تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه سپرى است از آفت هاى دنيا و پرده اى است از عذاب آخرت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816416289




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش خبري مهر/معابر شهر كرمان؛ حامل بار ترافيكي جاده هاي ترانزيتي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش خبري مهر/معابر شهر كرمان؛ حامل بار ترافيكي جاده هاي ترانزيتي
كرمان - خبرگزاري مهر: عبور كمربندي از معابر درجه يك شهر كرمان سبب شده است بار ترافيكي حمل و نقل جاده هاي جنوب و جنوب شرق كشور به ترافيك شهري كرمان منتقل شود و احتمال وقوع تصادفات منجر به فوت افزايش يابد.

به گزارش خبرنگار مهر در كرمان، استان كرمان به دليل قرار گرفتن در مسير ترانزيتي حمل و نقل كشور و متصل كردن راههاي جنوب و جنوب شرق كشور به آسياي ميانه و استانهاي مركزي از اهميت خاصي در بخش ترانزيت جاده اي به خصوص در حمل و نقل كالاهاي وارداتي و صادراتي از بنادر جنوبي و مرزهاي شرقي به ساير مناطق كشور برخوردار است.

يكي از اركان ساختار ترافيكي هر شهر وجود كمربندي خارج از شهر و انتقال بار ترافيكي جاده اي به خصوص در زمينه ماشينهاي سنگين از جمله اتوبوس و كاميونهاي حمل و نقل بار است كه شهر كرمان عملا به دليل گسترش شهر و عدم تدبير مسئولان سابق استان در دوره هاي مديريتشان از داشتن كمربندي بي بهره است، در واقع مسيري كه قبلا به عنوان كمربندي شهر كرمان ناميده مي شد امروز با وجود تقاطع هاي متعدد در مراكز بالقوه جمعيتي شهر به خصوص شهركهاي پر جمعيت قرار گرفته است و عملا كمربندي كرمان به معبر درجه يك شهري تبديل شده است.

كم عرض بودن اين كمربندي در بسياري از مناطق شهر به خصوص در سه راه "سيلو" سبب شده است در اكثر زمانها در طول شبانه روز در اين نقطه از شهر شاهد وجود بار سنگين ترافيك جاده اي در درون شهر باشيم و عدم وجود تقاطعهاي غير همسطح و همچنين عدم وجود پلهاي عابر پياده در مناطق مختلف عملا شرايط بالقوه اي را براي افزايش بار ترافيكي و احتمال وقوع تصادف ايجاد كرده است.

هر چند كه در ماههاي اخير اقدامات چشمگيري در زمينه ساخت رينگ عبوري كنار گذر شهر كرمان و خارج كردن كمربندي از داخل شهر انجام شده اما اين پروژه ها همچنان به كندي در حال اجرا هستند.

با پيگيريهاي استانداري كرمان بودجه ساخت رينگ كنار گذر كرمان در بودجه سال 88 گنجانده شده است و پس سالها به نظر مي رسد سرانجام در خصوص ساخت اين كمربندي اقدام عملي و اختصاص بودجه ملي انجام خواهد شد.

اما در كوتاه مدت و با توجه به نزديك بودن فصل برداشت محصول مناطق جنوبي استان كرمان و افزايش تعداد مسافرتها در ايام نوروز، بايد اقدامات عملي و اصولي توسط راهنمايي و رانندگي براي كاهش ميزان خطر عبور خودروها به خصوص وسايل نقليه سنگين انجام شود.

در حال حاضر عملا در بسياري از تقاطعها با وجود چراغهاي خطر راهنمايي و رانندگي، رانندگان به اين اعلام توجه لازم را ندارند و بارها شاهد تصادف وسايل نقليه سبك و حتي عابرين پياده با ماشينهاي سنگين بوده ايم كه اين مسئله به خصوص در بلوار امام خميني و تقاطعهاي چهار راه بازرگاني و سه راه سيلو در سال جاري سبب بروز تصادفات مرگ بار شده است.

يكي از مهمترين مواردي كه موجب كاهش تصادفات در اين كمربندي مي شود حضور گسترده و موثر پليس به خصوص در تقاطع ها و كنترل سرعت در اين كمربندي است.

اما عملا به دليل عدم رعايت قانون توسط رانندگان عبوري از ورودي هاي قسمت جنوبي به ورودي هاي غربي كه مسير هاي شرقي و جنوب شرق كشور را به استانهاي مركزي و تهران متصل مي كنند شاهد تخلفات گسترده از سوي رانندگان هستيم.

متاسفانه كمربندي كرمان كه به يكي از خيابانهاي درجه يك شهري كرمان تبديل شده است بار ترافيك جاده اي بنادر جنوبي و جنوب شرقي كشور از استانهاي سيستان و بلوچستان و هرمزگان به مناطق مركزي كشور و حتي آسياي ميانه را تحمل مي كند و درنهايت ريسك اين افزايش ترافيك و تصادفات مرگبار بخصوص توسط ماشين هاي سنگين را شهروندان كرمان متحمل شده اند.

در اين ميان قرار گرفتن انبارهاي شركت نفت، اداره كل راه و ترابري، اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي كرمان، پايانه حمل و نقل مسافر و اداره كل گمرك استان در مركز شهر و در نزديكي مراكز جمعيتي سبب شده است عملا ماشين هاي سنگين در معابر شهري تردد كنند كه در نهايت ترافيك شهري را افزايش مي دهد و ميزان تصادفات ماشين هاي سنگين با خودروهاي شهري را افزايش داده است.

پايانه مسافربري شهر كرمان نيز در يكي از پر ترافيك ترين مراكز شهر كرمان قرار گرفته است و در واقع به دليل قرار گرفتن در مركز بالقوه جمعيتي و قرار گرفتن مراكز تفريحي و تجاري در نزديكي از پايانه مسافربري ترافيك بسيار سنگين شده است.

هر چند كه ساخت پايانه مسافربري شهر كرمان نيز براي حل اين مشكل در دست انجام قرار گرفته است و اين پروژه آغاز شده اما در ماههاي اخير خبري از اتمام پروژه و بهره برداري از آن داده نشده است.

در اين ميان به دليل نبود سامانه هاي رفاهي و اسكان ماشينهاي سنگين در ورودي هاي شهر كرمان شاهد حضور و توقف ماشين هاي سنگين در شهر هستيم و اين درحالي است كه تنها در ورودي غربي كرمان و در فاصله حدود 15 كيلومتري از شهر تنها يك مجموعه رفاهي ماشين هاي سنگين قرار دارد.

رئيس راهنمايي و رانندگي كرمان نيز در اين زمينه مي گويد: مشكل كرمان يك معضل اساسي در ساختار ترافيك شهري و جاده اي است و عبور وسايل نقليه سنگين از معابر درجه يك شهري را افزايش داده است.

سرهنگ علي سليم نيا با اشاره به افزايش ترافيك به دليل قرار گرفتن كمربندي در معابر شهري افزود: تردد وسايل نقليه از كمربندي شهر كرمان كه در درون شهر واقع شده است روزانه شاهد عبور 4 تا 6 هزار ماشين سنگين از معابر شهري هستيم.

وي گفت: عبور اين حجم خودرو سنگين مشكلات و معضلات بسيار ترافيكي در كمربندي ايجاد كرده است كه در كنار آن وجود پايانه حمل و نقل، انبار شركت نفت و گمرك نيز موجب افزايش تعداد تردد ماشين هاي سنگين شده است.

سرهنگ سليم نيا عنوان كرد: معابر كرمان ظرفيت تردد اين تعداد خودرو سنگين را ندارد و عملا با مشكل ترافيكي مواجه هستيم.

وي گفت: طبق آمار تصادفات منجر به فوت از پزشكي قانوني در 10 ماه اول سال جاري در درون شهر 238 نفر به دليل تصادف فوت كرده اند.

سرهنگ سليم نيا افزود: از 238 مورد تصادف منجر به فوت 23 درصد تصادفات معابر شهري مربوط به ماشين هاي سنگين مي باشد كه با توجه به تناسب بين تعداد تردد ماشين هاي سنگين و سبك تعداد تصادفات منجر به فوت در كرمان كه ماشين هاي سنگين در آنها نقش مستقيم داشته اند بالا است.

وي افزود: بايد در اجراي پروژه هاي مربوط به راهها كارشناسي بيشتري صورت گيرد زيرا در چند پروژه مانند يكي از پل هاي مسير كرمان - باغين به دليل كمي ارتفاع پل بارهاي حجيم اما در حد استاندارد جاده اي براي تردد با مشكلات متعددي روبرو شدند و در نهايت مجبور به اصلاح از طريق گود برداري جاده زير پل شديم و همچنين در پل باغين نيز به دليل پيچ و زاويه نامناسب پل شاهد بروز مشكلات متعددي هستيم كه نشان از لزوم توجه بيشتر و كارشناسي در ساخت اين معابر دارد.

وي گفت: پل باغين كه در يكي از مسيرهاي اصلي استان قرار گرفته است بار ترافيكي ماشين هاي سنگين سيرجان و كرمان به مناطق مركزي كشور را برعهده دارد درحاليكه در ساخت آن زاويه مناسب در نظر گرفته نشده است.

معاون فني راه و ترابري كرمان نيز با اشاره به آغاز ساخت كمربندي كرمان در اين زمينه گفت: در حال حاضر كار ساخت كمربندي هاي شرقي، غربي و جنوبي استان كرمان در حال انجام است.

محمد كارآموزيان با اشاره به اينكه در سالهاي گذشته در اين خصوص هيچ اقدامي صورت نگرفته است، گفت: دليل اصلي تاخير در ساخت كمربندي كرمان وجود ساير پروژه هاي اولويت دار بوده، اما با توجه به بالا رفتن ترافيك شهري در طول سالهاي اخير از اواخر سال 86 كار مطالعاتي ساخت اين محورها آغاز شده است.

وي تصريح كرد: براي ساخت اين كمربندي ها بايد به دليل پر هزينه بودن از بودجه هاي ملي استفاده شود كه در همين زمينه در بودجه سال آتي با پيگيري استانداري اين پروژه در نظر گرفته شده است كه اميدورايم تصويب و در سال آينده اختصاص يابد.

وي گفت: بودجه مورد نياز ساخت اين پروژه ها تاكنون از دو پروژه "چترود - راور" و "ماهان - كرمان" تامين شده است اما براي به نتيجه رسيدن و بهره برداري اين كمربندي هاي بايد اعتبار مورد نظر از منابع ملي اختصاص يابد.

شنبه|ا|3|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 210]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن