تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815577569




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دومين جلسه هم انديشي زنان اصولگرا برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: دومين جلسه هم انديشي زنان اصولگرا برگزار شد
اختلاف افكني و وحدت شكني فرصت سوزي است/ تعداد زنان ليست جبهه متحد، سقف خاصي ندارد/ زنان ظرفيت بزرگي را براي نظام درست كرده‌اند/ آيت الله مهدوي كني نامه زنان را به شوراي مركزي ارجاع داده‌است.


ايلنا: دومين جلسه هم انديشي بانوان فرهيخته و نخبه اصولگرا با حضور عليرضا زاكاني مسئول ستاد انتخاباتي جبهه متحد اصولگرايان و همچنين جمعي از فعالان و نخبگان سياسي و تعدادي از نامزدهاي انتخابات نهم و همچنين نمايندگان اقشار و تشكل‌هاي مختلف برگزار شد.

به گزارش ايلنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني جبهه متحد اصولگرايان، در ابتداي اين جلسه كه نزديك به سه ساعت به طول انجاميد، عليرضا زاكاني به بيان ديدگاه‌هاي خود و مواضع ستاد در قبال زنان پرداخت. پس از آن نيز حاضران پرسش‌ها و دغدغه‌هاي خود را با مسئول ستاد انتخاباتي جبهه متحد اصولگرايان در ميان گذاشتند. در بخش سوم برنامه‌ها نيز حاضران به بحث و تبادل نظر پيرامون موضوعات مختلفي همچون: نحوه تعامل كميته بانوان با اركان جبهه متحد اصولگرايان، وحدت با ساير گروههاي اصولگرا، همايش سراسري بانوان اصولگرا، نحوه تعامل كميته بانوان جبهه متحد اصولگرايان با بانوان فرهيخته و اصولگراي سراسر كشور و تشكيل كارگروه‌هاي تخصصي كميته بانوان پرداختند.

* اختلاف افكني و وحدت شكني فرصت سوزي است

زاكاني با اشاره به حديثي از حضرت امير المومنين (ع) كه مي‌فرمايد؛ خدا خدا رحمت كند آن كسي را كه جايگاه خويش را بشناسد گفت: اگر از موضع جايگاه انقلاب اسلامي در جهان و نقشي كه در مبارزه حق و باطل ايفا مي‌كنيم نگاه كنيم؛ تكليف ما مشخص مي‌شود.

وي در ادامه انتخابات مجلس را يكي از مهم‌ترين عرصه‌هاي همين رويارويي حق و باطل دانست و تصريح كرد: اگر ما سهم انتخابات مجلس نهم را در عرصه رقابت حق و باطل و همچنين در اصلاح جبهه حق مدنظر قرار بدهيم؛ خيلي از موضوعاتي كه اسباب تفرقه و تشتت را فراهم كرده را كنار مي‌گذاريم و به مصلحت بزرگ جامعه اسلامي كه بر طبق فرمايش رهبرانقلاب «وحدت ميان نيروهاي معتقد به ارزشهاست»، توجه مي‌كنيم.

وي فرمايشات مقام معظم رهبري در ديدار با مردم قم را راهگشاي نيروهاي انقلاب دانست و گفت: از يك طرف فضاي جهاني بسيار سنگين شده و از طرف ديگر نيز بيداري اسلامي به نقطه حساس خود رسيده و موهبتي بزرگ را براي انقلاب اسلامي و نشر افكار و عقايد ما ايجاد كرده است. طبيعتا دلسوزان انقلاب نيز نبايد اين فرصت بزرگ را ناديده بگيرند و با اختلاف افكني و وحدت شكني فرصت سوزي كنند.

* آيت الله مهدوي كني نامه زنان را به شوراي مركزي ارجاع داده‌اند

رئيس ستاد انتخاباتي جبهه متحد اصولگرايان در بخشي ديگر از صحبت‌هاي خود، خبر از ارجاع نامه كميته بانوان به مسئولين ستاد داد و گفت: آيت الله مهدوي كني بعد از خواندن نامه، آن را به ما ارجاع دادند و ما را به اجرايي كردن بندهاي آن نامه توصيه كردند.

* تشريح روند بررسي نامزدهاي انتخاباتي

زاكاني، چهار اصل، اعتقاد به اسلام، اعتقاد به انقلاب اسلامي، تبعيت از سيره امام خميني (ره) و رهبر انقلاب و همچنين اعتقاد به ولايت مطلقه فقيه را چهار اصل اساسي نامزدهاي جبهه متحد دانست و گفت: از سوي شوراي مركزي جبهه متحد مقرر شده كساني كه علاوه بر اين چهار اصل هر كس داراي سه شاخصه سلبي مرزبندي با جريان فتنه، انحراف و فساد باشد، وارد چرخه گزينش و بررسي جبهه متحد اصولگرايان شوند.

وي درباره معيارهاي تشخيص صلاحيت نامزدهاي نهايي جبهه متحد نيز گفت: در بحث صلاحيت نامزد‌ها؛ سه دسته بندي صلاحيت فردي، مقبوليت و كارآمدي را در نظر گرفته‌ايم كه از ۳۴ ايتم مختلف تشكيل شده كه البته قرار است به تصويب نهايي اعضاي شوراي مركزي برسد و سپس اجرايي شود.

* نظام سلطه دشمن اصلي اصولگرايان است

دبيركل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي با اشاره به سخن رهبر انقلاب مبني بر اينكه «نظام جمهوري اسلامي امروز نه تنها در شرايط شعب ابي طالب نيست بلكه در شرايط بدر و خيبر قرار دارد» گفت: در شرايط بدر و خيبر هم، اگر ما به لوازم ماندگاري خود توجه نداشته باشيم؛ با دست خود به خويشتن آسيب زده‌ايم. عرصه انتخابات يك عرصه تعيين سرنوشت گفتماني براي كشور است و اگر غير از ياران انقلاب و عناصر معتقد به ارزش‌ها وارد مجلس بشوند؛ گفتمان جامعه هم تغيير خواهد كرد و اين تغيير گفتمان، انقلاب اسلامي را در دستيابي به اهداف دهه عدالت و پيشرفت و همچنين توفق و برتري در عرصه خاورميانه و بين المللي، تضعيف خواهد كرد.

وي نظام سلطه را دشمن اصلي جبهه تحد اصولگرايان دانست و گفت: جريانات فتنه، انحراف و فساد به عنوان دنباله روي نظام سلطه رقباي جبهه تحد اصولگرايان هستند.

وي راهبرد دشمن در انتخابات آينده را امنيتي كردن فضا، تشتت ميان حاكميت و مردم و همچنين تفرقه اندازي ميان نيروهاي انقلاب دانست وگفت: جريان فتنه و گروه انحرافي نيز همين مسير را دنبال مي‌كند و ما هيچ راهي نداريم جز آنكه ظرفيت‌هاي حداكثري خود را در كنار هم قرار بدهيم و يكپارچه در ميدان دفاع از انقلاب باشيم.

عليرضا زاكاني وحدت را راهبرد اساسي و تاكتيك جبهه متحد اصولگرايان براي رقابت عنوان كرد و گفت: بخشي از دوستان انقلاب نيز كه به عناويني ديگر فعال هستند؛ عمدتا هم مسلك و هم مرام با جبهه متحد اصولگرايان هستند اما اگر مسيري كه در پيش گرفته‌اند را ادامه بدهند، با توجه به شرايط حاكم، نسبت به خاستگاه خود همين جريان، آسيب جدي وارد خواهد شد.

* تعداد زنان ليست جبهه متحد، سقف خاصي ندارد

رئيس ستاد انتخاباتي جبهه متحد اصولگرايان در پاسخ به سوالي كه به تعداد خانم‌هاي حاضر در ليست جبهه متحد اشاره داشت؛ گفت: نظر شخصي من اين است كه بايد يك ميزان حداقلي براي حضور بانوان در ليست در نظر گرفه شود، اما ميزان حداكثري آن سقف خاصي نداشته باشد و بستگي به توانايي و كارآمدي خود خانم‌ها، تعداد آن نيز افزايش پيدا مي‌كند.

وي با اشاره دوباره به اينكه مسئله ليست تهران هنوز در جلسات داخلي ستاد بررسي نشده؛ ادامه داد: با رايزني‌هايي كه انجام شده سعي بر اين خواهد بود كه تعداد زنان توانمند و داراي شاخصه‌هاي اصولگرايي در ليست‌هاي جبهه متحد در سراسر كشور، بيش از دفعات گذشته باشد.

* زنان ظرفيت بزرگي را براي نظام درست كرده‌اند

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي كه در دومين جلسه هم انديشي بانوان اصولگرا حضور يافته بود، با اشاره به محدوديت‌هاي حوزه زنان گفت: مشكلات ايجاد شده براي زنان، يك ظلم تاريخي است كه بحمدلله پيروزي انقلاب اسلامي فرصت مغتنمي را براي زنان جامعه ما پيش آورده است.

وي با تاكيد بر اين نكته كه نبايد به مقولات مربوط به زنان، شعاري نگاه كنيم؛ ادامه داد: معتقدم پس از استقرار نظام جمهوري اسلامي ايران، خواهران، ظرفيتي را براي خودشان درست كردندكه فرصتي مغتنم را براي نظام ايجاد كرده و اگر مسئولي، اين فرصت و ظرفيت بزرگي كه ايجاد شده را ناديده بگيرد در موضع تقويت جبهه حق، قصور كرده است.

زاكاني با رد ادعاي افرادي كه وجود زنان در مجلس را ناكارآمد مي‌دانند، گفت: بهترين مكان براي خانم‌هايي كه علاه بر تخصص و تجربه، مرز تقيد را نيز رعايت كنند، مجلس است.

پايان پيام

سه|ا|شنبه|ا|20|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن