تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820309057




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نوسازي80 درصد ناوگان فرسوده امداد و نجات جمعيت هلال احمر


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: نوسازي80 درصد ناوگان فرسوده امداد و نجات جمعيت هلال احمر


زنجان ـ خبرنگار اطلاعات: جمعيت هلال احمر در سراسر كشور به علت فرسودگي ناوگان امداد و نجات در زمان امدادرساني و مديريت بحران دچار مشكل بود كه تا پايان نيمه دوم سال آينده همه ناوگان‌ فرسوده از سازمان خارج خواهد شد.

ظاهر رستمي، دبير كل جمعيت هلال احمر كشور، با بيان مطلب بالا در جمع خبرنگاران افزود: تاكنون نوسازي 80 درصد ناوگان فرسوده در كشور تحقق يافته است.

وي افزود: 36 دستگاه خودرو نيز به ارزش 30 ميليارد ريال خريداري شده و در اختيار بخش امداد و نجات جمعيت هلال احمر استان قرار گرفته است و با تخصيص 8 ميليارد اعتبار امسال 100 درصد ناوگان اين استان نوسازي خواهد شد.

رستمي فراگيري آموزش مقابله با بحران را يكي از نيازهاي اساسي در كشور اعلام كرد و گفت: جمعيت هلال احمر خاكريز سوم براي مقابله با بحران است و همه مردم وظيفه دارند با فراگيري دوره‌هاي آموزشي امداد و نجات و رعايت اصول ايمني و استاندارد در ساخت‌وسازها نقش ويژه در مديريت بحران داشته باشند.

وي با بيان اين كه همه شهرهاي كشور نيازمند ترميم بافت‌هاي فرسوده است و مسئولان در استان‌ها بايد اين طرح را در دستور كار خود قرار دهند، افزود: همكاري و اقدامات عملي مسئولين و آموزش مردم مي‌تواند هلال احمر را در مقابله با رخدادهاي طبيعي ياري كند.

دبير كل جمعيت هلال احمر كشور با تاكيد بر اينكه هر سال بايد 10 ميليون نفر آموزش‌هاي همگاني و عمومي را فرا گيرند، افزود: با كمك رسانه‌ها مي‌توانيم تا پايان برنامه پنجم توسعه 40 ميليون نفر را در كشور آموزش دهيم.

رستمي اهداف جمعيت هلال احمر را در راستاي اهداف بشردوستانه و صليب سرخ يك فعاليت بين‌المللي بيان كرد و افزود: مطالعات لازم براي راه‌اندازي هشت مركز تخصصي بين‌المللي جهت استفاده از تجربيات و آموزش‌هاي تخصصي و فني بين‌المللي صورت گرفته و هم‌اكنون اولين مركز در اصفهان راه‌اندازي شده است.

وي از ايجاد مراكز علمي ـ كاربردي جمعيت هلال احمر در مراكز استان‌ها خبر داد و افزود: تاكنون 29 مركز علمي‌ ـ كاربردي در استان‌ها با پذيرش 4000 دانشجو افتتاح شده است و سال آينده اين شمار به 10 هزار دانشجو افزايش مي‌يابد.

او افزود: مركز علمي ـ كاربردي جمعيت هلال احمر استان زنجان ماه آينده با پذيرش 160 دانشجو در رشته‌هاي مختلف حوادث، مديريت و رخدادهاي طبيعي فعاليت خود را آغاز خواهد كرد.

وي با تاكيد بر اين كه تمام شهرستان‌ها موظف شدند انبارهاي امدادي ايجاد كنند تا در مواقع بروز حوادث منتظر كمك مركز نباشند، افزود: تا پايان سال 91 و92، 400 شهرستان در سطح كشور مجهز به انبارهاي امدادي خواهند شد.

وي مجموع پايگاه‌هاي ثابت جمعيت هلال احمر در كشور را 300 پايگاه اعلام كرد و افزود: اين تعداد پايگاه با 160 پايگاه موقت به 500 پايگاه افزايش مي‌يابد.

رستمي مجموع مراكز آموزشي و درماني جمعيت هلال احمر در خارج از كشور را 26 مركز اعلام كرد و يادآور شد: با توجه به اين كه وظيفه درمان خارج از كشور برعهده جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي است، در حال حاضر در نزديك به 18 كشور مركز درماني فعال دارد.

وي شمار داوطلبان جمعيت هلال احمر كشور را 2 ميليون نفر بيان كرد و افزود: مجموع اعضاي هلال احمر و صليب سرخ در جهان 100 ميليون نفر است و كشور ايران در زمينه عده نيروي استاني در رتبه اول قرار دارد.

دبير كل جمعيت هلال احمر كشور با تاكيد بر اين كه سازمان هيچ فرد غيرآموزشي را نمي‌تواند جذب كند و افراد همه پايگاه‌ها بايد آموزش‌ديده باشند، افزود: علت بيشتر كشته‌ها در تصادفات جاده‌اي به دليل آشنا نبودن مردم با امدادگري و نجات انسان‌ها است.

با حضور دبيركل جمعيت هلال احمر مركز درماني ـ تخصصي هلال احمر در زنجان افتتاح شد، براي اين مركز تخصصي با 675 مترمربع زيربنا تاكنون 165 ميليون تومان هزينه شده است و جهت تكميل فازهاي بعدي به 170 ميليون تومان اعتبار نياز دارد.





سه|ا|شنبه|ا|20|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن