تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند فرمود: «... هرگاه بنده بگويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، خداى متعال مى‏گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804655001




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رايتل بايد 480 ميليارد تومان جريمه بپردازد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: رايتل بايد 480 ميليارد تومان جريمه بپردازد
براساس پروانه واگذار شده به شركت تامين تلكام، اپراتور سوم بايد از ابتداي خرداد ماه سال 1390 اقدام به واگذاري سيم كارت در هشت كلانشهر كشور كند. طبق پروانه صادره در صورتي كه اپراتور نتواند در زمان تعيين شده در پروانه اقدام به واگذاري سيم‌كارت كند بايد ماهانه 60 ميليارد تومان جريمه بابت تاخير ايجاد شده بپردازد. با توجه به گذشت نزديك به هشت ماه از زمان واگذاري در صورتي كه اپراتور نتواند دلايل محكمه پسند براي تاخير خود داشته باشد بايد 480 ميليارد تومان جريمه شود. اين در حالي است كه سازمان تنظيم مقررات به عنوان مرجع صادركننده پروانه و ناظر حوزه ارتباطات كشور تاكنون صحبتي از جريمه رايتل به ميان نياورده است.

جريمه رايتل قطعي است
به گزارش فناوران به گفته معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظيم مقررات، اين سازمان براساس پروانه‌اي كه براي اپراتور سوم صادر كرده با تاخيرات پيش آمده در اين پروژه برخورد خواهد كرد.
حسن رضواني در پاسخ به اين سوال كه آيا در پروانه براي هر ماه حدود 60 ميليارد تومان جريمه در نظر گرفته شده، گفت: در اين خصوص بايد تمامي موارد بررسي شود تا رقم دقيق اعلام شود ولي آنچه كه گفتيد نزديك به بررسي‌هاي كارشناسان رگولاتوري است.
رضواني با اشاره به اينكه رگولاتوري خارج از قوانين عملي انجام نمي‌دهد، گفت: همان طور كه ما بر اپراتورها نظارت داريم دستگاه‌هاي بالاتري وجود دارند كه به ما نظارت مي‌كنند و براين اساس شك نكنيد كه رگولاتوري در جهت احقاق حقوق دولت و مردم كوتاهي نخواهد كرد.
وي در پاسخ به اين سوال كه گفته مي‌شود سازمان تنظيم مقررات با اپراتور سوم مصالحه مي‌كند، گفت: ما با هيچ كدام از اپراتورهاي موجود رابطه‌اي خارج از قوانين نداريم و اگر امروز حرفي از مكاتبات و اخطارهايي كه براي اپراتور سوم ارسال كرده‌ايم ، نمي زنيم به اين دليل است كه مي‌خواهيم از اين اپراتور حمايت معنوي كنيم و اين به معناي جريمه نشدن اين اپراتور نيست.
وي افزود: ‌موضع رگولاتوري در اين‌باره كاملا شفاف است ولي بهتر مي‌دانيم برخي از موضوعات را رسانه‌اي نكنيم. معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظيم مقررات گفت: اپراتور سوم بايد براساس برنامه‌ زمانبندي كه ارايه كرده عمل و به زودي بايد كار واگذاري سيم‌كارت در تهران را نيز آغاز كند. وي درباره تعرفه‌هاي اعلامي توسط اين اپراتور بيان كرد: تعرفه‌هاي اعلام شده مورد تاييد سازمان تنظيم مقررات است و اين اپراتور مي‌تواند در سقف تعرفه ارايه شده توسط كميسيون تنظيم مقررات تعرفه مكالمات خود را اعمال كند.
رضواني عنوان كرد: فراموش نكنيد اپراتور نيز در تلاش است هر چه سريع‌تر شبكه خود را راه‌اندازي كند چرا كه اولين كسي كه از اين موضوع زيان خواهد ديد سرمايه‌گذاران اين اپراتور هستند.

اپراتور سوم فرصت سوزي نكند
به گفته رييس كميته مخابرات مجلس شوراي اسلامي، با توجه به فضاي كنوني كشور بايد از اپراتور سوم كشور حمايت كرد اما نبايد اين به نحوي باشد كه در اجراي پروژه سستي ايجاد شود.
علي مطهري، نماينده مردم شبستر در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه منافع ملي كشور بر تمامي موضوعات اولويت دارد، گفت: تاخير در واگذاري سيم‌كارت‌هاي نسل سوم را بايد از تمامي ابعاد بررسي كرد. وي افزود: اينكه يك اپراتور بخواهد از صفر تا صد اقدام به را‌ه‌اندازي شبكه كند بايد بپذيريم كه كار آساني نيست و متاسفانه با وضعيتي كه وجود دارد به جاي اينكه اپراتورها با هم‌افزايي اقدام به ايجاد بازي برد برد كنند در مواردي نيز ديده شده كه همكاري لازم را انجام نمي‌دهند. مطهري بيان كرد: قبل از اينكه پروانه اپراتور سوم واگذار شود بنده پيشنهاد راه‌اندازي اين اپراتور به واسطه استفاده از امكانات موجود دادم به نحوي كه تجيهزات ارتقا يافته و در مدت سه ماه با تجهيزات موجود در كشور اين اپراتور راه‌اندازي شود تا در دراز مدت شبكه مستقل خود را ايجاد كند.
وي گفت: رگولاتوري و ساير نهادهاي ناظر براساس وظايف ذاتي خود نسبت به بندهاي قراردادي اين اپراتور حساسيت لازم را دارند و در صورتي كه قانون حكم به جريمه دهد قطعا رگولاتور موظف به دريافت آن از اپراتور سوم است. وي در پاسخ به اين سوال كه آيا نسل سوم تلفن همراه آخرين نسل موجود در شبكه‌هاي تلفن همراه در جهان است،‌گفت: در كشور ما بله اما در دنيا خير. در حال حاضر بسياري از كشورهاي پيشرفته براي راه‌اندازي شبكه‌هاي جديد اقدام به ارتقاي نسل سوم تلفن همراه به فناوري LTE مي‌كنند. رييس كميته مخابرات مجلس با بيان اينكه اپراتور سوم تاكنون هيچ كمكي از مجلس نخواسته است، افزود: هم‌اكنون با توجه به آغاز به كار اين اپراتور بهتر است با ايجاد هم‌افزايي بيشتر توسعه سريع شبكه آن را در ساير شهرها مد نظر قرار دهيم.

سيم‌كارت ديتا و دايمي رايتل در كرج واگذار مي‌شود
مديرعامل سازمان تامين اجتماعي روز گذشته در مراسم واگذاري نمادين گفت: تا پايان سال شبكه شهر تهران نيز تحت پوشش نسل سوم موبايل قرار مي‌گيرد و پيش‌بيني مي‌شود طي پنج سال آينده اين اپراتور بتواند هزينه‌هاي خود را برگرداند و به سوددهي برسد.
رحمت الله حافظي افزود: از امروز سيم‌كارت‌هاي اين اپراتور با نام تجاري رايتل به افرادي كه در كرج ثبت نام كرده‌اند واگذار مي‌شود.
وي با بيان اينكه تاكنون 10 هزار نفر در كرج پيش ثبت نام اوليه خريد سيم‌كارت‌هاي رايتل را انجام دادند، بيان كرد: اين افراد از امروز مي‌توانند با تكميل پرونده خود ظرف 72 ساعت كاري اين سيم‌كارت‌ها را دريافت كنند. مديرعامل سازمان تامين اجتماعي با بيان اينكه اپراتور سوم آخرين فناوري تجاري كه در جهان در حال بهره‌برداري است را وارد ايران كرده است، گفت: دسترسي به اينترنت، تماس تصويري، سرويس MMS و SMS از جمله قابليت‌هاي اين سيم‌كارت‌ها خواهد بود كه در سه نوع دايمي، اعتباري و ديتا ارايه مي‌شود. حافظي بيان كرد: هم اكنون پوشش صد درصدي اين شبكه در كرج كامل بوده و شهرداري‌هاي ساير شهرها در صورت همكاري در نصب آنتن‌هاي اين اپراتور، در اولويت راه‌اندازي شبكه قرار مي‌گيرند.

تلفن تصويري دقيقه‌اي 150 تومان
وي در مورد تعرفه‌هاي استفاده از سيم كارت‌هاي نسل سوم رايتل گفت: نرخ مكالمه با اين سيم‌كارت‌ها براي هر دقيقه 555 ريال در اين شبكه و 625 ريال براي ارتباط با ساير شبكه‌ها خواهد بود. همچنين نرخ تماس تصويري از طريق اين اپراتور يكهزار و 495 ريال، نرخ سرويس پيام چند رسانه‌اي MMS براي 300 كيلوبيت 400 ريال و سرعت دسترسي به اينترنت اين اپراتور براي كاربران خانگي 128 كيلوبيت بر ثانيه و براي اشخاص حقوقي 3 مگابيت بر ثانيه قابل استفاده خواهد بود.
مديرعامل سازمان تامين اجتماعي با بيان اينكه عمليات راه‌اندازي شبكه نسل سوم با شهرستان كرج آغاز شده است، تاكيد كرد: آمادگي آن را داريم كه هر شهري اعلام آمادگي خود را بر اساس فضايي كه براي نصب آنتن در اختيار ما قرار مي‌دهد اين شبكه را راه‌اندازي كنيم.
حافظي در مورد تاخير در راه‌اندازي شبكه اپراتور سوم افزود: اين تاخير ابعاد مختلفي دارد كه لازم نيست به آن پرداخته شود چرا كه بايد براي بسته‌هاي فرهنگي و امنيتي اين اپراتور پيش‌بيني‌هايي صورت مي‌گرفت. وي تاكيد كرد كه با شهرداري تهران نيز به تفاهم رسيده‌ايم كه تا پايان سال اين شبكه در تهران نيز راه‌اندازي شود.
وي افزود: هم اكنون امكان تحويل چندين برابر اين سيم‌كارت‌ها را نسبت به پيش ثبت نام انجام شده در كرج داريم و پيش‌بيني مي‌كنيم در بهمن ماه بتوانيم اين سيم‌كارت‌ها را به روز تحويل دهيم.

سيم‌كارت اعتباري فعلا واگذار نمي‌شود
عرضه سيم كارت‌هاي ديتاي اپراتور سوم تلفن همراه كشور (رايتل) به قيمت 20 هزار تومان و سيم‌كارت‌هاي دايمي به مبلغ 120 هزار تومان از ديروز در شهر كرج آغاز شد.
شاهين آرپناهي، مديركل برند و ارتباطات اپراتور سوم تلفن همراه با بيان اين مطلب و با تاكيد بر اينكه محدوديتي در واگذاري سيم‌كارت‌ها نداريم، عنوان كرد: ساكنان منطقه كرج كه مرحله پيش ثبت‌نام خود را قبلا انجام داده بودند، مي‌توانند با مراجعه به سايت "رايتل" مراحل ثبت‌نام خود را تكميل كرده و مبلغ مورد نظر را براي دريافت سيم‌كارت واريز كنند.
وي با بيان اينكه واگذاري سيم‌كارت‌هاي ما تدريجي بوده و از نظر تعداد مشكلي نداريم، بيان كرد: واگذاري سيم‌كارت‌هاي دايمي و ديتاي رايتل آغاز مي‌شود و فعلا واگذاري سيم‌كارت‌هاي اعتباري نداريم.
مديركل برند و ارتباطات اپراتور سوم تلفن همراه ادامه داد: مشتركان در حال حاضر فقط از طريق سايت اين اپراتور مي‌توانند به ثبت‌نام اقدام و مبلغ را پرداخت كنند و اگر دفاتر پستي نيز به اين كار اضافه شوند، اعلام خواهد شد.
وي با بيان اينكه سيم‌كارت‌هاي ديتاي رايتل (امكان ارتباط صوتي ندارد و مختص پيامك، اينترنت و يا سرويس چند رسانه‌اي است) به قيمت 20 هزار تومان و سيم‌كارت‌هاي دايمي به مبلغ 120 هزار تومان عرضه مي‌شوند، گفت: براي شروع در رابطه با تعرفه‌هاي مكالمات، طرح‌هاي مختلفي خواهيم داشت كه از طريق سايت رايتل اطلاع‌رساني مي‌شود.
آرپناهي افزود: با توجه به اينكه پروانه اين سيم‌كارت‌ها را از سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي دريافت كرديم، تعرفه‌هاي اين سيم‌كارت‌ها را با كميسيون تنظيم مقررات و ارتباطات هماهنگ و تصويب كرده‌ايم.
گفتني است، پيش ثبت‌نام سيم‌كارت‌هاي رايتل مختص شهروندان در استان البرز بود و متقاضيان مي‌توانستند از طريق وب‌سايت رسمي رايتل به آدرس www.rightel.ir و نيز برخي دفاتر پستي شهرستان كرج براي ثبت نام اقدام كنند.
طبق اعلام رسمي رايتل، قيمت سيم‌كارت‌هاي اين اپراتور براي سيم‌كارت‌هاي دايمي 120 هزار تومان، اعتباري و ديتا هر يك 20 هزار تومان بدون احتساب عوارض و ماليات بر ارزش افزوده است. مدارك مورد نياز براي ثبت نام در دفاتر پستي، كپي از پشت و روي كارت ملي و در زمان ثبت‌نام از طريق اينترنت متقاضي بايد پشت و روي كارت ملي خود را اسكن و ارسال كند.

وزيري كه تكذيب مي‌شود
تمامي اين موضوعات در حالي است كه وزير ارتباطات از واگذاري سيم‌كارت‌هاي نسل سوم تلفن همراه از هفته گذشته خبر داده بود.
رضا تقي‌پور، هفته گذشته گفته بود واگذاري سيم‌كارت‌هاي اپراتور سوم در كرج آغاز شده و به محض پوشش كامل شهر تهران، تامين تله‌كام واگذاري سيم‌كارت نسل سوم را آغاز خواهد كرد.
وي افزود: هم‌اكنون در استان البرز سيم‌كارت‌هاي اپراتور سوم واگذار شده و براي تهران نيز به صورت آزمايشي اين شبكه روشن است و تعدادي سيم‌كارت توزيع كرده‌ايم و حتي بنده الان از اين سيم‌كارت استفاده مي‌كنم و به محض اينكه پوشش كامل شود اجازه فروش سيم‌كارت براي عموم هم صادر مي‌شود.
وي در پاسخ به سوالي درباره قيمت سيم‌كارت اپراتور سوم افزود: قيمت اين سيم‌كارت‌ها 120 هزار تومان به علاوه 4 درصد ارزش افزوده است.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات همچنين قيمت مكالمه سيم‌كارت اپراتور سوم را 85 تومان براي هر دقيقه عنوان كرده بود.
اما ميزان تعرفه مكالمات، تعداد ثبت‌نام سيم‌كارت‌هاي اپراتور و آغاز واگذاري سيم‌كارت اپراتور سوم كه از زبان وزير ارتباطات بيان شد توسط مديران تامين تلكام محترمانه تكذيب شد. به گفته كارشناسان، اينكه اپراتور مي‌تواند در برابر حرف بالاترين مقام حوزه ICT بايستد به اين علت است كه مديران ارشد اين وزارتخانه در زمان‌هاي مختلف به جاي سخنگوي اين اپراتور اقدام به اظهارنظر كردند و خبرهايي دادند كه به دور از واقعيت بود كه بارزترين آن آغاز واگذاري سيم‌كارت از ابتداي خردادماه امسال است.
به گفته كارشناسان وزارت ارتباطات اگر از روند مدارايي كه اصلا مشخص نيست چرا در پيش گرفته اقدام به اعمال قانون در مورد اپراتور سوم كند شايد مجموعه مديران آن نيز سريع‌تر نسبت به توسعه شبكه عمل كنند.

لينك ثابت || اضافه شده توسط آرش كريم بيگي|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلي || آرش كريم بيگي

| More

براي عضويت در خبرنامه روزانه ايستنا؛ نشاني پست الكترونيكي خود را در فرم زير وارد نماييد. پس از آن به صورت خودكار ايميلي به نشاني شما ارسال ميشود، براي تكميل عضويت خود و تاييد صحت نشاني پست الكترونيك وارد شده، مي بايست بر روي لينكي كه در اين ايميل برايتان ارسال شده كليك نماييد. پس از آن پيامي مبني بر تكميل عضويت شما در خبرنامه روزانه ايستنا نمايش داده ميشود.

ictna/BHwZen_US

ثبت نام

سه|ا|شنبه|ا|20|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن