تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بلا را برطرف مى كند و مؤثرترينِ داروست. همچنين، قضاى حتمى را برمى گرداند و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816294380




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديرعامل رجا: سال آينده 23ميليون نفر با قطار مسافرت خواهند كرد تاكنون 22درصد از ناوگان در اختيار بخش خصوصي قرار گرفته است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مديرعامل رجا: سال آينده 23ميليون نفر با قطار مسافرت خواهند كرد تاكنون 22درصد از ناوگان در اختيار بخش خصوصي قرار گرفته است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: راه و ساختمان

ناوگان ريلي كشور از ابتداي سال تاكنون 27 ميليون مسافر را جابه‌جا كرده است و پيش‌بيني مي‌شود تعداد سفرهاي ريلي براي سال آينده به 33 ميليون نفر برسد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اسدالله كريمي ـ مديرعامل شركت مسافربري رجا از توسعه ناوگان ريلي كشور، انجام سفرهاي بيشتر از طريق اين ناوگان و تلاش براي واگذاري ناوگان ريلي به بخش خصوصي خبر مي‌دهد.

به گفته مديرعامل شركت مسافربري رجا كمترين حادثه در حال حاضر در حمل و نقل ريلي كشور رخ مي‌دهد به‌طوريكه از 27 ميليون مسافري كه امسال قطار را براي سفرهايشان انتخاب كرده‌اند هيچ كدام دچار حادثه جدي نشده‌اند.

او با اشاره به اينكه حمل و نقل ريلي يكي از ايمن‌ترين راه‌هاست، از بيمه شدن مسافران ريلي در طول سفر خبر داد و افزود: همه مهمانداران، سرمهمانداران و پرسنل ناوگان ريلي براي ايجاد ايمني بيشتر مسافران موظفند دوره‌هاي آموزش كمك‌هاي اوليه را ببينند.

همچنين در هر 100 كيلومتر ايستگاه‌هاي بين راهي وجود دارد و با همكاري اورژانس كشور اين امكان فراهم شده است تا در صورت وقوع حادثه براي مسافران، مصدومان از طريق اين ايستگاه‌ها به سرعت به بيمارستان و مراكز درماني اعزام شوند.

به گفته او در حال حاضر چهار درصد سفرها را حمل و نقل ريلي كشور پوشش مي‌دهد كه براساس پيش‌بيني‌ها اين رقم بايد به 17 درصد برسد.

كريمي با اشاره به واگذاري ناوگان ريلي به بخش خصوصي گفت: تاكنون 22 درصد از ناوگان در اختيار بخش خصوصي قرار گرفته است كه البته جذب بيشتر بخش خصوصي در دستور كار سال آينده ما قرار دارد و در اين رابطه مذاكراتي نيز با نهادها و موسسات خصوصي انجام گرفته است كه تعدادي از آن‌ها براي خريد بخشي از ناوگان ريلي كشور اعلام آمادگي كرده‌اند.

به گفته كريمي طبق برنامه پنجم توسعه مشاركت بخش خصوصي در حمل و نقل ريلي بايد به 75 درصد برسد و اين در حالي است كه در حال حاضر تنها 22 درصد از اين ناوگان را بخش خصوصي در اختيار دارد.

وي درباره گلايه‌هاي مسافران از حمل و نقل ريلي گفت: مهمترين مشكل مسافران كمبود بليت است كه آن‌هم به دليل كمبود ناوگان ماست. قيمت ارزان و ايمني بالاتر قطار تمايل به استفاده از قطار را افزايش داده است.

مديرعامل رجا با اشاره به اينكه برخي ديگر از انتقادها به فرسوده بودن واگن‌ها مربوط مي‌شود، گفت: متوسط عمر ناوگان حمل و نقل ريلي 26 سال است و طبيعتا فرسودگي مشكلات خاصي دارد كه موجب نارضايتي مسافران مي‌شود.

به گفته كريمي، سومين عامل نارضايتي مسافران تاخيرهاي قطار است.

وي دراين باره گفت: برخلاف ساير حمل و نقل‌ها سعي كرده‌ايم تاخيرها را در مبادي و حركت‌ها به صفر برسانيم اما در طول مسير به دليل نقص فني يا تلاقي با قطارهاي باري و مسافري تاخير وجود دارد چراكه هنوز بيشتر خطوط ريلي ما يك طرفه است.

وي در ادامه گفت: اما در وزارت راه گسترش خطوط ريلي برنامه‌ريزي شده است و علاوه بر اين شركت قطار ايران در پي آن است كه قطارهايي با سرعت 200 كيلومتر در ساعت را به ناوگان اضافه كند. در همين حال زيرساخت‌هايي از جمله برقي كردن مسير نيز در برنامه‌ها قرار دارد.

او به مسافران نوروزي اين نويد را داد كه بيش از 700 نمايندگي در سطح كشور براي فروش بليت فعال خواهند شد و حتي در شهرهايي كه ريل وجود ندارد اقدام به فروش بليت مي‌كنند.

به اعتقاد كريمي، حمل و نقل ريلي يكي از مهمترين بخش‌هايي است كه توجه به آن دستيابي به ايمني راه را تامين مي‌كند و برگزاري كنفرانسي تحت همين نام بستر مناسبي براي همكاري ارگان‌ها جهت ايجاد راه‌هاي ايمن براي مسافران محسوب مي‌شود.

انتهاي پيام

شنبه|ا|3|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 246]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن