تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن زود خشنود و دير ناراحت مى شود و منافق زود ناراحت و دير خشنود مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816453021




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در گفت‌وگوي فارس با سفير ايران عنوان شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در گفت‌وگوي فارس با سفير ايران عنوان شد
خبرگزاري فارس: سفير ايران در تايلند گفت: در حال حاضر 163 ايراني در زندان‌هاي تايلند به سر مي‌برند كه از اين تعداد 149 نفر به جرم مواد مخدر زنداني شده‌اند كه از 140 نفر از آنها محكوم به حبس ابد هستند.


از سال 1362 وارد وزارت خارجه شد؛ پيش از آن در سمت‌هايي چون فرمانداري در يكي از شهرهاي استان گيلان و رئيس بنياد مستضعفان استان‌هاي خراسان و مازندران، فعاليت كرد.

بيزمارك فارغ التحصيل كاشناسي ارشد در رشته مديريت بازرگاني از زمان ورودش به وزارت خارجه به عنوان كارشناس اقتصادي، معاون اداره اقتصادي، نفر دوم سفارت ايران در آنكارا، رئيس اداره اكو، رئيس اداره سازمان‌هاي تخصصي بين‌المللي، سفير ايران در سيرالئون، معاون اداره كل تشريفات، سفير ايران در غنا، رئيس اداره نمايندگي‌هاي خارجي، مديركل وزارتي و در نهايت سفير ايران در بانكوك مشغول به فعاليت بوده است.

وي كه تلخ‌ترين خاطره خود را رحلت حضرت امام (ره) در تركيه بيان مي‌كند در اين باره مي‌گويد: در آن زمان در آنكارا مشغول فعاليت بودم و اين تلخ‌ترين خاطره‌اي بود كه به ياد دارم.

بيزمارك جالب‌ترين خاطره‌اش را در دوران مسئوليتش در سيرالئون عنوان مي‌كند و مي‌افزايد: همزمان با ماموريت من اين كشور درگير تنش‌ها و درگيري‌هاي داخلي بود. در سال 76 زماني كه كودتا رخ داد 2 ساعت قبل از اينكه فرودگاه اين كشور بسته شود همه خانواده‌هاي ديپلمات‌هاي ايراني مستقر در اين كشور را با پرواز چارتر 30 نفر از آنجا خارج كرديم و من به مدت 4 ماه در آنجا يكه و تنها ماندم. حتي امكان آن را نداشتم كه به رزيدانس (اقامتگاه) بروم. يكي از روز‌ها كه با آقاي ولايتي وزير خارجه وقت در تماس بودم صداي تيراندازي و شليك به گوش مي‌رسيد كه آقاي ولايتي پرسيد چه خبر است؟ و من گفتم براي اينكه تركش به من نخورد پشت به ستون ايستاده‌ام و آقاي ولايتي براي اينكه معاونان اين وزارتخانه نيز در جريان اين وضعيت قرار بگيرند، تلفن را روي آيفون قرار داد تا صداها شنيده شود. بعد از ۴ ماه من به همراه نماينده شيلات و يك خلبان هلندي با يك هواپيماي 3 نفره و با بنزيني كه از سفارت برده بوديم سيرالئون را ترك كرديم.

مجيد بيزمارك كه حدود 3 سال است عهده‌دار سفارت جمهوري اسلامي ايران در تايلند مي‌باشد در گفت‌و‌گويي مشروح با خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس، روابط تهران و بانكوك را رو به جلو خواند و به تشريح اقدامات صورت گرفته از سوي اين سفارتخانه در قبال ايرانيان زنداني در تايلند پرداخت.

وي در ابتداي اين گفت‌وگو در خصوص توريس‌هايي كه از ايران به تايلند سفر مي‌كنند، گفت: سالانه در حدود 140 هزار توريست از ايران به تايلند سفر مي‌كنند و حدود 3 هزار تايلندي نيز كه اغلب آنها در كارهاي تجاري و اقتصادي مشغول فعاليت هستند به ايران مي‌آيند.

بيزمارك افزود: درآمد تايلندي‌ها از توريسم 20 ميليارد دلار است و سالانه در حدود 18 ميليون نفر به اين كشور سفر مي‌كنند.

وي با بيان اينكه بخشي از هموطنان براي انجام تجارت‌هاي خرد از جمله واردات پوشاك،‌ قطعات يدكي خودرو و قطعات الكترونيكي به تايلند سفر مي‌كنند، اظهار داشت: بخش عمده‌اي از هموطنان نيز براي بازديد از جاذبه‌هاي طبيعي به اين كشور سفر مي‌كنند كه در ايام تابستان سفرهاي خانوادگي بيشتر صورت مي‌گيرد.

* مشكلات ايرانيان در تايلند

سفير ايران در بانكوك اظهار داشت: متأسفانه تعدادي از هموطنان در اين سفرها به دليل عدم اطلاع قبلي از مقررات با مشكلاتي از جمله مشكلات حقوقي روبرو مي‌شوند.

وي با بيان اينكه ورود تجاري سيگار به همراه مسافر به تايلند ممنوع است، افزود: متأسفانه علي‌رغم اطلاع رساني‌هايي كه صورت مي‌گيرد برخي از هموطنان اين موضوع را ناديده مي‌گيرند و مشكلاتي را براي خودشان ايجاد مي‌كنند.

*طرح ساماندهي توريسم

بيزمارك به وعده و وعيد‌هايي كه برخي از آژانس‌هاي مسافرتي به مسافران ايراني مي‌دهند اشاره كرد و گفت: برخي از اين آژانس‌ها به مسافران ايراني وعده مي‌دهند كه بهترين امكانات را براي آنها تامين مي‌كنند ولي زماني كه به تايلند مي‌آيند اين امكانات براي آنها فراهم نشده است. از جمله اينكه مسافران را بيمه نكرده‌اند و برخي از آنها كه بيمار شده‌اند به دليل هزينه‌هاي بالاي درماني در تايلند با مشكلات زيادي مواجه شد‌ه‌اند.

وي با بيان اينكه بخشي از درآمد تايلند از طريق توريسم پزشكي تامين مي‌شود، افزود: تعدادي از اتباع كشورهاي حاشيه خليج فارس، بدين منظور به تايلند سفر مي‌كنند چرا كه اين كشور امكانات و رفاهيات خوبي را در اختيار بيماران قرار مي‌دهد. به عنوان مثال برخي از بيمارستان‌هايي كه بيماران را پذيرش مي‌كنند صرفا از طريق يك راهرو به هتل‌هاي محل اقامت خانواده آنان متصل هستند و به دليل ارائه اين چنين خدمات جانبي هزينه‌هاي پزشكي در اين كشور بالا است.

سفير ايران بر اين باور است كه بايستي"طرح ساماندهي توريسم" اجرا شود تا بتوان بر عملكرد آژانس‌هاي مسافرتي نظارت داشت.

* ۱۶۳ زنداني ايراني در تايلند/۱۴۰ محكوم به حبس ابد

سفير ايران در تايلند در خصوص زندانيان ايراني در اين كشور با بيان اينكه طبق آخرين آمار در حال حاضر 163 ايراني در زندان‌هاي تايلند به سر مي‌برند، اظهار داشت: از اين تعداد 149 نفر به جرم مواد مخدر زنداني شده‌اند كه 140 نفر از آنها محكوم به حبس هستند.

بيزمارك در خصوص اقداماتي كه سفارت ايران در بانكوك در قبال ايرانيان زنداني در اين كشور انجام داده، گفت: ما در دو مقوله كار كرديم؛ يكي پيشگيري، كه خوشبختانه با مساعدت و توجه سازمان‌هاي ذيربط، منجر به توقف روند صعودي دستگيري‌ها شد و ديگري مديريت وضع موجود. در كنار اين اقدامات موفق شديم موافقتنامه انتقال محكومان را طي دو سال فعاليت فشرده و پيگيري مستمر به امضاي مقامات مربوطه دو كشور برسانيم.

وي با بيان اينكه اين موافقتنامه بالاخره در پايان اسفند 1389 و همزمان با برگزاري كميسيون مشترك اقتصادي 2 كشور كه 7 سال به تاخير افتاده بود، امضا شد، اظهار داشت: موافقتنامه مذكور بايستي به تصويب مجلس و تائيد شوراي نگهبان برسد تا اجرايي شود.

بيزمارك با بيان اينكه ما براي خانواده‌ها كه از نقاط مختلف كشور به منظور ملاقات با زندانيان ايراني به تايلند مي‌آيند هماهنگي‌هاي لازم را انجام مي‌دهيم، عنوان كرد: با توجه به تعداد زياد زندانيان و علي‌رغم امكانات محدود همواره به بخش كنسولي توصيه كرده‌ايم كه با سعه صدر برخورد كنند و هر كاري از دستشان برمي‌آيد براي آنان انجام دهند.

*بازديد ماهانه از زندان‌ها

وي افزود: ما ماهانه از زندان‌ها بازديد داريم كه كنسول، نفر دوم سفارت و اينجانب اين بازديد‌ها را انجام مي‌دهيم و تلاش شده تا با هماهنگي مسئولان زندان‌ها براي آنها غذاي ايراني بفرستيم. همچنين سعي مي‌كنيم در مناسبت‌هاي مختلف، به وي‍ژه مناسبت‌هاي مذهبي مراسمي را براي آنها برگزار كنيم.

بيزمارك با اشاره به انتقال زندانيان ايراني از زندان‌هايشان به نقاط ديگر در پي سيلي كه در اين كشور آمد، گفت: ما به محض اطلاع به اين اقدام اعتراض كرديم كه مقامات زندان ضمن ابراز تأسف عنوان كردند كه ما به دليل سيل مجبور به اين كار شديم.

*موردي نبوده كه پول‌ به دست زندانيان نرسيده باشد

سفير ايران همچنين افزود: به منظور جلوگيري از تاخير در دسترسي زندانيان به وجوهي كه برايشان از سوي خانواده‌هايشان ارسال مي‌شود، سفارت تن‌خواهي را در اختيار بخش كنسولي قرار داده تا به محض آنكه از طريق تلكس مطلع شويم پولي از تهران براي زندانيان ارسال شده، قبل از اينكه مراحل اداري آن انجام شود اقدام به واريز به حساب زنداني مي‌كنيم تا از تأثير منفي بوروكراسي مربوطه بكاهيم.

وي خاطرنشان كرد: وقفه‌اي كه بعضاً براي رسيدن پول به دست زندانيان رخ مي‌دهد به خاطر اين است كه بانك‌هاي مستقر در اين زندان‌ها پول دريافتي را در كارت زنداني شارژ مي‌كنند كه اين زمانبر است. تاكنون موردي نداشته‌ايم كه پول‌هاي ارسالي به دست زندانيان نرسيده باشد.

*۵ عفو پادشاهي/ ۴۷ تخفيف دوران محكوميت

بيزمارك همچنين با بيان اينكه عفو پادشاهي در تايلند چندين سال به طول مي‌انجامد، خاطرنشان كرد: ما در طول اين مدت 3 ساله توانستيم 5 عفو پادشاهي براي زندانيان ايراني بگيريم و نيز توانستيم براي زندانيان 45 تا 47 مورد تخفيف دوران محكوميت دريافت كنيم.

* ۶ زن زنداني/ ميانگين سني ۲۵ سال

بيزمارك با بيان اينكه زندانيان ايراني در 3 زندان در بانكوك حضور دارند، افزود: 6 نفر از اين تعداد زن هستند كه 3 نفر آنها مجرد و 3 نفر ديگر متاهل مي‌باشند و ميانگين سني زندانيان ايراني در تايلند حدود 25 سال مي‌باشد.

سفير ايران در بانكوك با بيان اينكه مجازات حمل بيش از 20 گرم مواد مخدر از جمله صنعتي، اعدام است، افزود: اگر فرد متخلف جرمش را به گردن بگيرد و از اتباع خارجي باشد، محكوم به حبس ابد مي‌شود.

وي افزود: مابقي زندانيان ايراني به جرم جعل سند و دزدي از فروشگاه‌ها در زندان به سر مي‌برند.

سفير ايران در تايلند با بيان اينكه ما با تمام توان از حقوق ايرانيان زنداني دفاع مي‌كنيم، اظهار داشت: زماني كه اتباع ما دستگير مي‌شوند حدود يك تا 2 هفته طول مي‌كشد تا به ما اطلاع بدهند. از زمان بازداشت زندانيان تا صدور حكم نهايي قضايي آنها حداقل سه جلسه دادگاهي برگزار مي‌شود كه جمعاً حدود يك سال زمان مي‌برد.

*پرداخت رشوه آن هم بي نتيجه‌

علي‌رغم وجود برخي شايعات مبني بر امكان فيصل يافتن احكام مربوط به جرايم مواد مخدر و غيره در تايلند به طرق غيرقانوني و غيررسمي، بيزمارك تأكيد كرد: تعدادي از اتباع ايراني به اين كار اقدام كرده‌اند ولي هيچ نتيجه‌اي نگرفته‌اند و در نهايت علاوه بر تحمل ضررهاي مادي به حبس ابد نيز محكوم شده‌اند.

* ۳ هزار و ۴۰۰ مسجد در تايلند / ۱۵۰ مسجد در بانكوك

وي در بخش ديگري از اين گفت‌و‌گو در خصوص روابط تاريخي ايرانيان و تايلندي‌ها به سابقه حضور شيخ احمد قمي در تايلند اشاره كرد و اينكه اين شخصيت حدود 400 سال پيش به تايلند رفته و در حال حاضر نسل شيخ احمد به عنوان نسل بوناك بسيار مورد احترام تايلندي‌ها هستند.

بيزمارك ادامه داد: از 68 ميليون نفر جمعيت تايلند حدود 6 درصد مسلمان هستند. براساس گزارشات موجود، 3 هزار و 400 مسجد در تايلند وجود دارد كه 150 مسجد در بانكوك قرار دارد كه تعدادي از اين مساجد متعلق به شيعيان است.

* صبر و مداراي مذهبي در تايلند/ شيعيان آزادانه مراسم برگزار مي‌كنند

سفير ايران با بيان اينكه شيعيان در تايلند به راحتي مراسم مذهبي خود از جمله تاسوعا و عاشورا را برگزار مي‌كنند و هيچ مانعي از سوي حكومت در اين زمينه وجود ندارد، خاطرنشان كرد: در تايلند صبر و مداراي مذهبي خوبي وجود دارد.

*روابطي بدون تنش

وي در بخش ديگري از اين گفت‌و‌گو درباره روابط تهران و بانكوك با بيان اينكه همكاري بسيار خوبي بين دو كشور در مجامع بين‌المللي وجود دارد، اظهار داشت: تايلندي‌ها هيچ وقت در ظرف ۳۰ سال گذشته در مجامع بين‌المللي عليه ما موضع گيري نكرده‌اند و ما همكاري خوبي با يكديگر داشته‌ايم. ما يكي از حاميان تايلند براي عضويت ناظر در سازمان كنفرانس اسلامي بوديم و از رياست تايلند بر شوراي حقوق بشر سازمان ملل حمايت كرده‌ايم.

سفير ايران در بانكوك با اشاره به برقراري روابط ديپلماتيك دو كشور از 57 سال پيش تاكنون خاطرنشان كرد: در طول اين مدت هيچ تنشي در روابط دو كشور وجود نداشته است.

*مناسبات تجاري به نفع تايلندي‌ها

بيزمارك حجم روابط تجاري تهران و بانكوك را در ظرف 3 سال گذشته به طور ميانگين حدود 1 ميليارد دلار عنوان كرد كه موازنه تجاري به نفع تايلندي‌ها بوده است و افزود: عمده صادرات تايلند به ايران قطعات يدكي خودرو و لوازم الكترونيكي است و عمده واردات‌ آنها پتروشيمي و فولاد مي‌باشد.

سفير ايران به برگزاري سمينار مشترك سرمايه گذاري 2 كشور كه سال گذشته در بانكوك برگزار شد اشاره كرد و گفت: تعداد قابل توجهي از تجار و سرمايه گذاران ايراني در اين سمينار شركت كردند و ما در تلاشيم تا زير ساخت‌هاي لازم را براي گسترش همكاري‌هاي اقتصادي بين دو كشور ايجاد كنيم.

وي تايلندي‌ها را افرادي بسيار آرام و خونسرد خواند كه روحيه تهاجمي ندارند و تندخو نيستند.

*مسائل غيراخلاقي در نقاط محدودي مشاهده مي‌شود

سفير ايران در بانكوك در خصوص مطالب مطرح شده درباره وضعيت بد اخلاقي در تايلند و نابهنجاري‌هاي اجتماعي در اين كشور اظهار داشت: مسائل غيراخلاقي تنها در نقاط و بخش‌هاي محدودي مشاهده مي‌شود و اين گونه نيست كه همه جاي اين كشور با اين معضل روبرو باشد.

سفير ايران همچنين گفت كه در حال حاضر حدود 200 دانشجوي ايران در تايلند مشغول به تحصيل هستند.

انتهاي پيام/ش

سه|ا|شنبه|ا|20|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 546]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن