تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند: قانع بودن به نادانى، حرص به دنيا، بخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816604155




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درخواست اتحاديه عرب از رژيم اسد براي حمايت از شهروندان سوريه


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: درخواست اتحاديه عرب از رژيم اسد براي حمايت از شهروندان سوريه


سرويس خارجي: بيانيه پاياني نشست كميته وزارتي اتحاديه عرب كه براي بررسي گزارش‌هاي ناظران اين اتحاديه از اوضاع سوريه برگزار شد،‌ از دولت سوريه خواست هر چه سريع‌تر به تعهدات خود عمل كرده و از شهروندان سوري حمايت كند.

در ادامه اين بيانيه آمده است: با وجود پيشرفت‌هاي جزيي در اجراي برخي تعهدات دولت سوريه براساس طرح اتحاديه عرب، ما از دولت سوريه مي‌خواهيم هر چه سريع‌تر به تمامي تعهدات خود عمل كند.

به گزارش ايسنا، در ادامه اين بيانيه آمده است: از طرفين درگير در سوريه مي‌خواهيم هر چه سريع‌تر به تمامي اقامات خشونت‌آميز پايان دهند.در بيانيه اتحاديه عرب تاكيد شده است: همچنين بايد تعداد ناظران در سوريه افزايش يابد و امكانات و تجهيزات بيشتري به آنها داده شود تا بتوانند به خوبي به وظايف خود عمل كنند.

از سويي شيخ حمدبن جاسم نخست‌وزير قطر و رئيس كميته وزارتي عربي مربوط به سوريه اعلام كرد ادامه فعاليت‌هاي ناظران عربي در اين كشور به ميزان تعهدات دمشق بستگي دارد.شيخ حمد بهمراه نبيل العربي دبيركل اتحاديه عرب در كنفرانس مطبوعاتي در قاهره گفت كميته تصميم گرفته است گزارشي كامل از چگونگي تعهدات دولت سوريه در زمينه آزادي زندانيان و ايجاد زمينه براي سازمان‌هاي اتحاديه عرب و رسانه‌هاي جمعي عربي و بين‌المللي براي انتقال آزاد اطلاعات در همه مناطق سوريه، منتشر كند.وي گفت كه نشست كميته و شوراي وزيران خارجه اتحاديه عرب براي گفتگو در باره اين گزارش روزهاي 19 و 20 ژانويه برگزار مي‌شود.

در اين حال «اليوسف احمد» نماينده سوريه در اتحاديه عرب گفت: اگر نخست‌وزير قطر موضع اكثريت قريب به اتفاق مرم سوريه را در قبال خود مي‌دانست، ديگر به خود اجازه نمي‌داد در امور داخلي اين كشور دخالت كند.

شيخ حمد در پايان نشست قاهره از دولت سوريه خواسته بود آنچه وي از آن به عنوان كشتار نام برد،‌متوقف كند.

خبر ديگر اينكه يكي از معارضان داخلي سوريه فاش كرد امير قطر حاضر است براي سرنگوني نظام سوريه 100 ميليارد دلار هزينه كند.به گزارش فارس، يكي از سران مخالف داخلي سوريه كه اخيرا براي حضور در سمينار مخالفان سوريه به دوحه پايتخت قطر سفر كرد، فاش كرد امير قطر خواستار سرنگوني دولت سوريه است ولو اينكه اين كار 100 ميليارد دلار روي دست او هزينه بگذارد.اين در حالي است كه مردم دمشق براي تاكيد بر وحدت ملي كشور خود و رد دخالت‌هاي بيگانگان در يكي از ميادين اصلي اين شهر تجمع كردند.

مردم شعارهايي در حمايت از نظام سوريه و رد دخالت‌هاي بيگانگان در امور داخلي كشورشان سر دادند.

‏موضع حزب‌الله

چند تن از مسئولان ارشد حزب‌الله با ايراد سخنان جداگانه‌اي با اشاره به وجود نيروهاي القاعده در لبنان تاكيد كردند: اجازه نخواهيم داد لبنان به جايگاهي براي تعرض به سوريه تبديل شود.

شيخ محمد يزبك رئيس شوراي ديني و عضو شوراي مركزي حزب‌الله با اشاره به توطئه جاري عليه سوريه گفت: اين توطئه براي تضعيف سوريه و دور كردن آن از محور مقاومت است.«محمد رعد» رئيس فراكسيون وفاداري به مقاومت وابسته به حزب‌الله در مجلس لبنان نيز در مورد اوضاع جاري سوريه گفت: ما مخالف روند حوادث اخير در سوريه هستيم و مي‌خواهيم لبنان، به ابزاري براي خدمت به طرح‌هاي خصمانه استكبار جهاني تبديل نشود.

در تحولي ديگر سرلشكر «داود عبدالله راجحه» وزير دفاع و جانشين فرمانده كل نيروهاي سوريه تاكيد كرد: دمشق اطمينان دارد كه مواضع روسيه در قبال سوريه تغيير نخواهد كرد.وزيردفاع سوريه كه در جريان بازديد از ناو هواپيمابر روسيه در بندر طرطوس سوريه سخن مي‌گفت افزود: روابط تاريخي و ريشه‌دار بين دمشق ـ مسكو به صلح و امنيت منطقه‌اي و جهاني كمك مي‌كند.‏خبر ديگر اينكه در حالي كه از مرز لبنان با سوريه محموله‌هاي سلاح قاچاق مي‌شود و عناصر مسلح از مرز اين كشور وارد خاك سوريه مي‌شوند، احتمال دارد دمشق مرزهاي سوريه با لبنان را نظامي اعلام كند.‏

روزنامه الانباء كويت به نقل از منابع آگاه نوشت مناسبات نخست وزير لبنان و سران سوريه چندان خوب به نظر نمي‌رسد و اين امر به دليل ملاحظات دمشق در خصوص موضع لبنان در خصوص مسائل مرزي است.‏

الانباء به نقل از كساني كه به دمشق رفته و اخيرا با سران سوريه ديدار كرده‌اند، نوشت سوريه در خصوص مسائل مرزي و قاچاق سلاح و افراد مسلح از مرز لبنان با سوريه تساهل نخواهد كرد و به ارتش لبنان اعلام كرده تدابير امنيتي خود را در مرز افزايش بدهد.‏

انتقاد گروههاي فلسطيني

پس از آنكه نبيل‌ العربي دبيركل اتحاديه عرب از خالد مشعل رئيس دفتر سياسي حماس خواست نقش ميانجي ميان اين اتحاديه و دولت سوريه را ايفا كند و نامه‌اي از اتحاديه عرب در مورد اوضاع جاري سوريه به بشار اسد برساند، گروه‌هاي فلسطيني از اين مساله ابراز نارضايتي شديد كردند.

رهبران فلسطيني در نشستي مشترك مخالفت خود را با ورود هر يك از گروه‌هاي فلسطيني در درگيري‌هاي سوريه اعلام كردند زيرا از نظر آنان هرگونه دخالت رهبران فلسطيني در اين امر ممكن است باعث ايجاد خطراتي براي پناهندگان ساكن در اين كشور عربي شود.





سه|ا|شنبه|ا|20|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 153]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن