تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا را خالصانه ياد كنيد تا بهترين زندگى را داشته باشيد و با آن راه نجات و رستگارى را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806388890




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از رشد شاخص بورس در روز گذشته گزارش مي دهد سلام دوباره شاخص به 25000


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: از رشد شاخص بورس در روز گذشته گزارش مي دهد سلام دوباره شاخص به 25000
شاخص دوباره از 25 هزار واحد عبور كرد؛ اين اتفاقي است كه براي چندمين بار متوالي در تالار شيشه‌اي روي داد و به اين ترتيب نماگر تالار شيشه‌اي دوباره قله 25 هزار واحدي را از آن خود كرد.
اين گزارش از جريان معاملات روز گذشته بازار سرمايه نشان مي‌دهد در جريان معاملات اين روز نماگر تالار شيشه‌اي با رشد 227 واحدي به 25 هزار و 82 واحد رسيد و اين اميدواري وجود دارد كه بورس تهران دوباره رونق ابتداي سال را تجربه كند.
در جريان معاملات اين روز ملي مس ، فولاد مباركه، پتروشيمي‌خارك ، پتروشيمي‌پرديس، سرمايه‌گذاري غدير و مخابرات بيشترين تأثير مثبت را بر رشد شاخص بورس بر جاي گذاشتند.
اين گزارش نشان مي‌دهد مهم‌ترين دليل رشد شاخص بورس در جريان معاملات اين روز اخبار خوبي بود كه از سوي چند شركت بورسي مبني بر تحقق بخش عمده سود پيش‌بيني شده در عين حال رشد قيمت‌هاي جهاني به گوش اهالي بازار رسيد.
بر همين اساس در جريان معاملات اين روز پالايش نفت تبريز ، صنايع فولاد آلياژي يزد و حمل و نقل توكا فولاد بيشترين رشد قيمت را تجربه كردند، همچنين حق تقدم دارو پخش، حق تقدم كاشي و سراميك حافظ و حق تقدم شيشه همدان بيشترين كاهش قيمت را شاهد بودند.
در اين روز بانك ملت، صدرا و فولاد مباركه در ليست پربيننده‌ترين سهام بورس قرار گرفتند و بهترين تقاضا‌ها هم از آن توسعه معادن روي، حمل و نقل خليج فارس و فولاد آلياژي ايران شد. همچنين شركت‌هاي ملي مس، فولادمباركه، پتروشيمي‌پرديس و سرمايه‌گذاري غدير بيشترين افزايش ارزش بازار را شاهد بودند و بيشترين كاهش ارزش بازار هم از آن بانك انصار و سرمايه‌گذاري شاهد شد.
پرواز قيمت مس
اين گزارش نشان مي‌دهد: قيمت مس به عنوان يكي از فاكتورهاي مهم براي سرمايه‌گذاران بورسي در جريان معاملات روز گذشته بورس كالا شاهد رشد قيمت بود به طوري كه در جريان معاملات روز يكشنبه بورس كالاي ايران، قيمت انواع مس با حدود 7 درصد افزايش عرضه و معامله شد.
در جريان معاملات اين روز، شركت ملي مس ايران ۳۷۴۰ تن انواع مس مفتول، كاتد و اسلب در تالار معاملات بورس كالاي ايران عرضه كرد كه كل محصول عرضه شده، به ارزش 421 ميليارد ريال مورد دادوستد قرار گرفت.بر اين اساس، قيمت مس مفتول و اسلب با 7 درصد افزايش قيمت به 114 هزار ريال رسيد. بهاي مس كاتد نيز با همين ميزان افزايش به حدود 111 هزار ريال بالغ شد.
ر اساس اين گزارش، كنسانتره فلزات گرانبها هم با 15 درصد افزايش قيمت همراه بود و 12 تن از اين محصولات به ارزش بيش از 38 ميليارد ريال مورد دادوستد قرار گرفت. اين در حالي است كه انواع قير، مواد شيميايي، گازها و خوراك‌ها و نيز گندم تغيير قيمتي را در معاملات روز گذشته تجربه نكردند.همچنين حجم معاملات محصولات فولادي هم به 56 هزار و 100 تن رسيد كه ارزشي بالغ بر 557 ميليارد ريال پيدا كرد. علاوه بر اين ۱۱۰۰ تن محصول سبد ميلگرد شركت مجتمع فولاد كوير هم به قيمت 8 هزار و 900 ريال در رينگ محصولات صنعتي و معدني به فروش رسيد.
بازگشت معدني‌ها به تالار نيز يكي از دلايل رشد شاخص در اين روزها ارزيابي مي‌شود چرا كه اين شركت‌ها ‌نه تنها با تعديل منفي مواجه نشده‌اند بلكه احتمال افزايش پيش‌بيني سود آنها نيز مطرح شده است و به نظر مي‌رسد بازار براي بازگشت نماد معدني‌ها به تابلوي بورس آماده مي‌شود. هرچند كه واكنش سهامداران به بازگشايي اين نمادها پس از وقفه چند ماهه تعيين كننده است اما با توجه به روند بازار در ماه‌هاي اخير به نظر نمي‌رسد كه سهامداران از بسته بودن طولاني مدت اين نمادها ناراضي باشند بويژه اين‌كه با توافقات صورت گرفته هيچ‌گونه تعديل منفي يا كاهش سود‌آوري نيز به اين شركت‌ها تحميل نشده است. به‌همين دليل برخي كارشناسان احتمال رسيدن شاخص كل به مرز 26 هزار واحد را نيز مطرح كرده‌اند.
در همين خصوص محمد حسن نژاد مدير عامل كارگزاري رضوي در گفت و گو با با اشاره به اين‌كه رشد قيمت‌ها قابل پيش‌بيني بود، گفت: با توجه به اين‌كه قيمت دلار در تعيين قيمت سهام پتروشيمي‌ها و فلزي‌ها تأثير عمده‌اي دارد شاهد رشد قيمت سهام اين شركت‌ها در بازار روز گذشته بوديم.حسن نژاد با تأكيد بر اين‌كه روند صعودي قيمت‌ها تا آخر هفته ادامه‌دار خواهد بود، خاطرنشان كرد: در عين حال احتمال رشد قيمت‌ها به دنبال انتشار گزارش‌هاي 9 ماهه وجود دارد چراكه پيش‌بيني مي‌شود شركت‌ها تعديل‌هاي مثبتي را اعلام كنند.
همچنين همايون دارابي كارشناس بازار سرمايه با اشاره به خبرهاي خوبي كه حاضران بازار با آن مواجه شدند، گفت: گزارش‌هاي خوبي از پتروشيمي‌ها منتشر شد.
وي با اشاره به اين‌كه شركت‌ها سود پيش‌بيني شده خود را پوشش دادند، گفت: پيش‌بيني مي‌شود شركت‌ها علاوه بر تحقق سود، تعديل مثبت را هم تجربه كنند.بنا به اعتقاد وي، رشد قيمت ميلگرد در بورس كالا موجب اقبال بازار به فولادي‌ها شد.

188 ميليارد ريال ارزش معاملات فرابورس ايران

نماد گروه پتروشيمي سرمايه‌گذاري ايرانيان روز گذشته در بازار پايه فرابورس بازگشايي شد و از اين پس معاملات سهام اين شركت در فرابورس انجام مي‌شود.
7 ميليون و 696 هزار سهم از اين شركت به ارزش 10 ميليارد و 957 ميليون و 340 هزار ريال روزگذشته در بازار پايه عرضه شد. اين شركت100 ميليارد ريالي در گروه محصولات شيميايي قرار دارد و نماد آن به عنوان بيست و هشتمين شركت در بازار پايه فرابورس بازگشايي شد.
در حالي كه ارزش معاملات بازارهاي فرابورس ايران با جابه‌جايي 20 ميليون اوراق بهادار به 188 ميليارد ريال رسيد، بيشترين حجم معاملات روزگذشته را در بازارهاي فرابورس، بانك دي در بازار دوم با جابه‌جايي12 ميليون و252 هزار سهم و نرخ هزار و 356 ريال از آن خود كرد. مرجان‌كار نيز در بازار اول با خريد و فروش343 سهم و نرخ 8هزار و 518 ريال كمترين حجم معاملات را در بازارهاي فرابورس كسب كرد. صنايع فولاد آلياژي يزد در بازار اول با افزايش قيمت 9/4 درصد و نرخ 2هزار و 506 ريال، بيشترين افزايش قيمت را در سيستم معاملاتي روزگذشته ثبت كرد. همچنين شركت مهندسي صنعتي روان‌فن‌آور در بازار اول با كاهش قيمت 5/3 درصد به نرخ 3هزار و 175 ريال رسيد و بيشترين كاهش قيمت را در بازارهاي فرابورس داشتند.
حجم معاملات در بازار ابزارهاي نوين مالي
در بازار ابزارهاي نوين مالي، بيشترين حجم معاملات را اوراق اجاره سامان با جابه‌جايي 10 هزار و 120 برگه داشت. حجم اوراق ديگر به ترتيب 9 هزار برگه مشاركت نفت فصلي، 6 هزار و 720 برگه مشاركت بوتان، 4هزار و845 برگه مشاركت مسكن مهر، 4هزار و 610 برگه اجاره ماهان2، 2 هزار و 800 برگه گواهي سپرده سعدي، 2 هزار و 140 برگه اجاره ماهان، 2 هزار و 5 برگه مشاركت ايران شرق، 630 برگه اجاره اميد و 350 برگه مشاركت نارنجستان به قيمت هر برگه يك ميليون ريال جابه‌جا شد.

سه|ا|شنبه|ا|20|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن