تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن كم خوراك است و منافق پرخور.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805675532




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معرفي برگزيدگان/ويژگي جشنواره فيلم 100 احيا تفكر در جوانان است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: معرفي برگزيدگان/ويژگي جشنواره فيلم 100 احيا تفكر در جوانان است
رئيس حوزه هنري در مراسم اختتاميه ششمين جشنواره فيلم 100 ويژگي اين جشنواره را احيا تفكر در جوانان توصيف كرد كه از تهاجم فرهنگي جلوگيري مي‌كند.

به گزارش خبرنگار مهر،‌ مراسم اختتاميه ششمين جشنواره فيلم 100 جمعه دوم اسفند‌ماه در تالار انديشه حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي برگزار شد.

حسن بنيانيان رئيس حوزه هنري در ابتداي اين مراسم با اشاره به نياز تفكر و انديشه‌ورزي در نسل جوان گفت: ويژگي جشنواره فيلم 100 اين است كه هنرمندان بايد ساعت‌ها تفكر كنند. نوجوانان و جوانان بايد تفكر كردن را با ابزار هنر بياموزند. احياء تفكر در جوانان به انديشه انقلاب اسلامي كمك كرده و از تهاجم فرهنگي جلوگيري مي‌كند.

وي ادامه داد: اينكه جوانان با ابزار هنر تفكر را در 100 ثانيه ارائه دهند باعث ساعت‌ها تفكر و انديشه در خالقان اثر شده است. اميدوارم با كمك عزيزان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران آثار برگزيده جشنواره پخش شود تا اين روند ابزاري براي اعتلاي فرهنگي ما و مبارزه با تهاجم فرهنگي باشد.

سپس بعد از اجراي حركات فرمي با مضمون پيروزي انقلاب اسلامي، مسعود خاتمي رييس جمعيت هلال احمر ايران با اشاره به حضور هلال احمر به عنوان يك اعلام نياز براي حضور در كنار صاحبان و اهالي هنر گفت: جمعيت‌ هلال احمر و جمعيت‌هاي غيردولتي در جهان اهدافي را انتخاب كرده‌اند كه بايد به تغييرات رفتاري منجر شود. وظيفه تسكين آلام بشري در دستور اين جمعيت‌هاي مردمي است كه جمله‌اي كلي است و بايد فراخور نيازهاي هر جامعه‌اي تفسير و تبيين شود.

وي افزود: چيزي كه امروز نياز داريم بهره‌برداري از فرهنگ غني اسلام براي كمك به همنوع است. متأسفانه ما در اين مسائل مشكل داريم و معتقديم عزيزان در هنر با ملموس كردن وقايع براي انسان‌ها مي‌توانند در تغيير رفتاري مورد نظر كمك كنند. ترويج فرهنگ نوعدوستي و كمك به هم، بزرگداشت و كرامت انسان‌ها، تربيت كودكان و نوجوانان براي كمك به يكديگر و احترام به بزرگان و مسائل ديگر با كمك هنرمندان به راحتي محقق مي‌شود.

وي در پايان سخنان خود تأكيد كرد: ايران و مردم آن با پتانسيلي كه دارند مي‌توانند در شعائر بزرگ انساني الگوي تمام كشورهاي جهان باشند.

بعد از اين سخنان عليرضا افشار معاون اجتماعي فرهنگي وزير كشور با اشاره به لزوم توجه به سه نكته مهم در جشنواره فيلم‌هاي 100 ثانيه‌اي گفت: نكته اول اين است كه متأسفانه عرصه عرضه مطلوب براي فيلم‌هاي كوتاه نداريم و تنها صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران است كه مي‌تواند از آثار ارزنده اين جشنواره استفاده كند. اگر توافق مشترك با سيما براي پخش اين آثار انجام شود خيلي ارزشمند خواهد بود زيرا صاحبان آثار دوست دارند آثارشان عرضه و به مردم منعكس شود.

وي با اشاره به فقدان پرداخت به آسيب‌هاي اجتماعي در ششمين جشنواره فيلم 100 افزود: آثار حاضر كمتر به آسيب‌هاي اجتماعي پرداخته‌اند و ما نياز داريم مسئولان، مردم و نهادهاي مختلف به آن بپردازند تا هنجارهاي اجتماعي‌ در شأن انقلاب اسلامي قرار گيرد. خواهش بنده اين است كه ميان هنرمندان و معاونت اجتماعي فرهنگي وزارت كشور و نهادهاي ديگر بر سر موضوعاتي نظير اعتياد و مشكلات خانواده‌ها تعامل بيشتر وجود داشته باشد.

مسئول كميته فرهنگي انتخابات دهم رياست جمهوري گفت: با ستاد جشنواره فيلم 100 توافق كرده‌ايم تا از طريق فراخواني هنرمندان را دعوت به ساخت فيلم‌هايي در حوزه اخلاق انتخاباتي كنيم. خوب است فيلم‌هاي كوتاه در اين بخش داشته و انتخاباتي بر اساس موازين انقلابي و اسلامي داشته باشيم.

در ابن بخش از مراسم و بعد از اجراي بخش دوم حركات فرم، فاضل نظري دبير ششمين جشنواره فيلم 100 راه ماندن در دنياي پرشتاب و بي‌صبر امروز را ايجاز ذكر كرد و گفت: در اين دنيا ايجاز دريچه‌اي است براي ديدن و روزگار امروز روزگار تذكر و اشاره به انسان است.

وي اظهار داشت: سينماي 100 اكنون به قالبي شاخص و گونه‌اي ناب و ابزاري پركاربرد تبديل شده تا به بيان فزوني‌ها و كاستي‌هاي دنياي امروز و حقيقت‌هاي دنيا بپردازد. جشنواره در بخش‌هاي بين‌الملل، اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و پايداري برگزار شد. سال آينده قرار است اين جشنواره با پيام سينماي اخلاق فعاليت خود را انجام دهد.

بعد از اجراي بخش سوم حركات فرم، طهماسب مظاهري رييس پيشين بانك مركزي گفت: يكي از افتخارات بنده در دوره خدمتم در بانك مركزي اين بود كه اسم بانك مركزي را در جمع هنرمندان مطرح و وارد كرده و آن را مفتخر كرديم تا با اصحاب فرهنگ ارتباط بهتر داشته باشد. اصحاب اقتصاد براي كار خود نيازمند همكاري اصحاب فرهنگ هستند. از اين رو بخشي از فيلم‌هاي تهيه شده بسته به نياز آن روز بانك مركزي توليد شده است. نياز آن روز ما بيشتر جنبه‌هاي توضيحي، توجيحي و آموزشي اقتصادي براي مردم بود.

وي در ادامه سخنان خود با ارائه پيشنهادي افزود: مديريت اقتصادي ما نيازمند عقلانيت، راستگويي و عدالت است. ما نيازمند اين هستيم كه دوستان در فيلم 100 خود در آينده اهميت اين نكات را بيان كنند. حمايت مالي براي توليد اينگونه آثار نيز فراهم مي‌شود.

رسول نجفيان بازيگر عرصه سينما، تئاتر و تلويزيون نيز با اشاره به كم‌توجهي و چشم‌پوشي افراد از ارزش‌هاي خلق‌شده توسط هم‌نوعان خود گفت: جامعه غرب چشم‌ديدن ارزش‌هاي ما را ندارد و اگر شعر سعدي بر سردر سازمان ملل حك شده به اين خاطر است كه تسليم فرهنگ غني ما شده‌اند، اما متأسفانه اين روزها شاهد خودباختگي‌هايي در آثار سينمايي هستيم كه نشانگر دورافتادن نسل جوان از ارزش‌هاي خود است.

وي ادامه داد: ايجاز يكي از ضرورت‌هايي است كه خيلي از هنرمندان ما در عرصه‌هاي مختلف هنوز متوجه آن نشده‌اند. اگر اقتصاد بدون فرهنگ و معنويت باشد، هيچ است. كمي به ضرورت‌ها توجه كنيم و اجازه ندهيم جوانان ما در مقابل تهاجم فرهنگي دلباخته شوند.

سپس فرهاد توحيدي پيش از قرائت بيانيه هيئت داوران گفت: جشنواره‌اي برگزار مي‌كنيم كه در تكريم ايجاز است، اما 200 دقيقه را صرف سخنراني مي‌كنيم!

سخنان توحيدي مورد استقبال حاضران در مراسم قرار گرفت و تشويق وي باعث شد حال و هواي حاكم در سالن براي لحظاتي تغيير كند.

نكته قابل توجه در بخش پاياني مراسم اختتاميه ششمين جشنواره فيلم 100 و بخش اهداء جوايز جشنواره، دعوت مجري مراسم از تمامي مقامات و مسئولان حاضر در سالن براي اهداء جوايز به برگزيدگان جشنواره بود كه باعث تعجب خود مدعوين نيز شد.

در اين بخش كه با نوعي بي‌نظمي در خوانش آرا و اهدا جوايز به برگزيدگان همراه بود، رتبه‌‌هاي سوم تا اول بخش اجتماعي جشنواره به ترتيب به فيلم‌هاي "بيداري" جواد عبدي و "شرايط بهتر" وحيد شيخ‌فر، "خطوط" فرضي كريم عظيمي و "چرخ گردون" ماه‌منير خاجي اهدا شد و "كمي قبل از شام" راضيه پروين‌نيا نيز جايزه برگزيده هيئت داوران جوان جشنواره را از آن خود كرد.

در بخش فرهنگي رتبه اول به فيلم "سياره" سيدعباس شفيعي اهدا شد و فيلم "پرسشي است بسيار مهم، چرا؟" رضا اكبري نيز برگزيده هيئت داوران جوان جشنواره ششم فيلم 100 شد.

در بخش اقتصادي رتبه‌هاي دوم و اول به فيلم‌هاي "روزهاي جادويي" مريم يگانه و "دنياي الكترونيكي" آيدا پوربختياري رسيد و فيلم "برجامانده" و "پاتك" نيز رتبه‌هاي دوم و اول بخش پايداري را از آن خود كردند.

در بخش بين‌الملل جشنواره نيز فيلم‌هايي از تركيه، روسيه و جمهوري آذربايجان رتبه‌هاي سوم تا اول را از آن خود كردند. ششمين جشنواره سراسري و نخستين جشنواره بين‌المللي فيلم 100 به همت حوزه هنري استان تهران و با مشاركت بانك مركزي و سازمان جوانان هلال احمر جمهوري اسلامي ايران اول و دوم اسفندماه در تهران برگزار ‌شد.

شنبه|ا|3|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن