تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر (ع):هر چیزی قفلی دارد و قفل ایمان مدارا کردن و نرمی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813162695




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نيويورك پست سرانجام از سياه پوستان آمريكا عذرخواهي كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نيويورك پست سرانجام از سياه پوستان آمريكا عذرخواهي كرد
نيويورك - به دنبال موج گسترده اعتراضات مردمي به چاپ كاريكاتوري در روزنامه "نيويورك پست" كه در آن "باراك اوباما" به ميمون سياه مرده اي تشبيه شده بود، گردانندگان روزنامه از مردم آمريكا بويژه سياه پوستان اين كشور عذرخواهي كردند.


نيويورك پست در بيانيه روز جمعه خود گفته است: چاپ كاريكاتور مذكور به منظور القاي چنين مطلبي نبوده است.
اين روزنامه كه عموما بازگو كننده ديدگاه هاي محافل صهيونيستي است، روز چهارشنبه با انتشار كاريكاتوري، اوباما را به ميمون سياهي تشبيه كرده بود كه توسط پليس كشته مي شود. اين كاريكاتور خشم سياهان آمريكا را برانگيخت.
ماجرا از اين جا شروع شد كه روز سه شنبه رسانه هاي آمريكايي خبر مربوط به ميموني را منتشر كردند كه بعد از سال ها وفاداري نسبت به صاحب خود، بطور ناگهاني به او حمله كرده و قصد كشتن او را داشت كه با مداخله پليس، صاحب ميمون نجات پيدا كرده و ميمون نيز به ضرب گلوله پليس از پاي در مي آيد.
روزنامه نيويورك پست كاريكاتوري از ميمون سياه نقش بر زمين شده اي را منتشر كرد كه دو پليس كه تفنگ هاي خود را روي سر او گرفته بودند، با خود مي گفتند: "حالا بايد يك نفر ديگر را پيدا كنيم تا طرح بهبود اقتصادي تازه اي بنويسد."
اين جمله اشاره اي مستقيم به طرح بهبود اقتصادي اوباما بود كه در همان روز عملا اجرايي شد.
انتشار اين كاريكاتور بلافاصله در ميان گروه هاي سياسي حامي سياه پوستان، واكنش و جنجال هاي گسترده اي را به راه انداخت و تعدادي از رهبران اين گروه ها با تاكيد بر اينكه اوباما رييس جمهوري اين كشور كسي است كه طرح اخير بهبود اقتصادي را تنظيم كرده، گفتند كه نيويورك پست، اوباما و سياه پوستان اين كشور را به ميمون تشبيه كرده و از گردانندگان آن خواستند تا از كليه سياه پوستان معذرت خواهي كند.
گردانندگان اين روزنامه اسرائيلي - آمريكايي، ابتدا بهاي چنداني به اعتراضات و تظاهرات ندادند و حتي با چاپ مقاله اي ، "ال شارپتون" رهبر سياه پوست اين اعتراض ها را يك فرصت طلب خواندند و گفتند كه او براي كسب وجهه سياسي به هر جنجالي كه بتواند، متوسل مي شود.
اما بالا گرفتن اين تظاهرات و گسترش آن به ايالت هاي مختلف آمريكا، سبب شد كه سردبير روزنامه مذكور با انتشار بيانيه اي، ضمن تاكيد بر اين نكته كه قصد گردانندگان روزنامه از چاپ اين كاريكاتور به هيچوجه القاي چنين مطلبي نبوده، از كليه مردم آمريكا عذر خواهي كند.
سياه پوستان آمريكايي گفته اند كه براي مجازات قانوني اين روزنامه، به اعتراض هاي خود ادامه مي دهند.
اروپام2253 / 360

شنبه|ا|3|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن