تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس بخواهد دعايش مستجاب شود، بايد كسب خود را حلال كند و حق مردم را بپردازد. دعاى ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810025818




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وقتي يك موز به تلفن تبديل مي شود!


واضح آرشیو وب فارسی:جهان نیوز: وقتي يك موز به تلفن تبديل مي شود!
به گزارش مهر، "آلوارو كاسينلي" استادياري در لابراتوار ايشيكاوا-اوكو در دانشگاه توكيو است كه به همراه همكارش "الكسيس زروگ" سيستم چند مدلي واقعيت افزوده فضايي، سيستمي كه مي تواند در آن واحد اجسام و لوازم خانگي را به ابزاري ارتباطاتي تبديل كند.

اين پديده كه به Invoked Computing يا "رايانش القا شده" يا انگيزشي شهرت دارد، فرايندي است كه كاسينلي از آن براي تبديل يك جعبه پيتزاي بي استفاده به يك لپ تاپ و يا يك موز به يك گوشي تلفن استفاده مي كند. اين ايده جايزه بزرگ كنفرانس بين المللي و نمايشگاه "لاوال ويرچوال" را به خود اختصاص داده است.

مفهوم رايانش القا شده به اختراع OmniTouch شركت مايكروسافت شباهت دارد كه مي تواند هر سطحي را به صفحه لمسي تبديل كند. با كمك اين سيستم مي توان به يك شي مانند موز قابليت هايي از قبيل صدا، تصوير و ويژگي هاي الكتريكي افزود.

فناوري مايكروسافت براي تبديل پوست بدن به صفحه اي لمسي

در حقيقت اگر فردي يك موز با به شكل گوشي تلفن به گوش بچسباند، سيستم موجود در اتاق كه تحت كنترل فناوري رايانش القا شده قرار دارد با تشخيص حالت و اشاره كاربر پي مي برد كه فرد چه هدفي در سر دارد ( برقراري تماس تلفني) و به اين شكل امواجي از صدا را از طريق بلندگوهاي ويژه در گوش كاربر پخش مي كند و به نظر مي رسد كه يك موز همانند يك تلفن همراه عمل مي كند.

گاردين: چطور ايده رايانش القا شده به مغز شما خطور كرد؟

آلوارو كاسينلي: اين پروژه با چالشي خودخواسته آغاز شد كه انگيزه هاي اكولوژيكي و فناورانه داشت. سوال اين بود: آيا مي توان يك لپ تاپ قديمي كه به سطل زباله پرتاب شده را نه با تعمير قطعات داخلي آن، بلكه با كمك گرفتن از "واقعيت افزوده شده" دوباره احيا كرد تا دوباره بتوان از اين ابزار فرسوده و باران خورده ابزاري كاربردي به دست آورد، ابزاري كه از بيرون به چشم هر بيننده اي زنده و فعال به نظر بيايد؟

به زودي ما دريافتيم موفقيت ما در احياي اين ابزارهاي فرسوده منجر به وقوع پديده اي هيجان انگيز خواهد شد: اگرچه لپ تاپ كاملا از كار افتاده است اما تداخل قدرتهاي نامرئي و افزوده شده مي تواند دوباره لپ تاپ را زنده كند. حيات از بيرون القا مي شود، جسد رايانه را در تصرف خود در مي آورد و آن را به واسطه "هوش پيراموني" كه همه جا را فراگرفته مانند يك عروسك خيمه شب بازي به حركت در مي آورد و هيچكس متوجه تفاوت آن با ابزارهاي عادي نخواهد شد. زماني كه در جستجوي نامي براي اين فناوري بودم ابتدا به "رايانش ارواح شرير" يا "رايانش زامبي" فكر كردم اما معاني تمامي اين نامها منفي بودند از اين رو القا شده را براي آن انتخاب كرديم كه نام مناسبي به نظر مي آيد زيرا هم مي تواند معني قدرتهاي نامرئي و برتر و هم معني تكنيكي فعالسازي را در ذهن ايجاد كند.

* چرا موز و جعبه پيتزا؟

- در فرايند رايانش القا شده خود اجسام عامل اصلي فعال سازي بوده و از تعاملي شدن پشتيباني مي كنند. از اين رو ما در جستجوي اجسامي بوديم كه در محيط پيراموني به وفور حضور دارند، از قبيل اجسام مرتبط با مواد غذايي مانند موز يا جعبه پيتزا. اين اجسام مانند ايكونهاي سيستم عامل رايانه ها عمل مي كنند، آنها خود برنامه نيستند بلكه كليدهايي براي اجرا و فعال سازي آنها هستند. به بياني ديگر اجسام فيزيكي حقيقي پشتيباني براي تعاملات خواهند شد و سطحي مناسب را براي نمايش دادن تصاوير و يا صداهاي مختلف به وجود خواهند آورد.

* پس در واقع شما اجسام روزمره را به سطوح لمسي تبديل مي كنيد؟

- نه دقيقا. پروژه رايانش القا شده سيستمهايي را ارائه مي كند كه عملكرد هاي مختلفي را بر روي اجسام ايجاد مي كنند، اما بدون ايجاد فضاي تعاملي كه به نمايشگري با آيكونهاي مختلف شباهت دارد. در واقع ما نمي خواهيم آيكونها و يا كاربردهاي معمول برنامه هاي رايانه اي را بر روي اجسام معمولي نمايش دهيم تا با لمس شدن آنها يكي از برنامه هاي رايانه اي فعال شوند، در عوض توانايي هاي جهان فيزيكي پيراموني بايد خود منجر به ايجاد عملكرد رايانشي شود.

* در اين صورت اشاره ها اجسام مرده را زنده مي كنند؟

- اشاره و ژستي گويا مي تواند در راستاي هدف اجراي عمل مورد نظر كاربر بسيار كاربردي باشد. من 11 سال است كه در ژاپن زندگي مي كنم و بيشتر از همه مي دانم كه اين نوع از ارتباطات غير كلامي يكي از مطمئن ترين ابزارهايي است كه براي جلوگيري از ابهام در موقعيتهاي روزمره مي توان از آن استفاده كرد. در مورد تلفنهاي موزي در واقع نيازي به يك دستگاه كامل تلفن نيست، بلكه تنها به جسمي نياز است كه بتواند عمل تماس گرفتن با يك تلفن را نمايش دهد. آن جسم مي تواند تركيبي از يك جسم به همراه اشاره اي اغراق شده و نمايشي اما واضح از عمل مورد نظر (تماس تلفني برقرار كردن) باشد.

* آيا امكان عرضه تجاري اين فناوري وجود دارد؟

- مشخص است كه كاربرد اين فناوري در موقعيت هاي كنترل شده است. مثلا زماني كه در يك رستوران هستيد و مي خواهيد ليست غذاها را بخوانيد، مي توانيد دستمال سفره را باز كرده و ليست را بر روي آن نمايش دهيد. اين كاملا عملي است. همچنين اين ايده نيز وجود دارد كه به جاي فرسوده شدن يك ابزار و نياز به خريداري نمونه اي جديد از آن، همان ابزار فرسوده را دوباره با استفاده از حقيقت افزوده شده زنده كرد. شايد اين ايده به جايي برسد كه نياز به خريداري رايانه اي جديد به كلي از بين برود. منظورم اين نيست كه ساخت و توسعه رايانه هاي قدرتمند تر بايد متوقف شود، اما مي توان با كمك اين فناوري طول عمر آنها را افزايش داد.

* به نظر شما ايده "داشتن جديدترينها بهترين كار است" ايده اشتباهي است؟

- كاملا اشتباه است. شايد كارايي فرد در نوشتن با كمك يك ماشين تايپ بيشتر از تايپ كردن با كمك يك آي-پد باشد، رايانش القا شده اين فرصت را ايجاد مي كند كه از ابزاري كه به خوبي با آن آشنايي داريد، استفاده كرده و به استفاده از آن ادامه دهيد، حتي اگر ديگر از كار افتاده باشد. درست مانند اين است كه خودرويي قديمي داشته باشيد كه عاشقش هستيد، نمي خواهيد آن را از دست بدهيد اما قطعه جديد براي تعمير آن را نيز در اختيار نداريد، مهم نيست، تنها بايد به آن امكان بدهيد تا از بيرون آغاز به كار كند، با استفاده از منابع بسيار قدرتمند خارجي مي توان چنين ابزارهايي را دوباره زنده كرد.

اين فناوري فراتر از شخصي سازي رايانه شخصي است، در واقع بيشتر شبيه به شخصي سازي جهان پيراموني افراد است. نيازي نيست كه شما تحت تاثير نبوغ طراحان ابزارهاي مختلف در شركتهاي مختلف قرار بگيريد، تنها تصميم مي گيريد و عملكرد مورد نظرتان به سراغ شما خواهد آمد. افراد دنبال كردن مد را دوست دارند و در صورتي كه اين فناوري كارايي خوبي از خود نشان دهد مشكل ساز خواهد شد زيرا افراد به جاي داشتن يك آي-فن تنها كافي است يك كارت يا يك دسته كارت مقوايي داشته باشند. به اين شكل نحوه ارتباط افراد با اجسام متحول خواهد شد. بگذاريد ببينيم چه پيش خواهد آمد.

بر اساس گزارش وايرد، محققان آزمايشگاه Ishikawa-Oku دانشگاه توكيو اين فناوري را با هدف اتصال رايانه ها به عناصر مختلف زندگي روزمره ابداع كرده اند، آنها با تبديل يك موز واقعي به تلفن همراه مجازي نشان دادند كه رايانه ها مي توانند به اجسام واقعي غير رايانه اي متصل شده و قابليت هاي محاسباتي و رايانه اي به دست آورند.

سه|ا|شنبه|ا|20|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جهان نیوز]
[مشاهده در: www.jahannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن