنويسيد و در آن همه بازيگرانتان را به بازي بگيريد. اين سكانس را پيش از همه سكانس‌ها تصويربرداري كنيد و به تهيه كننده فيلم ـ البته اگر خودتان نبوديد ـ بگوييد كه اين سكانس براي شما خيلي اهميت دارد. و البته در تدوين اين سكانس را حذف كنيد. در اين آزمون متوجه مي‌شويد كه كداميك از بازيگرانتان براي اين كار مناسبند و كدام‌يك به‌درد كارتان نمي‌خورند.

هم‌زمان با برگزاري دومين مراسم تقدير از استادان برگزيده حوزه هنر و تجليل از استاد علي‌اكبر صادقي نمايشگاهي از نقاشي‌هاي اين هنرمند پيشكسوت به نمايش درمي‌آيد.

نقاشي‌هاي اين هنرمند پيشكسوت شامل ‌٥٠ تابلو رنگ روغن، ‌٦ اثر حجمي و ‌٢٠ تابلو از طراحي‌هاي اين نقاش براي ساخت انيميشن هم‌زمان با مراسم تجليل از او به نمايش گذاشته مي‌شود.

در اين مراسم ضمن مرور ويژه بر آثار واحوال استاد علي‌اكبر صادقي از فرهاد ناظرزاده كرماني در حوزه تئاتر، سعيد توكليان در حوزه انيميشن و حسن رياحي در حوزه موسيقي نيز تقدير مي‌شود. معاونت امور هنري فرهنگستان هنر و سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران با همكاري هم اين مراسم را برگزار مي‌كنند.

علاقه‌مندان براي حضور در اين مراسم مي‌توانند يكشنبه ‌٤ اسفند ساعت ‌١٨ به مجموعه فرهنگي – هنري آسمان واقع در خيابان ولي‌عصر (عج)، انتهاي شهيد فلاحي (زعفرانيه)، شماره ‌٤٧ مراجعه كنند.

***********************

اسامي هيئت داوران بخش بلند و نيمه بلند ويدئويي سومين جشنواره بين المللي فيلم شهر از سوي عليرضا رضاداد دبير اين رويداد اعلام شد.

« مرضيه برومند» كارگردان ، «محمد رضا تخت كشيان» تهيه كننده، « مريلا زارعي» بازيگر ، « سيد عليرضا سجاد پور» كارشناس و مدير فرهنگي و « مسعود فروتن» كارگردان تلويزيون، اعضاي هيئت داوران بخش بلندو نيمه بلند ويدئويي سومين جشنواره فيلم شهر هستند.

همچنين « مرتضي پور صمدي » ، « شادمهر راستين » ،« فرشاد فرشته حكمت» ، « فرهاد مهرانفر» ،

« اكبر نبوي» اعضاي هيئت داوران بخش مستند سومين جشنواره فيلم شهر هستند.

********************

بخش ويژه‌ي از ششمين جشنواره پويانمايي تهران به مرور آثار نورمن مك لارن، معروف‌ترين انيماتور كشور كانادا و برنده جوايز مختلف بين‌المللي اختصاص پيدا كرده است.

اين بخش از جشنواره با عنوان «موسيقي‌دان» در مقام انيماتور» نام‌گذاري شده و در آن ‌١١ فيلم از معروف‌ترين آثار مك لارن به نمايش گذاشته خواهد شد.

فيلم‌هايي كه از اين كارگردان برنده جايزه اسكار، در ششمين جشنواره پويانمايي تهران به نمايش درمي‌آيد عبارتند از: انيماتور در مقام موسيقي‌دان، لي‌لي‌ مرغ، افسانه صندلي، صفحه سوزني، مري، سپيدي چشمك‌زن، فيدل دو دي، حركت انيمه شده بخش چهارم، موزاييك، ضربات قلم و گوي‌ها،

مك لارن در طول ‌٥٠ سال فعاليت هنري خود به تجربيات مختلفي دست زد و با ساخت فيلم‌هاي تجربي گوناگون، خود را به عنوان موفق‌ترين و مطرح‌ترين انيماتور كانادايي به جهانيان شناساند. يك جنبه از شهرت او به تجاربي بازمي‌گردد كه از درهم آميختن صدا و تصوير به دست آورد و توانست با استفاده از موسيقي، كاركرد ديگري از آثار انيميشن را آشكار كند.

اين هنرمند كه در سال ‌١٩٨٧ درگذشت جوايز معتبر بسياري را به نام خود ثبت كرد كه از بين معروف‌ترين آن‌ها مي‌توان به اسكار بهترين مستند كوتاه (‌١٩٥٣)، جايزه بافتا براي بهترين انيميشن (‌١٩٦٩)، جايزه آني (‌١٩٧٥)، جايزه افتخاري جشنواره بين‌المللي فيلم و ويدئوي كلمبوس (‌١٩٨٤) و مدال آكادمي سلطنتي هنر كانادا (‌١٩٦٣).

فيلم‌هاي نورمن مك لارن، هفت نوبت در ششمين جشنواره بين‌المللي پويانمايي تهران به نمايش درخواهند آمد.

***************

غلام مارگيري، شاخص‌ترين نوازنده و خواننده موسيقي آييني هرمزگان دوم و سوم اسفند در روزهاي پاياني اجراي مرثيه‌هاي ايراني ساعت ‌٣٠/١٨ در سال آمفي‌تئاتر فرهنگسراي هنر (ارسباران) به اجراي اذكار آييني و مذهبي جنوب ايران مي‌پردازد.

به همت كانون موسيقي بخش‌هايي از سنت شبيه‌خواني و مرثيه‌خواني هرمزگان نيز در اين برنامه اجرا مي‌شود و نوعي دف آييني به نام سما و نيز دوساز كوبه‌اي به نام‌هاي كسر و دهل به همراه آواز نواخته خواهد شد.

غلام مارگيري از نوازندگان و خوانندگان شاخص اين سنت مذهبي – آييني در جنوب ايران به شمار مي‌آيد.

دهه موسيقي مذهبي – مرثيه ايراني از ‌٢٤ بهمن در اين فرهنگسرا آغاز و به بخش‌هايي از موسيقي آييني بوشهر – مازندران – خوزستان – كردستان و هرمزگان اختصاص يافته است كه با اجراي غلام مارگيري دو دو روز يادشده پايان مي‌يابد.

انتهاي پيام

جمعه|ا|2|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 383]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن