تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سلام را رواج ده تا خير و بركت خانه ‏ات زياد شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816422504




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تورم ركودي، بازار مسكن را فلج خواهد كرد


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: تورم ركودي، بازار مسكن را فلج خواهد كرد


خبرگزاري آريا- قيمت مسكن 20 درصد افزايش يافت. اين خبري بود كه طي هفته‌هاي اخير شوك زيادي را نه تنها به افراد بدون مسكن بلكه به تمامي جامعه وارد كرد؛ چرا كه اين افزايش 20 درصدي در حالي اتفاق افتاد كه بسياري از كارشناسان و حتي مديران دفاتر املاك معتقدند كه بازار مسكن در ركود شديدي به سر مي‌برد، از سوي ديگر بر اساس برخي گمانه‌زني‌ها و البته اظهار نظر برخي از نمايندگان افزايش قيمت مسكن نيز تحت تاثير نوسان‌هاي نرخ ارز و سكه قرار گرفته است.
به گزارش سرويس اقتصادي آريا، اين در حالي است كه معاون امور مسكن و ساختمان وزير راه و شهرسازي بر اين باور است كه تغييرات نرخ ارز نمي‌تواند تأثير چنداني روي قيمت‌ مسكن داشته باشد. ابوالفضل صومعلو با بيان اينكه بخش مسكن نسبت به ساير اقلام صنعتي و مصرفي ارزبري كمتري دارد، بر اين اعتقاد است كه بيشتر مصالح مورد نياز براي ساخت واحدهاي مسكوني در داخل كشور توليد مي‌شوند بنابراين تغييرات نرخ ارز نمي تواند نقش تعيين كننده‌اي در رشد قيمت مسكن داشته باشد.
از سوي ديگر با توجه به اينكه هنوز خبري از آغاز فاز دوم اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها نيست؛ اما همين زمزمه‌هاي افزايش قيمت‌ها با آغاز فاز دوم اين قانون، قيمت مسكن را تا 20 درصد بالا برد، همچنين با وجود سير نزولي قيمت‌ها دركشور و احتمال اجراي دور دوم هدفمندي يارانه‌ها در ماه‌هاي ابتدايي سال آينده پيش‌بيني مي‌شود قيمت مسكن با افزايش شديدي مواجه شود.
گرچه مسئولان وزارت و راه شهرسازي بارها اعلام كرده‌اند كه مسكن مهر سدي در برابر افزايش قيمت مسكن است؛ اما فعالان بازار مسكن اعلام مي‌كنند كه پيش‌بيني مي‌شده كه در نيمه دوم سال مانند سال 85 با جهش قيمت‌ها روبه‌رو باشيم.
سال‌هاست كه تعيين قيمت مسكن مساله‌اي است كه همچنان مجهول مانده؛ اگر مسئولان براي تمام كالاهاي مصرفي شاخصي براي تعيين قميت دارند؛ اما مسكن به عنوان گرانترين كالاي مصرفي هيچ‌گاه شاخصي براي قيمت معيني نداشته و شايد بتوان گفت اين ضعف مسئولان و به خصوص وزارت راه و شهرسازي است كه البته آنها نيز مسئوليت تعيين قيمت‌ها را به بنگاه‌هاي املاك سپرده‌اند تا هر گاه خواستند قيمت مسكن را فزايش و يا كاهش دهند.

علي‌اكبر آقايي مغانجوقي: قيمت مسكن با قيمت ارز تعديل مي‌شود
در همين رابطه، رئيس كميسيون عمران مجلس با بيان اين كه نوسان‌هاي نرخ ارز در بالا رفتن قيمت مسكن تأثير دارد، معتقد است: به علت اين كه ما در عرضه ارز مشكلي نداريم مي‌توانيم نرخ ارز را كنترل كنيم و در صورت كنترل نرخ ارز اين افزايش قيمت‌ها در بازار مسكن هم كنترل مي‌شود.
علي‌اكبر آقايي مغانجوقي مي‌گويد: نوسان‌هاي نرخ ارز در افزايش قيمت مسكن تأثير دارد و افزايش قيمت كنوني نشأت گرفته از همين افزايش قيمت‌ها است، نرخ افزايش قيمت مسكن بايد از مرجع رسمي و سالانه اعلام شود و افزايش 20درصدي كه رسانه‌ها از آن سخن مي‌گويند بيشتر شكل تحقيق ميداني دارد.

نصرالله كماليان: زلزله ارزي، مسكن را هم تكان داد
عضو ديگر كميسيون عمران مجلس نيز افزايش 20درصدي قيمت مسكن در هفته‌هاي اخير را متاثر از افزايش حبابي نرخ سكه و ارز در بازار عنوان كرده و مي‌افزايد اگر بانك مركزي قيمت دلار و سكه را كنترل نكند قيمت تمامي اقلام سبد خانوار تغيير مي‌كند و به طور قطع چنين مساله‌اي مشكل‌آفرين خواهد بود.
اين نماينده مردم قوچان و فاروج بر اين باور است كه مسكن براي برخي كالاي تجاري و براي برخي نيز كالاي مصرفي است و اگر آنرا در سبد مصرف خانوار در نظر بگيرند، بايد از سوي دولت كنترل شود.

محمدحسين مقيمي: سرمايه‌گذاري، تنها راه خانه‌دار شدن خانوارهاي شهري است
با وجو تسهيلات دولت براي خانه‌دار شدن مردم و به خصوص جوانان و استفاده از راهكارهايي مانند پروژه مسكن مهر اما بيش از نيمي از مردم هنوز مصاحب خانه نشده‌اند.
رئيس فراكسيون مديريت شهري و روستايي مجلس با بيان اين كه سرمايه‌گذاري تنها راه خانه‌دار شدن خانوارهاي شهري بدون مسكن ملكي است، گفت: تهران 67هزار بافت فرسوده دارد كه مي‌توان با ساخت و ساز در اين مناطق ظرفيت خانه‌دار شدن متقاضيان را افزايش داد.
به گفته مقيمي، در صورت افزايش سرمايه‌گذاري‌ها، قيمت مسكن هم متعادل مي‌شود و تعداد خانوارهاي شهري خانه‌دار افزايش مي‌يابد.
اين عضو كميسيون عمران مجلس هشتم، تخصيص تسهيلات به اقشار كم‌درآمد را هم ضروري خواند و گفت: بايد با مطالعه روي آمار اعلام شده، سهم اقشار كم درآمد را از درصد خانوارهاي بدون مسكن محاسبه كرد.

محمدعلي رضايي: ركود آهنين بازار مسكن به راحتي شكسته نمي‌شود
در همين حال، رئيس كميته مسكن كميسيون عمران مجلس، نيز علت افزايش قيمت مسكن در هفته‌هاي اخير را افزايش قيمت مصالح خواند و افزود: در حال حاضر بازار مسكن راكد است و ركود فعلي نيز به راحتي شكسته نمي‌شود.
وي با بيان اينكه افزايش ساليانه قيمت مسكن تا حدي طبيعي است، افزود: افزايش 20درصدي قيمت مسكن در هفته‌هاي اخير ناشي از گراني ارز و سكه و حتي اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها نيست، افزايش قيمت مسكن با چنين ركودي در بازار تعجب‌آور است، از سوي ديگر خروج از وضعيت موجود نيز نيازمند شرايط فراواني از جمله بالا رفتن ميزان تقاضا براي خريد مسكن دارد.

چهارشنبه|ا|21|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 640]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن