تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 17 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):حق را بگو اگر چه نابودى تو در آن باشد، زيرا كه نجات تو در آن است... تقواى ال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814382046




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اغلب بازنشستگان زير خط فقر هستند


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: اغلب بازنشستگان زير خط فقر هستند
جام جم آنلاين: رييس انجمن بازنشستگان جامعه اسلامي كارگران در حال حاضر 70 درصد بازنشستگان حداقل بگير هستند، به همين دليل مي‌توان گفت كه اكثر بازنشستگان زير خط فقر هستند.


پرويز احمدي پنجكي در همايش بازنشستگان و كارگران استان تهران كه امروز سه شنبه در سالن همايشهاي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي برگزار شد، افزود: بر اساس ماده 41 قانون حقوق بازنشستگان و مستمري بگيران بايد هر سال بر اساس نرخ تورم افزايش پيدا كند و همچنين ما انتظار داريم در سال آينده اين افزايش حقوق معادل 30 درصد نسبت به امسال باشد.

وي با اشاره به اينكه عيدي بازنشستگان بايد دو ماه حقوق آنان محاسبه شود، گفت: عيدي بازنشستگان بايد همانند شاغلين محاسبه شود و اين امر نياز به بودجه دولت ندارد و با تصميم هيات امناي تامين اجتماعي و بودجه اين سازمان كه مال خود بيمه شدگان است تامين شود.

وي افزود:عيدي بازنشستگان و كارگران بايد معادل دوماه حقوق محاسبه شود، گفت: براساس قانون و نرخ تورم، حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي بايد در سال آينده 30 درصد افزايش يايد.

اغلب بازنشستگان زير خط فقر هستند

رييس انجمن بازنشستگان جامعه اسلامي كارگران در حال حاضر 70 درصد بازنشستگان حداقل بگير هستند يعني حقوقي معادل 400 هزار تومان در ماه دريافت مي كنند و اين در حالي است كه بر اساس اعلام مركز آمار متوسط درآمد يك خانوار شهري 832 هزار تومان محاسبه شده است به همين دليل مي توان گفت كه اكثر بازنشستگان زير خط فقر هستند.

وي با اشاره به خط فقر نيز تاكيد كرد: خط فقر سال گذشته 700 هزار تومان و امسال نيز با احتساب مسكن يك ميليون و 300 هزار تومان براي خانوار شهري در نظر گرفته شده بنابراين به راحتي مي توان فهميد كه اكثر بازنشستگان و خانواده هاي آنها در وضعيت بسيار سختي به سر مي برند.

رييس انجمن بازنشستگان جامعه اسلامي كارگران افزود: در سال 89 بازنشستگان با 6 درصد افزايش حقوق و امسال نيز با 10 درصد افزايش حقوق مواجه شدند در حاليكه نرخ تورم بسيار بالاتر از اين رقم بود. بر اساس ماده 96 تامين اجتماعي و 41 قانون كار تامين اجتماعي مكلف است ميزان مستمري بازنشستگان و از كارافتادگان را با توجه به افزايش هزينه هاي زندگي كه بيش از 80 هزار تومان محاسبه شده در نظر بگيرد.

احمدي پنجكي افزود: در پايان سال كه نمايندگان به راي بازنشستگان و كارگران براي ورود به مجلس نياز دارند ما به افرادي راي مي دهيم كه درد ما را بدانند و بتوانند با تصويب قوانين موثر در مجلس مسائل و مشكلات ما را حل كرده و از ما حمايت كنند.

40 درصد سهام بانك رفاه بايد به بازنشستگان واگذار شود

وي در مورد بانك رفاه كارگران نيز گفت: صد در صد بانك رفاه كارگران براي بيمه شدگان و بازنشستگان تامين اجتماعي است اما آنقدر بي احترامي در اين بانك به بازنشستگان مي شود كه آنها نمي توانند حتي ساده ترين حقوق خود را كه دريافت مستمري است با احترام دريافت كنند.

رييس انجمن بازنشستگان جامعه اسلامي كارگران از پيگيري براي رفع مشكل خبر داد و گفت: با مديرعامل اين بانك جلساتي برگزاركرديم و وي نيز قول داد كه اين مشكل را برطرف كنند.

وي در مورد خصوصي سازي بانك رفاه نيز گفت: اين بانك 80 ميليارد تومان سرمايه اوليه داشت كه طي اين سالها به 400 ميليارد تومان افزايش پيدا كرده به همين دليل بانك مركزي اعلام كرده كه بايد اصل 44 در خصوص بانك رفاه كارگران تقويت شود در حاليكه اين بانك بر اساس سرمايه كارگران شكل گرفته و صد در صد سهام آن براي بازنشستگان است.

احمدي پنجكي افزود: در صورتيكه اصل 44 در مورد آن رعايت شود بايد 40 درصد سهام آن به بازنشستگان واگذار شود و 10 درصد به تامين اجتماعي، 5 درصد به كاركنان وزارت رفاه و 5 درصد نيز به كاركنان بانك تا بتوانيم مديريت بانك رفاه را در دست داشته باشيم در غير اين صورت حتي نمي توانيم مستمري خود را نيز از اين بانك دريافت كنيم.

انتقاد از روند اجراي بيمه تكميلي بازنشستگان

وي در مورد بيمه تكميلي نيز گفت: پيشنهاد بيمه تكميلي در ابتدا از سوي انجمن كارگران ارائه شد كه مديرعامل تامين اجتماعي نيز آن را تاييد و رييس جمهور نيز دستور اجرا و تامين اعتبار آن را داد اين در حالي است كه افراد ديگر آن را به اسم خود تمام كردند.

رييس كانون بازنشستگان و مستمري بگيران تامين اجتماعي شهرستان شميرانات گفت: آنچه كه ما براي بيمه تكميلي بازنشستگان مدنظرمان بود با بيمه اي كه در حال حاضر اجرا مي شود متفاوت است و كانون عالي بازنشستگان به صورت عجله اي با بيمه دي قرارداد منعقد كرد.

وي گفت: كسي حق ندارد بدون اجازه بازنشسته از حقوق آنها در ماه كسر كند و اين امر جرم است در حاليكه در خصوص بيمه تكميلي اين اتفاق رخ داده است.

احمدي پنجكي از خدمات دهي بيمه دي انتقاد كرد و گفت: نسبت به ارائه خدمات فعلي بيمه دي در مورد بيمه تكميلي بازنشستگان و كارگران گله مند هستيم و اگر اين روند ادامه پيدا كند طرح دعوي مي كنيم.

وي به درمان رايگان بيمه شدگان اشاره كرد و گفت: طبق قانون تامين اجتماعي موظف است درمان رايگان براي بازنشستگان و كارگران تامين اجتماعي ايجاد كند در حاليكه اين امر هم اكنون اتفاق نيفتاده است البته حركت هاي خوبي شده اما كافي نيست.

دو بخش بيمارستان ميلاد در دست بخش خصوصي است

رييس انجمن بازنشستگان جامعه اسلامي كارگران افزود: بيمارستان ميلاد دولتي و مربوط به تامين اجتماعي و بازنشستگان است در حاليكه بازنشستگان براي درمان و مشكلات بسيار و وقت هاي طولاني در بيمارستان مواجه هستند و هم اكنون دو بخش اين بيمارستان توسط بخش خصوصي اداره مي شود و در قبال درمان از بازنشستگان پول دريافت مي شود در حاليكه نبايد اين گونه باشد.

احمدي پنجكي با اشاره به دستورحافظي براي مداواي بيماران بالاي 60 سال در بيمارستان ميلاد گفت: بر اساس دستور مديرعامل تامين اجتماعي افراد بالاي 60 سال بدون نوبت در بيمارستان پذيرش خواهند شد و بازنشستگان نيز خارج از نوبت ويزيت مي شوند كه اميدواريم اين دستور عملياتي شود.

وي به تسهيلات انجام شده براي درمان بازنشستگان اشاره كرد و اظهار داشت: با برخي از درمانگاهها و پزشكان قرارداد منعقد كرده ايم به طوري كه براي درمان بازنشستگان و كارگران از امكانات آنها استفاده شود كه اسامي آنها نيز پس از نهايي شدن به بازنشستگان اعلام خواهد شد.

رييس انجمن بازنشستگان جامعه اسلامي كارگران در مورد سفرهاي زيارتي و سياحتي بازنشستگان نيز گفت: انتظار داريم استراحتگاههايي در اختيار بازنشستگان قرار گيرد تا آنها بتوانند به همراه خانواده شان به نوبت از اين امكانات استفاده كنند چون يك فرد بازنشسته هزينه كافي براي تامين مايحتاج زندگي خود ندارد چه رسد به اينكه بخواهد هزينه هاي سفر را خود پرداخت كند.

الزام تغيير ساختار تامين اجتماعي

وي به ماده 12 قانون ساختار تامين اجتماعي اشاره كرد و گفت: اين ماده بايد هر چه سريعتر اصلاح شود و از نمايندگان انتظار داريم در جهت اصلاح آن اقدام كنند.

به گفته احمدي، سازمان تامين اجتماعي نبايد به صندوق تبديل شود و انتظار داريم ساختار و اساسنامه فعلي سازمان تغيير و به حالت قبل بازگردد.

وي به استقلال سازمان تامين اجتماعي نيز اشاره كرد و افزود: سازمان سه ركن اصلي دارد كه بيمه ، درمان و سرمايه گذاري از اركان آن محسوب مي شود و هر كسي بخواهد هر يك از اين اركان را از ما بگيرد با تمام قوا جلوي آن ايستادگي مي كنيم. (مهر)

سه|ا|شنبه|ا|20|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 595]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن