تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799481314




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تاكيد ائمه جمعه بر احيا و گسترش فرهنگ وقف در جامعه


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: تاكيد ائمه جمعه بر احيا و گسترش فرهنگ وقف در جامعه
بخش خبر شهرستان : نماز عبادي و سياسي جمعه مانند هفته هاي گذشته با حضور انبوه نمازگزاران مومن در سراسر كشور اقامه شد.
ائمه جمعه در آستانه فرارسيدن سالروز رحلت پيامبر گرامي اسلام (ص ) و شهادت امام حسن مجتبي و امام رضا(ع ) ضمن تسليت اين ايام حزن انگيز به مسلمانان و شيعيان در مورد ابعاد شخصيتي آن بزرگواران به تفصيل سخن گفتند.
خطباي نمازجمعه در ادامه بااشاره به هفته وقف با استناد به آيات و روايات در مورد ارزش اين سنت حسنه و لزوم گسترش آن در سطح جامعه بياناتي ايراد كردند و افزودند : وقف در اسلام به عنوان يك صدقه جاريه كه بركات آن در دنيا و آخرت شامل انسان مي شود به عموم مردم سفارش شده است . ائمه جمعه تاكيد كردند : ترويج فرهنگ وقف باعث رفع فقر و گسترش اشتغال در جامعه خواهد شد.
همچنين ائمه جمعه بااشاره به تفرقه افكني استكبار جهاني در پاكستان كه باعث اختلاف بين شيعيان و اهل سنت در منطقه پاراچنار شده است اظهار داشتند : مردم مسلمان پاكستان بايد هوشيار باشند و اجازه ندهند دشمنان اسلام با كاشتن تخم تفرقه بين فرقه هاي مختلف مسلمان آن كشور مطامع سياسي خود را دنبال كنند و صلح و ثبات كشور مسلمان پاكستان را برهم زده و غزه خونين ديگري را در آن كشور پديد آورند.
خلاصه اي از اخبار نمازجمعه برخي شهرها و بخش هاي كشور ذيلا از نظرتان مي گذرد :
قم ـ حجت الاسلام والمسلمين سعيدي در خطبه هاي نماز جمعه قم كه در حرم مطهر حضرت معصومه (س ) اقامه شد در سخناني با اشاره به اينكه مردم ايران اسلامي همواره نسبت به انقلاب و نظام وفادار هستند تصريح كرد : حمايت مردم از مسئولان و دولتمردان باعث مي شود كه نقشه هاي دشمنان نقش برآب شود. امام جمعه موقت قم در ادامه ضرورت توجه مسئولان به حل مشكلات مردم را مورد تاكيد قرار داد و گفت : مسئولان بايد براي حل مشكلات مردم برنامه ريزي دقيق و جامعي داشته باشند. وي مردم را همانند پايه هايي براي استحكام نظام اسلامي عنوان كرد و ادامه داد : مردم نيز همواره با حضور در صحنه هاي مختلف از جمله راهپيمايي و انتخابات وفاداري خود را به نظام و انقلاب ثابت كرده اند. حجت الاسلام سعيدي با اشاره به برگزاري انتخابات رياست جمهوري در سال آينده تاكيد كرد : مردم در انتخابات بايد با عمل به فرمايشات امام راحل و مقام معظم رهبري نسبت به انتخاب افراد لايق اقدام كنند. وي با اشاره به فرارسيدن دهه آخر ماه صفر و تسليت ايام رحلت پيامبرگرامي اسلام (ص ) امام حسن (ع ) و امام رضا(ع ) يادآور شد : بايد اين دهه را دهه نبوت و امامت ناميد و ما بايد در همه حال براي تقويت اسلام از هيچ تلاشي فروگذار نكنيم . امام جمعه موقت قم با اشاره به اينكه با پيروزي انقلاب اسلامي و محقق شدن حكومت اسلام ايمان در راس امور قرار گرفته است تاكيد كرد : ائمه معصومين امروز از ما انتظار دارند كه وحدت خود را حفظ كنيم . وي پرهيز از هرگونه اهانت و توهين را در شرايط حساس كنوني كه به وحدت كشور لطمه مي زند ضروري دانست و ادامه داد : بايد انتقادها در نظام اسلامي به صورت سازنده باشد و مسئولان بايد بدانند كه مردم از تقابل تريبوني مسئولان انزجار دارند و انتقاد مسئولان از يكديگر بايد به صورت خصوصي انجام شود. حجت الاسلام سعيدي فرارسيدن هفته وقف را گرامي داشت و بر احيا فرهنگ وقف در جامعه اسلامي كشور تاكيد كرد. وي تصريح كرد : بعد از انقلاب اسلامي موقوفات بسياري در كشور احيا شد و بايد مردم همچنان به مشاركت در سنت حسنه وقف دعوت شوند.
خرم آباد ـ نماينده ولي فقيه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت : دشمنان با حمله به مناطق مسلمان نشين در نقاط مختلف جهان درصدد راه اندازي جنگ شيعه و سني هستند. حجت الاسلام ميرعمادي درخطبه هاي نمازجمعه اين هفته خرم آبادافزود : دشمن كه از ترفندها و توطئه گوناگون عليه اسلام با شكست روبه رو شده دست به توطئه ديگر نظير ايجاد اختلاف ميان شيعه و سني زده است . وي اظهارداشت : حمله به مسلمانان شهر پاچنار كشور پاكستان يكي از توطئه هاي است كه اخيرا دشمنان دست به آن اقدام كرده اند. خطيب جمعه خرم آباد يادآورشد : نيمي ازجمعيت شهر پاچنار پاكستان شيعه و نيمي ديگر سني هستند كه دشمنان با ايجاد اختلاف ميان شيعه و سني جنگ برپا كردند. امام جمعه خرم آباد همچنين به مساله وقف اشاره كرد و اظهارداشت : وقف و صدقه دادن سنت حسنه و سند ماندگاري انسان است و بايد فرهنگ وقف درجامعه ترويج داده شود.
بندرعباس ـ نماينده ولي فقيه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت : روشن ترين وجه زندگي پيامبر اسلام اخلاق نيك است كه اين ويژگي بايد الگوي رفتاري همه اقشار جامعه باشد. آيت الله نعيم آبادي در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته بندرعباس افزود : گسترش اخلاق نيكو و حسن برخورد محدود به قشرحاصي نيست و همه اعم از كارگزاران دولتي و حاكمان و روحانيان بايد آن را سرلوحه رفتار خود قرار دهند. نماينده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبري ادامه داد : با گسترش رفتار نيكو بسياري از مناسبات و ارتباطات متحول شده و ترميم مي يابد. خطيب جمعه بندرعباس همچنين با اشاره به مناسبتهاي هفته آينده اظهارداشت : وقف به عنوان يك صدقه جاريه بايد در بين متمولين و اقشار مخنلف جامعه تسري يابد. به گفته آيت الله نعيم آبادي وقف از جمله مواردي است كه در جهان آخرت براي واقفين منشا اثر بوده و موجب نجات مي شود. امام جمعه بندرعباس اضافه كرد : اختصاص بخشي از اموال به كارهاي نيكي كه ثمره آن هميشگي و مداوم است خير و بركت دايمي را به همراه دارد.
شهركرد ـ نماينده ولي فقيه در استان چهارمحال وبختياري و امام جمعه شهركرد با اشاره به وقايع اخير پاكستان تاكيد كرد : اختلاف بين شيعه و سني در پاكستان زير سر صهيونيسم است . حجت الاسلام « ناصري » در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه شهركرد در مصلاي بزرگ امام خميني (ره ) اين شهر افزود : كشته شدن شيعيان خواسته رژيم صهيونيستي است و آنان به دنبال ايجاد تفرقه مذهبي هستند. وي اضافه كرد : صهيونيسم براي ضربه زدن به جهان اسلام از هيچ تلاشي فروگذار نمي كند و قصد دارد از هر حربه اي براي رسيدن به مقاصد شوم خود استفاده كند. نماينده ولي فقيه در استان چهارمحال وبختياري و امام جمعه شهركرد افزود : صهيونيسم گروه سني را در پاكستان براي كشتن شيعيان مقابل شيعه قرار مي دهد چرا كه با ايجاد اين تفرقه به دنبال توطئه عليه اسلام است و بايد در برابر اين توطئه هوشيار بود. آيت الله ناصري به فرارسيدن سالروز رحلت جانگذار پيامبر اسلام (ص ) و شهادت امام حسن مجتبي (ع ) و امام رضا(ع ) اشاره كرد و گفت : با حضور در آيين هاي عزاداري آرمانهاي پيامبر(ص ) و ائمه اطهار(ع ) را بايد زنده نگهداشت . وي درباره هفته وقف اظهارداشت : وقف در اسلام بسيار سفارش شده و مومنان در وصيت نامه هاي خود يك ثلث و يك سوم از مال خود را وقف كنند.
كرمان ـ امام جمعه موقت كرمان با تاكيد بر توسعه و ترويج فرهنگ وقف در جامعه مشورت در اين امر را ضروري دانست . حجت الاسلام صباحي در آيين نماز جمعه كرمان بااشاره به نيازهاي مختلف و متغيير جامعه امروز افزود : اين مهم بايد از سوي واقفين بيش از گذشته مورد توجه قرار گيرد. به گفته وي مشورت با علما و كارشناسان امر وقف واقفين را درانجام اين امر شرعي و قانوني كمك مي كند. وي با اشاره به عمومي ساختن فرهنگ وقف در جامعه اضافه كرد : با اين كار دست آيندگان در هزينه كردن و استفاده از موقوفات براساس نيازهاي روز باز خواهد بود. خطيب جمعه كرمان وقف را يكي از سنت هاي مسلم و قطعي اسلام عنوان كرد و ادامه داد : وقف يا همان صدقه جاريه از عوامل مهمي به شمار مي رود كه انسان مي تواند پس از خود برجاي بگذارد. حجت الاسلام صباحي تصريح كرد : استفاده كردن از اموال موقوفه در صورت رعايت شرايط شرعي و قانوني هيچ عيبي ندارد.
اصفهان ـ آيت الله طباطبايي نماينده ولي فقيه و امام جمعه اصفهان گفت : مصداق عيني صدقه جاريه همين موقوفات است . وي در خطبه هاي نمازجمعه اصفهان كه در ميدان امام اين شهر اقامه گرديد با گرامي داشت هفته وقف افزود : يكي از كارهاي بسيار خوب امت اسلامي وقف است و اصفهاني ها نقش بسيار خوبي در اين زمينه داشته اند. خطيب جمعه اصفهان با تاكيد بر ضرورت حفظ و نگهداري موقوفات و عمل به نيت واقفين گفت : متاسفانه برخي از موقوفات توسط اشخاص مورد تعرض قرار گرفته و برخي هم در حال تصرف آن ها هستند در حاليكه همه بايد تلاش كنند موقوفات روز به روز گسترش و محفوظ بماند. وي افزود : برخي از كساني كه از موقوفات در اختيار خود سالانه ميليون ها تومان انتفاع كسب مي كنند حاضر نيستند مبلغ اندكي از اين عايدات بدست آمده را براي اصل موقوفه پرداخت كنند در حاليكه خود اين افراد بايد قبل ازپيگيري افراد و سازمان هاي مسئول حق موقوفه را پرداخت نمايند تا اهداف و نيت واقف يا واقفين انجام شود. امام جمعه اصفهان ادامه داد : در اصفهان موقوفات مدارس ديني را محكم پيگيري كرده ايم و طي سال هاي اخير از محل درآمد موقوفات حوزه هاي علميه را بازسازي و احيا نموده ايم . وي در ادامه فرارسيدن سالروز رحلت پيامبر گرامي اسلام (ص ) حضرت امام حسن مجتبي (ع ) و امام رضا(ع ) را تسليت گفت و تصريح كرد : مصيبتي بالاتر از رحلت پيامبر اكرم (ص ) نداريم و لذا اميرالمومنين (ع ) مي فرمايند يا رسول الله براي من كه سختي مصيبت شما را تحمل كردم شهادت فاطمه زهرا(س ) قابل تحمل است . وي برگزاري مجالس سوگواري حضرت رسول اكرم و دو فرزند گرامي اش را مورد تاكيد قرار داد و با اشاره به هفته كمك به مردم تحت ستم غزه اظهار اميدواري كرد مردم فهيم و متدين اصفهان براي كمك به مردم غزه كه سخت ترين شدائد كفار حربي و منافقين امت را تحمل مي كنند در اين هفته هم اقدام مناسبي انجام دهند. آيت الله طباطبائي از صدا وسيما خواست با پخش برنامه هاي مناسب مردم را براي كمك رساني به مظلومان غزه بسيج كند.
زرند ـ حجه الاسلام بابائي امام جمعه زرند پس از تسليت سالروز رحلت پيامبر اعظم صلي الله عليه وآله وسلم شهادت امام مجتبي (ع ) و شهادت حضرت رضا(ع ) و همچنين تسليت سالروز تخريب حرم عسكريين در ادامه بحث خانواده وظايف پدر و مادر را درباره تربيت فرزند بيان كرد و گفت : پدران و مادران بايد مخاطب شناسي را فراگيرند تا بتوانند با فرزندان خود در سنين مختلف متناسب با روحيات آنها برخوردهاي صحيح تربيتي داشته باشند. خطيب جمعه زرند در آخرين جمعه از ماه صفر وجود جلسات وعظ و سخنراني در دو ماه محرم و صفر را خوب ارزيابي نمود و اظهار داشت : همانگونه كه امام (ره ) فرمود « محرم و صفر است كه اسلام را زنده نگهداشته » بايد در محافل و جلسات ذكر ابي عبدالله (ع ) از حماسه حسيني و اهداف امام حسين (ع ) صحبت به ميان آيد تا بينش صحيح اسلامي در مردم ايجاد گردد.
خمين ـ نماز جمعه اين هفته خمين به امامت حجت الاسلام والمسلمين سيدعلي حسيني امام جمعه اين شهر برگزار شد وي در خطبه اول با توصيه تقوا به بيان شمه اي از ويژگي هاي رسول اكرم (ص ) پرداخت و گفت : رسول اعظم اسلام (ص ) مقدس ترين و محبوب ترين موجود در پيشگاه خداي متعال است قلب مطهر او كه به وسعت كل نظام هستي است ظرف قرآن كريم است . قلب نوراني پيامبر(ص ) گاهي به خاطر گناهان مردم آزرده مي شد و او روزي هفتاد بار استغفار مي كرد. امام جمعه خمين در خطبه دوم با توصيه به تقوا ضمن گرامي داشت خواجه نصيرالدين طوسي گفت : سران رژيم اسرائيل كه در سراشيبي سقوط قرار گرفته اند از مسلح شدن حزب الله به سلاح هاي ضدهوايي به وحشت افتاده و مي گويند : اگر هواپيماهاي جنگي ما مورد تعرض قرار گيرند ما به شدت با آن ها برخورد مي كنيم يعني ما حق داريم بمباران كنيم و زن و بچه آن ها را به خاك و خون بكشيم ولي آن ها حق دفاع ندارند.
خواف ـ امام جمعه خواف در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته با توجه به در پيش رو بودن انتخابات رياست جمهوري دهم به حاكم شدن فضاي انتخاباتي بر چهره كشور اشاره كرد و تخريب انسان هاي صالح تهمت افترا بستن به افراد و از روي بي انصافي سخن گفتن درباره اشخاص را از مصداق هاي پيروي از هواي نفس دانست و بر پرهيز از آنها تاكيد كرد. حجت الاسلام رمضان پور با تسليت فرارسيدن سالروز ارتحال نبي مكرم اسلام و حضرت امام حسن مجتبي (ع ) كريم اهل بيت و حضرت ثامن الحجج علي ابن الموسي الرضا(ع ) ارتحال حضرت رسول را حادثه اي عظيم برشمرد و بر گراميداشت ايام حزن و اندوه در جهان اسلام تاكيد كرد.
سرخه ـ حجت الاسلام مهدوي نژاد امام جمعه اين شهر در خطبه هاي نمازجمعه ضمن سفارش نمازگزاران به تقواي الهي سالگرد رحلت پيامبر اعظم حضرت محمد(ص ) شهادت امام حسن مجتبي (ع ) و علي ابن موسي الرضا(ع ) را به مردم مسلمان ايران تسليت گفت و از حضور يكپارچه مردم قهرمان ايران در راهپيمايي 22 بهمن تقدير و تشكر نمود . وي در قسمتي از آن اظهار داشت : حضور يكپارچه مردم در مراسم يوم الله 22 بهمن انقلاب را بيمه كرد . امام جمعه اضافه كرد : اين راهپيمايي باشكوه بيعت با امام زمان بود . در 30 سال گذشته دشمن با تمام توان بر عليه انقلاب فعاليت كرد اما دشمن هرچه بيشتر تلاش نموده سرش بيشتر به سنگ خورده است .
تربت جام ـ حجه الاسلام والمسلمين سيدعلي موسوي فر پس از توصيه به تقواي الهي سالروز رحلت پيامبر اكرم (ص ) را تسليت گفت و اظهار داشت : زندگي عقل كل به واسطه فيض عالم هستي حضرت خاتم انبيا در ابعاد مختلف بهترين الگو براي بشريت است . امام جمعه تربت جام در اخلاق فردي و اجتماعي و سياسي و خانوادگي پيامبر اكرم (ص ) به تفصيل سخن گفت . خطيب تربت جام در ادامه گفت : امروز دين مقدس اسلام در جهان بعنوان يك دين جامع و پويا مطرح است و اهانت هاي چند سال اخير استكبار به اسلام دليل بر ترس آنها از استكبارستيزي اسلام است . امام جمعه تربت جام با اشاره به روز وقف گفت : وقف يك صدقه جاريه است كه بعنوان يك سرمايه معنوي بركات آن تا جهان ديگر ادامه خواهد يافت .
انار ـ حجه الاسلام منتظري به اهداف انبيا الهي از جمله پيامبر اكرم اشاره كرد و گفت : اهداف بعثت انبيا و پيامبر گرامي اسلام (ص ) در واقع همان اهداف فرهنگي و اخلاقي و در نتيجه اقامه معنويات بوده است . امام جمعه انار با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در ديدار با مردم آذربايجان گفت : دشمنان انقلاب اسلامي با بكار بردن شيوه هاي مختلف قصد سست كردن پايه هاي ايمان جوانان و نوجوانان را دارند. وي در پايان به رويكرد دولت نهم در اجراي عدالت اجتماعي اشاره كرد و گفت : تمام كساني كه هنوز نتوانسته اند تحت پوشش خدمات درماني قرار گيرند مي توانند به نوعي تحت پوشش سازمان تامين اجتماعي قرار گيرند.
رودبار ـ حجه الاسلام خاتمي نژاد امام جمعه رودبار درخطبه اول نماز با بهره گيري از آيات قرآن كريم گفت : خداوند فرمان داده كه بطور مطلق بندگي خدا كنيم تا به مرحله تقوي و مصونيت برسيم . وي افزود : اگر انسان ايمان و تقوي نداشته باشد ارزشي ندارد و در رديف چهارپايان است هرچند سمت و مقامي داشته باشد . حجه الاسلام خاتمي نژاد در خطبه دوم نماز به سالروز قيام مردم تبريز در 29 بهمن اشاره كرد و گفت : انصافا قيام مردم تبريز نقطه عطفي در تاريخ انقلاب اسلامي ايران است و اين قيام باعث شد كه رعب و وحشت رژيم ستم شاهي در بين ملت ايران ازبين برود. وي در ادامه به برپايي مجالس عزاداري اربعين حسيني (ع ) اشاره كرد و گفت : انقلاب اسلامي ايران برگرفته از قيام امام حسين (ع ) است كه بايد در حفظ انقلاب اسلامي تلاش نمائيم . امام جمعه رودبار به حكم تاريخي حضرت امام عليه سلمان رشدي مرتد اشاره كرد و گفت : چون استكبار جهاني قدرت مقابله با ملت ايران را نداشت تهاجمات فرهنگي را شروع كرد و امروز جنگ با ما جنگ فرهنگي مي باشد. و بايد طبق نص صريح قرآن در مقابل دشمنان محكم بمانيم . وي سپس به سالروز رحلت پيامبرگرامي اسلام و شهادت امام حسن مجتبي (ع ) اشاره كرد و ضمن تسليت اين ايام گفت : در تاريخ اسلام روزي بالاتر از اين روز نداريم و بايد در اين مصيبت بزرگ مراسم عزاداري برپا نمائيم و از انجام اعمالي كه طبق رسمها مغاير با اين روز عزيز است خودداري نمائيم . وي در ادامه به مشكلات كشاورزان شهرستان رودبار اشاره كرد و گفت : بهره برداري از شن و ماسه در بستر رودخانه سفيدرود مشكلات عديده اي براي كشاورزان ايجاد كرده است كه بايد رسيدگي شده و هرچه سريعتر برطرف گردد.
ابهر ـ حجت الاسلام رحيمي امام جمعه ابهر در خطبه هاي نماز سفارش به تقوا را با يكي از كلمات رسول الله (ص ) آغاز كردند كه رسول الله فرمودند : مردم باتقوا باشيد و هرچقدر در توان داريد به خدا نزديك شويد و از معاصي به دور باشيد. و در هيچ حالي خدا را فراموش نكنيد. وي به مناسبت رحلت رسول اكرم (ص ) به بررسي شخصيت علمي و عملي پيامبر عظيم الشان پرداخت و گفت : وجود نازنين حضرت رسول به عنوان يك امام روي زمين بود. و ماداميكه وجود نازنين حضرت روي زمين بود خداوند وعده داده بود كه مردم را به عذاب كلي مبتلا نكند. وي افزود : وجود رسول اكرم (ص ) از همه انبيا برتر است چرا كه بخشي از سيره هاي علمي مشترك بين همه انبيا است . زيرا جزو خطوط كلي نبوت عامه است . و رسول خدا از آن جهت كه پيغمبر است آن مزاياي عامه را خواهد داشت . وي در ادامه از مردم خواست سنت حسنه وقف را فراموش نكند. چرا كه سيره ائمه همين بود. و از مسئولين خواستند كه اين فدك به تاراج رفته را برگردانند. و وقفيات را زنده كنند. و به مردم نيز توصيه كردند مواظب وقفيات باشند و به آساني در آنها تصرف نكنند. و در ادامه به وقفيات حضرت علي (ع ) اشاره كردند كه حضرت بعد از امامت خود نيز بيل و كلنگش را برداشت و سراغ كاري كه قبلا انجام مي داد رفت و يك چشمه اي را حفر كرد. وقتي كه به آب آمد. تبريكش گفتند و حضرت فرمودند : كه اين تبريك را براي ورثه اين چاه بگوييد و فرمودند قلم و كاغذي بياوريد تا اين چشمه را وقف كنم .
بهنمير ـ حجت الاسلام شريف تبار امام جمعه بهنمير در خطبه ها با دعوت نمازگزاران به رعايت تقواي و در آستانه فرارسيدن رحلت پيامبر اسلام (ص ) و شهادت امام حسن مجتبي (ع ) و امام رضا(ع ) را تسليت گفت و هفته اوقاف را گرامي داشت . وي به شخصيت ممتاز رسول خدا(ص ) پرداخت و دو ويژگي از ويژگي هاي رسول خدا(ص ) اخلاق محمدي و استقامت پيامبر به عنوان عوامل پيشرفت اسلام پرداخت و گفت : اگر همه مسلمانان در مسائل زندگي الگوي شان پيامبر اكرم (ص ) باشد بر تمام مشكلات پيروز خواهند شد و دشمنان اسلام كاري از پيش نخواهند برد. وي سپس به حفظ گفتمان انقلاب و ارزش هاي آن پرداخت و گفت : ايمان و هوشياري مردم عامل زنده بودن شعارهاي انقلاب در طول 30 سال است . وي گفت : هدف دشمن در تهاجم فرهنگي و شبيخون فرهنگي و ناتوي فرهنگي به خاطر اين است كه جوانان مسلمان و پايبندي آن ها به ارزش ها و دست آوردهاي علمي هسته اي و پزشكي و موشكي و ماهواره اي باعث شد دشمن جوانان مسلمان را هدف قرارداده وي گفت : براي مقابله با ناتوي فرهنگي دشمن نياز به مهندسي فرهنگي است تا بتوان با ابزارهاي گوناگون ناتوي فرهنگي دشمن مقابله كرد. امام جمعه بهنمير در مورد مزدوري فرقه ضاله بهائيت براي ضربه زدن به نظام را گوشزد كرد گفت اين فرقه دست پرورده استعمار همواره عليه اسلام و اقتدار ايران تلاش كرد و اكنون به عنوان جاسوس آمريكا و صهيونيست ها از طريق جنگ نرم عليه انقلاب اسلامي و ايران تلاش مي كند.
دهدشت ـ نماز عبادي سياسي جمعه اين هفته شهرستان دهدشت به امامت حجت الاسلام لطيفي امام جمعه اين شهرستان و با حضور اقشار مختلف مردم در مصلي امام خميني (ره ) برگزار شد. وي در ابتدا همه نمازگزاران را به تقوي الهي و دوري از گناه دعوت نمود آنگاه به رويدادهاي هفته پرداخت . وي از حضور گسترده مردم در راهپيمايي 22 بهمن امسال تقدير كرد و افزود : حضور در راهپيمايي 22 بهمن امسال را هوشياري و بيداري مردم فاضل و انقلابي ايران اسلامي عنوان كرد و از مردم خواست در سالروز رحلت جانسوز پيامبر اسلام (ص ) و شهادت امام حسن مجتبي (ع ) و امام رضا(ع ) را هرچه باشكوهتر برگزار كند. حجت الاسلام لطيفي سالروز رحلت پيامبر اسلام (ص ) و شهادت امام حسن مجتبي (ع ) و شهادت امام رضا(ع ) را گرامي داشت و تاكيد كرد زيارت از راه دور پيامبر اسلام (ص ) را تاكيد كرد كه مردم بخوانند. وي هفته وقف را نيز يادآور شد و گفت نگذاريد وقف فراموش شود. خطيب جمعه دهدشت گفت : سياست رئيس جمهور جديد آمريكا همان سياست بوش است و باز هم با اعزام نيرو به افغانستان دارد. حجت الاسلام لطيفي به تغييرات در حكومت آل سعود را يادآور شد و گفت اميدواريم آوردن يك زن در كابينه اين رژيم موجب شكستن نوع حكومت سنتي و قبيله اي شود. وي قضيه اربعين امام حسين (ع ) در كربلا و شهادت عده اي توسط منافقين و دشمنان را يادآور شد و آن را محكوم كرد.
ايوانكي ـ حجت الاسلام نيك صفت در خطبه هاي نماز به مناسبت دهه آخر ماه صفر و ارتحال حضرت پيامبر اكرم (ص ) و شهادت جانگداز امام حسين مجتبي (ع ) و نيز شهادت دلسوز حضرت علي ابن موسي الرضا(ع ) ضمن عرض تسليت پيرامون سيره حضرت رسول اكرم (ص ) بيانات مشروحي دال بر اينكه خداوند در قرآن مجيد آن حضرت را الگو و اسوه براي همه مسلمانان قرار داده است . وي در ادامه در رابطه با شخصيت امام حسن مجتبي (ع ) كه مظلومانه به دستور معاويه توسط همسرش جعده بوسيله زهر مهلكي كه به همراه هزار دينار طلا فرستاد و با وعده ازدواج با يزد پليد و ملكه شدن در حكومت اسلامي در 28 صفر 50 هجري به شهادت رسيد . خطيب جمعه ايوانكي به مناسبت ابتكار شهيدان رجايي و باهنر كه امور پرورشي را در كنار آموزش در كتاب هاي درسي گنجاندند تقدير نمود و اضافه كرد اگرچه متاسفانه در گذشته در اين امر مهم تفكيك صورت گرفت اما به همت دولت نهم اين دو امر هم در كنار هم قرار گرفت . وي در پايان پيرامون هفته وقف و موقوفات سخناني بيان كرد.
اسكو ـ نماز عبادي سياسي جمعه شهرستان اسكو به امامت حجت الاسلام خوانساري در محل مصلاي امام خميني (ره ) اين شهرستان اقامه گرديد. خطيب جمعه اسكو در خطبه هاي نماز بعد از توصيه به تقواي الهي و با تسليت سالگرد رحلت پيامبر اكرم (ص ) و شهادت امام حسن مجتبي (ع ) به مناسبت 28 صفر با تلاوت آيه 103 سوره آل عمران و تفسير و تشريح آن در مورد نقش پيامبر اسلام در نجات انسانها از تاريكي ها و ظلمات جهل و فقر و تحديد و ظلم و اينكه به تعبير قرآن بشريت در لبه پرتگاه جهنم واقع شده بودند پرداخت و اسلام را دين جهاني و جاودانه براي نجات بشريت و دين صلح و علم و عدالت معرفي نموده و پيامبر اسلام را خاتم همه پيامبران و منجي انسانها تا قيامت و چراغ نوراني براي هدايت بشر قرارداده است . امام جمعه اسكو در ادامه باتوجه به مناسبتهاي هفته مطالبي در رابطه با وقف و اين موضوع بسيار ارزشمند اسلامي بيان نموده و همگان را به اين باقيات صالحات توصيه و مسئولين را به رعايت رقبات و حفظ و حراست آن توصيه نمود. وي به تغييرات مهم تشكيلات حكومتي عربستان و تغيير وليعهد و وزراي كابينه و اعضاي شوراي افتا اشاره نموده و آن را در راستاي همگامي و همسوئي با جهان و كنترل قدرت مفتيان سلفي و افراطي هاي وهابي ارزيابي كرد و در نهايت مسئله غزه را مسئله جهان اسلام و در راستاي آگاهي بخشي و پيام دهي انقلاب اسلامي دانسته و آن را تمام نشده تلقي و همه مسلمين جهان را به حساسيت و هوشياري فراخواند.
البرز ـ آيين پرصلابت و دشمن شكن عبادي و سياسي شهرستان الوند و صنعتي البرز به امامت حجت الاسلام عادلپور اقامه گرديد. وي در خطبه هاي نماز ضمن سفارش به تقوي محور سخنان را به موضوع ظلم و ستم و آثار آن اختصاص داده و پيرامون آن بياناتي ايراد نمود. وي در خطبه دوم بااشاره به اين فرمايش مقام معظم رهبري كه فرموده اند دشمن مي خواهد انقلاب را از مضمون ديني و روحيه انقلابي تهي و خاكي كند گفت : اين خواسته دشمن و برنامه دشمن است و ما وظيفه سخت و سنگيني داريم كه بايد با دشمن شناسي نقشه دشمنان و توطئه آنان را خنثي كرد. خطيب جمعه در ادامه با تاكيد بر ترويج فرهنگ وقف در جامعه افزود : وقف يك فرهنگ اساسي در دين ماست كه ائمه اطهار(عليهم السلام ) به آن عمل نموده . اما در زمينه وقف بايد به نكاتي همچون دقت شود كه يكي از كارسازترين آنها اين است كه وقف در ملك خود و از مال خالص باشد و با نيت خالص صورت گيرد و به وقف هم عمل شود.
دره شهر ـ حجت الاسلام همتي پس از توصيه به تقوا در ادامه تبيين سفارشات پيامبر(ص ) به ابوذر به بحث تاثير همنشين در زندگي انسان پرداخت و افزود : از عواملي كه در تربيت و اصلاح افراد تاثير عميق دارد معاشرت و همنشيني خوب بهتر از تنهايي و تنهايي بهتر از همنشين بد است . خطيب جمعه دره شهر پس از تسليت رحلت پيامبر اسلام (ص ) و شهادت امام حسن مجتبي (ع ) افزود : پيامبر ما به تصريح قرآن كريم « رحمه للعالمين » و پناه گاه و مايه آرامش خاطر مردم و در تمام زمينه ها براي ما الگو و نمونه بوده و هست ; لذا هيچگاه با افراد برخورد حذفي و مقابله به مثل نداشت بلكه حتي در مقابل اهانت و توهين افراد با صبر و بردباري در صدد هدايت آنان برمي آمد. وي بااشاره به برخي شايعات و مسائل ساختگي و انتساب آن به ائمه معصومين و گرايش افراد به اين مسائل افزود : طرح برخي مسائل تحت عنوان نام ائمه و ظهور آنان و انعكاس تصوير آن بزرگواران در دوربين ها نه مبناي شرعي دارد و نه عقلي ; و نوعي بدعت در اين و وهن جايگاه اهل بيت و خلاف انديشه هاي ناب ديني و ارزش هاي اخلاقي كه مردم بايد از آنها پرهيز كنند.
چاراويماق ـ حجت الاسلام مهدي دوست امام جمعه شهرستان چاراويماق در خطبه هاي اين هفته درخصوص معاشرت خانواده سخن گفت و بر شرايط و زمان برقراري ارتباط و اهل خانواده را تشريح و تاكيد كرد. خطيب جمعه با توصيه به تقواي الهي صفات متقين را بيان كرد و اجتناب از نامحرم و گناه را به نمازگزاران گوشزد كرد . وي 28 صفر سالروز ارتحال حضرت محمد(ص ) و امام حسن مجتبي و امام رضا(ع ) را تسليت گفتند و از نمازگزاران جهت برپائي مراسم عزاداري و مستمندان در دهه آخر صف دعوت نمودند. خطيب جمعه برخي حركات رژيم صهيونيستي را بعد از شكست جنگ غزه هشدار داد و گفت مسلمين بايد مراقب اوضاع باشند. وي همچنين به ثبات كشور جمهوري اسلامي ايران پرداخت گفت : و كشورهاي شرق و غرب از نظر نظامي و نيز يكي نتوانستند مقابله كنند.
آبدانان ـ نماز عبادي سياسي جمعه در شهرستان آبدانان به امامت حاج آقا موسوي امام جمعه برگزار گرديد. وي در خطبه اول به فضائل و مناقب و سجاياي پيامبر عظيم الشان اسلام اشاره كرد و گفت : خداوند جهت هدايت و سعادت بشر پيامبر را برگزيد و اين شخصيت بي نظير جهان آفرينش از نظر اخلاق و رفتار در تمامي زمينه ها انساني كامل بود پيامبر در راه دين و ارشاد مردم سختي هاي فراواني كشيد مردم آن دوران را از جاهليت و پستي به اوج انسانيت و كمال رسانيد و امروز جهان تشنه و محتاج دستورات الهي آن پيامبر است . موسوي 8 اسفند روز تشكيل امور تربيتي را تبريك گفت و اظهار داشت : وجود امور تربيتي در مدارس واجب و لازم است زيرا هدف اصلي تعليم و تربيت صحيح اسلامي است و درس و تخصص بدون دين فايده اي ندارد بلكه مضر مي باشد. وي هفته وقف را گرامي داشت و گفت : متاسفانه فرهنگ وقف در استان ما گسترش پيدا نكرده است اين درحالي است كه فرهنگ و سنت حسنه وقف خدمات فراواني به دين و اسلام مي نمايد كه بايد در جوامع اسلامي گسترش پيدا كند.
شبانكاره ـ حجت الاسلام حمادي امام جمعه بخش شبانكاره در خطبه اول نماز ضمن توصيه نمازگزاران به رعايت تقواي الهي و دوري از هر گناه و عبادت خدا به فرارسيدن 28 صفر سالروز رحلت پيامبر گرامي اسلام حضرت محمد(ص ) و شهادت امام حسن (ع ) را تسليت گفت و افزود : پيامبر اسلام از روزي كه متولد شد تا روزي كه رحلت نمود در خصوص احيا دين اسلام تلاش بسياري نمودند و ما مديون پيامبر هستيم و او حق بزرگي به گردن همه ما مسلمانان دارد و ما بايد از سيره پيامبر و عمل به قرآن و نيز روش زندگي پيامبر را سرلوحه خود در زندگي قرار بدهيم . وي در خطبه دوم نماز به هفته وقفت اشاره نمود و ضمن گرامي داشت اين هفته افطار داشت : وقف دو نوع است يكي عام و ديگري خاص و وقف نمودن در راه خدا يك عمل صالح است كه مردم نيز از آن بهره مند مي شوند. وي درخصوص مشكل ساختمان تبليغات اسلامي بخش شبانكاره از مسئولين خواست كه باتوجه به فعاليتهاي اين نهاد فكري نيز درخصوص ساختمان مناسب اين اداره بنمايند.
بندر دير ـ امام جمعه بندر دير در جنوب استان بوشهر گفت : با انجام عمل صالح تقوا و ايمان به خدا توشه سفر آخرت خود را مهيا نماييم . حجت الاسلام سيدعلي حسيني در خطبه هاي نماز اين هفته دير افزود : صدقه جاريه وقف و پايگذاري سنت نيك از اعمال باقيات صالحات انسان است . وي گفت : تهاجم فرهنگي از علائم استكبار جهاني براي نابودي نظام اسلامي است كه همه مسئولان و مردم با هوشياري و بيداري توطئه را نقش بر آب نمايند. حسيني بر احياي امور تربيتي مدارس و تقويت حجاب در ميان دختران و زنان و پاي بندي بر ارزش هاي اسلامي در جامعه تاكيد كرد.
آبيك ـ نماز پرصلابت و دشمن شكن جمعه در شهرستان آبيك در آستانه 28 صفر سالروز رحلت جانسوز پيامبر اعظم (ص ) و شهادت سبط اكبر حضرت امام حسين مجتبي (ع ) با حضور پرشور مردم خداجوي و انقلابي به امامت حجت الاسلام والمسلمين حاج سيدابوتراب موسوي امام جمعه اين شهر اقامه گرديد . امام جمعه آبيك در بحث تفسيري به شرح و تفسير آيه 58 از سوره مباركه نسا پرداخت و گفت : امانت و امانتداري و قضاوت عادلانه يكي از اوصاف مومن است پيامبر اكرم (ص ) مي فرمايند : منافق سه تا علامت و خصوصيت دارد دروغگويي خلف وعده و پيمان شكني و خيانت در امانت . خطيب جمعه آبيك بااشاره به روز وقف خاطرنشان نمود وقف يكي از باقيات الصالحات است كه امر مهمي است و بايد بخوان صدقه جاريه هميشه زنده نگه داشته شود. حجت الاسلام موسوي فرارسيدن 28 صفر سالروز شهادت پيامبر اعظم (ص ) و شهادت امام حسين مجتبي (ع ) و آخر ماه صفر شهادت امام هشتم حضرت علي بن موسي الرضا(ع ) را تسليت گفت و تاكيد كرد پيامبر اسلام (ص ) براي هدايت انسانها و گسترش عدالت مبعوث شد و ابتدا مشغول شد به خودسازي خود و بعد به تربيت و خودسازي ديگران پرداخت .
سنقر و كليايي ـ حجت الاسلام برقراري امام جمعه سنقر پيرامون قيام امام حسين عليه السلام صحبت كرد و در مورد نهضت عاشورا مطالبي بيان داشت . خطيب جمعه درباره فساد دوران بني اميه و مخالفتهاي عملي آنان با اسلام سخن گفت . امام جمعه سنقر و كليايي فرارسيدن 28 صفر سالروز رحلت پيامبر عظيم الشان اسلام (ص ) و شهادت امام حسن مجتبي (ع ) را به محبان و شيعيان آن بزرگواران تسليت گفت و از همه بخصوص مساجد و هيئتهاي عزاداري خواست كه در اين خصوص مجالس باشكوهي برپا كنند چرا كه پيامبر حق بزرگي برگردن ما و بشريت دارد او طرز خوب زندگي كردن را براي انسانها به ارمغان آورد. پيامبر رحمت آيين شركت بت پرستي را از جامعه برچيد به زنان ارزش داد. دست زياده خواهان را كوتاه كرد. امام جمعه پيرامون اهميت وقف در اسلام و جايگاه رفيع واقفان در دنيا و جهان پس از مرگ صحبت كرد و گفت : « وقف » يادگار ارزشمند اوليا و انبيا الهي است .
ابركوه ـ حجت الاسلام غفوري امام جمعه ابركوه در خطبه هاي نماز بااشاره به فرارسيدن رحلت رسول اكرم (ص ) در سال يازدهم هجري و همچنين شهادت دومين اختر تابناك ولايت و امامت امام حسن مجتبي در سال 50 هجري و سالروز شهادت علي بن موسي الرضا به مردم مسلمان تسليت گفت . وي به سفر رياست جمهوري و هيات دولت در استان يزد اشاره كرد و حضور آقاي فتاح وزير نيرو بعنوان نماينده هيات دولت به ابركوه و شركت در شوراي اداري و بررسي مسائل و مشكلات مردم يادآور شد و تاكيد كرد مسئولين خواسته هاي مردم كه يكي از آنها طرح انتقال آب و توسعه و تجهيز بيمارستان ابركوه بود خواستار شدند. وي افزود : از طرحهاي مصوب هيات دولت اتصال راه آهن يزد اقليد كه يكي از طرحهاي مهم و سرنوشت ساز در توسعه اين مناطق مي باشد كه قرار است اجرا شود. امام جمعه ابركوه بااشاره به اهميت گفت افراد بايد منافع مالي خود را به وقف اختصاص دهند تا به امور صرف شود و وقف يكي از صدقات جاريه است و موضوع وقف موضوع بسيار مهمي است . امام جمعه ابركوه همچنين برگزاري دعاي ندبه از سوي هيات رزمندگان اسلام در تهران و ابركوه در اين شهر با حضور آحاد مردم مومن را ستود و با پخش اين برنامه بطور مستقيم از شبكه يك سيما از حضور مردم در اين مراسم معنوي تقدير كرد.
پل سفيد ـ حجت الاسلام قرباني امام جمعه پل سفيد در خطبه هاي نماز بااشاره به اهميت وقف در اسلام و آثار و بركات وقف در زندگي دنيوي و اخروي انسان خواهان احياي اين سنت حسن شدند. و بااشاره به موضوع تجديد بناي مسجد جامع شهر از مردم خواستند با تخصيص بخشي از مال خود به اين امر مهم يك يادگار ارزشمند از خود بجا بگذارند. ناطق در ادامه خواستار تسريع در جهت گازرساني به شهرستان كه تنها شهرستان بدون گاز شهري در استان مازندران مي باشد شوند. و با تشكر از پيگير و تلاش مخلصانه مسئولين در جهت اجرائي شدن مصوبات سفر رئيس جمهور به استان مخصوصا كارخانه كك سازي باتوجه به وجود معادن متعدد در شهرستان براي رفع مشكل بيكاري براي همه تلاشگران نظام مقدس جمهوري اسلامي آرزوي توفيق نمود.
زرنديه ـ خطيب جمعه بااشاره به هفته وقف گفت : وقف صدقه جاري در اسلام و ميراث ماندگار مومنين است . فرهنگ وقف بايد در جامعه اسلامي توسعه پيدا كند و مردم بيش از گذشته به اين سنت الهي عمل كنند. وي مي گويد : از مسائل مهم عمل به نيت واقفين است كه باعث تشويق ديگران به وقف مي شود. اگر مردم ببينند به وقف عمل نمي شود انگيزه اي براي وقف كردن پيدا نمي كنند. شارع مقدس اسلام به هر مكلفي اجازه داده است يك سوم اموال خود را در زمان حيات و يا بعد از مرگ خود وقف نمايد و احتياجي به اجازه ورثه ندارد. حجت الاسلام نيشابوري گفت : خوشا به حال كساني كه از اين فرصت براي باقيات الصالحات خود استفاده كنند زيرا هر انسان مومني مي تواند با وقف نام خود را جاويدان و ماندگار كند.
جعفرآباد قم ـ حجت الاسلام والمسلمين دهقاني امام جمعه جعفرآباد قم ضمن سفارش خود و نمازگزاران به تقواي الهي پيرامون سالروز رحلت پيامبر عظيم الشان اسلام حضرت محمدبن عبدالله صلي الله عليه وآله وسلم و شهادت امام حسين مجتبي عليه السلام و شهادت حضرت رضا عليه السلام سخن گفت و شمه اي از زندگاني آن بزرگواران و سخنان آن سروران را برشمرد و بر تبعيت از آنان تاكيد ورزيد. امام جمعه به مناسبت هفته وقف اظهار داشت : « وقف » يك سنت حسنه و ماندگار است كه اگر كسي دوست دارد قسمتي از دسترنج خود را به همراه خود به عالم قبر و قيامت ببرد از راه همين موقوفات و سنت حسن وقف است . وي يادآور شد : همانطوري كه مردم وظيفه دارند حقوق املاك موقوفه را بپردازند متوليان وقف هم وظيفه دارند زمينه خوشبيني مردم را فراهم نمايند.
بوشهر ـ امام جمعه موقت بوشهر بر توجه بيشتر به فرهنگ ديني جامعه تاكيد كرد. حجت الاسلام دشتي در خطبه هاي نمازجمعه اين شهر گفت : همسان با توسعه و پيشرفت در بخش هاي اقتصادي و صنعتي بايد فرهنگ ديني و اصيل اسلامي حفظ شود تا ارزشهاي اسلامي كم رنگ نشود. وي با تسليت فرارسيدن ايام رحلت نبي مكرم اسلام (ص ) شهادت امام حسن مجتبي (ع ) و امام رضا(ع ) بر برگزاري بهتر مراسم سوگواري اين ايام تاكيد كرد. امام جمعه موقت بوشهر همچنين با گراميداشت هفته وقف جايگاه اين سنت حسنه را تشريح كرد و گفت : صدقه و وقف موجب افزايش نعمت هاي خداوند است .
اهواز ـ امام جمعه اهواز گفت : تهاجم فرهنگي خطري جدي است و دولت با شناخت اين شبيخون فرهنگي به پررنگ كردن نقش جوانان در مساجد پرداخته است . حجت الاسلام والمسلمين حسن زاده در خطبه هاي نمازجمعه افزود : آنچه اكنون انقلاب و آرمان هاي آن را تهديد مي كند اين است كه انقلاب از محتوا خالي شود و حتي نامي از انقلاب و استكبارستيزي آن برجاي نماند. وي گفت : تا زمانيكه آمريكا به حكومت استكباري خود ادامه دهد ما نيز همچنان به استكبارستيزي مي پردازيم . حجت الاسلام والمسلمين حسن زاده با تسليت فرارسيدن سالروز رحلت پيامبر اكرم و شهادت امام حسن مجتبي و امام رضا(ع ) گفت : براي شناخت پيامبر اكرم (ص ) بايد بصيرت و بينش و صبر و استقامت خود را افزايش دهيم .
پرند ـ نماز جمعه شهر جديد پرند به امامت حجت الاسلام والمسلمين خديري برگزار شد . امام جمعه سالروز 28 صفر رحلت رسول خدا حضرت محمد بن عبدالله صلي الله عليه و آله و سلم و سالروز شهادت امام حسن مجتبي عليه السلام و همچنين سالروز شهادت حضرت رضا عليه السلام را تسليت گفت . امام جمعه به مناسبت هفته وقف اهميت آنرا برشمرد و از خيرين خواست اموال و دارائيهاي مازاد خود را جهت امورات خيريه وقف كنند تا براي آنها باقيات الصالحات باشد. در اين خطبه ها پيرامون اوضاع سياسي و مذهبي روز مطالب مبسوطي بيان داشت .
بهبهان ـ حجت الاسلام سليماني امام جمعه بهبهان در خطبه هاي نماز ضمن سفارش به تقواي الهي با اشاره به مناسبت هاي آخر ماه صفر گفت : مناسبت هاي اين ايام نشان مي دهد آنچه براي خدا و اوليا دين مهمترين مقصود بوده است حفظ و نگهداري دين براي هدايت جامعه و انسانهاست و به همين مناسبت عزيزترين شخصيت ها مانند حسين بن علي امام حسن مجتبي (ع ) و امام رضا(ع ) به شهادت مي رسند تا دين باقي بماند. وي در رابطه با شخصيت پيامبر اعظم (ص ) گفت نماز تلاش اين پيامبر بزرگ الهي اين بوده است كه معنويت و اقامه عدل و قسط را در جامعه ترويج و پياده نمايند. وي تصريح كرد : پيامبر بزرگوار اسلام (ص ) با هدف تقويت ارتباط بندگان با خدا از يك سو و براي استحكام بخشيدن به روابط انسانها با يكديگر اجراي عدالت را از سوي ديگر مورد تاكيد قرار داده است .
الشتر ـ حجت الاسلام ارزنده امام جمعه الشتر در خطبه هاي نماز پس از دعوت و توصيه نمازگذاران به رعايت تقواي الهي عدم اشتهار به گناه و پرهيز از خوردن و پايمال كردن حقوق يكديگر را از اسباب و علل دخول به بهشت دانست و گفت رسالت انبيا الهي ـ پيامبر مكرم اسلام و ائمه معصوم شهادتشان و قيام آنان همگي بر اهميت بخشيدن به آينده و روز قيامت دانست وي در خصوص حق الناس ـ ارث خواهر بر برادر و روايات از اهل بيت در رعايت حقوق يكديگر به ايراد سخن پرداخت . خطيب جمعه الشتر به ديدار مردم انقلابي آذربايجان غربي با مقام معظم رهبري اشاره كرد و گفت : رهنمودهاي رهبر انقلاب درخصوص شكوه و عظمت بزرگداشت سي امين سالگرد انقلاب اسلامي نشان از بالندگي و پيشرفتهاي علمي و حضور آگاهانه جوان در صحنه ها و زنده تر شدن شعارهاي انقلاب (مبارزه با استعمار و مبارزه با ظلم و آزادي و استقلال مي باشد.
رشت ـ آيت الله قرباني امام جمعه رشت ضمن دعوت از نمازگزاران به تقواي الهي با استناد به آيات و احاديث و روايات اسلامي پيرامون اهميت ماه صفر در اسلام و رحلت جانگداز پيامبر عظيم الشان اسلام حضرت محمد(ص ) و دو جانشين برحقش امام حسن مجتبي (ع ) و امام رضا(ع ) به تفصيل سخن گفت . خطيب جمعه رشت با اعلام اينكه هيچ مصيبتي براي مسلمانان عظيم تر از رحلت پيامبر اكرم (ص ) نيست خاطرنشان كرد : اگر پيامبر اكرم (ص ) نبود نه زندگي معني داشت و نه انسانيت ظهور پيدا مي كرد چونكه اين شخصيت الهي پيامبر و تعمليات آن حضرت بود كه به زندگي معنا داد و انسانيت را به اوج كمال رساند. امام جمعه رشت با اشاره به فلسفه شكل گيري حكومت اسلامي توسط پيامبر اكرم (ص ) خواستار حفظ وحدت و همدلي بين امت اسلامي شد و گفت : امروز عظمت و عمق دين مبين اسلام برهيچ كس پوشيده نيست چونكه ديني كه پيامبر عظيم الشان اسلام عرضه كرد از لحاظ لفظ مثل درياها و از لحاظ معني همانند آسمانهاي هفت گانه وسيع و گسترده است . آيت الله قرباني ضمن تشريح دستاوردهاي دين مبين اسلام و ويژگيهاي حكومت اسلامي از ديدگاه پيامبر اكرم (ص ) افزود : اهميت دين اسلام در اين است كه زندگي معنوي را به انسان تعليم مي دهد. ولي امروزه زندگي حيواني را به زندگي انساني ترجيح مي دهند كه قانوني كردن هم جنس بازي در برخي از كشورهاي به اصطلاح پيشرفته نمونه روشن زندگي مادي در دنياي امروز است . امام جمعه رشت با اشاره به حوادث هفته درباره هفته وقف و لزوم احياي اين نعمت الهي كلنگ زني بيمارستان 270 تختخوابي فوق تخصصي جراحي مغز و اعصاب در رشت توسط پروفسور مجيد سميعي و گرهارد شرودر صدر اعظم سابق آلمان شهادت جانباز قطع نخاعي پس از بيست سال و مشكلات كشاورزي استان و لزوم تامين آب مطمئن شاليزارها مطالبي بيان داشت .
آشتيان ـ نماز عبادي سياسي جمعه شهرستان آشتيان به امامت حجت الاسلام نوراله محمدي در مصلاي آيت الله دانش اقامه گرديد. امام جمعه آشتيان در طليعه خطبه هاي نماز ضمن سفارش به تقواي الهي و پرهيز و اجتناب از گناه و معاصي با اشاره به سالروز رحلت جانگداز پيامبر عظيم الشان اسلام (ص ) و شهادت امام حسن مجتبي (ع ) و حضرت امام رضا(ع ) اين مصيبت عظما را تسليت گفت و اظهار داشت : وجود پيامبر اكرم (ص ) از جمله نعمات ويژه حق تعالي نسبت به بندگانش است . حجت الاسلام محمدي افزود : خداوند پيامبر(ص ) را به عنوان الگو و اسوه براي انسانها معرفي كرده است و يكي از عالي ترين و بارزترين بعد زندگي پيامبر(ص ) بعد اخلاقي آن حضرت است كه مردم شيفته آن حضرت شدند. خطيب جمعه آشتيان ضمن گراميداشت هفته وقف و تاكيد بر حفظ سرمايه هاي معنوي با تبليغات صحيح گفت : ارائه برنامه هاي پويا و زنده و نوراني و نو از جمله راههاي صحيح جذب جوانان در برنامه هاي معنوي و مجالس عزاداري امام حسين (ع ) است . امام جمعه آشتيان با اشاره به ديدار مردم آذربايجان شرقي با مقام معظم رهبري افزود : مردم ما با هوشياري و درك حساسيت زمان در مقابل تلاش دشمنان براي تهي كردن انقلاب و نظام و حكومت از محتوي اسلامي هوشيار هستند. ايشان با استناد به فرمايشات رهبر انقلاب اسلامي گفت : دشمنان و استكبار جهاني مي خواهند حكومت و نظام اسلامي را از اسلاميت تهي كنند كه مردم انقلابي و مومن بايد كاملا هوشيار و بيدار باشند. حجت الاسلام محمدي با اشاره به سير ائمه اطهار(ع ) در جامعه گفت : مسير ائمه اطهار(ع ) مسير پيامبر گرامي اسلام است و نبرد حق و باطل در همه زمان (ع ) است و انسانها بايد معيارها را ببينيد و حق را بشناسند. وي اضافه كرد : امام حسين (ع ) با شهادتش اسلام را كه در معرض خطر قرار گرفته بود حفظ كرد.
شميرانات ـ امام جمعه شهرستان شميرانات در خطبه هاي نماز رحلت حضرت رسول اكرم (ص ) امام حسن مجتبي (ع ) و امام هشتم را تسليت گفته و پيرامون موضوع شهادت با عنوان شهادت برترين عرصه حيات امت مطالبي بيان كرد. حجت الاسلام و المسلمين دعاگو حيات شهيد را واقعي همراه با شكوه و شكوفائي بستر راستين تكامل خواهي و بهره مند از عنايات آفريدگار هستي توصيف نمودو گفت : شهدا در پيشگاه تكامل بخش از امكانات ويژه تكامل (رزق ) بهره مند مي گردند با تقرب به آفريدگار هستي به گوهر كمال و جلال آراسته مي شوند حصارهاي زماني و مكاني و مرزهاي آلوده به ناهنجاري و ناروائي را پشت سر مي گذارند به ارزشهاي ناب و بي غبار و حباب با چشمان تيزبين و حقيقت بين خويش با دقت مي نگرند در هيچ زماني و مكاني ديدارشان يادشان و توجه به پيامها و رويكردهايشان با هيچ مشكل و مانعي روبرو نيست . ناطق جمعه شهرستان شميرانات تكرار شهادت را آرزوي شهيدان و دفاع از ارزشها را پيام حقيقي آنان ناميد. خطيب جمعه شهرستان شميرانات خطبه دوم را به تحليل تحولات سياسي روز تحت عنوان منش انتخاباتي در حوزه فرهنگ ديني اختصاص داد و گفت : انتخاب در نگرشي كارشناسانه به محتوي و پيامش گزينش گري بر مبناي خردورزي ارزيابي و شناخت شايستگي است و راي هر گزينش گري در انتخابات رياست جمهوري نماد احراز شايستگي برتر نسبت به گزينه انتخابي از ديگر گزينه هاي انتخاباتي است انتخابات رياست جمهوري مسابقه جلب اعتماد عمومي به طرح و برنامه هاي گزارش شده به انديشه همگاني و عرصه ارزشمند معرفي توانائي و كارآئي است . حجت الاسلام و المسلمين دعاگو اصولي ترين شرط نامزدي براي رياست جمهوري را وفاداري به قانون اساسي و نظام مقدس جمهوري اسلامي دانست واظهار داشت : نامزدها بايد به نظام جمهوري اسلامي قانون اساسي و منافع و مصالح ملي وفادار باشند قانون اساسي مهمترين ميثاق ملي و بهترين و رسمي ترين بستر اجرايي براي پيامهاي ديني است كسانيكه در برابر قانون �





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 440]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن