تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه خداى سبحان را مى شناسد، شايسته است دلش از بيم و اميد به او خالى نباشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814778706




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

3 ( در شهر )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 3 ( در شهر )
مديركل بهزيستي استان: خراسان رضوي بيشترين كودك بي سرپرست و بد سرپرست را در كشور دارد

جغتاي- خبرنگار قدس: جلسه شوراي اداري شهرستان جغتاي با حضور مديركل بهزيستي خراسان رضوي و رئيس دانشگاه علوم پزشكي سبزوار برگزار شد.
در اين جلسه فرماندار جغتاي از مسؤولان دستگاه هاي اجرايي شهرستان خواست طرحها و برنامه هاي دستگاه اجرايي خود را اعلام نمايند تا با تشكيل كميته برنامه ريزي، طرحهاي اولويت دار بررسي و به ادارات كل و سازمانهاي استان منعكس شود.
وي تصريح كرد: بررسي و برنامه ريزي دقيق در خصوص اين طرحها مي تواند هر دستگاه اجرايي را در جهت تكميل رسالت آن دستگاه يعني رسيدن به توسعه، پيشرفت و بالندگي جغتاي ياري نمايد.كاظمي گفت: خوشبختانه در طول چهارماهي كه از ارتقاي شهرستان گذشته است، شاهد حضور بسياري از مديران كل استان در شهرستان بوده ايم كه اعتبارات قابل توجهي نيز جذب شهرستان شده است و ما اميدواريم بتوانيم با جذب حداقل 15 ميليارد تومان اعتبار در سال آينده گامهاي مثبتي در فراهم كردن زيرساختهاي توسعه شهرستان برداريم.
* درخواست فرماندار از دانشگاه علوم پزشكي سبزوار
فرماندار جغتاي بار ديگر در اين جلسه از دانشگاه علوم پزشكي سبزوار خواست كمبودها و نواقص شهرستان را در حوزه هاي خدمات بهداشتي و درماني و عدم اجراي مصوبات سفر هيأت دولت در خصوص بيمارستان اين شهرستان را هر چه زودتر به حداقل برسانند.در ادامه جلسه فرماندار به وضعيت بهزيستي جغتاي و مأموريت خطير اين نهاد حمايتي در مسايل اجتماعي و توانبخشي، فرهنگي، پيشگيري و ايجاد فرصتهاي شغلي براي مددجويان تحت پوشش اشاره كرد و خواستار اختصاص اعتبارات لازم به بهزيستي شهرستان شد.محمدرضا كاظمي تصريح كرد: با توجه به وجود مركز نگهداري معلولان در روستاي ده امام براي عملكرد بهتر و خدمت رساني بيشتر و برطرف كردن كاستي ها و نواقص آن اعتباري بيش از 600 ميليون ريال نياز است.
وي همچنين خواستار ايجاد مجتمعهاي ارايه خدمات به مددجويان در چند روستاي اين شهرستان شد و افزود: همچنين شهرستان نياز به يك كلينيك فيزيوتراپي دارد.
وي همچنين بر توجه به بحث پيشگيري از اعتياد در شهرستان با همكاري همه نهادها تأكيد كرد.مديركل بهزيستي خراسان رضوي نيز در اين جلسه گفت: رويكرد اين سازمان تمركززدايي است و اگر شهرستان جغتاي پويايي و نيروي متخصص لازم را داشته باشد، حاضريم تمام طرحهايي كه در مشهد انجام مي شود، در جغتاي نيز اجرا شود.
دكتر تهمينه شكيب با بيان اين كه 45 درصد كودكاني كه از امكانات مهدها استفاده مي كنند، در روستا مهدها مي باشند، تأكيد كرد: اين مراكز فرصت بهتري را براي رشد اجتماعي آنها به وجود مي آورد.
* حركت بهزيستي به سمت خصوصي سازي
وي اظهار داشت: سازمان بهزيستي همپاي سياستهاي كشور و اصل 44 قانون اساسي به سمت خصوصي سازي حركت مي كند و در حال حاضر 1700 مركز غيردولتي در استان فعال مي باشد.
وي افزود: نقش دولت در بخش خصوصي بايد حمايت باشد و بايد به بخش خصوصي اعتماد كرد.
وي گفت: خراسان رضوي بيشترين كودك بي سرپرست و بد سرپرست را در كشور دارد و ما تجربه موفقي در واگذاري امور آنان به بخش غيردولتي داشته ايم.وي افزود: سال گذشته سازمان بهزيستي به اندازه تمام سالهاي پس از پيروزي انقلاب بر مستمري بگيران خود افزوده است و به كمك بخش خصوصي و نظارت دولت طرحهاي بسياري اجرا شده است.
مديركل بهزيستي خراسان رضوي بر مشاركت فعال، آگاهانه و مسؤولانه مردم تأكيد و تصريح كرد: مشاركت واقعي سبب مي شود به سرمايه اجتماعي كه مهمترين سرمايه است، دست يابيم و در راستاي آن عملكرد جهشي و رو به پيشرفت را در شهرستان تازه تأسيس جغتاي داشته باشيم.
* ارتقاي نمايندگي بهزيستي جغتاي به اداره
گفتني است، همزمان با حضور مديركل بهزيستي خراسان رضوي، نمايندگي بهزيستي جغتاي به اداره ارتقا يافت و حسين گلشن به عنوان اولين مدير اين اداره معرفي شد.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي سبزوار نيز در اين جلسه اظهار داشت: شهرستان جغتاي در حوزه سلامت براساس شاخصه هاي بين المللي از شرايط مطلوبي برخوردار است كه ما بايد آن را به ايده آل برسانيم.دكتر حسن پور با ارايه گزارشي در خصوص ميزان مراكز و خانه هاي بهداشت، از احداث سه خانه بهداشت در سال آينده در اين شهرستان خبر داد.
وي گفت: خوشبختانه بعد از گذشت سالهاي بسيار، به بركت سفرهاي استاني و ديد محروميت زدايي دولت نهم، عليرغم وجود مشكلات توانستيم از بيمارستان 64 تختخوابي جغتاي بهره برداري نماييم.وي با اذعان به اينكه در هر حوزه اي هم پيشرفتها و هم كمبودهايي وجود دارد، بيان داشت: اولويت اول ما پا گرفتن بيمارستان و فعال شدن آن بود و با توجه به هزينه بر بودن خدمات بيمارستاني و درماني از سويي و اعتبارات محدود ما از سوي ديگر، ما براساس اولويتها عمل كرده ايم.وي در خصوص پزشك متخصص نيز گفت: متأسفانه برخي از متخصصان حاضر به حضور در شهرستانهاي كوچك نمي شوند كه اين مسأله در جذب پزشك متخصص مشكل ايجاد كرده است.
همچنين در اين جلسه سنگ سفيدي به عنوان سرپرست نمايندگي بازرگاني جغتاي معرفي شد.

بهره برداري از 4 طرح هادي در گناباد و بردسكن

خراسان امروز: طي مراسمي با حضور فرماندار، امام جمعه و مسؤولان اجرايي شهرستان گناباد، بهره برداري از دو طرح هادي در روستاهاي بهاباد و باغ آسيا از توابع اين شهرستان آغاز گرديد و 500 خانوار ساكن اين روستاها با جمعيتي حدود دو هزار و 500 نفر از اين طرح بهره مند شدند.
محمد خطيبي مدير بنياد مسكن گناباد در اين مراسم اظهار داشت: عمليات اجرايي اين طرحها شامل چهار هزار و 402 متر اجراي آبرو، سه هزار و 950 متر جابجايي شبكه آب و برق و مخابرات، 19 هزار و 890 مترمربع زيرسازي و 16 هزار و 278 مترمربع آسفالت خيابانها و معابر اصلي روستا بوده است.وي افزود: براي اين طرح كه در مدت زمان 18 ماه اجرا شده دو ميليارد و 670 ميليون ريال اعتبار هزينه گرديده و واحدهاي مسكوني اين روستاها از تسهيلات بازسازي مسكن برخوردار شده اند.
خبر ديگري حاكي است، بهره برداري از طرح هادي روستاهاي شفيع آباد و مارانديز از توابع شهرستان بردسكن آغاز گرديد.مهندس محمود واحديان مدير بنياد مسكن شهرستان بردسكن اظهار داشت: عمليات اجرايي اين طرحها شامل 1563 متر تك جدول، 410 متر كانال، 3005 مترمربع پي سازي، 17400 مترمربع زيرسازي و 17400 مترمربع آسفالت با اعتبار دو ميليارد و 834 ميليون ريال بوده است.
وي افزود: با انجام بهسازي اين روستاها 500 خانوار ساكن دو روستا با جمعيتي حدود 2500 نفر از محيط زندگي مناسب برخوردار گرديده اند.

كشف تجهيزات ماهواره، سوخت قاچاق و مواد مخدر در خراسان جنوبي

بيرجند- خبرنگار قدس: مأموران انتظامي شهرستان سربيشه موفق به دستگيري 25 نفر از افاغنه غير مجاز و كشف و ضبط بيش از 1500 ليتر سوخت قاچاق شدند.به گزارش مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي خراسان جنوبي، در پي اخبار رسيده مبني بر وجود تعدادي از افاغنه غير مجاز، بلافاصله مأموران به محل عزيمت نمودند و موفق به دستگيري تعداد 25 نفر از افاغنه غير مجاز شدند.همچنين حين كنترل خودروهاي عبوري در شهرستان سربيشه مقدار هزار و 565 ليتر سوخت قاچاق از پنج دستگاه خودرو كشف و ضبط شد.
* كشف 5 كيلو مواد مخدر در فردوس
همچنين مأموران انتظامي شهرستان فردوس موفق به كشف پنج كيلوگرم ترياك شدند.مأموران انتظامي اين شهرستان حين كنترل خودروهاي عبوري در بازرسي از دو مسافر كه از كرمان عازم مشهد بودند، مقدار پنج كيلوگرم ترياك كشف و ضبط كردند.گفتني است، دو نفر متهم به همراه مواد مكشوفه جهت سير مراحل قانوني تحويل مقامهاي قضايي شدند.
* كشف تجهيزات ماهواره و مواد مخدر در قاين
خبر ديگري حاكي است، مأموران انتظامي شهرستان قاين موفق به كشف و ضبط هفت دستگاه تجهيزات ماهواره و سه كيلوگرم ترياك شدند.گزارش واصله حاكي است، مأموران انتظامي مستقر در ايستگاه بازرسي شهرستان قاين موفق به كشف و ضبط دو كيلوگرم ترياك از يك مسافر شدند.همچنين حين كنترل خودروهاي عبوري توسط مأموران انتظامي شهرستان قاين مقدار 860 ليتر سوخت قاچاق كشف و ضبط شد.
* دستگيري 82 افغاني غير مجاز در نهبندان
مأموران انتظامي شهرستان نهبندان نيز 82 نفر از افاغنه غير مجاز را دستگير و بيش از چهار هزار ليتر سوخت قاچاق كشف و ضبط كردند.مأموران پاسگاه سهل آباد حين گشت زني در حوزه استحفاظي در مجموع موفق به دستگيري 82 نفر از افاغنه غير مجاز شدند كه جهت طرد از كشور تحويل مقامهاي ذيصلاح شدند.
همچنين، مأموران انتظامي شهرستان نهبندان حين گشت زني و كنترل خودروهاي عبوري در مجموع چهار هزار و 780 ليتر سوخت قاچاق كشف و ضبط كردند كه در اين رابطه تعداد چهار دستگاه خودرو توقيف شد.

رئيس كميته امداد رشتخوار: جشن نيكوكاري بسياري از مشكلات خانواده هاي تحت پوشش را مرتفع مي سازد

رشتخوار- خبرنگار قدس: رئيس كميته امداد رشتخوار گفت: اين نهاد به منظور حمايت از اقشار نيازمند در بخشهاي بهداشت و درمان، رفع نيازهاي فرهنگي، احداث مسكن، ايجاد خودكفايي و اشتغال پايدار و... براي مددجويان تحت پوشش حامي مالي پيدا مي كند.
عليرضا احمدپور گفت: در حال حاضر بيش از 6500 نفر در شهرستان رشتخوار تحت پوشش كميته امداد هستند.
وي افزود: همزمان با 22 اسفندماه - روز جشن نيكوكاري- افراد خير مي توانند براي حمايت از اقشار نيازمند تحت پوشش كميته امداد به پايگاه هاي اين نهاد در رشتخوار مراجعه كنند.
وي گفت: نيكوكاران و خيرين مي توانند بخشي از درآمدهاي خود را به نيازمندان اختصاص داده و با اين اقدام به ترويج سنتهاي اسلامي و انفاق و نيكوكاري كمك كنند.
احمدپور گفت: با اجرايي شدن اين طرح بسياري از مشكلات خانواده هاي تحت پوشش برطرف مي شود.
* توزيع برگ سود سهام عدالت بين مددجويان كميته امداد رشتخوار
خبر ديگري حاكي است برگه سود سهام عدالت بين مددجويان كميته امداد رشتخوار توزيع شد.
آقاجاني معاون كميته امداد با اشاره به اينكه دولت نهم توجه ويژه اي به محرومان دارد، گفت: در بخش 20 هزار نفري جنگل بيش از دو هزار نفر از معلولان، اقشار آسيب پذير و محرومان تحت پوشش كميته امداد برگه سهام عدالت دريافت نمودند.
وي يادآور شد: مددجويان مي توانند با مراجعه به بانك عامل، سود سهام خود را دريافت نمايند.

بخشدار جنگل: تقويت دهياريها موجب عمران و آباداني روستاهاي بخش شده است

رشتخوار- خبرنگار قدس: بخشدار جنگل گفت: دهياريها بايد براي ارائه طرحهاي جامع و درآمدزا كه به اعتبارات دولتي اتكا نداشته باشد، تلاش كنند.
حيدر ميرزابيگي در جمع دهياران اظهار داشت: تهيه تعرفه عوارض مناسب و استفاده از ظرفيتهاي قانوني براي كسب درآمد دهياري با توجه به وضعيت معيشتي ساكنان روستا اهميت زيادي دارد.وي خاطرنشان كرد: تعرفه عوارض هر روستا از سوي دهيار به شورا پيشنهاد مي شود و پس از تصويب شوراي روستا و شوراي بخش و تأييد استانداري قابليت اجرايي دارد.به گفته وي، بهسازي معابر، ساماندهي زمينهاي ورزشي و احداث پاركهاي محلي از جمله طرحهايي است كه در محيط هاي روستايي در دست اجراست.وي بيان داشت: فعاليت دهياران، توسعه مطلوبي در سطح روستاهاي بخش ايجاد كرده است و تقويت دهياريها سبب تحول بزرگ در زمينه عمران و آباداني روستاهاي بخش جنگل شده است.وي گفت: در بخش جنگل 17 دهياري فعاليت دارند.

در مراسم معارفه بخشدار جديد گلبهار عنوان شد ؛ اجراي پروژه كنارگذر چناران خدمت به مردم شهرستان است

چناران- خبرنگار قدس: فرماندار چناران در جلسه معارفه بخشدار جديد گلبهار با اشاره به خدمات بخشدار قبلي در اين شهر گفت: كارهاي زيادي با كمك شركت عمران و بخشداري به انجام رسيده است ولي هنوز كارهاي بيشتري باقي است كه بايد براي انجام آن تلاش كرد.
همچنين در اين جلسه، نماينده مرم چناران در مجلس شوراي اسلامي گفت: مسؤوليت كنوني براي ما يك امتحان است و بايد براي خدمت رساني به مردم تلاش نماييم.
دهقان، اجراي كنار گذر چناران را يكي از دغدغه هاي خود در سالهاي اخير عنوان كرد و با تقدير از فرمانداري شهرستان گفت: اين پروژه چند سالي بود كه به زمين مانده بود ولي در همين چند ماه گذشته با پيگيريهاي فرمانداري اين پروژه اجرايي شد و اين مسأله به معناي خدمت به مردم است.
در پايان اين جلسه از خدمات هدايتي، بخشدار سابق تجليل شد و قاسمي به عنوان بخشدار جديد گلبهار به حاضران معرفي شد.

فرماندار خبرداد؛ بسيج ادارات و نهادهاي مه ولات براي پذيرايي از مسافران نوروزي

مه ولات- خبرنگار قدس: فرماندار مه ولات در جلسه شوراي اداري از آمادگي شهرستان براي استقبال از زائران و مسافران نوروزي خبر داد و گفت: تمام ادارات و نهادهاي شهرستان با بسيج امكانات و تهيه فضاهاي مناسب پذيراي مسافران خواهند بود.
حاجي عرب در ادامه به خدمات دولت در شهرستان اشاره كرد و گفت: در سال جاري در مه ولات 65 ميليارد ريال تسهيلات از سوي بانكها به متقاضيان اعطا شده كه در همين راستا 18 ميليارد ريال سود تسهيلات توسط دولت تأمين شده است.وي همچنين با اشاره به پرداخت سود سهام عدالت به 5500 نفر از سهامداران مه ولات، كسر هر گونه وجهي توسط شعب بانكها و پست بانك را غيرقانوني دانست و متذكر شد: نبايد در زمان پرداخت سود سهام عدالت از مردم وجهي براي ارائه خدمات اخذ شود.
وي همچنين در اين جلسه از مدير كل انتقال خون استان خواست با توجه به نبود مركز انتقال خون در شهرستان مه ولات و تقاضاي گسترده مردمي، نسبت به تأسيس مركز انتقال خون در اين شهرستان اقدام كند.
حاجي عرب در ادامه در چند تذكر به رؤساي ادارات، حضور به موقع در جلسات، صرفه جويي در هزينه هاي جاري، پيگيري جذب اعتبارات عمراني و ارائه گزارش پيشرفت فيزيكي طرحها را متذكر شد.

آرين شهر باز هم لرزيد

بيرجند- خبرنگار قدس: زمين لرزه اي با شدت 3 درجه در مقياس امواج دروني (ريشتر) آرين شهر در خراسان جنوبي را لرزاند.
اين زمين لرزه در ساعت 11 و سه دقيقه ظهر پنج شنبه در حوالي آرين شهر اتفاق افتاد.گفتني است، سال گذشته زلزله 71 بار آرين شهر را لرزاند.

پاي درد دل معلولان جسمي حركتي و روشندل: هيچ كس پاسخگوي مشكلاتمان نيست

خراسان امروز: دو جوان معلول يكي جسمي حركتي و ديگري روشندل، هر دو به اميدي، كمك حال هم شده بودند تا به دفتر مركزي روزنامه قدس برسند و گوشه اي از حرف دلشان را بازگو كنند، شايد مرهمي براي التيام بخشيدن به مشكلاتشان باشد.
يكي از آنان كه گواهي تحصيلات تكميلي رشته حقوق دانشگاه آزاد اسلامي را در دست دارد، خودش را «رضا- ن» متولد سال 1354 معرفي مي كند و مي گويد: با اينكه گرفتن مدرك ليسانس با خط بريل در دانشگاه كارآساني نيست، اما هدفم ادامه تحصيلات و گرفتن مدارك بالاتر است. وي كه همسرش نيز نابيناست، مي افزايد: گر چه زندگي به رغم همه كاستي هايش زيباست، اما مشكلات اقتصادي برخي معلولان چهره زندگي آنان را دستخوش تغييراتي كرده كه درد معلولان را مضاعف مي كند.وي با انتقاد از ضعف فرهنگ پذيرش معلولان در ادارات و شركتها به عنوان يك نيروي كار اظهار مي دارد: متأسفانه هنوز جايگاه معلولان در جامعه به عنوان يك نيروي انساني كارآمد و ماهر، فرهنگ سازي نشده است.وي مسكن و اشتغال را از بزرگترين دغدغه همه معلولان عنوان مي كند و مي گويد: اگر قانون سهم 3 درصدي معلولان از اشتغال ادارات اجرايي شود قطعاً بخشي از مشكلات اين قشر برطرف خواهد شد.
وي با اظهار تأسف از فراموشي اجراي چنين قوانين ارزشمندي مي افزايد: متأسفانه حتي برخي سازمانهاي ذي ربط نيز به عنوان نهاد حامي معلولان در اجراي اين قانون تعلل مي كنند.
* ارسال نامه هاي متعدد و پاسخهاي بي نتيجه
«سليمان- ك» ديگر معلولي كه طبق تأييد بهزيستي داراي معلوليت جسمي حركتي شديد است، مي گويد: بيش از ده ها نامه به استانداري، فرمانداري، بهزيستي، كميته امداد و... ارسال كرده ام، اما پاسخ همه آنها در حد كاغذ باقي مانده است.وي كه اصل و پاسخ همه اين نامه ها را به همراه آورده است، مي گويد: نامه نگاري كه دردي را از ما درمان نمي كند و اي كاش زمينه ملاقات حضوري با مسؤولان فراهم مي شد.وي كه همسرش نيز معلول كم بيناست، مي افزايد: با اينكه با يك روز كار كردن از شدت كمردرد و پا درد توان خارج شدن از منزل را ندارم، اما بايد پشتيبان همسر و خانواده تحت پوشش خود نيز باشم.او هم از مشكل بيكاري و بي خانماني گلايه مي كند و مي افزايد: با توجه به آمار بالاي مددجويان مستمري بگير تحت پوشش بهزيستي هر سال حداكثر سه مرتبه حقوق 20 تا 30 هزار توماني به مدد جويان پرداخت مي شود در حالي كه اين ميزان به هيچ وجه پاسخگوي مخارج زندگي نيست.وي كه بخش زيادي از مكاتباتش براي اشتغال بوده، اظهار مي دارد: هيچ پاسخي از اين نامه نگاري ها عايدم نشده است.
وي در خصوص مشكل مسكن معلولان نيز مي گويد: پيرو توجه بهزيستي به معلولان قرار شده آپارتماني با پرداخت 10 ميليون تومان واگذار شود كه 6 ميليون آن طي سه سال پرداخت شود و معلولان 4 ميليون را به عنوان پيش پرداخت بدهند.وي با اظهار تأسف از اينكه بسياري از معلولان به دليل نداشتن درآمد و پس انداز از پرداخت همين مبالغ ناتوانند، مي افزايد: در حالي كه اجاره يكسال محل سكونتم را پرداخت نكرده ام، اما با فروش تمام وسايل زندگي ام موفق شدم 4 ميليون تومان پيش پرداخت مسكن را واريز نمايم، اما براي تداوم زندگي با اين شرايط درمانده ام.

هشدار معاون دادستان مشهد در خصوص حمل سلاح سرد

خراسان امروز: معاون دادستان عمومي وانقلاب و سرپرست مجتمع قضايي شهيد قدوسي مشهد در خصوص حمل سلاح سرد توسط افراد به ويژه جوانان هشدار داد.
غلامرضا يزدان پرست افزود: متأسفانه امروزه شاهد اين هستيم كه برخي از افراد به دلايل گوناگون به حمل سلاح سرد مانند اشياي تيز و برنده و يا چاقو مبادرت مي كنند.
وي گفت: يكي از مهمترين دلايلي كه توسط اين افراد عنوان مي شود محافظت از خود است كه به هيچ عنوان دليل قانع كننده و معقولي نيست.وي افزود: در بسياري از موارد شاهد آن بوده ايم كه جوانان از چاقو و يا سلاح هاي سرد ديگر به طور اتفاقي استفاده كرده اند و همان استفاده موجب قتل يك نفر شده است.معاون دادستان مشهد خاطرنشان كرد: متأسفانه به دلايل ذكر شده شاهد بروز قتلهاي فراوان اتفاقي و بدون تصميم قبلي هستيم.وي افزود: چند مورد قتل از همين نوع داشته ايم، به طوري كه جواني در يك مشاجره ساده از چاقو استفاده كرده و در يك لحظه به طور ناگهاني و اتفاقي موجب قتل دوستش شده است.وي به جوانان توصيه كرد كه از حمل هر گونه سلاح سرد جداً خودداري كنند تا دچار مخاطره نشوند. يزدان پرست همچنين از والدين خواست تا بر اعمال و كردار فرزندانشان به نحو مطلوب نظارت داشته باشند.

يك مسؤول در سازمان آتش نشاني خبر داد ؛ وقوع 99 حادثه در بيرجند طي دو ماه گذشته

بيرجند- خبرنگار قدس: مدير روابط عمومي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني بيرجند گفت: 99 حادثه در دي و بهمن ماه سال جاري در بيرجند به وقوع پيوسته است.
كارگر افزود: از مجموع حوادث ياد شده 51 مورد مربوط به دي ماه است كه از اين تعداد ( 13 مورد حريق مايعات، 10 مورد حريق خشك، 8 مورد حريق خودرو، 6 مورد نشت گاز، 2 مورد حبس در آسانسور، 2 مورد برخورد خودرو و تصادف، 5 مورد حريق برقي، 2 مورد حبس در منزل، يك مورد ريزش چاه، يك مورد به دام انداختن حيوان و يك مورد گير كردن انگشتر دردست بوده و تعداد 9 نفر از شهروندان در اين حوادث مصدوم شدند.وي همچنين گفت: از اين 99 حادثه، 48 مورد مربوط به بهمن ماه است كه از اين حوادث، 21 مورد در منازل مسكوني، 4 مورد در اماكن تجاري، 10 مورد در اماكن عمومي، 5 مورد حادثه خودرو، 2 مورد حادثه در محوطه باز، 2 مورد در اماكن دولتي و يك مورد در مكان آموزشي بوده است.وي از شهروندان خواست با رعايت اصول ايمني از بروز حوادث و خسارتهاي مالي و تلفات جاني جلوگيري كنند.

چه خبر

مشهد: مدير بهره برداري سازمان حمل و نقل و ترافيك مشهد گفت: مسير برگشت ويژه اتوبوس در خيابان امام رضا(ع) به زودي اجرا خواهد شد.
پوريا محمديان اظهار داشت: با تصويب شوراي هماهنگي ترافيك استان خراسان رضوي مسير برگشت ويژه اتوبوس در خيابان امام رضا(ع) حد فاصل ميدان 15 خرداد تا ميدان بيت المقدس به طول 2 هزار و 250 متر به زودي اجرا مي شود.
وي هدف از اجراي اين مسير را فراواني تقاضاي سفر با اتوبوس و تعداد اتوبوس عبوري يك اتوبوس در دقيقه در اين محدوده عنوان كرد.
اسفراين: يك دوره مسابقه كشتي آزاد و فرنگي چهارجانبه با شركت تيمهايي از شهرستانهاي نيشابور، فاروج، سبزوار و اسفراين در محل سالن ورزشي شهيد مراديان اين شهرستان برگزار گرديد.
اين مسابقات در رشته كشتي آزاد در 7 وزن و در رشته فرنگي نيز در 6 وزن برگزار شد.
خراسان رضوي: كارگاه هم انديشي كميته هاي برنامه درسي استانهاي خراسان رضوي، شمالي و جنوبي، سيستان و بلوچستان، سمنان و گلستان در سال اجتماعات مركز رفاهي شماره يك فرهنگيان مشهد برگزار گرديد.در اين جلسه حجة الاسلام والمسلمين دكتر دوعلم مشاور وزير و مديركل دفتر برنامه ريزي و تأليف كتابهاي درسي وزارت آموزش و پرورش گفت: مديريت طرح توليد برنامه درسي ملي در تلاش است تا زمينه مشاركت افراد مطلع در توليد برنامه درسي ملي را فراهم كند.
* رئيس شوراي قضايي ويژه شرق كشور گفت: پيروزي مردم غزه وعده الهي بود.سيد حسن شريعتي افزود: مقاومت و پايداري آنها در برابر رژيم غاصب صهيونيستي نصرت الهي را در پي داشت.
* دادستان عمومي و انقلاب مشهد در نشست مشترك با مسؤولان و كارشناسان روابط عمومي دادگستري خراسان رضوي گفت: روابط عمومي بازوي توانمند نظام مديريتي است.
غلامحسين اسماعيلي با اشاره به ويژگيهاي كار روابط عمومي گفت: حوزه روابط عمومي حوزه اي است كه كار حساس و ويژه اي برعهده دارد، بدين معني كه در واقع پل ارتباطي بين درون و برون سازمان است.وي افزود: روابط عمومي، هم بايد تلاشهاي درون سازماني را به مردم منتقل كند و هم در جهت كسب رضايت و اعتماد سازي مردم نسبت به مجموعه عمل كند و نظرات مردم را به مسؤولان يك سازمان منتقل كند.
* مسؤولان قضايي خراسان رضوي در ملاقات عمومي به مشكلات مردم رسيدگي كردند.براساس اين خبر، مسؤولان دادگستري استان در ملاقات عمومي با مراجعان به 79 پرونده و درخواست رسيدگي كردند.
در اين ملاقاتها حجة الاسلام والمسلمين سيد حسين شريعتي رئيس كل دادگستري با رسيدگي به 12 پرونده، غلامحسين اسماعيلي دادستان عمومي و انقلاب مشهد با رسيدگي به 37 پرونده، حجة الاسلام والمسلمين صالحي نيا با رسيدگي به 2 پرونده و خوش همدم نماينده ويژه قوه قضائيه در استان با رسيدگي به 28 درخواست، دستورات قانوني لازم در خصوص هر پرونده و درخواست را صادر كردند.
* روابط عمومي دادگستري خراسان رضوي موفق به كسب رتبه برتر اطلاع رساني در ميان دادگستري هاي سراسر كشور شد.
* روابط عمومي شركت مخابرات خراسان رضوي اعلام كرد: از ابتداي سال جاري تاكنون بيش از 25 ميليون و 362 هزار تماس مردمي با مركز اطلاعات 118 مشهد برقرار و به آنان پاسخگويي شده است.اين خبر حاكي است، تعداد تماسهاي مردمي با مركز 17 مشهد نيز در اين مدت بيش از 159 هزار و 947 مورد بوده است.
نيشابور: مديركل نظارت و ارزيابي دانشگاه آزاد اسلامي ضمن ابراز رضايت از فعاليتهاي فرهنگي انجام شده در دانشگاه آزاد واحد نيشابور گفت: برگزاري نماز جمعه، حضور مداوم و مستمر ائمه جمعه اين شهرستان در اين دانشگاه، ساخت دو مسجد و انجام چندين فعاليت فرهنگي شاخص و ابتكاري در اين واحد، موجب گرديده تا اين مركز آموزش عالي يكي از موفق ترين واحدهاي دانشگاهي در سراسر كشور باشد.
حجة الاسلام رضا رستمي اظهار داشت: اجراي طرحهاي تازه و خلاقيت در برگزاري برنامه هاي فرهنگي، از ضروري ترين اقدامهايي است كه مسؤولان دانشگاهها بايد مدنظر داشته باشند.

هدف

برگزاري مسابقات ورزشي در سلامي
سلامي- خبرنگار قدس: مسابقات واليبال آموزشگاه هاي شهرستان خواف كه با شركت 8 تيم برگزار شده بود، با قهرماني تيم آموزشگاه حاج حسين ابراهيم باي به كار خود پايان داد. در اين مسابقات، تيم مدرسه ولايت فقيه و تيم سربداران حسن آباد به مقام دوم و سوم دست يافتند و آموزشگاه شهداي سلامي، كاپ اخلاق را از آن خود كرد.همچنين در مسابقات فوتسال آموزشگاه هاي خواف، آموزشگاه اديب احمدآباد بر سكوي قهرماني ايستاد.

مسابقات قهرماني موتورسواري استان در بردسكن
اسفراين- خبرنگار قدس: رئيس اداره تربيت بدني شهرستان بردسكن گفت: مسابقات موتورسواري قهرماني استان در رشته موتور كراس در محل پيست موتورسواري شهرستان بردسكن برگزار شد. محمد شايگان گفت: اين مسابقات با حضور 65 نفر شركت كننده از شهرستانهاي مشهد، بردسكن، سبزوار، نيشابور و تربت حيدريه برگزار شد كه در كلاس 125 سي سي سيد سعيد منصوري از نيشابور، اصغر مولايي از سبزوار و سيد حجت حسيني از مشهد به مقامهاي اول تا سوم دست يافتند.
وي افزود: در كلاس 250 سي سي نيز علي بهروز زاده از مشهد، اكبر بروشكي از مشهد و ميثم قرائي از نيشابور مقامهاي اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

كوتاه از ورزش سبزوار
سبزوار- خبرنگار قدس: يك دوره مسابقات فوتسال با شركت 144 ورزشكار در قالب 12 تيم در سالن ورزشي شهيد كاوه شهر سلطان آباد برگزار گرديد.در اين دوره از مسابقات كه توسط هيأت فوتبال و با همكاري تربيت بدني بخش خوشاب برگزار شد تيم پارسا با نتيجه دو بر يك مقابل شهرداري به پيروزي رسيد و عنوان قهرماني را كسب نمود و تيمهاي شهرداري و جزيره به ترتيب دوم و سوم شدند. در پايان جوايزي به تيمهاي برتر اهدا گرديد.
* تنيس روي ميز
همچنين يك دوره مسابقات تنيس روي ميز با شركت 10 ورزشكار در شهر سلطان آباد برگزار گرديد.
در اين مسابقات كه توسط هيأت تنيس روي ميز بخش خوشاب برگزار شد. مجيد سلطان آبادي و حامد وحيديان از گروه «الف» و جلال عزتي و ابراهيم قرباني از گروه «ب» به مرحله نهايي راه يافتند.در مرحله نيمه نهايي نيز حامد وحيديان و مجيد سلطان آبادي با غلبه بر حريفان به فينال مسابقات صعود نمودند و در بازي فينال حامد وحيديان حريف خود را شكست داد و عنوان قهرماني مسابقات را كسب نمود. مجيد سلطان آبادي و جلال عزتي نيز دوم و سوم شدند.
* شطرنج مدير آموزش و پرورش سبزوار نيز از برگزاري مسابقات شطرنج بين آموزشگاه هاي شهرستان خبر داد.
وي افزود: اين مسابقات در سه مقطع ابتدايي، راهنمايي و متوسطه با حضور 36 تيم از مدارس سطح شهرستان و به صورت دوره اي و انفرادي برگزار گرديد.براساس اين خبر، در مقطع ابتدايي دبستان خرازي، دبستان امام حسين(ع) و محمد امين به ترتيب اول تا سوم شدند.
در مقطع راهنمايي مدرسه راهنمايي تيزهوشان، شاهد 3 و مدرسه امام حسين(ع) به ترتيب اول تا سوم شدند.
در مقطع متوسطه نيز دبيرستان شهيد بهشتي، نمونه باقرالعلوم و هنرستان ديواندري به ترتيب مقام اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.خبر ديگري حاكي است مسابقات اسكيت آموزشگاه هاي شهرستان سبزوار برگزار شد.
اين دوره از مسابقات با حضور 21 تيم از مدارس سطح شهرستان در 3 مقطع ابتدايي، راهنمايي و متوسطه و به صورت دوره اي و انفرادي برگزار گرديد.
در پايان مسابقات در مقطع ابتدايي دبستان سما يك دبستان شريعتي و شاهد 7 به ترتيب مقام اول تا سوم را به دست آوردند.در مقطع راهنمايي مدرسه راهنمايي بعثت، شاهد 3 و تيم مدرسه امام حسين(ع) به ترتيب مقام اول تا سوم را كسب كردند.
در مقطع متوسطه دبيرستان سماء 5 ، دبيرستان دكتر شريعتي و هنرستان ديواندري به ترتيب اول تا سوم شدند.

درخشش دانش آموزان نهبندان در مسابقات ورزشي «داژ بال» خراسان جنوبي
نهبندان - خبرنگار قدس: مسؤول تربيت بدني آموزش و پرورش نهبندان از درخشش دانش آموزان ورزشكار اين شهرستان در اولين دوره از مسابقات ورزشي «داژ بال» استان خراسان جنوبي خبر داد.
حسين عليپور گفت: تيمهاي دانش آموزي دختر مقاطع ابتدايي و راهنمايي شهرستان نهبندان موفق به كسب رتبه دوم استان در نخستين دوره مسابقات ورزشي «داژ بال» شدند.
وي افزود: در ميان تيمهاي ورزشي شركت كننده تيم مقطع ابتدايي شهرستان نهبندان با تركيب «مهتا فرزانه،فاطمه آذرجو، فاطمه خسروي شاد، محبوبه قنبري، فاطمه زارعي و تيم اعزامي اين شهرستان در مقطع راهنمايي با تركيب افسانه اردوني، مريم مولايي، سيمين عاطفه دوست، فاطمه سليمي و زهرا سليمي با شكست مدعيان در نخستين دوره رقابتهاي ورزشي «داژبال» به مقام دوم استان دست يافتند.

پايان مسابقات تنيس روي ميز شهر خرو
خرو- خبرنگار قدس: مسؤول پايگاه بسيج مسجد جامع خرو سفلي گفت: يك دوره مسابقه تنيس روي ميز در دو گروه سني نوجوانان و جوانان با حضور 40 ورزشكار برگزار شد.
سيد جواد حسيني افزود: در گروه نوجوانان، علي ميردوست، احمد سلامي و در گروه جوانان سيد محمود حسيني، سيد علي حسيني و مهدي خروي برترينهاي اين مسابقات بودند.

شنبه|ا|3|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 232]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن