تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به من ايمان نياورده است آن كس كه شب سير بخوابد و همسايه اش گرسنه باشد. به من ايمان ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812846538




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استعفاي رئيس دفتر يك ساله كاخ سفيد؛ تكنوكرات خاكستري، رئيس دفتر جديد كاخ ‌سفيد مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: استعفاي رئيس دفتر يك ساله كاخ سفيد؛ "تكنوكرات خاكستري"، رئيس دفتر جديد كاخ ‌سفيد مي‌شود


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - فرامنطقه‌يي

با استعفاي رئيس دفتر كاخ‌سفيد اوباما "جك لو"، "تكنوكرات خاكستري" را به عنوان سومين رئيس دفتر خود طي سه سال گذشته انتخاب كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نوشته روزنامه ديلي‌ميل، باراك اوباما، رئيس‌جمهوري آمريكا با اعلام اين خبر گفت كه "جك لو" 56 ساله، مدير برنامه و بودجه كاخ سفيد كه به تكنوكرات خاكستري معروف است، جانشين "بيل ديلي" 63 ساله مي‌شود كه تنها يك سال است اين سمت را برعهده داشت.

پيش از "بيل ديلي"، "رام امانوئل"، رئيس دفتر كاخ‌سفيد بود كه با باراك اوباما روي كار آمد اما امانوئل در ابتداي سال 2011 ميلادي از سمت خود كناره‌گيري كرد و به شيكاگو رفت و شهردار اين شهر شد.

حال "بيل ديلي" هم مي‌خواهد كه به شيكاگو برود اما آن طور كه رئيس‌جمهوري آمريكا گفته، ديلي مي‌خواهد كه "زمان بيشتري را با خانواده‌اش بگذراند".

باراك اوباما، از اينكه ديلي به شيكاگو باز مي‌گردد هم ابراز خشنودي كرد. اوباما پيش از رياست جمهوري، سناتور شيكاگو بود.

بيل ديلي پيش از اينكه به كاخ‌سفيد برود، معاون رئيس بانك "جي.‌پي‌ مورگان چيس" بود. او گفته كه تا زمان انتخابات با رئيس‌جمهور كار مي‌كند. اوباما درباره بيل ديلي گفت كه او در كار خود "برجسته" بوده است.

وي گفت كه خبر استعفاي ديلي برايش خبر خوشايندي نبوده و استعفا را به سرعت نپذيرفته است.

منابع مطلع در داخل كاخ‌سفيد مي‌گويند كه بيل ديلي در ميانه سال 2010 ميلادي، زماني به كاخ‌سفيد آمد كه دولت مي‌خواست روابط بهتري با بنگاه‌هاي اقتصادي داشته باشد.

همين منابع مي‌گويند كه وي نتوانست خيلي خوب با حلقه اصلي مشاوران سياسي اوباما ارتباط برقرار كند. از حدود دو ماه پيش، بخشي از مسئوليت‌هاي مديريتي وي را فرد ديگري انجام مي‌داد كه پيش از بيل ديلي و بعد از رام امانوئل مسئوليت كارهاي اجرايي را به عهده گرفته بود.

جك لو، مشهور است كه با هر دو جناح سياسي آمريكا مي‌تواند كار كند. شايد براي همين به وي عنوان "مترجم" داده‌اند. عنوان ديگري كه او دارد "تكنوكرات خاكستري" است.

قرار است وي از اول ماه فوريه، در پست جديد خود شروع به كار كند و تا آن زمان مشغول كار كردن روي بودجه رياست جمهوري است.

انتهاي پيام

سه|ا|شنبه|ا|20|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن