تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816528192




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك مسوول دروزارت بهداشت: تكنولوژي سلامت انسان را به چالش كشيده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: يك مسوول دروزارت بهداشت: تكنولوژي سلامت انسان را به چالش كشيده است
ياسوج - مسوول برنامه بهداشت انرژي هاي هسته اي و امواج الكترومغناطيسي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: تاخير آموزش و فرهنگ سازي جامعه درمقابل هجوم روزافزون تكنولوژي ها و الكترومغناطيس ها موجب نگراني هاي شديد و بروز چالش هاي اساسي در سلامت انسان شده است.
به گزارش خبرنگار ايرنا ، مهندس"علي گوراني" روز سه شنبه درهمايش "تشعشعات هسته اي ، امواج الكترومغناطيسي و سلامت مردم" در ياسوج افزود: نتايج بررسي ها ازسوي سازمان بهداشت جهاني ازبروز خطرات و اثرات مخرب روزافزون انواع وسايل الكترونيكي و مغناطيسي برسلامت جوامع حكايت دارد.

وي بيان كرد: امروزه بايد بيش از پيش تدابير و برنامه ريزي هاي لازم براي مقابله با اثرات مخرب اين گونه وسايل الكترونيكي از سوي متوليان امور بهداشتي و ساير نهادها و سازمانها اتخاذ شود و در اين زمينه راهكارهاي مناسب ارايه شود.

گوراني اظهار داشت: بالا بردن سطح آگاهي مردم ، ارايه آموزش هاي لازم به كودكان و نوجوانان و كاربردي كردن اين آموزشها در سطح جامعه از مهمترين برنامه هاي اساسي براي كاهش اين بحرانها و خطرات ناشي از امواج روزافزون وسايل الكترومغناطيسي است.

وي ، با اشاره به بروز و ايجاد خطرات ناشي از اين وسايل بخصوص انرژي هاي هسته اي ، گفت: اين انرژي ها از دو طريق يا بصورت سيستم ها و تجهيزات فرستنده و يا از طريق دستگاه هاي گيرنده همانند موبايل به انسان منتقل مي شود كه در مقايسه بين اين دو بيشترين خطرات از سيستم هاي گيرنده است.

گوراني ابراز داشت: بر اساس نتايج تحقيقات جديد در آمريكا احتمال بروز خطرات ناشي از سيستم هاي گيرنده همچون موبايل در سه رده سني كودكان ، نوجوانان و بزرگسالان مشخص شده است.

وي افزود: براساس اين تحقيق اثرات مخرب ناشي از اين سيستم هاي گيرنده به محتويات مغز در كودكان حدود 75درصد ، نوجوانان 50درصد و در بزرگسالان نيز 25درصد تاثير خواهد داشت.

مسوول برنامه بهداشت انرژي هاي هسته اي و امواج الكترومغناطيسي وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي گفت: مجموعه آسيبها و حوادثي كه ناشي ازانرژي هاي هسته اي و امواج الكترومغناطيسي شامل (پرتوها يا تشعشعات) بر انسان تحميل مي شود داراي دو منشاء طبيعي و مصنوعي هستند.

وي افزود: بررسي ها نشان مي دهد كه بيش از 80درصد آسيب هايي كه بر اثر اين تشعشعات سلامت انسانها را به خطر انداخته منشا طبيعي دارند.

گوراني ، از بين همه منابع طبيعي كه مولد اشعه ماوراء بنفش يا ساير تشعشعات زميني خطرناك هستند به "گاز رادون" اشاره كرد و افزود: اين نوع گاز بعد از سيگار ، مهمترين عامل سرطان ريه و پوست در انسان شناخته شده است.

استانداركهگيلويه وبويراحمد نيز در اين نشست پيشرفت تكنولوژي و توسعه جوامع انساني را در استفاده از انرژي هاي هسته اي و امواج الكترومغناطيسي جزو جدايي ناپذير انسان دردنياي مدرن امروزي دانست و گفت: بايد بتوان با ارايه برنامه هاي راهبردي و عملياتي وجود اثرات مخرب اين نوع تكنولوژي ها را به حداقل رساند.

"اكبر نيكزاد" افزود: يكي از مهمترين برنامه هاي اساسي در اين زمينه آموزش خانواده ها و به ويژه كودكان و نوجوانان در استفاده درست و مناسب از اين تكنولوژي ها و وسايل الكترومغناطيسي است.

وي اضافه كرد: نظارت بيش از پيش متوليان امور به ويژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي بر كارخانجات و شركتهاي توليدي در سطح كشور نيز از ديگر راهكار هاي اساسي در اين راستاست.

671/7530/681

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30758797

سه|ا|شنبه|ا|20|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 424]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن